Spring naar bijdragen

Donderdag 5 December 2013


mark

Aanbevolen berichten

Dag 5!

 

ik ben fitter, energieker, vrolijker, voel me beter en ik heb fluweel zachte wangen (??)

 

toch denk ik de hele dag : als het zo kan wat is dan mis met een drankje op vrijdag. 

Maar het kan niet, de hele week, ieder minuut die ik niet geconcentreerd aan iets anders besteed, ben ik er mee bezig.

 

nou ik neem nog een wortelsapje en dan ga ik naar bed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik mezelf nog niet gemeld. Allereerst had ik vanochtend mijn moeder op de koffie. We hebben gezellig gepraat en rond 11.00u is ze doorgegaan naar het ziekenhuis. Ze vertelde wat ze zo tegenwoordig allemaal mankeert en ik mag wel uitkijken. Beide ouders hebben fybromyalgie. Mijn vader heeft artrose. Nu gaan ze kijken of mijn moeder misschien Reuma heeft, want ze loopt steeds moeilijker en is het al duidelijk dat ze Lipoedeem heeft (Zelfs zegt ze dat ze enkels heeft als worstenbroodjes. Dat geloof ik best n.a.v. wat googlewerk). Ze worden ouder, die lieve ouders van me. Ik kan trouwens tegenwoordig weer aardig met mijn moeder vinden. 

Nadat ze weg is gegaan ben ik met de laptop achter bij tafel gaan zitten om een motivatiebrief te schrijven. Daar heb ik vijf uur over gedaan voor hij 'op de bus' kon. Mijn moeder en een vriendin hebben me geholpen om de brief te controleren op foutjes.  Als het nu niet goed is, dan heb ik in ieder geval de brief zelf geschreven. De foutjes waren vooral dubbel geschreven woorden of hetzelfde zeggen in een zin. We zullen zien of zij het ook wat vinden.

Vanavond nog snel even wat avondeten gehaald, Turkse pizza met kebab en heel veel groente en nu lekker voor de buis. Ik merk echt dat ik klaar ben om aan het werk te gaan, want mijn leven ziet er zoveel anders uit dan een jaar geleden. Ik ben bijvoorbeeld gisteren naar het Zweedse warenhuis geweest, hebben we een tafeltje gekocht en daarna een broodje gegeten bij een Amerikaanse broodjeszaak en weer terug. Gezellig. En vandaag mijn moeder. Ik heb weer zin om te leven.

Nou ja, heel relaas, maar dat is dus de reden dat ik me gisteren ben vergeten af te melden en dat ik vanochtend mezelf niet heb aangemeld op het dagpact.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me ook positief!

Gisteren zouden vriendin en ik even naar de Duitse budgetknaller voor een gourmetpakket voor kerst en toen ze die niet hadden en wij weer terugreden vroeg ik of ze het misschien leuk zou vinden om naar het Zweedse warenhuis te gaan. 'Ja!' en dus zijn we daar heengereden. Op de terugreis vertelde ze me dat ze een nieuwe kant van mij had gezien en dat deze haar ook beviel. Want ze had niet verwacht dat ik zo zonder nadenken naar de stad zou rijden en dat we het daar ook nog daadwerkelijk leuk zouden hebben. Want meestal klaag ik dat ik geen geld heb en niets leuk is. Ik heb het tegenwoordig zowaar naar mijn zin, ook al kost het mij een kwart van mijn tank benzine. De gedachte is nu meer, ik heb het leuk gehad en dat mag best iets kosten i.p.v. waarom zou ik naar de stad rijden als het mijn benzine kost? Ach, leuke ontwikkeling vind ik zelf.

Marika, ik hoop dat ze mijn brief goed vonden. Nadat ik hem had verzonden kreeg ik van een andere vriendin de opmerking dat ze de zinnen anders zou formuleren, dus gelijk onzeker. Maar afwachten dan maar.  

bewerkt door Madeleine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De storm viel hier trouwens mee. Een storm van een jaar of 12 terug herinner ik me nog wel goed. Ik doe mijn hond even in de tuin en later de deur weer open en komt er een Labrador binnen en ik had een Rottweiler, was de schutting omgewaaid. :D

 

 

Grappig!!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds de storm van oktober maar weer eens beleefd hoe nietig wij zijn natuurgeweld.

Amper bekomen van de oktoberstorm was het hier vandaag niet veel beter.

Op elkaar aangewezen zijn, mijn ' oude' buurtjes die nog zelfstandig wonen, mijn vader die alleen is en bang,

schoonouders en buren in de gaten houden, telefonisch, sms..

Even de storm trotseren en buurman van 88 soep brengen en geruststellen terwijl je zelf beeft van angst wat er komen gaat

Want ik heb het ook niet onder controle.

Leek wel Pietenpaniek in stilte voor wie het beter was en elkaar behoeden.

Schade weeral, later elkaar helpen en repareren achteraf, weet ik.

Een fijne buur...

Niet leuk, angstig, overgeleverd zijn en toch samen.

Het raast hier nog ontiegelijk.

Het water staat hoog. Wind, regen, hagel.

Extra dijkbeveiliging vandaag en vannacht.

Het regen, hagelt, windkracht 11 met rukwinden tot orkaankracht, en ik vertrouw.

Uiteindelijk wel mooi he.

Samen.

 

 

Sprintij ook he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Jane, ik zeg ook altijd dat ik wel op dat eiland wil omdat ik dan 15 kilo zal afvallen. :D

 

P.S.: hoe kan je hier een liedje laten zien?

 

P.S. 2: nieuwe sport ontdekt, heb proefles gehad. Boogschieten, heel erg aan te raden voor de ietwat luiere mensen onder ons. Je kan toch zeggen dat je op een sport zit terwijl je minimale inspanningen hoeft te verichten. Ideaal.

Regel een 60-ponds longbow, dan is het minimale er ook wel af... ;)

 

Het is weer klaar voor vandaag. Zonder drank, met blije kinderen.

bewerkt door Arjan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...