Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Hoi Dribbel,

 

Fijn vakantie! Het oude kun je nu achterlaten..je kinderen starten na de vakantie in een nieuwe omgeving...dat zal rust geven.

Jij ook lekker vakantie...ontspannen en loslaten...en daarna ga je serieus aan de slag met jezelf...mooi!

 

Geniet ervan, relax en een fijne tijd samen!

Zie je graag daarna hier!

 

Veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

Ook met de nieuwe scholen zul je tegen wat dingen oplopen, die je niet bevallen.

Dat komt altijd en overal en bij iedereen voor.

Ik kan me voorstellen dat je met alle negatieve ervaringen uit het verleden in " attack mode"  staat.

Dat wil je jezelf niet toestaan bij een nieuw begin. Let dus goed op dat je de zaken niet meteen te fors aanpakt,

als er een keer wat speelt.

 

Hele fijne vakantie, geniet er van met je gezin!

 

En bij terugkomst een nieuwe start. Spannend Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dag allemaal,

Ben er weer. Vandaag weer mijn eerste werkdag en dag 1 voor mijn nieuwe avontuur, stoppen met alcohol, maar nu met hulp van tactus! Hulpverlener toegewezen maar hij is kennelijk nog op vakantie want nog geen opdrachten binnen...

In de vakantie dus wel gedronken en ook dagelijks maar met een klein verschil, bewust later begonnen en eerder gestopt dus niet doorgedronken ( voor mijn doen dan..). We zaten met ons huisje ook heel ver van de bar dus dat kwam stiekem wel heel goed uit! Wel dagelijks, ook de laatste week thuis weer en toen toch iedere dag een beetje extra drinken want nu kan het nog.

Op vakantie veel nagedacht over wat alcohol toch met me doet, op de een of andere manier beleef ik na twee drankjes alles veel intenser. De omgeving lijkt mooier, het genieten kan beginnen. Echt het gevoel mezelf te zijn en open te staan voor mijn omgeving. Nu gaan inzien dat het omgekeerde gebeurd als ik dagelijks drink. Natuurlijk voel ik de rust en word ik blij want ik mag eindelijk mijn drankje en voor die tijd ben ik onrustig omdat het nog niet mag. Wat zou het toch heerlijk zijn als ik dat echt ga ervaren.

Voor nu eerst de eerste 2 weken doorkomen, de slapeloze nachten, de hoofdpijnen, de onrust. Ik weet het, gif uit mijn lijf.

Zal weer actiever zijn op het forum, heb inmiddels een klein beetje bij gelezen maar het is zoveel. Ga van de week reageren.

Voor nu, afwachten op de eerste opdracht, kom maar op! Ik ben er klaar voor! Ik ga het moeilijk krijgen, ik weet het. Heb het bespreekbaar gemaakt met mijn man dat ik het de komende weken moeilijk ga krijgen. Dat dat iets is van mij en dat het niets met hem te maken heeft. Dus laat me even. Was fijn om te kunnen zeggen. Ik heb het niet gebagatelliseerd en dat is al heel wat. Hij gaat me helpen door iig doordeweeks niet te drinken maar dat is zijn beslissing en ook al vind ik het fijn, ik zal toch tegen drankgebruik moeten kunnen gezien het feit dat bijna iedereen in mijn omgeving (veel) drinkt.

Fijn hier weer te zijn.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jouw draadje uiteraard al gelezen en super dat je je ook hebt aangemeld!

Gaan we straks samen op....met de opdrachten bedoel ik dan.

Ja, dag 1!

Na enkele dagen beetje bij beetje de stress los kunnen laten en stapje voor stapje tot rust gekomen. Kinderen hebben genoten, althans zover het mogelijk was. Voor onze dochter is dat toch altijd wat lastiger maar voor haar doen heeft ze het top gedaan! Heb veel gelezen en dat was lang geleden. Fijn! All-incl. Is voor de kinderen fijn maar hoeft van ons niet zo nodig. Zo'n eetzaal vinden we echt niets maar wel goed eten hoor! Bijna 4 kilo aangekomen, ahum!

Ga even onderuit op de bank en morgen ben ik er weer. Neem vandaag de eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Dribbel!

Ik wens je ontzettend veel succes en blijf graag op de hoogte van hoe het gaat.

Voor mij waren de eerste twee weken echt lastig en na vier weken keerde de rust wat terug.

Ik hoop dat het voor jou ook zo mag gaan.

 

Go Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toetjesbuffet, inderdaad LJ, ik mocht van mezelf niet drinken tijdens de maaltijden dus ben ik gezwicht voor de toetjes en ik eet thuis NOOIT een toetje, zelfs niet als ik uit eten ga ....Sporten staat ook weer bovenaan, heb ik nu veel meer tijd voor ...of gewoon wandelen.

Eerste dag was makkelijk maar voelt toch als een prestatie, belachelijk natuurlijk. De kop is er af!

Vandaag ook weer ah werk, ben echt alleen omdat het vakantie is dus dat is altijd lastig, niet in de gelegenheid om koffie of iets te halen en naar de wc te gaan. Dan moet ik echt iemand bellen...

En vanavond al een verjaardag, ga na het avondeten met de kinderen heen zodat ik weer lekker bijtijds weg kan. Voel me nu sterker dan ooit. Ga ook vertellen aan mensen dat ik niet drink tot aan de volgende vakantie om af te vallen. Die paar mensen die ik vertrouw ga ik echt inlichten heb ik besloten, hoe spannend ik het ook vind, ergens is het o.k., ik hoef me niet te schamen. Het is zoals het is en ik kan alle hulp en steun gebruiken. Ik wil mijn leven niet langer laten bepalen door de alcohol, althans door het te moeten nuttigen bedoel ik dan. Ik denk dat ik voorlopig en misschien wel veel langer nog hier ben. Wie weet word ik ooit nog zo wijs als LJ, MG en Skip?? Hihihi....

Fijne dag allemaal!

Dribbel ipv Dribbeltje. Gewoon omdat ik me nu sterker voel!

bewerkt door dribbeltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel, wat mooi en goed om te horen!  Je kracht spat er van af :rose: Ik heb ook aan mensen verteld waar ik mee bezig was, wat voor mij de situatie was. Ik hoop dat jij net zoveel steun mag ervaren als ik heb mogen ontvangen. Schamen hoef je je zeker niet! Je mag trots zijn. Dit werd mij toen ook terug gegeven. Trots mogen zijn dat je er aan werkt. Chapeau Dribbel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

THANKS!

Vanmiddag op het werk een migraine - aanval gekregen, door direct mijn medicijnen in te nemen was het vol te houden maar het ontgiften is begonnen ....! Manlief is met de kinderen even naar de verjaardag en ik al een tijdje op het forum aan het bij lezen. Nieuwe namen. Gaat even tijd inzitten, bijna altijd weer herkenbaar en soms confronterend. Vandaag mijn eerste opdrachten binnen dus ik kan aan het werk. Voel me nog sterk ondanks de hoofdpijn en dat ik me wat down voel. Heeft alles met de kinderen te maken. Alle buurtkinderen zijn er weer dus is onze dochter weer de ' pispaal' om het even zo te noemen. Heb even stiekem staan kijken en ze zitten haar dan echt uit te dagen en uiteindelijk gaat zij de fout in, door fysiek te worden. Ze wil niet dat ik in de buurt blijf want ze is natuurlijk al bijna 9 en dan schaamt ze zich. Snap ik ook wel weer maar mijn moederhart blijft breken wanneer er zo met haar wordt omgegaan en zij uit pure onmacht fysiek wordt of met iets gaat gooien en hard huilend thuis komt omdat de hele wereld tegen haar lijkt te zijn.

Hebben serieus overwogen te gaan verhuizen maar dit zal niet de oplossing zijn, moeten we in een hutje op de hei gaan wonen....

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, bedankt voor je reactie. Heb haar net weer een beetje rustig want na de verjaardag kwam ze de straat in en begonnen ze weer. Zo zielig, mijn man was even de fiets aan het wegzetten en dan zien ze gelijk hun kans.

Kan zo boos worden op die kinderen maar ook dat is niet de oplossing en ook niet terecht. Het ergste is nog dat er een vriendin van haar tussen zit. Vriendin als de rest er niet is! Met de ouders in gesprek gaan heb ik al geprobeerd en dit heeft niets opgeleverd.

Wat nu? Kan al tegen morgen opzien. Moeten we maar verplicht weg, weer de boel ontvluchten want dat is wat we dan maar doen.

Maar ik drink niet. En ga dit ook niet doen! Ik wil dit niet voelen, weet niet wat ik ermee moet, mijn hoofd blijft malen maar ik moet uit mijn hoofd en meer durven voelen en dit mag, is niet erg en gaat weer voorbij. De luchtbellletjes van huttula...;-))

Voel me wat dat betreft nog sterk, dag 2....heb ook geen discussie met mezelf voor het eerst in mijn leven. Weet dat dat wel gaat komen hoor.

Welterusten allemaal, ga bijtijds naar bed, alsof dat helpt. Vannacht een keer of vier eruit geweest, wat gedommeld om weer onrustig wakker te worden. Dus vannacht goed slapen en anders niet en dat overleef ik ook wel weer. Morgen goed voor mijn kinderen zorgen en neem ik ze lekker mee naar het water, picknicktas mee en gaan! Ze hebben nu ten slotte allebei hun diploma!

Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je LJ! Heb eens zitten rondsnuffelen, mijn dochter wil er nog niets mee want het ligt alleen an de ander vlg haar. We wachten op het moment dat ze zelf wat meer haar eigen aandeel gaat zien. Wij moeten er wel anders mee omgaan, we zijn ook wel super gevoelig wat het pesten aangaat. Soms is het ook wat kinderen doen maar met haar verleden en problemen zijn we wel super alert.

Misschien te? Hoe dan ook, we lagen er beiden vannacht wakker van dus konden we het er wel even over hebben.

En je hebt gelijk MG, eerst de training dan het forum. Heb mijn eerste opdracht af.

Vandaag liep ik langs een terras waar laat geluncht werd met heeeel veel wijn. Dan loopt toch echt het water me in de mond, dat je lijf daar fysiek op reageert vind ik toch een rare gewaarwording. Geen enkele twijfel hoor maar meer een constatering.

Vandaag dag 3 en dat gaat me zeker weer lukken!

Mag van mezelf dit keer ook niet compenseren met eten dus alleen maar gezonde dingen in huis!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu al topzwaar, vind ik zelf, dus dat vind ik wel een probleem. Alle stoppogingen heb ik gemerkt, dat ik het mezelf gunde, beter snoepen dan drank. Vandaar dat ik er nu direct bovenop zit. Ben afgelopen maanden alsmaar zwaarder geworden met mijn stoppen....

Maar in de kern heb je gelijk natuurlijk!

Dag 5 en ik voel me goed, nou ja goed, ik bedoel eigenlijk nog sterk. Goed is wel een beetje veel gevraagd denk ik.

Kan enorm duizelig zijn, hoofdpijn, slecht slapen maar dat deed ik eigenlijk ook met drank op, alleen anders.

En die onrust, ggggrrrrr, maar het mag er nu zijn en dat is een heel groot verschil!

Ik heb voor het eerst dat als ik stiekem vooruit kijk dat ik dan al veel verder kijk, niet het weekend, of dat etentje of die verjaardagen, maar de volgende vakantie. En daar ligt vlg mij de grootste uitdaging. Is pas over 2.5 mnd ...hihihi...eerst vandaag maar weer!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik ook al even aan, ben niet echt aan het lijnen, wel aan het opletten en bewuster omgaan met....Alle extraatjes even ' skippen' .

Heb er alleen s avonds last van dus zie het maar even aan.

Dag 6 en een lastige dag, ben veel boos rondom van alles en nog wat. Ga vanavond een confrontatie aan met de buren rondom de kinderen. Heb ze al een Appje gedaan met de vraag of ik mag komen praten. Helaas geen antwoord nog. Ik moet er echt iets mee, vind het zo vreselijk zoals ze nu met onze kinderen omgaan. Ze worden de hele week al genegeerd, echt buitengesloten. Ben daardoor veel weggegaan maar dit kan niet langer. Wordt al zenuwachtig bij het idee, maar ik ga het nuchter doen en het ergste wat er kan gebeuren is dat er ruzie van komt. Maar zo op onze tenen lopen in onze eigen straat is ook niet wat dus ik ga een poging doen!

Kijken of de ' motiverende gespreksvoering' ook werkt als ik er zelf zo emotioneel bij betrokken ben. Ben bang van niet.

Maar ik ga niet drinken! Ik weet dat als het gesprek voorbij is dat ik dan ongelofelijke trek heb, na moeilijk dingen/ gesprekken moest ik altijd drinken!, had ik het verdiend!! Maar aangezien ik mijn badkamer nog moet soppen ga ik dat direct na die tijd doen!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn hart in mijn keel.....geen bevredigend gesprek gehad maar wel het eea kunnen zeggen wat ik wilde en meer kan ik niet doen. Ik hoop maar dat het ergens goed voor is geweest. Heb iig ook geen dingen gezegd waar ik spijt van heb. Moest daarna mijn meissie halen dus die badkamer moet helaas morgenochtend nog. Maar aangezien ik dan ook weer fris en fruitig mijn bed uit kom heb ik daar vast de tijd en energie wel voor!!

Morgenmiddag een bbq hier met nu al wijn in de koelkast, die ik direct me de visite mee ga geven natuurlijk, en voor de gelegenheid voor mezelf een alc. Vrij biertje, radler. Maar misschien hou ik het ook wel gewoon bij mijn glaasje Spa groen. Hoe dan ook, ik drink niet!

Welterusten allemaal als je er aan toe bent. Ik in ieder geval wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...