Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Hoi Dribbeltje,

 

Gewoonlijk reageer ik sneller op een posting van je.

Ditmaal duurde het langer omdat ik niet zo goed wist wat ik moest schrijven.

 

Ik hou het even bij mezelf.

Je bent inderdaad nu hier al een tijdje onderweg.

Je hebt veel geschreven, veel afwegingen gemaakt.

Veel reacties gehad en adviezen.

Hoewel het vallen en opstaan is, geef je zelf aan dat je perioden hebt gehad van niet of beduidend minder drinken.

 

Ik ben zo een aantal jaren aan het rommelen geweest.

Het was duidelijk voor me dat ik teveel dronk en dat er wat moest veranderen.

Toen bij mij de knop om ging (want zo heb ik dat ervaren) ben ik ook hier op het forum gestart

en heb me opgegeven voor de on line behandeling.

Dat is dus anders dan jij het aanpakt, lijkt me. Jij bent hier wat eerder in het proces ingestapt dan ik dat heb gedaan.

 

Ik wist niet goed wat te schrijven, omdat mijn eerste gedachte was dat ik het allemaal al eerder geschreven had.

Hier en daar meen ik in sommige postings van andere frummers enig ongeduld te lezen.

Dat is overigens mijn interpretatie en het ik ook geen kritiek.

 

Nu ik er wat langer over heb nagedacht, denk ik dat je er misschien wel klaar voor bent.

Je hebt heel veel geschreven, veel nagedacht en allemaal goede ideeen in je hoofd.

De verschillende ideeen zijn alleen nog niet onderling verbonden tot een geheel.

Als je dat voor elkaar kunt krijgen, dan gaat bij jou ook " de knop om"  denk ik zo.

En bij die laatste stap kun je hulp gebruiken en niet alleen hier van het forum.

 

Ik denk dus dat je er klaar voor bent, voor de grote stap.

Alleen het laatste stukje nu nog, de onderdelen zijn er.

 

Misschien herken je niets in dit bericht.

Dat maakt dan niet uit.

 

Dus wat mij betreft niet " Dribbel, hou vol"  , maar " Dribbel, ga door" in de zin van " ga verder".

Ik wens je daarbij succes!

 

Go Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

'Liken' is natuurlijk altijd een beetje gevaarlijk...iemands geschreven woorden kunnen heel anders overkomen.

Toch vind ik het soms fijn om zo aan te geven dat ik me kan vinden in iemands verhaal, of er wat aan heb.

 

Woorden zijn woorden...als je zo communiceert mis je een heel groot stuk van de communicatie..lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen, le ton qui fait la music, je kunt niet direct reageren...ook dat maakt dat boodschappen niet altijd over komen zoals ze misschien bedoeld zijn. Ik probeer dat altijd in mijn achterhoofd te houden...het is een mening van iemand waar ik iets mee kan of niet.

 

Maar ik vind in basis dat iedereen recht heeft op zijn eigen verhaal, mening en proces....

Alleen Dribbel..ik gun je zó dat jij zoals Gerrit omschrijft de grote stap gaat zetten.

Want Dribbel, pas dan komt er echt, positief beweging...daar ben ik van overtuigd.

 

En dat maakt dat ik me ook soms ongeduldig voel als ik je verhaal lees....maar meer dan van: kom op Dribbel,

blijf nou niet zo aanrommelen met die drank...de herkenning maakt dat ik me plaatsvervangend vermoeid voel.. ;)

 

Dus Dribbel, ga verder op de weg die voor jou werkt en laat je niet verleiden tot verkeerde afslagen!

En neem van mij aan, het leven wordt beter zonder...echt waar...probeer het maar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen weer bij de HA geweest en ze heeft me nu doorverwezen voor bloedonderzoek, welke schade heeft de alcohol al aangericht en ze vroeg of ze contact mocht opnemen met de psych. Ik vind alles best. Ik had voor 10 dagen lorazepam gekregen en heb maar 2 tabletten geslikt omdat ik voor de rest gedronken heb. Daarom was ik hier ook even niet want had geen zin in " hoe stom en onknap ik bezig ben" . Dat weet ik zelf als allerbeste.

Moet zo naar de psych en ook daar weer toegeven dat ik weer gevlucht ben in de drank, ook al heb ik niet doorgedronken en heb ik het al vaker bij 2 glazen gehouden maar toch. De HA gaf nu ook aan dat ik nu eerst van de drank af moest voordat er meer beweging in kwam. En gaan vertellen in mijn omgeving, dat geeft veel spanning. Weet niet of ik dat ga doen, schaamte , schaamte en nog eens schaamte...

Later meer over de volgende stappen.

Dribbeltje

bewerkt door dribbeltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel, wat fijn van je te horen! Jammer dat de drank je zo in de weg staat. Ik herken het wel. Ik moest eerst (zo vond ik zelf) mijn alcohol probleem aanpakken voordat ik verder kon werken aan andere problemen. Lijkt wel of alcohol je weg totaal blokkeert. Ik hoop dat je de mening van de HA dan ook kunt onderstrepen. Ik denk het wel, want je bent alweer een stap in de goede richting. Op naar de psy....Succes Dribbel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap Dribbel!!

 

Voor jezelf herkennen dat je machteloos wat alcohol betreft bent.

Puur voor jezelf!!!!

 

Houd het nog bij je gezin, de rest komt later of miss niet.

wanneer die knop om is, gaat t je lukken!!!

Weet t zeker!!

 

Komt goed! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besloten te stoppen bij de psycholoog voor nu, en me aan te melden bij tactus. Allebei naast elkaar kan ik nu echt niet opbrengen. Eerst maar eens erachter komen welke problemen overeind blijven als ik echt langere tijd stop met alcohol.

Tactus had ik al gemaild via mijn dossier maar daar kwam geen reactie dus opnieuw en nu via de site.

Voor aankomende dinsdag een afspraak voor bloedprikken dus "het" is in gang gezet. Ik ben zo bang voor de uitslag!!

Meer dan spannend allemaal. Vanavond manlief inlichten.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het werk en blijft het lastig thuis. Dossieropbouw lukt mondjesmaat, gesprek gehad met de Ambulant begeleider van het speciaal onderwijs. Zij heeft de contacten met school, ze staat volledig achter ons maar kan en mag niet alles hardop zeggen. Het komt er op neer als een basisschool een kind naar het SO laat gaan dat hen dat geld kost. Daarom hebben ze natuurlijk geen hulpvraag! Iedereen ziet dat het zo niet gaat maar niemand is in staat echt iets te doen. Andere scholen is dus ook niet zo eenvoudig als gedacht. Wrs om dezelfde reden. Financiën! Ggggggrrrrrr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk geen idee waar ze naar op zoek zijn in mijn bloed......zal niet veel goeds zijn ben ik bang.

Ik hoop dat het allemaal mee valt maar aan de andere kant zal ik nog meer met de neus op de fouten worden gedrukt.

Ik maak me eigenlijk het meeste zorgen dit moment over dat ik zoveel vergeet, maar dat is ook te verklaren vanuit alle zorg en alle afspraken / zaken die ik daarvoor moet regelen. En dat ik richting burn-out ga. Op zich sta ik nog overeind, en daar bedoel ik mee dat ik alles nog doe wat "moet" gebeuren. Komt er wat onverwachts bij dan raak ik de ' stress', ik noem het ook wel de overspannen -modus, het vliegt me dan echt aan. Kalmte bewaren kost steeds meer energie en meer tijd. Stiekem ben ik dan ook bang voor een paniekaanvalletje, zoals laatst op het werk. Schaam me er nu nog voor, weet dat is niet nodig maar doe het toch!

Gisteren heeft de school waar we echt op hadden gehoopt gemaild dat ze onze kinderen niet aan kunnen nemen vanwege de te grote klassen en de zorg die ze vragen. Ik word daar zo verdrietig van, dat noemen ze dan passend onderwijs. Advies was op zoek te gaan naar kleinere klassen en meer individuele begeleiding. HuH? Waar zijn die dan? Op het SO maar dat gaat zeker voor onze jongste niet lukken en wrs ook niet voor onze oudste. Dus wat blijft er dan over? Thuis blijven? Dit is al de 3 de school die weigert. Voor aankomende woensdag weer een andere school bezoeken, eigenlijk stond die niet op ons lijstje vanwege het soort onderwijs dat vlg ons niet aansluit maar ik weet het ook niet meer? Op een school blijven waar ze niet gelukkig is?

Vandaag wil ik op het werk de manager nog even spreken over het ontslagverhaal, dat zit me echt niet lekker.

Moet weer gaan.

Dribbeltje

bewerkt door dribbeltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het dribbeltje?

Ik moet ff aan je denken...

Veel dingen heb je geen invloed op...scheelt een hoop als je deze even kunt laten rusten.

Zoals dat bloed uitslag..ik weet dat ik me daar ook druk om maakte viel zo mee.

Zelfs mijn lever was oke na tis jaren coma zuipen en ik voelde de lever goed.

Gedachten maken dingen erger als dat ze zijn.

Ze kunnen er ook een puinhoop van maken...en puinhoop kan altijd opgeruimd worden

Niet in 1 keer..beetje bij beetje

Hou je vast aan je eerste plan...eerst stoppen met de alcohol.

Goed bezig dribbel..succes en sterkte...ik volg je graag

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

Je net bij gelezen....je hebt het niet gemakkelijk...da's duidelijk.

Het stoppen met alcohol, stap één....en o, wat moeilijk juist als het op alle fronten tegen zit.

 

Het zal ook niet alle problemen oplossen, maar je eigenwaarde zal opgekrikt worden, je wordt letterlijk helderder...

Dan pas zul je ook meer zicht krijgen op wat werkelijk problemen voor je zijn. En dan kun je volgende stapjes zetten...

 

Bloedonderzoek is spannend, maar maak het niet te groot...het is ook altijd een eerste stap voor huisartsen.

Vergeetachtigheid kan zeer zeker ook een gevolg zijn van stress en zoals je al schrijft ga je af op een burn-out,

en als ik heel eerlijk ben, klinkt het voor mij alsof je daar al in zit.....je probeert zoveel ballen in de lucht te houden...

 

Ik kan je verder niet adviseren...maar één ding: zorg goed voor jezelf!!  

 

Sterkte, wijsheid, kracht, succes....ik gun het je zo Dribbel dat het stoppen gaat lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal maar weer voor jullie reacties. Heb de sites bekeken MG, bedankt hiervoor! Onderwijsconsulent is de volgende stap.

Vanmiddag het gesprek maar afwachten. Haar thuis houden hebben we ook al besproken maar daar doet ze het dan weer "te" goed voor, klinkt misschien raar. Maar ze is niet continue ongelukkig, we zien ook wel dat ze veel momenten het wel goed doet. Ze wordt gewoon overvraagd en die pestkoppen, tja....die heb je helaas overal.

Gisteren njet je de gelegenheid geweest met de manager te praten maar idd of dat zin heeft? Toch wil ik hem wel laten weten dat ik het als zeer onprettig heb ervaren.

Moet gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Het gaat wel en niet goed hier. Allereerst na het gesprek op school zijn er wat deuren op een kiertje komen te staan maar sindsdien ben ik druk met mijn voet ertussen houden en dat dat is eigenlijk gekkenwerk. Aankomende dinsdag nog een belangrijk gesprek en dan is het uit onze handen en is het afwachten. Ik raak zo ongelofelijk gefrustreerd door de bureaucratie hier. Ik ben blij dat we in NL leven hoor maar als toch dat ene papiertje er niet tussen zit of niet van de juiste stempel voorzien dan nemen ze je gewoon niet in behandeling. Dat het hier om een kind gaat lijkt dan ineens iedereen te vergeten. Ik denk dat ik wel 10 verschillende mensen heb gesproken met ieder hun eigen kijk op de zaak, de nieuwe wet komt eraan maar eigenlijk is haast niemand nog echt goed op de hoogte van alles. Er is een zeer kleine kans dat ze haar zaak nog in behandeling nemen. Het ergste van alles is dat ze me nu doodleuk vroegen waarom ik haar niet eerder heb aangemeld? School had gezegd dat alleen school dat mocht doen NIET dus. Je mag als ouders ook gewoon aanmelden. Ik dacht dat dat alleen kon wanneer je het eerst een klacht in zou dienen en dat was ook wel de volgende stap natuurlijk.

Met mij, ach, het blijft een beetje aanmodderen. Uitslag krijg ik dinsdag van de HA. Inmiddels contact gelegd met tactus en na de vakantie ga ik de uitgebreide internetbehandeling starten. Want we hebben wel een vakantie geboekt, 2 wkn all-in, iets wat we nooit doen maar vlg mij geeft dat rust en het is super voor de kinderen denk ik! Het leek hun verstandiger dat ik dan niet voor die tijd zou beginnen omdat 2 wkn stoppen niet wenselijk is.

Er zijn meer dagen dat ik niet drink dan wel maar er zijn dus ook nog dagen dat de fles open gaat en leeg. Een keer een groots feest en toen ben ik echt door gaan drinken waarvoor ik me achteraf erg schaam. Op zo'n moment interesseert het me echt niet meer.

Gisteravond in de gelegenheid, had al wat biertjes koud staan maar ik heb ze toch laten staan en dat terwijl ik alleen was. Ik blijf het mezelf dus moeilijk maken, ik weet het.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houd vol Dribbel

idd probeer de drank zoveel mgelijk

te laten. Zeker ook bij de all in, leef

je maar uit aan de sladebuffetten,die

zijn nog lekkerder ook.

Die 2 weken zullen jullie goed doen denk ik

en daarna ga je ervoor.

Duimen voor de bloeduitslagen en voor dochter!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

 

Pfffffff...wat een gedoe allemaal...hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je kind.

Vakantie in het vooruitzicht..fijn...even de boel de boel en lekker ontspannen en genieten.

Tja en qua drank....al gezegd allemaal..probeer het binnen de perken te houden,

is altijd fijner voor alles...blijf je zelf toch meer in balans.

 

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee dribbel ,

All inclusieve is inderdaad leuk voor de kinderen. Er wordt van alles voor ze geregeld en je hebt er geen omkijken naar.

Toen ik las dat je All inclusive ging dacht ik wel : Oei.....(en ik kan t weten want ik heb t ook ooit eens gedaan)

De bar is non stop 24 u open...

Best gevaarlijk

Maar misschien doet de vakantie je zo goed ,zonder al die pest en school toestanden, dat je super relaxed bent en helemaal geen drank nodig hebt

Ik hoop dat je lekker uitgerust terug komt. Maar eerst hier nog het schooljaar afronden

Sterkte en succes met alles op je pad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dribbel, ik ben een maand geleden gestart bij Tactus en ging een week later op vakantie. Toen heb ik wel gedronken, maar met mate. En in gedachten toch wel bezig geweest met het aanstaande stoppen.Na de vakantie heb ik dat gedaan en het gaat goed. Ik heb zelf erg veel aan Tactus, hoop dat het voor jou ook goed gaat werken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen,

Uitslagen bloed waren o.k., NOG zei ze er wel duidelijk bij!

Vlg mij is er alleen op de lever getest dus een evt. Vitaminetekort dat weet ik niet.

Kom pas bij haar terug als ik gestart ben met de behandeling.

Vanmorgen weer een heel ' verhoor' gehad door weer iemand anders en zij heeft onze dochter gisteren geobserveerd op school ( wisten we niet maar ach....) en zij zag een vrolijk en vooral ontspannen meisje. Op zich fijn maar zo komen we niet verder natuurlijk. Ik weet het ook niet meer zo goed, waar doen we goed aan? Het is nu aan een commissie om n.a.v. Alle papieren te kijken wat hen het beste lijkt. Nu nog voor de zoveelste keer vele vragen beantwoorden op papier, ik denk dat ik maar ga verwijzen naar andere papieren want word er knettergek van. Maar ja, wil het ook weer niet verpesten hierdoor. Maar waarom je vragen zo vaak op verschillende paperassen moet invullen is mij een raadsel......

Ben nu vooral heel erg moe, slapen is drama, of ik wel of niet drink maakt niet eens meer uit dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Werk is steeds meer overleven maar die laatste 3 weken kom ik wel door. Tja, all-in heb ik ook wel bedacht maar idd de kinderen zijn er continue bij en als zij op bed liggen gaan wij echt de kamer niet meer af dus dat moet te doen zijn. Of ik wel wat ga drinken of niet daar ben ik nog niet over uit. Misschien hebben ze wel hele vieze goedkope wijn, uiteindelijk doet dat er niet toe maar het 1ste glas nog wel. En als ik dan ook nog alleen maar van de fruit en saladebar ga genieten dan komt het helemaal goed met me!

Voor nu iig geen samenvoetbalkijkmomenten creëeren, fijn dat ze vroeg spelen!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Moest 3x mijn ww intoetsen voordat ik de juiste had , ben dus al een tijdje niet geweest, althans niet online.

Korte update, onze dochter mag eindelijk naar het speciaal onderwijs. Opgelucht maar ook heel confronterend.

Over de bestaande school ga ik maar niet teveel woorden vuil maken. Daar zijn we klaar mee.

Ons zoontje gaat naar een andere basisschool en is er helemaal blij mee. Wij dus ook.

Ik heb me aangemeld voor de online behandeling en de HA is gevraagd voor een verwijsbrief dus over enkele weken ga ik dan toch poging .........doen!

Drink zeker niet dagelijks, ben er wel bewuster mee bezig maar als ik begin gaat de fles ook bijna altijd leeg.

Mijn gewicht/omvang is drama dus dat wordt even wennen weer straks in de zon zo half bloot rond te lopen.

Alles gepakt en vannacht vertrekken we. Heb er onwijs veel zin in. Even niets.

Als ik met de behandeling begin zal ik ook hier weer meer schrijven en lezen en steun vragen/ ervaren.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...