Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Hoi Dribbel,

 

Vragen van anderen moet je schijt aan hebben, populair gezegd.

Er zijn allerlei antwoorden te bedenken.

Je kunt een smoes verzinnen (ik voel me niet zo lekker, ik moet nog sporten, ik heb hoofdpijn, ...)

Je kunt gewoon zeggen " Nu even niet"  of " Vandaag even niet"  en het gewoon daarbij laten.

Vragen ze door, dan kun je zeggen " Dat moet ik toch zelf weten"  of " We hebben het er nog wel eens over" of " Drink jij mijn glas maar op" ...

Laat ze opd... met hun vragen.

Het gaat om jou, niet om de rest van de wereld.

 

Verslavingszorg klinkt heftig, maar dekt de lading wel voor mensen zoals wij.

Ik heb er wel aan gedacht om me zes weken te laten opnemen en inderdaad hield de buitenwereld me wat tegen. :unsure:

Ik begrijp dat de on-line behandeling je wel aanspreekt; dat deed het mij ook; juist daarom.

Het is en blijft natuurlijk wel een afstandelijk gebeuren, met alle risico's van dien.

Ik hoop dat als je daarvoor gaat, dat het voor jou voldoende is.

Ook daar geldt dat je eerlijk moet blijven naar jezelf toe.

 

Enne .. doe vandaag maar niet. Dan is morgen weer makkelijker.

Dan maar even onmatig snoepen of zoiets.

 

Go Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooiste is dribbel van verslavingszorg als je daar een bekende tegenkomt..die kom je niet voor niets tegen...zit ook met een probleem

Ik kwam er in begin ook 1 tegen....eerst ff schrikken...daarna wsren we verrast dat we elkaar daar tegen kwamen..even gekletst hoe en wat.

Er is een zekere respect na elkaar toe...er is nooit in het openbaar over gerept over elkaar.

Kwam hem laatst nog tegen op de markt...we gaan beiden nog goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel,

 

Niks pakken hoor! 

Restjes weggooien!

 

Wat let je om te zeggen ik neem vandaag even geen alcohol? Eventueel met de smoes ik voel me niet zo lekker...?

Het helpt echt! Als ze van je gewend zijn dat je altijd wat neemt is het op zich niet raar dat ze vragen: jij niet?

Ik heb gemerkt als ik een logisch antwoord geef dat ok is, voldoende...misschien werkt dat bij jouw omgeving ook?

Soms zelfs een bewonderende opmerking, van, goh, goed van je...

En inderdaad, verder moet je er schijt aan hebben....het is jouw leven!

Waarschijnlijk maak jij je ook drukker om wat je denkt wat zij wel niet zullen denken (volg je me nog?) dan in werkelijkheid is...

Dat geldt ook voor de hulp die je gaat vragen, die je nodig hebt...je hoeft je niet af te vragen wat anderen daarvan denken...JIJ hebt het nodig!

 

En je zult er versteld van staan hoeveel mensen een beroep doen op 'hulp', voor wat voor problemen dan ook...kwam ook eens een ouder van een leerling tegen bij de psycholoog. In eerste instantie schrok ik me kapot..maar het heeft me doen beseffen dat ik echt niet de enige ben die af en toe hulp nodig heeft...'t was goed.

 

Zet 'm op Dribbel, je kunt het vast!!

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het gered!! Wijn inderdaad meegegeven! Heb nu nog hartkloppingen van de onrust, in mijn lijf en in mijn hoofd.

De ' anderen' vroegen eigenlijk niet veel, alleen " wat drink jij nu?"

Ze zijn het inmiddels gewend dat ik ook zo nu en dan alc.vrij ben, grappig!

Voor hen is het al normaler dan voor mij. Ik heb natuurlijk in de afgelopen maanden ook vaak NIET gedronken, wrs vaker niet dan wel maar zo voelt het voor mij niet omdat ik steeds weer begin en daardoor er middenin blijf zitten. De strijd met mezelf!

Nu maar dag voor dag....1 stap tegelijk en plannen maken, mezelf bewapenen! Heb ik vandaag ook gedaan en vandaag heeft het gewerkt!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel: Wat goed!!!! Chappeau! Je mag mega trots zijn op jezelf. Poeh, wat heb je een strijd geleverd (en in het heetst van het vuur). Je hebt vol gehouden en overwonnen. Goed dat je je aan je plan kon houden. En natuurlijk aan de afspraak met jezelf. Geniet nu even van je overwinning. Toppie gedaan :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond echt genoten van het feit dat het gelukt is, vandaag weer een nieuwe dag.

Bevrijdingsfestvial maar ' skippen' vandaag, volgend jaar misschien weer, zien we dan wel weer.

Heb wel weer last van veel hoofdpijn, toch weer die drank, alleen nu door het niet drinken. Wat raar eigenlijk dat ik hoofdpijn krijg als ik niet drink.....

Dromen gaat ook gewoon door, wat een hoop te verwerken in de nacht, heftig ruziemaken meestal rondom mijn dochter dus met andere volwassenen. Dat zou ik dus nooit doen in het echte leven! Het voelt wel heel echt en ik zweet ervan. Hoop maar dat het ergens goed voor is.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdpijn, zweten, heftig dromen,

Allemaal bekend terrein.

Dat wordt heel snel weer een stuk normaler.

 

Vier jij je eigen Bevrijdingsfestival maar!

 

Succes Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eten en snoepen is vaak een onderliggend probleem

bij mensen met verslavingen. wat drank doet, doet suiker ook.

Sterker nog, drank is omgezette suikers.

Als je net stopt met drinken, dan kun je best wat makkelijker zijn

met eten, maar dan wel heel bewust. En liefst met een plan.

Meer hartig dan zoet, af en toe een snoepbui, maar dan weer gewoon.

een tijdslimiet zodat het geen nieuwe verslaving wordt. En misschien wel gesprekken

over wat voor gaten je vult met eten/drinken. we hebben soms een soort van gat in je hart.

Een onbestendig gevoel, een gemis. Wat het ook maar kan zijn voor jou specifiek.

Dat niet meer weg eten en drinken is een grote levensles, waar je de rest van je leven

profijt van hebt, mits je het aangaat. Echt aangaat dus. Niet pappen en nathouden, maar

een echte keus durven maken. Liefst met goede hulp. Professioneel als dat nodig blijkt.

Maar vooral eerlijk zijn.

We hebben vaak al zoveel jaren gesjoemeld met onszelf. Dat hoeft niet meer. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat eten/ snoepen is inderdaad ook een beetje om te verdoven dus oppassen! Ben nu al ruim 10 kilo te zwaar en dat is ook niet gezond. Het haalt het niet bij de alcohol maar geeft toch ook even dat plezierige gevoel dus ergens is het hetzelfde.

Vandaag onverwacht toch lastig, dacht een paar zware dagen gehad te hebben ( het weekend) maar was zo ongelofelijk chagrijnig en mooi weer dusssss. Dat mooie weer gaf mij altijd toestemming om eerder op de middag te drinken, want dan mag het! Is het sociaal geaccepteerd dus daar maakte ik dankbaar gebruik van. De link met mooi weer, zonnetje, vakantie in mijn hoofd, terrassen en drank. Ook het tijdstip dat je sneller in een roes komt, lege maag.....

Ben dus niet in de zon gaan zitten, mezelf bewapenen!! ben bezig gegaan met informatie zoeken op internet. Afleiding zoeken.

Vanavond wel wat chips gegeten omdat mijn man toch een biertje nam met chips en dan kan ik er echt niet afblijven.

Ga zo mijn bed weer in, wel met melatonine maar ook veel te onrustig. Las ergens dat het slechte slapen juist nu zo jammer is, vind ik ook, maar ik blijf hoop houden dat het wel goed komt. Ook met drank was ik geen goede slaper, ja als een blok in slaap vallen om vervolgens veel wakker te zijn.

Morgen weer in de structuur, is het allerbeste denk ik maar wel weer de angst voor het gepest op school!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

Goed gedaan vandaag :rose:

Slecht slapen is echt vervelend.

Het gaat ook weer over; bij de een wat sneller dan bij de ander.

Gelukkig houd je het met slecht slapen zonder drank veel beter vol dan diep slapen door drank!

 

Morgen weer even melden, ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht mijn bed uitgegaan om te eten, dat heb ik echt nooit eerder gedaan.....MOEST wat hebben, bij voorkeur drank maar dat zou ik niet meer doen. Dus boterhammen met pindakaas dan maar! Het gaf meer rust maar slapen ho maar! Is ook niet slim natuurlijk, meer energie erin gooien!

Heb me gisteren op een ander forum aangemeld, balans, voor ouders met kinderen met oa gedragsproblemen. Soms heb ik het hier teveel over mijn kinderen vind ik. Maar ja het is ook zo'n grote trigger voor mij, kind pijn, ik pijn dus verdoven!

Het valt me wel op dat er velen onder ons ook kinderen hebben met de nodige diagnoses, toeval??

Vanavond weer sporten, dat leidt weer af en is echt nodig! Toch voelt het als een belasting, weer wat moeten, op tijd eten, om en om, elkaar afwisselen, snel naar huis omdat mij man ook nog gaat sporten....gewoon met z'n allen eten en rustig de boel opruimen is veel rustiger maar ik weet dat ik blij ben als ik geweest ben!

En het is gelukkig slecht weer, nee grapje hoor...alhoewel dit voor mij wel ven makkelijker is!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Dribbel, die boterhammen met pindakaas.

Met sambal erop?

 

Lekker sproten vanavond.

Misschien slaap je dan weer een keertje wat beter.

 

Ik ga vanavond voor het eerst naar een uur Yoga-Mindfullness combinatie of zoiets.

Ik ben erg benieuwd, ook of het een effect op mijn (slechte) slapen heeft.

 

Go Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, zonder sambal, mij te scherp hoor! Wel een belachelijk dikke laag, zou er bijna in stikken...;-))

Wel blij dat ik níet gedronken heb. Heb ook niets meer in huis wat ik echt lekker vind maar ach, als ik echt wil maakt dat ook niet zoveel uit. Dan smaakt iets anders ook wel!

Nou MG, hou ons op de hoogte van je Yoga-mindfulness, als het dan nog niet goed komt met slapen dan weet ik het ook niet meer..??

Zijn we nu van nature slechtere slapers? Zou dat iets met verslavingsgevoeligheid te maken kunnen hebben?? Ik was als kind al een slechte slaper weet ik. Altijd die onrust, toen al! Niet je gedachten kunnen stoppen, in aanraking komen met alcohol en dan ineens die altijd al gewenste rust voelen.

Ben wel flink in huis bezig, kasten overhoop halen en gooi veel weg en het resterende naar een goed doel! Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd zegt men. Dan moet ik nog ff!

Ietje, hoe is het nu verder met je vermoeidheid, het kwam uiteindelijk toch door Lyme ? Of heb ik wat gemist? Dan kan je dat slechte slapen er helemaal niet bij hebben natuurlijk.

Ga nog even t.v. Kijken en vroeg mij bed in. Morgen weer naar de psych. En ik kijk er niet naar uit, denk erover om te stoppen. En dan naar verslavingszorg te gaan. Of toch naast elkaar. Durf ik natuurlijk weer niet goed bespreekbaar te maken. Bang dat ik de beste man kwets, ja, ik ben heel goed in denken voor een ander!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje, Maar was die psycholoog al niet zelf gekomen met verslavingszorg??? Ik dacht dat gelezen te hebben bij je. Dan moet het toch geen probleem zijn als je daar nu om vraagt. Ik zou het gewoon aankaarten. En ja, het is moeilijk af te leren dat denken voor een ander. Toch is dat heel belangrijk. Dus kom op!!! Het gaat om jou en niet om de psych.!!!

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

Hanneke heeft natuurlijk gelijk; het gaat om jou en niet om jouw psychiater.

Slapen deed ik, net als jij, ook als kind al slecht. Lastig om mijn hoofd stil te krijgen.

Ik heb vannacht redelijk geslapen.

De yoga / mindfullness was heerlijk en ik denk dat het wel wat voor me is.

Ik heb dus vooral vannacht heel rustig wakker gelegen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een slechte slaper...toch het weinige wat ik slaap is altijd nog beter als met drank op.

Eigenlijk kun je ook nog geen goede slaap verwachten..het leven is ook nog niet op orde

Dribbel heb je wel een goed gevoel...band...klik met de psycholoog?

Mijn eerste gesprekken waren bij een SPVer bij de huisarts..ach ze maakte best wel wat los

Maar om mezelf aan haar toe te vertrouwen...op het hele hebben en houwen van mezelf en ook nog het hele verslavings gebeuren...waar ze geen weet van had.

Heb toen een psycholoog in handen genomen van verslavingszorg...deze gesprekken verliepen stukken beter.

Daarna werd er een behandelplan voor mij opgesteld...en kreeg een psychotherapeut toe gewezen.

Vond het ook vreselijk eng in begin..maar de vrouw was dik in de 50..jarenlange ervaring...en er was direct een klik...ze had een soort moedergevoel over me....iets wat ik nooit heb gehad en ervaren zat ineens voor me.

Dat is denk ik ook de klik wat ze bedoelen.

Ben blij als ik een afspraak met haar heb ondanks dat ik weet dat ik er veel pijn beleef en dat ik van haar hoor wat ik niet graag wil horen.

Die afspraak met haar geeft me weer kracht om weer voor mezelf aan de slag te gaan.

Dus ja waarom niet overstappen of allebei

Het gaat om jou.

Succes...je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig wakker gelegen....wel kunnen ontspannen dus? Dat is al winst!

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, dat weet ik ook wel DUS ik heb heb bij binnenkomst er direct uitgegooid, was ik er maar vanaf. En wat gebeurde er, we hebben het een uur lang over mijn alcoholgebruik gehad. Samen gekeken wat ik nu al doe, wat ik wil, waar en hoe ik dat wil. Dit was allemaal nieuw voor hem, heb ik in de intake toch niet duidelijk genoeg gemaakt kennelijk! Nu alles, nou ja alles.....veel op tafel gegooid. Was prettig, daarnaast gekeken of een mindfulness training iets voor mij zou zijn. En al mijn bezwaren/ angsten rondom wel/ geen actie uiteen gezet. Nog geen besluit genomen. Heb vreselijke hoofdpijn maar moest eerst even hier komen.

Wel raar om mijn alcoholprobleem echt te bespreken, alsof het daardoor nog ' echter' wordt.

De 'klik' , hij is net als ik erg rationeel en nuchter dus dat is een valkuil maar hij vraagt wel door, helpt met de dingen op een rijtje zetten, het is soms zo' n chaos in mijn hoofd. Had stiekem ook gehoopt op iemand zoals huttula, een beetje een ' moedermens' ....

Ga even gauw opruimen want vanmiddag komen ze de nieuwe wasmachine brengen. Ook weer wat, staat er een oudere man aan de deur die netjes vraagt of hij de oude wasmachine mee mag nemen. Ik moest weg, blijkt hij op de fiets te zijn en dan voel ik me nu nog schuldig dat ik niet even gezegd heb dat ik hem wel wil brengen naar zijn huis.....het was voor een goed doel, hij wilde graag praten en ik wilde alleen maar op tijd zijn voor mijn afspraak. Kan ik dan weer last van hebben. Ik wil graag zorgen!

Dribbel

bewerkt door dribbeltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas zijn ze, zoals verwacht, niet akkoord gegaan met mijn voorstel op mijn werk. Er is 1 collega die zit me al jaren dwars, we kunnen echt niet met elkaar en zij moet akkoord gaan wil er voor mij iets veranderen en dat wil ze dus niet. Maakt niet uit of ik het rechtsom of linksom probeer, ze heeft de keus dus ben ik de pineut. Was een hele zware dag gisteren, ik kan dat dan niet loslaten dat ik het zo onrechtvaardig vind, dat is zo allesoverheersend , dat het me veel energie kost dat gevoel de kop in te drukken. Veel afspraken en ook ambulant dus knop om en gaan, eind van de dag zware hoofdpijn en het eea op papier gezet om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn. Het klinkt heel vreemd, maar zij weet de zaken zo goed te manipuleren en is close met de juiste mensen dus krijgt het gewoon voor elkaar. Eigenlijk wel knap van haar, dat ze het zo speelt. Ze heeft zelfs vorig jaar haar miskraam gebruikt om te zorgen dat ik niet op een bepaalde dag zou werken en het ergste was dat er voor haar toen niets zou veranderen! Ze kon de verandering niet aan vanwege haar miskraam, iedereen medelijden en toen ging het feest weer niet door. Hoe sneu ik het ook voor haar vond, heb het zelf ook meegemaakt met 11 weken, het had niets met de werksituatie te maken. Maar ja, zeg dat maar eens hardop!

Machteloos sta ik, en wat wilde ik dat boze, machteloze gevoel graag wegdrinken en ik heb dat niet gedaan! Natuurlijk amper geslapen en nu nog boos. Wel er weer uit voor die boterhammen met pindakaas...;-))

Vandaag een plannetje maken want en boos en moe dat is geen goede combi weet ik.

Moet gaan.

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Dribbel dat het niet is gegaan zoals je graag wilde.

En eigenlijk nog meer dat je je in zo'n situatie bevindt zoals je die beschrijft.

 

Moe en boos is inderdaad een slechte combinatie. Daar weet ik alles van.

Dat is voor mij nu eigenlijk de enige trigger die ik nog opmerk.

 

Verzin een list, Dribbel. Blijf droog, da's beter en dat weet je.

 

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Dribbel dat het niet zo gegaan is als je gehoopt had. Zo te lezen heb je alle opties die je had bespreekbaar gemaakt en als voorstel ingediend. Jammer dat er niet in mee gegaan wordt of gekeken wordt naar een compromis. Ik kan me je boosheid en teleurstelling dan ook voorstellen. En dan neem ik mijn petje voor je af! Ondanks je moeheid en boosheid de drank laten staan! Geweldig goed van je :rose: En dan die twee boterhammen...Pinuts! Goed om een plan te maken voor de trigger. You can doe it! Go on girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...