Spring naar bijdragen

Zoek een maatje


Gast Admin

Aanbevolen berichten

Stoppen of minderen met drinken kan lastig zijn. Iedereen kent hierbij moeilijke momenten of kan soms wel wat steun gebruiken. Van een hulpverlener bij de internetbehandeling, of de leden van het forum.
Voor sommige mensen is het helpend om een stopmaatje te hebben. Ben jij op zoek naar zo'n stopmaatje, meld dit dan hier. Je kunt contact onderhouden via de persoonlijke berichten, die zijn alleen zichtbaar voor jou en je maatje.
Zoals bij alle contacten via het internet geldt: wees voorzichtig met het uitwisselen van persoonlijke gegevens.
Veel succes!

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Tactive.

Ik ben er ook weer gelukkig en wil me graag aanmelden om eventueel iemand te helpen om te stoppen.
Ben nu ongeveer 10 mnd. droog dus kan ik misschien wel voor iemand iets betekenen. Ik heb ooit zoiets op het forum voorgesteld. Een soort oudere broer of zus. Dit werd in Leefdael gedaan en ik heb er toen heel veel aan gehad, dus meld ik me bij deze heel graag aan.
Een vraagje. Als het nu zo is dat als ik een pactmaatje heb, en ik het met sommige dingen moelijk ga krijgen, of ik kom er niet helemaal uit, kan ik dan bij jullie om raad vragen?:present:
Komt er ook een lijst waar mensen uit kunnen kiezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn maatje & ik,

Veel steun aan elkaar nog steeds, dat moet ik er wel bijzeggen je bent en blijft immers maatjes.
Maar ozo moeilijk de 1e te laten staan als je het beide moeilijk hebt en 1 van de 2 geeft toe.
Mijn maatje en ik liepen daar allebei tegenaan, op 1 of andere manier ben je zo met elkaar verbonden in het maatjes gebeuren dat je onderhand verantwoordelijk gaat voelen voor de ander als je zelf een misstap begaat.
Daarom besloten mijn maatje en ik om geen stopmaatjes meer te zijn maar gewoon maatjes en sinds dien ging het eigenlijk berg opwaarts. Enkel de verantwoordelijkheid voor jezelf, zelf meer controle nemen en beslissen zonder te denken "val ik hierin mijn maatje af?" Geen beloftes of afspraken maar elkaar deelgenoot maken van wat je doet. Immers liegen, bedriegen en als het misgaat alles geheim willen houden voor de buitenwereld is een veel gekend probleem onder alcoholisten. ;) En dat maakt overmatig alcoholgebruik een probleem.

En mijn maatje is Animal, die hier allang niet meer schrijft maar waar ik zo nu en dan nog contact mee heb en da´s gewoon super! Dus ik ben ervoor om stopmaatjes te zoeken, maar met mijn verhaaltje wil ik ook zeggen dat je je niet in dat maatjes gebeuren moet verliezen. Je stopt of minderd zelf dat maatje steunt je er enkel bij. Dus laat niet alleen van je maatje afhangen hoe jou proces gaat. ;)

Veel succes!

ps jullie zijn zelf toch wel zo wijs dat een minderaar en een stopper geen stopmaatjes kunnen zijn toch? :D

Spud de alcohol de baas zijnde voor haar want ik heb mijn doel bereikt, ik heb geen alcohol nodig om te kunnen functioneren en ben er niet meer afhankelijk van, wel vind ik het nog steeds lekker en drink dan ook en soms nog steeds wat teveel maar da´s te vergelijken met stapavonden (ik kan nog steeds niet helemaal volwassen worden ;) )

(adb is discustabel, heb mijn beleving van wat ADB voor mij betekend benadrukt. :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heb een maatje maar ze glipt onder mijn vingers vandaan. Hoe gaan jullie daar mee om? Vind dit erg moeilijk want kan haar niet recht in haar gezicht kijken en ff door elkaar rammelen. Natuurlijk is het haar verantwoording maar ze is wel mijn maatje die ik door dik en dun steun.
Dit kan ver gaan want kan soms niet slapen uit angst dat ze zich dood drinkt.
Heb nu eindelijk haar telefoonnummer zodat ik kan bellen als ik me ongerust maak maar wat heb ik er aan als er niet opgenomen wordt? Is dat dan kee of juist niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was prettig te lezen dat Tactive met tips kwam want via PB bleek dat maatje zich afgesloten had van de buitenwereld dus ook haar mobiel had afgesloten. Toch krijg ik soms een PB van haar met een noodkreet dat het niet goed gaat maar inhoudelijk gaat ze niet op mijn reacties in. Ze reageert niet op de voicemail die ik inspreek maar ergerns zoekt ze contact met me. Mijn verstand zegt laat haar los want ze is niet meer te redden maar mijn gevoel spreekt anders want wil en kan haar niet los laten.
Vanmorgen een PB dat ze morgen zal stoppen en me dan nodig zal hebben dus elke dag mailen.
Moet zeggen dat ik hier na 2 jaar niet meer in geloof maar moet wel vertrouwen in haar hebben vind ik anders ben ik zelf niet geloofwaardig. Vind het moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Druppie misschien moet je gewoon niet hopen dat ze gauw kan stoppen maar haar gewoon laten. Ik bedoel, ik denk dat ik gewoon een luisterend oor zou zijn en verder niet te veel van haar zou verwachten. Duidelijk laten weten dat je er altijd voor haar zal zijn maar dat het initiatief van haar moet komen, zonder dat je dingen van haar verwacht. Dat is voor jou prettiger leven. Ze is zelf verantwoordenlijk voor haar leven. Makkelijk gezegd van mij maar ik denk dat het voor jezelf een veel rustiger leven is:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Forummers,

Ik zoek een stopmaatje (of anti-terugvalmaatje), en bied mezelf ook aan als maatje, voor A'dam e.o. Iemand voor een praatje, een wandeling,
hardlopen, of voor af en toe naar de film (met koffie verkeerd!). Mijn omschrijving staat verder bij 'Wie is Wie /Uiterlijkheden'.
Ook gewoon, als afstand een probleem is, met uitwisseling van mobiele nummers om elkaar 24*7 te ondersteunen in noodgevallen.
Stuur me maar een Pb en je krijgt altijd antwoord terug.

groet, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels 3 maatjes onder mijn hoede en vind het wel een uitdaging. Allen drinken nog veel en hebben vooral psygische problemen maar zal drup niet wezen als ik dat opzoek hahaha.
Een Pb gehad van mijn grootste zorg maar laat toch telkens wat horen dus blijft in contact
De andere belde me hoe het met haar ging dus fijn dat ze de weg naar me weet.
Als laatste pas een nieuwe maar mailt me elke dag en vroeg me haar hand niet los te laten. Nee dus.
Soms is het erg moeilijk een maatje te zijn want je kan niet altijd helpen zoals je zelf zou willen maar een luisterend oor is vaak genoeg.
Ben blij met mijn maatjes want leer er zelf ook van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nijn lief dat je daar aan denkt maar heb een maatje hoor. Snap wat je bedoelt want je moet elkaars maatje zijn en dat zijn we ook maar daar buitenom ben ik maatje voor 3 anderen die er nog geen hadden. Oorzaak onbekend want er zijn gernoeg lieve mensen die het willen zijn en het miss beter kunnen als ik maar blijkbaar kozen ze er niet voor/durfde niet/schaamte? Weet het niet en gaat me ook niet aan maar denk dat het is omdat ik hier al zo lang ben.

In elk geval vind ik het fijn een luisterend oor te kunnen zijn zonder er zelf schade aan te ondervinden en zonodig trek ik bij Tactive aan de bel voor advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...