Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Dot

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Vanmorgen heb ik me aangemeld op de site en meteen besloten dit ook bij het forum te doen.
Ik ben Dot 55 jaar oud, of jong, net zoals ik me op een moment voel:D.

Ik ben al een lange tijd niet tevreden met de manier waarop ik met drank omga en heb veel moeite gehad hier het juiste pad te vinden. Ik heb zelf van alles geprobeerd, goede voornemens van hier tot Tokio en steeds weer teleurgesteld worden omdat het alleen niet lukt.

Ik ben niet iemand die dagelijks drinkt maar verlies gewoon volledig de rem als ik wel drink. Geen controle, dus twee keer per week een fles Port achter de kiezen lekker niets meer voelen, geen enkele remming in mijn gedrag en de volgende dag niets meer weten en zo'n hekel aan mezelf dat ik het liefst voor een trein was gesprongen. En me diep schamen. Ik ben dat nu zo zat. Dus nieuwe hoop hier.

Het valt me niet eenvoudig hier zo over te praten/schrijven. De schaamte zit diep. Maar ik ga er maar vanuit dat je niet dieper kunt gaan dan de bodem en vandaaruit alleen maar omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dot,

Allereerst welkom hier en goed dat je je ondanks je schaamte hier hebt aangemeld. Het heeft bij mij ook heel wat tijd en moeite gekost totdat ik dat durfde...Gelukkig heeft het hier zijn me wel heel erg geholpen! Het geeft me steun en heel veel herkenning, erkenning ook. Hier weten de mensen hoe het is en waar je mee worstelt, dat helpt!
Hoop dat het jou net zo zal helpen. Je vindt de meeste van ons bij de Ditjes en datjes. Daar kletsen we over vanalles en gelukkig niet alleen maar over problemen. Je vindt er altijd een luisterend oor.

Heel veel succes en laat het een mooi jaar worden, het begin is er:present:


En...3 appels op een rij, dat maakt me blij:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dot,

Ik ben hier ook nieuw en ben wat onwennig begonnen met praten bij ditjes en datjes op het forum. Maar vandaag zit ik er al goed in. Er is voor een ieder wel een luisterend oor en antwoorden ook. Ieder naar zijn beste kunnen.
Ik heet je dan ook welkom bij de nieuwen
;)

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dot
die schaamte kennen velen van ons hier
ook al hoeft het niet, hij is er vaak toch.
Des te moediger dat je hier toch komt en schrijft.
Ik ben ook hier gekomen met mijn 55ste en sindsdien
drink ik niet meer. de schaamte begint zich in trots om te zetten,
zonder uit het oog te verliezen dat terugval voor mij misschien maar
in een glas zit, durf ik erin te geloven dat ik het kan, zonder alcohol,
een waardevol leven opbouwen, contacten weer aangaan, zelfvertrouwen herstellen
en weer in mezelf gaan geloven. Het drinken had een oorzaak en het niet drinken nu ook!
ik hoop je nog vaak te lezen hier en gun je veel trotsgevoelens:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartverwarmend die reacties allemaal, dankjulliewel.

Ik hoop dat dit berichtje komt waar ik hem wil hebben, heb nog nooit op een forum gezeten en weet niet goed hoe dit precies gaat maar dat zal vanzelf wel komen.

En ik heb al zoveel over het hoe en waarom van het drinken nagedacht dat ik er inmiddels al wel achter ben dat het niet alleen maar een kwestie is van vol laten lopen alleen maar daarom. Er zit een reden achter. Besef dat het ook hard werken is om alles om te gooien en de oorzaak te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hahaha, de oplossing is gewoon niet meer drinken dot.

Maar als je een probleem erkent en herkent is de oplossing altijd een stuk simpeler lijkt me?

Het drankprobleem is erkent en herkend maar waarom is er een drankprobleem wat levert de drank op? En dat ik hier nu zit geeft al aan dat de minnen niet tegen de plussen opwegen.

Stap 1 is dus gezet Niwi. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...