Spring naar bijdragen

Voorstellen


Denker

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben 32 en heb vorig jaar juni een delerium gehad. Ik ben toen met medicatie thuis afgekickt en heb me aangemeld bij de verslavingszorg. Ondanks wekelijkse begeleiding is het drinken er toch weer ingeslopen. Afgelopen zaterdag ging het fout na weken dagelijks een krat bier of een liter vodka te drinken. Ik werd zeer emotioneel en erg angstig. Dit is de derde dag droog met valium omdat zo bang ben weer een dilerium te krijgen. Ik heb gisteren een tijdje meegelezen en dacht vandaag ik meld me aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen denker,

Wat goed dat je je hier aan meld. Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen.
Een delirium is verschrikkelijk voor iedereen, en het zal misschien wel heel lang duren voor dat je die ervaring verwerkt hebt.
Angst kan ook ontstaan door teveel alcoholgebruik. Dat in kombinatie met nu stoppen kan veel los maken.
Maar heb je onze dagdraad al gevonden???
Ik zou zeggen, kom veel bij ons, praat veel, deel veel, zodat je het gevoel krijgrt dat je niet alleen bent.
Dat er veel mensen zijn die jou berichten lezen. En Niet, wat zeg ik Nooit meer drinken, want een liter vodka is erg veel.
We hebben ook een draadje waar in je je neg. ervaringen kunt opschrijven. Misschien verstandig dat je dat eerst doet. Dan kun je altijd terug lezen wat alcohol doet met je. Dat staat bij thema's.
Suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Denker!
Dat is heftig wat je vertelt. Goed dat je actie onderneemt en hopelijk kun je hier steun vinden.
Heb je nu nog begeleiding? Of kun je die weer inschakelen?
Het lijkt me nogal wat om ineens te stoppen als je zoveel dronk als je aangeeft.
Sterkte, succes en kom meekletsen op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Denker

Welkom bij ons op het forum.
Schrijf en lees lekker met ons mee en haal eruit wat goed voor je is.
Ik wens je heel veel sterkte in je strijd en hoop voor je dat het eens geen strijd meer voor je zal zijn. De meesten van ons hebben dit ook allemaal doorgemaakt. En ja het lukt velen ook dus waarom jou niet he.

Hoop je nog vaak te lezen.

Liefs Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Denker,
goed dat je je hier aanmeldde
dat is een goede stap in het Doener worden.
Denken doen we meestal al meer dan genoeg, maar de mensen
die hier komen hebben vaak problemen met in de aktie gaan.
Ik neem aan dat je nog steeds begeleiding krijgt van de verslavingszorg,
want met wat jij dronk, lijkt me dat wel belangrijk. Zowel je lichaam als je geest
heeft het zwaar nu en het is belangrijk dat er dingen worden verwerkt en je een
ander ritme gaat krijgen. dat kun je niet alleen. Ik hoop je hier ook actief mee te lezen
en te zien schrijven, dat helpt voor steun en om de boel op een rijtje te krijgen.
Je schrijft nog niets over je thuissituatie, maar natuurlijk is die heel belangrijk in dit proces.
Heel veel sterkte op deze 3e dag. Per dag dus: vandaag drink ik niet! dat is behapbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij thema's mijn negatiefe ervaring opgeschreven. Ik denk dat ik daar wel wat aan heb. Toen ik na mijn dilerium gestopt ben, had ik maanden lang het laatste lege blikje bier in de douche staan. Ik moest toen dat blikje drinken om naar de dokter te gaan. Het heeft mij goed geholpen toen, uiteindlijke lege blikje weggedaan en volle gehaald. Ik voel me zo'n zwakkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer er hier maar even op Denker. Volgens mij ben je een man?
Je icoontje is van een vrouw, dus ik twijfel nu. Niet dat het belangrijk is, maar
je drankgebruik duidt op een man. Je moeder is kwaad schrijf je. Logisch toch?
Ze moet erg gefrustreerd zijn (en bang haar kind te verliezen) en dat uit zich
vaak in boosheid. Drank is destructief in de hoeveelheid die je nam. Jij kunt niet drinken,
dat klinkt cru, maar je hebt nu ervaren dat het zo is. Ook na 4 maanden droog staan. Dat is
een feit en dat kun je maar beter accepteren als je weer kwaliteit van leven wilt. Als je laat zien dat
het beter met je gaat, draait je moeder wel bij. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, heb ik hier geleerd. De enige die dat weer kan opbouwen ben jij dus. Met hulp van hier en in je echte leven. je kunt
het niet alleen maar moet wel zelf de stappen zetten. Je bent nog jong dus je herstelt snel en hebt nog
een heel leven voor je. ga ervoor Denker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt ik ben een man, ik woon alleen met mijn twee zwerfkatten. Ik weet ook wel dat mijn moeder wel weer bijdraaid als ik alles weer een beetje op orde heb. Maar omdat ik op dit moment zo rot in mijn vel zit deed haar reactie ontzettend zeer, maar ik begrijp het wel. Perongeluk verkeerde icoontje ik zal kijken of ik dat nog kan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kun je via profiel aanpassen.
De rest moet je in het echie doen:D
Fijn dat je steun ervaart op het forum,
het is mijn gezondste verslaving geworden, zeg ik maar.
Elke dag even me hier melden, en de ADB trainig hier online doen,
heeft mij geholpen al bijna 1 1/2 jaar niet te drinken. Dat gun ik jou ook Denker.
en nu ga ik ook wat doen. Vandaag drinken we niet, deal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Denker,

Ik zag je al ergens bij de "Ditjes en datjes" op het forum, dus dat heb je al gevonden. Mooi!
Ik drink nu zelf ruim 2 maanden niet meer en ben door schade en schande nu zover gekomen. Ik vond het de eerste paar weken best moeilijk, maar nu is het best te doen al ben ik me bewust van de dunne lijn waarop ik balanceer. Ik voel me sterk, maar dat zorgd er bij mij dan juist voor dat ik ga denken dat ik er wel weer eentje kan pakken:o Niet dus!
Het heeft mij erg geholpen om hier iedere dag even te zijn. Hoop dat het voor jou ook gaat werken en de rest moet je zelf doen!

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...