Yvette Geplaatst 5 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Hallo allemaal, Ik ben 40 jaar, ik heb 2 mooie gezonde vrolijke pubers, geen partner. Ik heb een leuke, goeie baan, mijn eigen huis, een autootje, geen schulden, kortom, ik heb het goed voor elkaar. Op één ding na, die rottige drank. Frequentie; dagelijks. Een liter wijn voel ik niet. Een aantal jaren geleden lag mijn leven aardig overhoop, ik heb er heel veel voor moeten doen mijn leven weer op orde te krijgen. En nu ben ik heel hard aan het werk dat te verknoeien. Ervan genieten doe ik al niet meer. Ik hoop dat ik op tijd ben.. Nou dat klonk aardig somber, maar ik ben doorgaan een vrolijke vrouw hoor! Optimistisch zeker, ook wel over dit. Ben net gestopt met roken overigens, dit wil ik ook kunnen. Ik heb wat moeite om op 'bericht plaatsen' te klikken, dan wordt alles zo echt. Ontkennen was ik een meester in, weet ik nu ik achterom kijk. Ik kijk ernaar uit om kennis met jullie te maken.Groet, Yvette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 welkom Yvette.....je hebt het idee alsof je in het hol van de leeuw terechtkomt of zo ??... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvette Geplaatst 5 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Nee...tuurlijk niet. Ik zie hier alleen maar heel veel steun en begrip onderling, fantastisch gewoon. Wat ik bedoel is dat ik het dan voor mezelf erken, zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 5 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Hai Yvette,Heel herkenbaar je verhaal, je hebt je eerste stap al genomen door je hier aan te melden.Ik hoop dat je er net zoveel aan zult hebben als ik Ik was ook zeer goed in het ontkennen van een drankprobleem, ben erg blij dat ik de stap naar een nieuw leven heb genomen want zo voelt het wel Welkom en tot horens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvette Geplaatst 5 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Hoi Shahire, dankje voor je welkom! Het is nu al een opluchting dat ik hier gewoon kan zeggen waar ik mee zit zonder dat dat raar is. Tot snel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Welkom Yvette.Hier is helemaal niets raar meid zeker drinken niet. Het valt onder een ziekte waar overigens heel goed mee te leven is hoor. De moeilijkste tijd is het begin. De eerste dagen waarin je lichaam en geest smeken om alcohol, daarna wordt het wat dat betreft meestal een heel stuk rustiger, en kun je je leven weer een beetje op orde krijgen.wij zitten op de dagdraad, misschien heb je die al wel gevonden maar ik zal het toch nog ff vertellen.Dat is bij forum. Daar zie je een heel rijtje staan met b.v. thema's, tips en adviezen, en ook ditjes en datjes. als je dat aanklikt dan zie je de dag van vandaag staan, als je dat weer aanklikt en dan naar de laatste pagina gaat kom je ons tegen.Wij zitten allemaal in de huiskamer en daar kan over alles en nog wat gepraat worden.Misschien zie ik je daar, en nogmaals welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Hoi Yvette,welkom hier. Je hebt veel power, anders had je nooit uit die problemenkunnen komen en opbouwen wat je nu hebt. Ben dr jaloers op!Diezelfde power gaat je helpen bij het ADB worden. Dat zal ook nietmakkelijk zijn, maar ik geloof zeker dat je het kunt.Heb je een speciale reden om een mannenhoofd te kiezen? Je kunt viaprofiel veranderen als je dat wilt. Hoeft niet natuurlijk, misschien ben je er al aan gehecht:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 7 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2011 Hi Yvette,Welkom hier.Het is inderdaad wel een stap om je voor de eerste keer aan te melden hier. Je doet daarmee toch een soort van bevestiging naar jezelf toe dat er iets niet helemaal goed gaat in je alcoholgebruik en dat is een eerste moedige stap!Het heeft natuurlijk ook alles te maken met het stereotype beeld van 'de alcholist' maar ik denk dat je snel genoeg zult merken dat er hier op het forum allemaal vrolijke vrouwen en mannen zitten van verschillende leeftijden en in verschillende levensfase. We hebben allemaal wel gemeen dat we drank meer lekker vonden dan goed voor ons was en dat we tegen deze drang niet zo heel veel tegen in konden brengen anders dan weer zelf de baas worden. Veel wijsheid.Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 7 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2011 Hallo Yvette,Ik vond het ook erg moeilijk om me hier aan te melden, maar ik ben achteraf blij dat ik het net als jij gedaan hebt. Het voelde voor mij als met de billen bloot gaan. Je geeft aan jezelf èn aan anderen hardop toe dat je een alcoholprobleem hebt en dat is niet niks...Maar het is ook een knappe en moedige zet, want erkennen dat je een probleem hebt schept ruimte om er iets aan te doen. Het is doodzonde om nu niet te genieten van het leven dat je met veel pijn en moeite hebt opgebouwd. Dat is de drank niet waard, niks is dat waard! Dus laat de eerste staan en begin aan een helder leven:present: De eerste weken vond ik zelf het moeilijkste. Behalve blij met mijn beslissing om te stoppen sliep ik slecht, had hoofdpijn en voelde me onrustig. Maar na een week of 2 ging dat beter en nu voel ik me eigenlijk best goed:) Ik hoop dat dat jou ook zo zal vergaan, ik gun het iedereen! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 7 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2011 hoi yvetteklinkt beroerd, maar weet wat het is.ik ben gisteren ook gestop om, hopelijk nooit meer te drinken.en ook ik was gestopt met roken en melde mij aan op het stop roken blog.dat vond ik ook eng en dit vind ik ook en, maar het helpt wel.ik had 137 dagen rookvrije dagen op mijn teller staan, tot mijn 2e vrouw er van door ging op oudejaars dag, gelukkig nieuw jaar, daar zat ik met oud en nieuw in mijn eentje,en waardoor, juist die rot drank.nu rook ik weer en dronk stevig door, 2 flessen port en 8 halfe liters bier per dag.maar nu gisteren voorgoed gestopt.dus we houden elkaar maar vast.maar heel goed dat je je hebt aangemeld, we zijn tenslotte allemaal hetzelfde.en ontkennen deden denk ik de meeste ook.nou meid, dag 2 hebben we in onze zak zitten, op naar dag 3groetjeswalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2011 Je bent van ver gekomen Walbomet de kracht die je nu getoond hebtkun je nog veel verder komen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Walbo dag4 vandaag en Yvette ook. Wens jullie heel veel mooie nuchtere dagen toe en zet hem op:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden