Spring naar bijdragen

woensdag 30 augustus


Anna

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Bijna 10.00 uur en nog geen nieuw dagdraadje? Nou ja, dan open ik er maar een. Ik zag gisteravond dat er een aantal nieuwe mensen zijn. Ik hoop dat jullie ook allemaal mee gaan schrijven op de dagdraad, nogmaals welkom!

Mick, jou gevoel herken ik heel goed. Iedereen hier denk ik. Soms lukt het om maar een paar drankjes te drinken, en dan denk je dat daar eigenlijk ook niets mis mee is. Maar mij lukt het ook niet om dat vol te houden. Binnen de kortste keren zit ik weer flink door te drinken. Dus voor mij is de conclusie: hoe graag ik ook "sociaal" zou willen drinken, toch maar liever voorlopig even helemaal niet. En misschien kan ik het wel nooit. Ik denk dat dat voor jou ook geldt, dus niet doen.

Niet bezorgd zijn hoor Sneeuwwitje, ik heb een heel pak IceTea op, maar ook alleen dat. Ik denk dat je inderdaad moet proberen iets minder vocht te drinken, want 11 liter is wel heel erg veel. Ik heb ook wel eens van watervergiftiging gehoord, en dat is inderdaad gevaarlijk. Door die gigantische hoeveelheid water die jij drinkt daalt het gehalte van mineralen en zo in je lichaam, dus ook de pH waarde. Daar kun je in extreme gevallen (vooral als de overgang vrij snel is, zoals in je voorbeeld van 4 liter drinken na sporten) inderdaad aan dood gaan. Dus luister toch maar goed naar je psycholoog, en dwing jezelf minder te drinken.

Doordat ik geen wijn drink ben ik ook veel meer water en frisdrank gaan drinken. Nu is 2 à 3 liter per dag drinken gezond, dus het zal zo'n vaart niet lopen, maar het gevolg is wel dat ik 's nachts 2x eruit moet om naar de wc te gaan. Bij mij functioneert het drinken toch ook als vervanging voor een glas wijn. Iedere keer als ik erge trek heb, neem ik een glas fris. Nou ja, toen ik wijn dronk moest ik er 's nachts ook altijd uit, en dan had ik vaak nog barstende hoofdpijn ook, dus het is er toch beter op geworden.

Het is vandaag mijn vrije dag. Ik ga gauw even de hond uitlaten, want ik geloof dat het eindelijk even droog is. Moet vandaag naar de arbo-arts i.v.m. mijn tenniselleboog. Ik ben benieuwd wat die zegt.

Allemaal een fijne dag!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chinagirl,

Goed van je,dat je dagelijks je medicijn inneemt. En daar door niet kunt drinken. Ik zie het als niet drinken. Want als je niet inneemt kun je wel drinken. Dus hardstikke goed van je.

Ik heb zelf geen ervaring met zulke medicijnen.. Maar vind het wel knap.

Succes en liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mick,

In mijn ogen ben je wel goed bezig, maar wil je denk ik (ik hoop dat ik het fout heb) van 2 walletjes eten.
Stoppen maar ook blijven feesten!! En 2 dingen gaan vaak niet samen. Het is of, of.
Ik bedoel dit echt niet rot, maar het was een gevoel wat zo ineens binnen kwam.

Ik wens je veel sterkte. Groet en liefs. Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mismaff,

Wat ben jij toch een bevoorrecht mens. In Spanje mooi weer en wij verzuipen hier. Kun je zo af en toe eens laten weten hoe het weer bij je is?? Want wij gaan zo langzamerhand richting herfst. En kunnen we ons misschien optrekken aan jou weer!!.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ferry,

Ik denk dat wat jij zegt tegen mij over het eten van 2 walletjes iets te kort door de bocht is. Maar goed, dat komt denk ik ook omdat je me niet kent en mijn verhalen zo op jou over komen. Nee, ik wil niet van 2 walletjes eten. Ik wil juist proberen geen big deal te maken van alcohol, maar wat ik al eens eerder schreef, wanneer ik dit probeer dan ben ik toch weer bezig met iets te proberen en er dus toch weer te veel mee bezig en is het dus wel een big deal. Ik zou het voor altijd uit mijn leven willen verbannen, maar ik word er ook gek van om er zoveel mee bezig te zijn. In mijn omgeving is drank heel normaal en wordt er ook flink wat afgezopen. Ik ben altijd degene waarvan ze gewend zijn, die maar op en af gaat, dan weer stopt en dan weer drinkt. Vroeger dronk ik veeeeeeel meer. Dronk mezelf regelmatig bewusteloos en gebruikte er veel harddrugs bij. Dus ik vind dat ik vooruitgang boek aangezien mijn drugsverslaving volledig weg is (zonder er moeite voor te hebben moeten doen, of omdat ik een hele negatieve kant heb gezien en meegemaakt) en mijn alcohol gebruik is heel wat minder dan vroeger en voor veel mensen in mijn omgeving ben ik ook niet meer die enorme drinker en ik doe ook geen gekke dingen meer onder invloed en zak niet meer door tot 's morgens vroeg. Veel mensen zullen ook niet eens weten dat ik er zo mee bezig ben, aangezien ik stabiel en sportief overkom en ook in zekere mate ben. Dus ik ben nu op een punt dat ik even niet meer zo goed weet waar ik goed aan doe. Niet drinken is natuurlijk het allerbeste, maar het maakt soms ook dat ik juist wil drinken. Snap je dit een beetje. Om het helemaal uit te leggen, heb ik denk ik 36 jaar nodig. En wat het feesten betreft, ik zie het niet als feesten en ik heb dat woord ook nooit gebruikt, want die tijd heb ik echt wel gehad. Ik heb het hier over sociaal mee drinken. Om kunnen gaan met alcohol. Maar hoe doe ik dit? Eigenlijk wil ik diep in mijn hart volledig onafhankelijk zijn, van alles en iedereen. Maar dan staat er weer ergens een leuke afspraak in mijn agenda die altijd gepaard gaat/ging met een paar glaasjes. Heb ook regelmatig deze leuke afspraken met frisdrank gedaan en dat was ook gezellig, maar toch was ik er dan heel de avond mee bezig en dat vind ik zooooo vervelend. Het liefst zou ik dus bij dat soort gelegenheden een beetje willen drinken, maar elke keer is nog gebleken dat ik dan toch mijn grens verleg en dus ook weer door de weeks ga drinken. Heel herkenbaar toch? Maar goed, ik hoop dat ik me iets duidelijker heb kunnen maken aan je. Wel leuk dat je gereageerd hebt. Dat zet me ook weer even aan het denken.

@anna:
inderdaad ja. Heel irritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Ik weet dat jij het niet als een aanval bedoelde, want dat schreef je ook. Mijn antwoord was ook geen verdediging maar een uitleg en gelukkig heb ik het je duidelijker mogen maken. Ik ben juist blij, dat je je vraag stelt. Beter dan dat je het denkt en niet aan me vraagt.
Ik werk ja, ik ben zelfstandig ondernemer. Dat is leuk, maar ook heeeel druk. Ik ben nu ook wat laat en moet me gaan haasten, maar ja.... dat forum he.
:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, duidelijk verhaal wel. Geen big deal willen maken van alcohol.
gewoon 'sociaal' willen drinken, per gelegenheid beslissen.
Toch denk ik, is mijn ervaring, dat de echte afhankelijkheid van alcohol een tijd nodig heeft om uit te doven. Maanden, misschien wel een jaar. Dan pas is alcohol geen big deal meer, geen aandachtvrager.

ik weet alleen niet of je daarna sociaal kunt gaan drinken, of je toch niet de kriebels blijft houden dat het zo weer mis kan gaan met hoeveelheden en keren per week.

ik ben nog niet zover, zit nog in de uitdooffase, droog te staan, af te kicken. tot mijn tevredenheid wel.
ooit weer drinken? ik neem de beslissing nog maar niet, het voelt lekker rustig in mijn hoofd en lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Ik snap je gevoel heel goed. Gewoon, met anderen een paar glazen drinken en meer niet, dat is wat ik ook zou willen. Maar ik kan het niet, als ik iets drink wil ik meer. En de volgende dag weer. En ook ik wordt er doodmoe van dat ik vrijwel altijd met dat gevoel bezig ben. Altijd aan drank moet denken. Gelukkig was ik nooit een dagdrinker, dus het begint bij mij pas rond vijf uur 's middags. Ik heb nu pas een enkele keer meegemaakt dat ik 's avonds dacht: hè, ik heb vanavond eigenlijk nauwelijks aan drank gedacht.

Koekie schreef in haar berichtje over 10 maanden alcoholvrij, dat bij haar het gevoel nu begon te zakken, dat zij niet meer dagelijks aan alcohol denkt (maar dus wel nog steeds regelmatig!). Dus kennelijk is er hoop, en wordt het minder, maar het duurt wel heel lang. En of we ooit "sociaal" of "matig" kunnen drinken?

Leg je er maar bij neer, dat doe ik ook. Dan hoef je daar tenminste geen energie meer in te steken. Een troost is dat de trek wel steeds minder wordt, en dat je er ook steeds minder aan gaat denken. Dat zegt althans iedereen die al langer gestopt is. En komen dus feestjes, en borrelavonden met collega's, dat je niet de hele tijd met wel/niet drinken bezig bent.

Doorzetten dus.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Ik moet nog even een tijdje alle namen op me in laten werken, daar ben ik langzaam in, maar toch wil ik wel even wat zeggen. Het is me opgevallen dat in veel berichten gesproken wordt over het graag sociaal willen drinken. Dat zou natuurlijk heel fijn zijn, maar we zijn allemaal verslaafd aan de alcohol. Ik ben er achter (voor mezelf in elk geval, maar ik denk dat dit voor iedere verslaafde geldt) dat een ex-verslaafde niet bestaat, ja okee, als een verslaafde is overleden is het een ex-verslaafde. Daarom heb ik alcohol bestempeld als: LEVENSGEVAARLIJK. Ik heb gemerkt dat ik geen reden meer heb om naar de fles te grijpen, je nuchtere verstand gebruiken is niet alleen veel beter maar ook veel leuker dan al die zogenaamde alcolol. En om nou te gaan drinken omdat het zo lekker is? Er zijn veel andere drankjes ook lekker en dan zonder alco. Ook alcoholgebruik om problemen te vergeten of minder erg te maken hoef ik niet meer zo nodig. Hoe vaak ben ik niet met m'n neus op het feit gedrukt dat de probemen echt niet minder erg worden en dat ze zich alleen maar vermeerderen door steeds weer te gebruiken. Dus ga ik nu problemen en nare gevoelens nuchter bekijken, en met relativeren en jezelf niet overal de schuld van geven en met iets minder hoge eisen aan jezelf en je omgeving stellen vallen veel van die problemen reuze mee en dan kun je er tenminste nuchter wat aan doen. Ik wil met dit verhaaltje eigenlijk alleen maar zeggen dat het goed is om de reden van willen drinken goed te analyseren, dan is het veel gemakkelijker om zelfs dat ene eerste glas of glaasje te laten staan....
Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou lieve luitjes,ik kan dus echt niet sociaal drinken!
Ging gister de mist in.Totaal heel naar.Ik zal jullie er meer over vertellen maar mijn vriend komt zo thuis en dan heb ik weinig privacy.

Tapas,een vriendin in een zware psychose is inderdaad zo moeilijk te hanteren.
Al gun ik haar alle zon en liefde toe.Maar soms kan ik er even niet meer tegen.Ze
is zo'n schat maar nu............................ach je snapt het wel.

Ik heb de verslavingszorg gebeld maar beste Tactus ik ben nog niet teruggebeld!En
daar baal ik van.Sorry hoor.Maar een puntje van kritiek mag hoop ik!

:sun:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, dat kan heel goed zijn, dat alcohol voor jou LEVENSGEVAARLIJK is. dat geldt gelukkig niet voor iedereen die drinkt of heeft gedronken.
Als je nagaat hoeveel mensen er toch redelijk mee weg komen, hoe weinigen echt in verschrikkelijke problemen komen mag het een wonder heten, want het is gevaarlijk en verslavend spul.
Jij noemt eens verslaafd altijd verslaafd.
Ik zou zeggen dat er mensen in een bepaalde fase van hun leven teveel of te regelmatig drinken en in een volgende fase er bewust mee omgaan, sporadisch en dan gematigd drinken, juist omdat ze niet afhankelijk willen zijn. Of helemaal niet drinken omdat dat prettiger en makkelijker is, niet omdat ze er meteen onderdoor gaan.
Die het kunnen hanteren.
Tot welke groep je behoort, dat is belangrijk om te weten, want daar moet je naar leven.
En natuurlijk is drank soms wel erg lekker, of je het nu besluit te nemen of niet.
Als drank geen alcohol had zou ik het allang weer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat lieve Ferry,ik moet en zal totaal naar de nul gaan.Wat alcohol betreft.
Geen excuses meer om me mee te laten slepen.

Oh ja,de verslavingszorg heeft me gebeld en ik voel me daardoor al wat beter.
Al blijft het zwaar.

Mijn vriend noemde me gister een waardeloos vies bezopen wijf.
Deels terecht maar veel woorden ook niet.Als ik hem elke dag zo zou uitschelden
als hij weer ladderzat en onder invloed is.Nou dan kom ik woorden en handen tekort hoor.
Bezopen was genoeg geweest vind ik.By the way hij was ook dronken.
Maar daar gaat het niet om.
Het gaat om mijn verkeerde gedrag,Het is alleen mijn fout dat ik teveel dronk
gister.Al waren er tig aanleidingen.Geen excuus voor wat ik met mezelf deed.

Sorry lieve Erica en Anjo dat jullie dat meemaakten.

We gaan er weer voor hoop ik!

:heart:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal en vooral de nieuwelingen,

Ik ben ongeveer 16 jaar van de alcohol afgeweest en ik dacht 4 jaar geleden ook ,ik kan wel weer wat drinken. Ik heb het onder contrôle, maar niets is minder waar.

Soms dronk ik 4 pilsjes en dan dacht ik de volgende keer, zie ik kan het wel,maar zo gauw je dat denkt gaat het verkeerd. WE hebben echt LEVENSLANG.

Ik ben nu een week met de campral bezig, had er nog wat van vorig jaar en maandag heb ik een nieuw recept gekregen, maar ik moet zeggen dat de laatste avonden heel makkelijk waren, maar op de een of andere manier begint de trek nu te komen.

IK heb vannacht eindelijk een keer goed geslapen en meestal als ik me goed voel, wordt de trek ook meer. Tja , het is weer mijn 9e dag,toen ging ik vorige keer fout. 9 dagen is het meeste wat ik gehaald heb.

Nu komen de GRemlins weer en zeggen, Goh, elke keer na 9 dagen drinken is toch niet erg. Bah rotdingen

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwitje, ik denk persoonlijk niet aan "4 pilsjes" hoor.
Meer aan eens in de maand bij een feestelijke gelegenheid een glas. Een lekker glas dan ook. Of 2.
Trouwens, zoveel heb ik misschien ook niet gedronken, 4 pilsjes is wel mega voor mij.
En net wat ik al zei: er zijn mensen die niet moeten drinken omdat ze niet kunnen stoppen.
Er zijn ook mensen die voor zichzelf een duidelijke hoeveelheid vaststellen, van te voren.
En er zijn mensen die gewoon "wel zien" en soms te veel drinken maar daar toch ook niet in doorslaan.

en voor jou: succes, doe iets leuks als die rotdingen je willen grijpen, of zeg ze gewoon de wacht aan.
Je bent echt sterker hoor, zeker weten. Laat je niet kisten, je wil het gewoon niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai Lola,
wat jammer dat het gisteren mis is gegaan. Je hebt gelijk hoor, je moet gewoon proberen naar nul te komen. En van wat je vriend allemaal tegen je zei moet je je niets aantrekken. Hij drinkt notabene zelf, en maakt het jou daar heel moeilijk mee! Laat hem maar een keer mans genoeg zijn om jou te steunen, en niet voor je neus te gaan zitten drinken als jij het moeilijk hebt, of je vragen mee te gaan naar een feest waar heel veel gedronken wordt.

Kohtje, ik vind dat je gelijk hebt hoor. Maar Petra heeft ook wel een beetje gelijk, want er zijn inderdaad heel veel mensen die gewoon met mate af en toe kunnen drinken. Alleen ben ik bang dat wij allemaal niet tot die kategorie mensen behoren. En waarom dat zo is? Ik weet het niet.

Sneeuwwitje, niet opgeven hoor! Keihard doorgaan naar dag 10. Moet je eens kijken hoe geweldig je je morgen voelt, als je eindelijk over die rottige 9 heen bent. Een :present: om je te steunen.

Allemaal veel sterkte!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Petra,

Allebei bedankt voor jullie reaktie. Petra, ik ben het met je eens dat er een heleboel mensen zijn die met mate en gecontroleerd kunnen drinken. Maar ik geloof niet dat dat verslaafden zijn. En de mensen die op dit forum schrijven zijn dat bijna zonder uitzondering wel allemaal. Daarom zoeken zoeken ze ook hulp en steun, zowel bij hulpverleners als bij elkaar. En die mensen bedoelde ik ook toen ik het had over dat een ex-verslaafde niet bestaat.
In dat stukje waar je het hebt over mensen die in een bepaalde fase teveel en/of te vaak drinken en in een volgende fase de zaak weer onder contrôle hebben ben ik geneigd te zeggen dat als die mensen dat zo gemakkelijk kunnen, dat ze dan (nog) niet verslaafd waren. Tsja, misschien heb ik wel een verkeerd beeld van wat verslaving is, maar volgens mij is dat afhankelijk zijn (geestelijk en/of lichamelijk) van iets. Als je die verslaving overwonnen hebt blijven de rest van je leven bepaalde stoffen in je lichaam toch ook na vele jaren nog direkt reageren als de verslavende stof weer eens toegediend wordt, ook in kleine hoeveelheden, het lichaam herkent direkt en vraagt meteen om meer. (die stoffen worden tiq's genoemd en zitten in de hersenen, en worden daar gevormd door jarenlang excessief alcoholgebruik). Dus in dat licht moet mijn stelling "een ex-verslaafde bestaat niet" gezien worden.

En Anna, in bovenstaand stukje zit dus ook het antwoord op jouw vraag waarom wij (mensen op dit forum) niet tot de categorie mensen behoren die wel gecontroleerd kunnen drinken.

Dan wil ik dit stukje afsluiten met het volgende. Ik las mijn eerste stukje nog eens terug, en eigenlijk vind ik het voor een beginneling op dit forum wel wat betweterig. Het is allerminst mijn bedoeling om betweterig te zijn, integendeel, ik weet een heleboel ook niet, maar ik heb tijdens m'n behandeling een heleboel inzichten verworven waardoor ik op een rare manier m'n hele verslaving interessant ben gaan vinden. Ik heb ook mezelf daar erg leren kennen en ook hoe veel mensen inclusief ikzelf omgaan met gedachten, gevoelens, oordelen, vooroordelen etc. Ik vind het interessant om te zien dat andere mensen net zo worstelen met hun verslaving als ik dat deed. En nu schrijf ik deed, maar eigenlijk doe ik dat nog steeds, want ondanks het feit dat ik nu al een tijd geen enkele trek ervaar heb ik me toch maar mooi opgegeven voor dit forum, want als ik niet met deze problematiek bezig blijf ben ik bang dat alles wegzakt en dat ik op een gegeven moment "vergeet" dat ik verslaafd ben.

Vriendelijke groetjes,

Kohtje.

P.S. Natuurlijk wens ik ook iedereen heel veel sterkte, succes en wijsheid met zijn of haar strijd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is mooi gezegd kohtje.. ik heb verder nog geen tijd me in alle nieuwelingen in te lezen en heb even snel het dagdraadje doorgelezen en lees daar weer interessante dingen. Mick, jouw verhaal is zeer herkenbaar.. ik ben er ook nog niet uit, wil af en toe toch mijn glaasjes drinken, maar ook weer niet.. lastig is dat. Helemaal niet werkt niet voor mij.. dan hoopt het zich op, dagelijks wil ik echt niet meer, in sociale omstandigheden wil ik een paar glaasjes kunnen drinken.. soms lukt dat heel goed, en soms dus helemaal niet... maar deze week gaat het weer goed en ben ik er niet mee bezig..

momenteel ben ik te moe en total loss om maar aan alcohol te denken, het is te druk op het werk, te druk thuis met het verfen enzo.. beetje te hard van stapel gegaan, en vanmiddag naar de advocaat geweest om te kijken of het zin heeft om tegen het UWV in beroep te gaan. Volgens de advocaat zijn er wel mogelijkheden en heb ik nu het hele dossier in zijn handen gelegd.. is wel een last minder hoor.. maar daardoor wel een vreselijk enerverende dag.. barstende koppijn en nu snel mijn nest in..

leuk dat er weer zoveel nieuwen bij zijn en als ik de tijd heb ga ik zeker weer bijlezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, ik volg jouw redenering..Kohtje.
Of die Tiq's na een tijd geen voeding nog aanwezig zijn wordt betwijfeld door sommigen.
En ik ga nu niet zeggen dat ik het ga onderzoeken met mijn eigen lijf. Maar ik ken wel iemand die dat misschien wel gaat doen, ik hou jullie op de hoogte.
Voor mij is dit droge veel veiliger, prettiger en verkieslijk. Ik hoef niet zo nodig te experimenteren.
En misschien was ik inderdaad nog niet echt verslaafd, met mijn 2 tot 3 flessen wijn per week. Toch voelde het wel zo, ervan afhankelijk te zijn, je klok erop te zetten :"straks mag ik weer" .
nu wil ik niet meer, erg fijn.
vandaag was een dag voor mij met veel slecht nieuws, ook de aanvechting om dat te bezweren met een fles, maar niet meer dan de aanvechting. ik wist al dat ik het toch niet ging doen, de gedachte was ook snel weer weg, het mechanisme is uitgedoofd.
goede nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tapas:
Ja, wat je zegt is voor mij ook herkenbaar. Ik vraag me soms wel eens af, of ik niet te hoge eisen stel aan mezelf. Als ik in gezelschap drink, dan sla ik al eigenlijk nooit meer door (maar wat is niet doorslaan? Niet kunnen stoppen? Of is 6 biertjes en dan bewust stoppen ook doorslaan?). Maar toch vind ik dan op een bepaalt moment dat ik te regelmatig drink en wil ik eigenlijk naar NUL. Ik vind het ook heerlijk om mezelf uit te dagen, dat geeft zelfvertrouwen wanneer me het dan lukt. Ik houd van discipline. En toch is drank slecht, ook in mindere mate denk ik. Ik dronk tot voor kort 6 a 7 blikjes per dag en dat is te veel, dus ja.... Het past ook niet echt bij me vind ik. Ik heb zoveel andere leuke dingen te doen in mijn leven en ik weet dat als ik volledig droog sta er een andere wereld voor mij open gaat en deze wereld heeft alles in zich. Dat is de beste "roes" die er bestaat. En daar verlang ik wel weer eens naar. Als kind was het leven (voor mij dan) ook geweldig zonder drank. Ik moet mezelf weer herprogrammeren. En als ik dit zo weer opschrijf en terug lees, dan vind ik echt dat ik moet stoppen........ Goh, wat ben ik toch in gevecht met mezelf.
Ik moet ook nog regelmatig aan de opmerking van Ferry denken, dat ik van 2 walletjes wil eten. Misschien heeft hij wel gelijk. Dan denk ik weer dat ik volledig wil stoppen en rond 17 uur denk ik er weer anders over.

Nou ja, ik vind het lastig.
Ik zat net ook te denken, dat ik misschien maar niet meer schrijf op dit forum totdat ik 1 week met een weekend erin niets heb gedronken. Ik vind dat ik teveel heen en weer vlieg, dan weer wel en dan weer niet gedronken heb en ik wil eerst weer even mijn krachten bundelen voordat ik verder schrijf op dit alcoholvrije forum.

Sterkte allemaal weer vandaag en tot ik hoop gauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...