Spring naar bijdragen

Donderdag 31 augustus


Anna

Aanbevolen berichten

Goedemóóóórgen allemaal,

Wat is het rustig op het forum, of verbeeld ik me dat maar? Ik ben eigenlijk gewend dat er al een draadje is als ik inlog. Weet iemand wannier Twan terugkomt van vakantie? Ik dacht eigenlijk dat hij maar een week weg was, maar blijkbaar zijn het er twee.

Nog even een reactie op gisteravond. Kohtje, dat van die tiqs wist ik wel, alleen vraag ik me toch vaak af of sommige mensen niet vatbaarder zijn voor het afhankelijk worden van alcohol dan anderen. Ik ken zelf een aantal mensen die behoorlijk wat wegstouwen in een week, maar zich absoluut niet afhankelijk voelen, en ook zo drie dagen ervan af kunnen blijven. Nu kun je natuurlijk een discussie beginnen over of ze idd wel of niet afhankelijk zijn, maar ik weet wel dat het bij mij wéken heeft geduurd voor het me lukte 1 dag niet te drinken. Het was gewoon te moeilijk. En bij mij was het eigenlijk ook zo dat toen ik als tiener mijn 1e biertje proefde, het al gelijk naar meer smaakte. Hoewel het daarna nog jaren geduurd heeft voor ik echt een probleem had, maar toch. Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat er een bepaalde aanleg meespeelt, en waar die vandaan komt weet ik niet.

Petra, ik vind 2 of 3 flessen wijn in de week nog meevallen, maar alleen omdat ik meer dronk. Op zich is het toch aardig wat, en als jij je afhankelijk voelde, is het zeker teveel. Misschien dat je er wel gemakkelijker vanaf komt omdat je niet extreem dronk. Ik heb namelijk nog steeds heel vaak trek, en heb er ook nog steeds moeite mee, hoewel het geleidelijk wel wat afneemt.

Sneeuwwitje, hoe is het gisteravond gegaan? Ik heb vaak aan je gedacht.

Tapas, kijk je een beetje uit dat je je niet overwerkt? Rustig aan, dan hou je het gemakkelijker droog. Grappig dat jij geen zin heb in alco als je moe bent. Ik heb het dan juist héél erg.

Lola, en Anjo, hoe is het met jullie op het moment?

Allemaal een fijne en droge dag gewenst. Ik moet weer hondje uitlaten en werken, dus ik hoop tot vanavond.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, dat is zo anna, als ik moe ben of gespannen dan wil ik drinken maar als ik erg moe ben en erg gespannen en nog drukke dagen voor de boeg heb dan wil ik niet drinken maar mijn koppie erbij houden.. tja met het risico dat als de drukte weer voorbij is dat ik dan juist ga drinken... maar je hebt gelijk, ik heb het eigenlijk te druk momenteel.. op het werk is het erg druk en zijn er wat deadlines die gehaald moeten worden. voor vanavond en morgenavond heb ik eetafspraken bij familie, dus dan drink ik al niet, en zaterdag wil ik weer schilderen en met kater of drank wordt dat niet mooi en ben ik teveel tijd bezig om mijn vloer weer schoon te boenen hihi..

maar ik zit idd op het randje van mijn kunnen en weet eigenlijk ook dat dat niet goed is voor me. Het is dus zaak om goed voor mezelf te zorgen de komende dagen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, grappig om te lezen dat de drankmomenten voor iedereen zo verschillend zijn.
Zo beredeneerd als jij ermee omgaat, even afwegen wat er de volgende dag komt, etc, was het bij mij, met mijn 'kleine' hoeveelheid drank echt niet hoor. Ik zou en moest die glazen hebben, was er zeer verslaafd aan.
En trouwens, het kostte mij ook erg veel moeite om de eerste droge avond door te komen, doodeng en vreselijke nerveus, dat trekken was heel zwaar. in die tijd moest ik ook echt geen drank in huis hebben, dan ging ik absoluut voor de bijl.
Dus bij deze is mijn 'verslaving' aan weliswaar minder grote hoeveelheden toch weer aangetoond.

Wat me nu van de drank houdt?
de overtuiging dat ik een vervelende drinker was
zo'n jankende zeurkous
die niet naar bed te slaan was, altijd nog wilde praten
om de ander van mijn gelijk te overtuigen
of nog één glaasje om echt bewusteloos mijn bed in te zakken
heel erg angst om niet te slapen ook toen

helaas is het waarheid geworden
dat ik niet kan slapen zonder drank
toen ik stopte met drinken
3 maanden lang maar 3 tot 4 uur per nacht
conclusie: gemaskeerde ??? burn out? depressie? manie?
men weet het nog niet
ik heb pilletjes waarmee ik nu wel slaap

erg hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal.

Ik vind het erg moeilijk om van de mensen op dit forum een beeld te krijgen, wat wel makkelijk is om je een beetje in te kunnen leven in anderen. Elke keer als ik een berichtje lees ga ik weer terug naar "wie is wie" en uiteindelijk zal zich dat beeld wel gaan vormen, maar wat jammer is is dat veel van de namen die ik tegenkom niet op "wie is wie" terug te vinden zijn. Klopt dat, of doe ik iets niet wat ik wel zou moeten doen om die namen te vinden?

Verder, Tapas, vind ik het ook uitzonderlijk zoals jij met het gebruik van alcohol omgaat. Dat je goed voor jezelf moet zorgen is een belangrijk ding, lijkt me. Het lichaam heeft toch al zo veel te lijden van al dat gif dat wij er in stoppen, dus een beetje zorg en onderhoud kan het leed misschien wat verzachten. Zelf heb ik geluk gehad dat door m'n jarenlange alcoholmisbruik m'n lichaam en geest niet zo beschadigd zijn dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ik at namelijk altijd goed, behalve op de dagen dat ik aan het afkicken was, en dat kwam geregeld voor, zo eens in de drie, vier weken. M'n drinkpatroon was namelijk door de bank genomen zo dat ik een week, soms anderhalve week dagelijks een liter wodka naar binnen werkte, vaak nog aangevuld met een fles port of martini of wijn of wat er maar voorhanden was om de tijd op te vullen voordat de slijter weer openging, na die week was ik dan zo beroerd dat ik twee à drie dagen in bed lag af te kicken met alle verschijnselen van dien en dan was ik weer voor een week of twee, drie "genezen". Maar dan begon de hele reutemeteut weer opnieuw, vaak doordat ik me zo goed voelde zonder alcohol dat ik vond dat ik dat wel kon vieren met één glaasje, okee, twee mag ook wel, nou ja, die derde kan dan ook nog wel. Zo, dat voelde lekker. Maar ja, om dat zo te houden moest er wel bijgetankt worden, dus.........etc. etc.
Maar, zoals ik al zei, ik heb wel altijd goed gegeten en ook altijd de honden uitgelaten (we hebben er twee) zelfs als ik zwaar onder invloed was en me niet lekker voelde. En ik denk dat dat goed is geweest.

Anna, goedemóóóóórgen ook. Je bent er al vroeg bij. Je schreef over aanleg. Ze zijn nog bezig te onderzoeken of er genetisch bepaalde aanleg is voor bepaalde mensen, en de resultaten van dat onderzoek wijzen wel in de richting dat kinderen van één of twee alcoholische ouders grotere kans hebben ook alcoholist te worden. Mijn vader was ook alcoholist, maar toch zijn mijn broers en zus geen alcoholisten, het is gewoon ongelijk verdeeld in de wereld, maar dat is met vele andere dingen ook zo. We moeten het gewoon doen met wat we allemaal meekrijgen en er dan het best mogelijke van zien te maken, en gezien de vele persoonlijke gevechten op dit forum is menigeen daar ook mee bezig.

En dan Petra, ook goeiemorgen. Dat je een tijdlang slecht slaapt na te zijn gestopt met drinken is vrij algemeen, bij de één wat erger dan bij de ander, en ook bij de één wat langer dan bij de ander, maar als stoppen met drinken de enige oorzaak is is het denk ik wel verstandig om ook die pilletjes langzaam af te bouwen voordat je er een andere verslaving aan hebt overgehouden. Ik zeg dit omdat ik zelf als de dood ben voor pilletjes. Zelfs een aspirientje bij hoofdpijn probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, vaak zolang dat de hoofdpijn al weg is voor ik besluit een aspirientje te nemen, en dan hoeft het dus niet meer.
Tsja, als er wel wat met je aan de hand is wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar wees voorzichtig alsjeblieft....

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker doen hoor Marieke hulp inroepen!
Want je verhaal klinkt niet goed, zoveel weg moeten drinken en uit de realiteit wegvluchten.
Je schept alleen maar grotere chaos om je heen door nu te drinken.
Dus huisarts bellen, eerlijk uitleggen.
En laat die drank staan, dat in elk geval.

En schrijf hier even hoe het verder gaat.............please

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Tiqs of hoe je het wilt noemen. Ik heb ook weleens gelezen, dat het in de genen zit. En dit bedoel ik niet als excuus of zo. Als een van je voorouders stevig heeft gedronken, kan het doorgegeven worden.
Daarom wordt alcoholisme ook wel een ziekte genoemd!!!!

En zijn wij dus goed bezig, omdat wij er iets aan willen doen!!!.

Zo, dat is dat.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke,

Shit, dat het niet goed gaat. Bel a.u.b. de dokter, want dit gaat fout. Vooral nu je aan ziektes begint te denken. Schaam je niet om hulp in te roepen. Lukt het je niet, stuur mij een pb, dan krijg je mijn telefoonnummer en probeer ik hulp voor je te regelen.

Laat wat horen op het forum..

Sterkte en veel wijsheid liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ferry en Anna, het is goed gegaan gisteren, vandaag dag 10. Ferry bedankt voor het duimen heeft echt geholpen.

W e hebben er een pup bij, sinds gisteren, kruising labrador en appenzenner. Waren het al heel lang van plan en ondanks dat het een ontzettende rottijd voor ons is hebben we het toch gedaan. Heerlijk ding, we hebben hem Bommel genoemd. Ik heb ook nog een hond van 10 jaar Scooby, kruising Bobtail en goldenretriever. Scoob vindt het wel een beetje vreemd, maar hij is ontzettend lief, dus dat went wel.

Bommel heeft me in ieder geval gisteren al van de alcohol afgehouden en het is na lange tijd, ook wel weer leuk om ergens plezier in te hebben.

Marieke:
IK vind het rot voor je, dat het drinken volgens jou steeds meer wordt. Heb je dat altijd met extreme spanningen. Ik ben net als jou, vind het ook heerlijk om allleen te drinken, maar ik bllijf gelukkig wel thuis, want ik vind het best wel gevaarlijk zo alleen , dronken en wel, midden in de nacht, zoals jij doet.
MIjn man begint te zeuren als ik begin te drinken, omdat hij weet, dat het bij mij ook alles of niets is, vandaar dat ik pas drink als hij in bed ligt.
Heb je geen alcohol thuis als je wilt drinken, anders zou ik dat toch wel doen, want op deze manier krijg je twee problemen. Ik probeer je te helpen hoor, niet voor je te plannen of te beter weten.
Blijf wel lekker bij ons, dan kunnen we een beetje op je letten, of ons vraag om hulp, als je denkt dat wij kunnen helpen. sterkte.

Tapas, ik Kan ook zo drinken, als jij. Wanneer ik de volgende dag heel veel dingen heb of moet werken, dan kan ik het ook heel goed laten, maar oh wee als de tijd daar is en ik kan genieten, dan gaan alle remmen los.

Anna, ik dacht dat TWan ook een week weg zou zijn, hij zal toch niet verdwaald zijn in de bossen.

Mick , wel blijven schrijven hoor, want bij ons is het ook vallen en opstaan. Ben je een perfectionist?

LOla, FRan en Anjo, Waaaaaaaar zijn jullie?


Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje.

Hardstikke fijn, dat je het hebt gered. En dat zal vanmorgen toch wel een goed gevoel hebben gegeven?? Nu heb je morgen dag 11 proficiat. Leuk voor je dat je er een pup bij hebt. Geeft afleiding en handen vol werk, met het opvoeden. Alleen al het zindelijk maken en trouwens een leuke naam.


En dan nu een vraag, weet iemand van de ervaringsdeskundige hier, of het volgende bij het afkicken hoort.
a.s. Zaterdag sta ik 3 weken droog. Maar heb sinds gisteren minder trek in eten. Terwijl ik als ik dronk, goed kon eten. En de laatste 2 weken ook. Maar nu dus niet. Ben benieuwd, of iemand hier een anrwoord op heeft.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Vervelend voor je, dat het zo loopt. Ik hoop dat je morgen bij de dokter terecht kunt. En hij je kan helpen. Ook kan hij er voor zorgen dat je snel hulp kunt krijgen. Ik weet niet hoe je contacten met je arts verlopen, maar ik neem aam goed. Dan willen ze ook, wel voor je actiever zijn.
Goed dat je weer gegeten hebt, daar knap je weer van op.

Veel sterkte en liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

IK zou het niet weten, of het bij het afkicken hoort, dat je minder eetlust hebt. Bij mij wordt de eetlust ook wel iets minder,maar dat komt, omdat ik geen katers meer heb. Ik kreeg van de katers ontzettende trek, vooral in pasta's. Ik weet ik zeker dat ik daardoor bijna 15 kilo ben aangekomen de laatste 4 jaar. Tom Poes vertelde laatst ook, dat ze 4 kilo was afgevallen, sinds ze niet meer drinkt.

Marieke,

Mijn huisarts wou me vorig jaar niets geven, daarvoor moest ik naar de verslavingszorg. Heb toen campral gekregen, maar nam het niet consequent in. Het was een groepstherapie en dat werkte op dat moment niet voor mij. Nu weet ik ook waarom niet, omdat ik er nog niet helemaal achterstond. De alcohol was op dat moment nog belangrijker, dan mijn omgeving. Mijn idee was toen ook, van ik kan af en toe best wat drinken"zo erg is het niet'" En zo in een keer is de ommezwaai er. Ik hoop dat jij vandaag ook de ommezwaai hebt kunnen maken.

P.S. Kwam net van boven, want daar staat mijn computer, zag ik mijn pup en noemde ik hem BORREL i.p.v. BOMMEL. Kun je zien hoe diep het probleem nog ziT.


Iedereen een sterke wil toegewenst vanavond, maar nog belangrijker is het geloof in jezelf.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Sneeuwwitje, GEWELDIG dat je het gisteren gered hebt. Een hele bos :present: voor jou. Als je over dag 9 heen kunt komen, kun je ook verder, vind je niet. Ik ben heel blij. Wat leuk, een pup. Ik heb zelf een labrador maar weet niet precies wat een appenzenner is. Hoe ziet die eruit? Dan kan ik me een beetje een voorstelling maken. Tja, en nu je een pup moet opvoeden kun je zeker niet drinken, want dat beestje snapt daar natuurlijk niks van.

Marieke, wat erg dat het zo slecht gaat met je. Ik zou de huisarts niet alleen bellen, maar erheen gaan. Het klinkt mij een beetje eng zoals je je nu voelt, dus je moet echt hulp zoeken hoor. Als je het zelf te moeilijk vindt, laat het dan Ferry maar regelen. Volgens mij is hij goed in dat soort dingen. Misschien is de stress van de verhuizing je wat teveel, maar het wordt er zeker niet beter van als je 's nachts op stap gaat.

Tapas, zou je niet een rustdagje of zo inlassen? Laat al het werk je niet boven je hoofd uitgroeien hè.

Kohtje en Ferry, voorzover ik weet heb ik geen voorouders die veel dronken (of het moet erg ver terug zijn). Wel heeft mijn vader me wel eens verteld dat hij een periode gehad heeft dat hij iedere avond (hij was jarenlang van maandag tot donderdag in het buitenland, en sliep dan in hotels) een glas cognac kreeg aangeboden in het hotel waar hij vaste klant was. Geleidelijk aan groeide dat uit naar 2 of 3 glazen, tot hij begon te merken dat hij thuis ook steeds zin had in cognac, en het eigenlijk dagelijks begon te drinken. Hij is er toen ineens mee gestopt. Maar ook hij was er dus vatbaar voor.
Kohtje, als je iemand niet kunt vinden bij wie is wie, moet je eens bij het archief gaan kijken. Daar vind je de mensen die al langer op het forum zitten. En als je wat langer meeschrijft, leer je iedereen vanzelf wel uit elkaar houden. Het is ook erg verwarrend, vooral ook doordat veel mensen hetzelfde icoontje hebben, vind ik. Ik gooi ook wel eens wat door elkaar, maar ja, dat vergeven we elkaar dan maar weer. Ik was trouwens zo vroeg omdat ik moest werken vandaag. Als ik vrij ben, ben ik vééél later.

Ferry, ik weet dat meerdere mensen hier afgevallen zijn na het stoppen met drinken, en vaak ook gezonder zijn gaan eten. Maar dat hoeft niet persé een gebrek aan eetlust in te houden. Kan het niet te maken hebben met de obstipatie waar veel stoppers last van hebben? Als je darmen zich niet goed legen, krijg je ook minder trek. Probeer het eens een poos met veel fruit en rauwkost, en vezelrijk voedsel. Is nog gezond ook. Voor mij heeft het stoppen in ieder geval niet het effect dat ik geen honger heb, want ik snoep me nog steeds suf aan de drop, helaas. Ik ben hard op weg om een dropverslaving te ontwikkelen.

Petra, veel mensen slapen inderdaad slecht de eerste tijd na het stoppen, en het is heel verschillend hoe lang dat duurt. Het kan natuurlijk zijn dat slecht slapen ook een beetje in je gestel zit. En weet je, als je een hele nacht onder zeil bent omdat je van pampus ligt door de drank, is dat ook niet echt slapen. Je rust er ook niet goed van uit.

Romanski, ik ken je nog niet. Ben jij van de oude garde, zoals het hier wel eens genoemd wordt? Uit je summiere berichtjes proef ik een beetje dat het niet helemaal goed gaat op dit moment. Kom je daarom terug? Dan welkom. Vertel wat meer, misschien kunnen we elkaar helpen.

Anjo en Lola, lieverds, hoe gaat het met jullie? Laat het even weten. En Twan, ben je echt verdwaald?

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Helemaal terug naar af ben je niet hoor meisje. Je voelt je immers rot en schuldig, en je wilt er vanaf. Bij de huisartsenpost doen ze idd niets voor je denk ik. Gewoon morgen naar je eigen huisarts.

Slaap lekker, en morgen als eerste bellen om een afspraak te maken.

:sun:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ferry

a.s. Zaterdag sta ik 3 weken droog. Maar heb sinds gisteren minder trek in eten. Terwijl ik als ik dronk, goed kon eten. En de laatste 2 weken ook. Maar nu dus niet. Ben benieuwd, of iemand hier een anrwoord op heeft.

groet Ferry.



ik weet niet, denk misschien ook niet dat het nu iets met drinken te maken heeft.
voor mezelf heb ik niet gemerkt dat ik meer of minder trek had na het stoppen, ik at ook gewoon als ik dronk, het drinken was heel zelden in plaats van eten.
wat wel slim is om geruime tijd vitamine B extra te slikken omdat alcohol hier snel een tekort aan doet ontstaan wat niet snel opgelost wordt. misschien dat dit helpt om je eetlust wat op te peppen.
eetlust zit hoofdzakelijk in je hoofd, een klein beetje in je lever.
als het zo blijft zou ik wel de huisarts eens raadplegen, als het overgaat lijkt het me ongevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
laat je niet ontmoedigen hoor, de huisartsenpost is niet de goede plek ben ik bang, gewoon morgen je eigen huisarts bezoeken, en langsgaan is beter dan bellen, kunnen ze je even zien, geloven ze meteen dat het geen onzin is, ok?

Anna,
over dat slapen , c.q. niet slapen: ik slaap wel in, ben na 3 uur max weer wakker, zonder spoortje vermoeidheid, heb dit 3 maanden volgehouden, 's nachts veel gedaan, gelezen, geschreven en toch trekt het een wissel op je gezondheid.
ik krijg geen slaappillen, maar medicatie om mijn stemming te normaliseren, dus zowel tegen manisch gedrag (doorrennen en vliegen, niet slapen) als tegen somber gedrag, wat ik op sommige dagen ook heb, rondhangen, tot niets komen, mezelf voort moeten zeulen.
baal er eigenlijk van, wil stiekem wel afkicken, maar het eerste wat er gebeurt als ik dat doe is dat ik niet slaap. dus ik ben voor nu maar even gehoorzaam, niet eigenwijs!
tot morgen, allemaal..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwitje:

haha ik moest even lachen om jouw stukje over borrel ipv bommel. Ik had namelijk hetzelfde toen ik het woord "pup" las.
En ja, ik ben een enorme perfectionist. Ik ben blij dat men me aanmoedigd om hier te blijven schrijven, dat doet me goed. Vandaag in ieder geval niets gedronken.
Nou, ik ga even verder lezen. Het zijn nogal wat berichtjes en dan lekker slapen, want ik val nu al zowat om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...