Spring naar bijdragen

maandag 4 september


petra

Aanbevolen berichten

alle schoolvakanties ten einde
de zomer was allang ten einde
maximale hoeveelheden werkzame, ijverige mensen

zelf sta ik wat aan de zijlijn, te klappertanden
gisteren was weer voor mijn gevoel zo'n slechte dag
en ondanks 5 maanden geen druppel alcohol
dat striemende verlangen naar het dempen van dat akelige gevoel
weg
in die roes van niet weten, niet voelen

in die toestand kan ik elke fles weerstaan
dat lokt me niet, die substantie
maar het pijnigende verlangen naar dronken zijn
het wordt niet minder, zeker niet in heftigheid
iets misschien in frekwentie

verdwijnt dit , vraag ik me af...........

ik ga aan de slag, met mijn zorgjes en zorgen
de kinderen ondersteunen in het opruimen
van de (nogal omvangrijke) puinhoop in hun kamer
klaarmaken voor een nieuw schooljaar
en zo nog wat activiteiten

voor allen: een energierijke en prettige (werk)dag gewenst
en geniet een beetje van de rustige herfst deze ochtend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, alles weer normaal, zelfs voor mij, alleen en zonder kinderen, ben ik blij dat het leven weer zijn normale gang gaat. Niet meer zo druk in de stad, geen vakantiejalouzie meer, iedereen is weer terug... en herfst? meis het is altijd hetzelfde, als de kinderen hier weer naar school moeten dan wordt het mooi weer, dus we gaan deze week genieten van de (na)zomer.

Nee, ik weet niet of dat pijnlijke verlangen naar dronken zijn minder wordt, bij mij niet, maar het verlangen naar katerloze dagen is er ook en dat is wat het in evenwicht houd, korte termijn en lange termijn.

Affijn, ik ga werken, mijn huis heb ik gisteren redelijk aan kant gekregen dus er heerst weer wat orde om me heen.

Ook ik wens iedereen een heel fijne dag toe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag.

Tsja, dat van vakantie voorbij, dan maar weer mooi weer, schijnt een nog niet wetenschappelijk onderzochte natuurwet te zijn. Maar wetenschappelijk onderzocht of niet, laten we er maar lekker van profiteren.

Dat gevoel van dronken willen zijn heb ik al een tijd niet meer. Ik geniet zonder dronkenheid eigenlijk nog veel meer van het leven en zelfs problemen veranderen in uitdagingen. Het klinkt even anders, of je een probleem hebt of voor een uitdaging staat, en dan benader je het ook anders, positiever.

Eigenlijk vind ik het een beetje genant om te zeggen dat ik al zo'n tijd geen trekmomenten heb ervaren, vooral als ik dan al die andere mensen hoor en zie strijden met de trek in allerlei drankjes. Wel kan ik mezelf door al deze moeite van anderen weer een schouderklopje geven. Zo ga je lekker, jochie, doorgaan op deze manier, zeg ik dan af en toe tegen mezelf. Dit klinkt dan wel egoïstisch, en dat is het ook. Maar we zijn allemaal individuen die een individueel gevecht leveren, dus mag het ook wel wat egoïstisch klinken en zijn. Net nog even in m'n agenda nagekeken hoeveel weken ik nou eigenlijk abstinent ben. Gisteren waren dat er twintig. Zolang heeft zelfs in de tijd dat van een verslaving nog absoluut geen sprake was (zo'n twaalf jaar geleden) een periode van niets drinken nog nooit geduurd. Dus, okee, ik geef mezelf maar weer even een klein schouderklopje (niemand ziet dit toch, hoop ik?) en dan ga ik nu weer aan het werk in m'n atelier....

Fijne dag allemaal, en natuurlijk wens ik iedereen wel heel veel succes en sterkte in z'n/haar eigen individuele strijd, want ik weet best hoe moeilijk en verraderlijk deze is, uit eigen langdurige ervaring.

Groetjes, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, er gaat een stimulerende werking van je bericht uit. Ik vind dat je knap met een en ander omgaat.
Ik heb inmiddels zinvolle informatie over het TIQ-fenomeen gekregen en heb besloten mijn droogteperiode te verlengen.
Ook ik heb weinig trekmomenten, hoewel door Petra mijn trek soms wel aangewakkerd wordt. Maar dan denk ik maar weer: even sterk wezen en verder ontleen ik zeer veel aan haar manier van schrijven.
Prettige mooie herfstdag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja,lieve allen,

feit blijft;er zijn hier mensen met weinig tot geen en juist veel trekmomenten.
Allen mogen hier zijn!
Ik zit ook niet voor niks op het forum.
In concreto,ik ben een jonge alcoholiste met op dit moment mega-
trekmomenten en zelfs gebruiksmomenten.
Daarnaast een dosis psychische stoornissen die ook niet echt
leuk is of zo.

Om 10.00 zou 1 van mijn hulpverleners langskomen.Niet van verslavingszorg,
dat komt woensdag weer.

Maar ze belde af.Heel lief was ze;er was een crisisgeval tussengekomen.
En ik zei;meid dat kan gebeuren.Maar vroeg ze redt jij je wel tot morgen dan???
Ik zei;tuurlijk joh,je kent me.

Ach,wat heet kennen dan?
Ik hield me weer eens stoer en keurig opgevoed.

Dus Anjo,je weet dit is balen.
Chinagirl,balen dat je niet te bereiken bent.
Pas goed op jullie zelf!

Erica-succes meissie en hopen dat je de baan krijgt na de cursus!

Fran.Twan en Angel6 ,ik mis jullie erg hoor!
Katrina,ik hoop zo dat je nu geniet van je vakantie!

Zilverlijntje en Ziba en zoveel anderen.Ik vergeet jullie niet!

Iedereen die nieuw is welkom hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs van Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,
het klinkt fantastisch, problemen als uitdagingen zien;
voor mij is het optimistenjargon, wil wel maar kan er niet bij komen
ik blijf er naar streven

en geef jezelf inderdaad maar een klopje op de schouder, lijkt me zeer verantwoord!

en Rebos, je maakt me verlegen. maar dat geeft niet
want ik hèb af en toe de neiging een grote mond te hebben..........

en Lola, zeer herkenbaar, dat keurig opgevoede flinke buitenkantje
dat zich niet laat kennen
kom hier maar even janken als het niet gaat, afgesproken?
niet de fles pakken, het is allemaal schijnvriendschap, zo'n fles

zijn er verder geen andere schrijflustigen?
moet iedereen echt werken? ik denk het
nou, is voor mij aanleiding om me ook nuttig te maken.
later dan maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Kohtje geen klein maar een dikke schouderklop van mij:present:!

Petra,als je nog wel zo zit met dat verlangen,nou dan hoor je ook hier
thuis.En stort eruit wat je wil.Hoop dat we elkaar en onszelf zo wat verder
helpen.
Al klinkt dat makkelijk maar dat is het niet.

Mijn katjes(hak op de tak)liggen lief dicht tegen elkaar aan.Doet me
even goed.

Knuff Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sneeuwwitje en Anna,met mij=matig helaas.

Mijn vriendin krijgt waarschijnlijk een RM.Dat betekent een gedwongen opname
voor een half jaar of langer.Dat is zo naar maar ook zo belangrijk nu ze de weg kwijt is.
Uiteraard gaan mijn vriend en ik haar heel vaak bezoeken in de kliniek.
Ze betekent zeer veel voor mij.Maar een vriendin die in een psychose zit kun je even niet
als simpele(nou ja)ziel beter maken.Ik kan haar cipier niet zijn.Niet zorgen dat ze haar lithium wel neemt.
Ook even niet letten op haar diabetes.Dit speelt al even en ik ben op.
Maar ik verheug me al weer op onze filosofische gesprekken en ditjes-geklets met
haar.

Maar ook is deze situatie blijft ze mn vriendin.

Luitjes,heel erg maar ik heb zo'n trek aan een shaggie.
Roken is ook niet ok maar sorry ik hang er nog aan.

:$:sun:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, Petra, Rebos en alle anderen, jullie krijgen van mij ook allemaal een schouderklopje, hoor. Elke dag en vaak ook nacht zo bewust met problemen cq uitdagingen omgaan is ook geen kattenpis (excusez le mot) en er is veel moed en uithoudingsvermogen voor nodig. De buitenwereld ziet dat vaak niet, en dat werkt wel eens ontmoedigend, maar als je jezelf voor kunt houden dat je het in de eerste plaats voor jezelf doet en dat lukt, dan komt de waardering van buitenaf vanzelf. Dan merken ze dat er positieve veranderingen merkbaar aan je zijn.
Optimistenjargon vind ik leuk gevonden. Ik denk dat dat inderdaad de kern van alles is. Zelfs de meest negatieve ervaringen hebben een positief kantje. Ik geef toe dat ik dat zelf ook niet altijd zie, maar ik heb geleerd om dingen waar ik heel erg tegenop zie als het ware van bovenaf te bekijken, door de ogen van een ander, of, anders gezegd, ik probeer me voor te stellen hoe iemand anders met mijn probleem zal omgaan. In plaats van verdrinken in je probleem, er afstand van nemen, er eens omheen te lopen, het eens goed te bekijken en ook alles om het probleem heen. Dan ben je aan het relativeren. Daar ben ik, in elk geval voor mezelf, de laatste tijd steeds beter in aan het worden. Hoe dit in z'n werk gaat heb ik tijdens m'n behandeling geleerd tijdens de RET blokken. Ik zag dat Tapas daar in de categorie "Tips en Adviezen" een uitgebreide uitleg over heeft gegeven, dus daar kun je je in dit fenomeen verdiepen als je wilt.

Goed, ik wilde alleen maar even een kop koffie pakken, ben toen weer even op dit forum gaan kijken en ben nu al weer ruim een half uur verder. Zal dit forumgebruik ook zoiets als TIQ's aanmaken in de hersenen? Ik ga weer gauw aan het werk...

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Kohtje,

Ik RET nu al een paar jaar naast de DGT voor borderlinestoornis.
Beide zijn zinvol.
En humor et. zijn heel belangrijk.
Maar af en toe is het zwaar.

Petra,ik bewaar je privé-berichtje voor mijn dagboek.Dank je!

Anjo,ik kan je nu even niet bellen wegens geldgebrek.C-girltje,
en Anjo-ik stuur jullie anders morgen een e-mail over hoe het gaat.

Ziba toch,je hond.Meid ik ben in gedachten bij je.Las het te laat.

En voor mij mag hier ieder jargon tenzij het beledigend of gemeen is.Ieder zijn/haar eigen
jargon.Dat ook nog eens wisselt per situatie en moment.

Liefs en het is best een mooie dag hier in de omgeving hoor!
Was al vroeg even buiten.

Knuff Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut, daar ben ik alweer. Ik ben nog niet terug in de woonkamer of ik heb m'n laptopje alweer ingelogd op het forum. Ik kwam eigenlijk terug om in m'n dagboek te gaan schrijven, een gewoonte die ik me tijdens de behandeling heb aangeleerd en die me goed bevalt en die ik ook nog leuk vind. Ik schreef in m'n introductiestukje al dat m'n dagboek een beetje aan het verflauwen was en dat ik hoopte dat dit forum weer wat "schwung" aan het geheel kon geven, nou, dat werkt. Er is weer genoeg stof om over na te denken en te schrijven.

Het zonnetje schijnt volop naar binnen en het is gewoon warm in huis. Buiten ook trouwens, maar ja, ondanks het feit dat ik het woord herfst al geregeld tegengekomen ben, is het nog steeds zomer. Mijn vrouw is nog aan het werk en onze twee hondjes liggen allebei te slapen. Wat een rust. Snel weer even met m'n dagboek verder, dit moment van stilte even gebruiken........

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Eindelijk thuis, na een hele dag werken, en even een heleboel berichtjes bijlezen. Ziba, wat verdrietig van je hond. Heel veel sterkte met het missen van je trouwe vriendje.

En Kohtje, die schouderklop mag best hoor, maar dat had je van anderen al gehoord.

Het is een beetje moeilijk om na een hele dag overal op in te haken. Wat mij opviel in de berichtjes van vandaag waren de opmerkingen over het verlangen om dronken te zijn. De een heeft dit (nog) heel sterk, de ander niet (meer). Ik heb eigenlijk nooit een verlangen gehad om dronken te zijn. Als ik voelde dat ik teveel ophad (dronken was dus) baalde ik er altijd van dat het weer zover gekomen was. Bij mij is het meer het verlangen naar dat lichte roesje. Maar als ik dat lichte roesje eenmaal heb, kan ik niet meer stoppen en aheb ik dus de neiging door te gaan tot ik wél dronken ben, weer van mezelf baal, de volgende dag een kater heb etc..

Ik begin nu wel het gevoel te krijgen dat ik rustiger wordt, helderder. Dat voelt heel prettig. Kennelijk zit er dus nog steeds vooruitgang in hoe ik me voel zonder te drinken, en dat werkt toch wel motiverend. Vannacht ook redelijk geslapen. Dus de vier weken zitten erop, en ik ga door voor vijf. Rufus, jij ook alvast gefeliciteerd.

Lola, hou vol meisje. Het lijkt me heel verdrietig om een goede vriendin zo ziek te zien, en je dan ook nog zo machteloos te voelen. Maar het lijkt me voor haar wel het beste om opgenomen te worden. Zo kunnen ze tenminste in de gaten houden dat ze haar medicijnen krijgt, en ik denk niet dat ze dat zelf doet zoals ze nu is. Een half jaar, duurt zo'n psychotische periode zo lang? Wat vreselijk, vooral ook voor haarzelf. En ach, dat je nog behoefte hebt aan een sigaret. Je kunt ook niet overal tegelijk mee stoppen. Daarom eet ik ook nog steeds dropjes, maar ik probeer wel wat te minderen om geen hoge bloeddruk te krijgen.

Petra, ik zou toch eens gaan praten over medicatie voor die depressieve gevoelens. Er moeten toch ook lichte middelen zijn, waarbij je niet meteen bang hoeft te zijn daaraan verslaafd te raken.

Succes ermee, en allemaal een mooie, droge, zonnige week.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

ik heb me vandaag aangemeld op deze site omdat ik denk dat het me kan helpen met mijn alcoholmisbruik.

kan iemand mij vertellen of Refusal een houdbaarheidsdatum heeft?? Ik heb nog pillen van een maand of 7 geleden, kan ik die gewoon innemen??

groeten Remi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Anna

Petra, ik zou toch eens gaan praten over medicatie voor die depressieve gevoelens. Er moeten toch ook lichte middelen zijn, waarbij je niet meteen bang hoeft te zijn daaraan verslaafd te raken.

Anna



ohhhhhm
ik was weer eens cryptisch ontwijkend, merk ik.
ik heb al van dat soort pilletjes, maar ook daarmee kan je leven tijdelijk toch wat minder rooskleurig zijn.
het hoort altijd al bij mij; de heer Dokter Freud is met vakantie en dat moet toch kunnen een maandje weg? de vorige afspraak verkeerd in zijn agenda gezet! daarvoor ook al 3 weken geen contact. Toch allemaal flinke meiden die patiënten?

zal ik eerlijk zijn? wat denk jij, Lola? even niet de flinke meid spelen?
ach, wat kan het schelen, het is al een einde-van-de-dag-draadje tenslotte, misschien leest niemand me meer............
ik zit in een failliet-situatie en krijg de hoeveelheid geld om van te leven die nèt genoeg is om voor de verwende hond van mijn buren om knuffels te kopen. ik met 2 middelbare scholieren die mijn kind zijn.
ik had al bij iemand een doos sterke drank besteld, maar die komt maar niet.......... (zeker ook failliet of depressief)

het is niet om te lachen
maar als ik het zo opschrijf moet ik toch lachen
ik heb mijn laptopje toch nog? om jullie te overladen met mijn zelfmedelijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ocharme Petra. Zit ik maar heel optimistisch te doen, maar ik weet wel dat er een hoop leed is onder de mensen, en dat betreft bij lange na niet alleen maar alcohol. Vaak is het leed van alcohol zelfs alleen maar een gevolg van een heleboel ander leed. En dat is waarom ik, denk ik, zo optimistisch kan zijn. Momenteel heb ik namelijk naast m'n alcoholprobleem helemaal geen grote problemen, en zelfs m'n alcoholprobleem is onder contrôle. Natuurlijk is mijn alcoholgebruik ook gebaseerd op een hoop ellende uit m'n jeugd, maar door dat allemaal te analyseren (heb je hem weer) ben ik ertoe gekomen een heleboel te begrijpen en zelfs te vergeven, want een heleboel is begrijpelijk voor me geworden. Ook mijn ouders zijn/waren gewone mensen met fouten, maar ook met goede dingen.

Al met al ben ik natuurlijk blij dat ik niet zoveel problemen heb, maar ik hoop alleen maar dat jullie me niet als een misplaatste fladderaar op het forum gaan zien. Van wat alcohol met je doet en/of kan doen weet ik wel het een en ander, en daarom hoop ik hier toch van enig nut te zijn, maar van een heleboel problemen zoals velen van jullie hebben weet ik te weinig of zelfs niets om daar maar enigszins zinnig op te kunnen reageren.

Het enige wat ik in zulke gevallen, en nu ook in jouw geval, kan doen is met je meeleven en -lezen en je veel sterkte wensen. Niet dat het veel is, maar het is vanuit een warm hart.....

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, je kan je lijstjes zo langzaamaan af gaan strepen, en zo te horen doe je het erg goed!
Lekker dat je zoon ook aan de slag is in het huis en zeker weten dat het allemaal goed komt!! gewoon rustig blijven en per dag kijken en opeens zit je in je nieuwe huis.

Petra, ik herken het allemaal wel.. ik moet ook zeggen dat het drinken hanteerbaarder voor me werd toen ik eenmaal mijn andere problemen had aangepakt en de shit had opgeruimd en zoals Kohtje het mooi zegt, heb vergeven en losgelaten... dat gaat niet zomaar, en kost veel tijd en energie. Ik ben nu na zeker 15 jaar getherapeuter therapeutloos maar ik ken het nog wel, dat gevoel als ze op vakantie waren.. pfffff.. overleven... boos zijn.. Nu kom ik al jaren niet meer bij hulpverleners, ik weet wat ik moet doen als het fout gaat en moet het gewoon zelf doen... toch had ik een flinke dip toen mijn Tactus-therapie na 3 maanden klaar was.. weer dat oude gevoel van in de steek te worden gelaten.. stom dat dat dan toch weer bovenkomt...

Het valt me trouwens wel op dat drank en geldproblemen zovaak samengaan, zowel hier als in mijn omgeving... en zonder geld kun je gewoon niet leven! Dat tast je basis zo ontzettend aan. sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Remi en alle anderen,
Even een reactie op je vraag over de refusal. Op het doosje staat ook een houdbaarheidsdatum en ook op de achterkant van de strip. Als het goed is staat er op de achterkant van de doordrukstrip bij elke tablet de naam van de tablet, de sterkte + de houdbaarheidsdatum. Refusal ik lang houdbaar is mijn ervaring. Ik heb er aardig wat ervaring mee en ben blij dat het bestaat.

groet Tosca

p.s. ik ben een oud forummer, lees nog wel zo nu en dan. Het gaat goed met me, dankzij de Refusal. Ben in maart gestopt met drinken maar heb daarba 2 korte periodes gehad dat ik het even niet vol kon houden. Zit nu weer op de rails.
Ik wil hierbij iedereen heel veel sterkte en doorzettingsvermogen wensen. Ik vind dat de huidige forummers heel positief, eerlijk en constructief schrijven, petje af!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...