Spring naar bijdragen

zondag 17 september


joann

Aanbevolen berichten

Goedemorgen op deze fijne zonnige ochtend. 12 ADB!!! Ik ben blij.
Griep bijna over en ik voel me inderdaad al veel beter.
Dank voor jullie bemoedigende reacties allemaal, heel erg fijn. Ik ben niet elke dag in de gelegenheid om alles te lezen. En als ik dan ff niet gekeken heb, tjonge wat een hoop berichten. Ik moet m'n weg daar nog in vinden, maar dat gaat vast lukken.

Gisteren bijna bezweken, warm weer, hard gewerkt in de tuin, lekker koud bier in de koelkast, maaar ik heb het niet gedaan. Wat is het toch verleidelijk om terug te vallen in dat andere denken; ach 1 biertje wat geeft dat nou, ik heb toch hard gewerkt blablabla.
Ik kan me zo voorstellen dat ik nog wel es wat drink maar nu nog maar even niet.

Voor de volhouders, hou vol. Voor de nieuwe starters, zet um op, voor de herstarters, elke dag een nieuwe dag, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Joan, jij was er ook lekker vroeg bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen, daar ben ik weer eens. Ik ben een tijdje niet online geweest, maar lees wel regelmatig bij. Wat een hoop ophef over zo'n nickname. Ik moest wel lachen, omdat het zo "raar" staat als men die naam gebruikt in hun reacties naar s**k****. Als A zich nou zo wil noemen, dan is dat toch ok. Daar gaat het hier toch niet om op dit forum? Dat zij zich aanmeldt en ook zelfs nog blijft reageren na alle kritiek, wil dan toch zeggen dat ze hier aanwezig wil zijn. Op dit moment voelt zij zich een s**k****, maar over een tijdje, wanneer ze zich misschien wat beter voelt over zichzelf, dan wie weet...dan voelt die naam voor s**k**** zelf ook niet meer zo lekker. Maar laat iedereen zichzelf noemen, zoals diegene zichzelf wil noemen. Leuk juist vind ik. Het zegt iets over de persoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kunnen we de naam afkorten. SK, hou vol met niet drinken want daar gaat het inderdaad om. Moet wel zeggen dat ook ik moeite heb om je zo aan te spreken, maar ik gebruik de initialen wel.
Zag net dat ik alleen 12 ADB had getypt, 12 dagen ADB moet dat zijn natuurlijk.

Joan schreef iets over een profiel dat open staat? wat houdt dat in.

Anna de sprankelsap is lekker, cola light voor de 'bite' soms ook. Ik was voor de vakantie weer echt gaan roken, blijf dat nog wel even doen. Om daar nu ook mee te stoppen lijkt me te moeilijk. En omdat ik niet meer drink rook ik al veel minder. Wel merk ik dat ik meer trek in zoetigheid krijg. Misschien is helemaal geen verslaving nog wel te moeilijk, dus eet maar lekker drop, die trek neemt straks hopelijk wel af.
Ik merk zelf dat ik fris/water drink net zoals bier. Glas leeg? hup weer een volle. Dat behoeft nog wel enige aandacht. Maar ja, stap voor stap, ik kan niet alles tegelijk.

Ik wens iedereen een fijne zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

O jongens wat een commotie over een Nickname, a.u.b. laten we daar niet moeilijk overdoen. Ik wil hier echt mijn bezorgdheid uitspreken, laten we toch vooral verdraagzaam zijn naar elkaar, anders zijn we weer terug naar af zoals voor mijn vakantie. Waar ik voor wil waarschuwen is dat voor mijn vakantie hier een complete oorlog is uitgebroken over wat iemand schreef m.a.g. dat het halve forum afhaakte enz. Ik wil dit echt niet meer maken.
Het is voor iedereen zo persoonlijk waarom je een nickname kiest. Als voor SK [bedankt BB] dit nu het gevoel is waarin ze zit dan is dat haar keuze, het is niet aan mij om daar wat van te zeggen. Belangrijkste voor mij is respect voor elkaar en de keuzes die iemand maakt, ook al is het een nickname die ikzelf nooit gekozen zou hebben. Belangrijk is toch ook dat je hier komt om steun te ontvangen, en als SK nu nog in een proces zit dat ze zich zo voelt dan is dat ook OK, gaande weg haar proces van ADB zal ze ongetwijfeld een andere naam kiezen, tegen die tijd houden we t op SK.

gr. Chinagirl [ die echt een Rotterdamse is met blond haar en blauwe ogen, maar destijds voor CG gekozen heeft i.v.m. vakantie naar China]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Door het alcoholgebruik is je bloedsuikerspiegel ontregelt door alle suikers in de ww. Door te stoppen heeft je lichaam hier nog steeds behoefte aan en ga je nu over op snoepen en ook in drop zitten veel suikers. Het enige waarmee je t kan voorkomen is door regelmatig 6x per dag kleine beetjes te eten die bestaan uit goede koolhydraten zoals bruinbrood met kaas, fruit, melkproducten en volkoren pasta, zilvervliesrijst. Hierdoor zorg je dat je bloedsuikerspiegel geen pieken vertoont waardoor je een gelijkmatiger evenwicht krijgt en minder trek in zoetigheid. Koffie kan je dan ook beter vervangen door kruidenthee o.i.d., niet teveel sapjes en vooral veel water.

Zo dit was de stichtelijke verantwoorde kant, de volgende kant is dat je voor jezelf de lat niet zo hoog moet leggen, want perfect is t alleen in de hemel. Dus accepteer dat je op dit moment iets anders nodig hebt om ADB te worden, de volgende stap is dan je gewicht. Ga anders hardlopen schijnt erg goed te zijn bij ADB. De GGZ hebben voor Averslaafden zo'n programma opgezet. Zelf ben ik na 14 jaar weer gaan roken en weet dat ik daar ook weer vanaf moet, iedereen zoekt zijn eigen manier om ADB te worden.

Meid gun jezelf de tijd, het komt echt wel weer goed zorg nou eerst voor ADB, daarna DDB, niet zo perfectionisch, het leven moet ook nog wel een beetje leuk zijn en geen straf.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal.

Alweer zonnig en warm hier. Het kan niet op deze nazomer.

Katrina, nu je het zegt weet ik weer dat je je na je vakantie voorgesteld hebt. Ik ben aan het zoeken gegaan en vond dat berichtje op 11 september. Moet je nagaan, dat is nog maar zes dagen geleden en nu was ik het al weer kwijt. Daarmee wil ik zeggen dat de rubriek Wie is wie voor mij erg handig is om gauw weer even te kijken wie wie is als ik het in het oerwoud van namen hier even niet meer weet. En ik had er zo gauw even niet aan gedacht om 11 september in te kijken. En een volgende keer zal ik wel weer op zoek gaan.

BamBam, gefeliciteerd met weer een weekje erbij na je aanmelding hier. Er is nu al dat gedoe over Sufkutje, maar jouw entree ging ook niet helemaal vlekkeloos, hè? Okee, misschien een wat ander kaliber, maar zo zie je maar dat een problematisch begin een prettige aanwezigheid hier niet in de weg hoeft te staan.

Ferry, ook gegroet. Ik moet altijd wel lachen om jouw korte berichtjes. Zo ben je er even, en zo ben je weer weg. Ga je het water nog weer op? Veel plezier dan maar. Af en toe sla ik het woordenboek er wel eens op na om even te kijken hoe ik iets moet schrijven (schooltijd al weer lang achter me) en toen sloeg ik op een gegeven moment toevallig het woord Ferryboot op. Die heb je toch niet, hè, zo'n grote veerboot?

Joann, Joann, ga toch eerst even lekker toch proberen te slapen, meid. Het lijkt me niet goed om je na een slapeloze nacht zo druk te maken....Rustig aan maar, dan komt het wel goed. En wat Angelique betreft, laat dat toch even betijen, na verloop van tijd lees je misschien door de naam heen wel de berichten die er achter liggen, hoewel een stukje van die berichten in de naam besloten ligt.

Dag Mick. Kijk, jou ken ik ook nog niet, maar kon ik even terugvinden op Wie is wie... Ik hoop wat vaker van je te lezen, vooral over hoe het nu met je gaat. Heb je al manieren gevonden om de tijd zonder drank in te vullen?

Chinagirl, ik sluit me bij je aan wat betreft de commotie rond S**k****, SK, Angelique.

Anna, heb je je bed bestudeerd en er wat van opgestoken? Ik wens je veel sterkte met je dropverslaving. Het lijkt dan wel een wat pietluttig probleem naast alle andere problemen hier, maar toch kan het een probleem zijn of worden. Dropverslaving bestaat wel degelijk en daar kunnen ook lichamelijke klachten uit voortkomen zoals hoge bloeddruk, overgewicht enz.(?) Dus hou het wel in de gaten en probeer er wat aan te doen, helemaal als je je er zorgen over maakt. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als hier in veel welkomstberichtjes: goed dat je je probleem herkent, dat is alvast een eerste stap......

Allemaal een fijne zondag gewenst,

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben er weer vandaag.
Mijn lijf protesteerde even heftig tegen alle belasting die mijn 'wil' opdroeg, één grote chaos in buik en hoofd. Slechts het hoofd is nog in mineur, met een onaangenaam zeurdende hoofpijn, duidelijk afkomstig uit de nekregio, ontspannen, ontspannen, ontspannen, het MOET. Afijn, dat gaat ook wel weer over.

Helemaal eens met iedereen die vindt dat verdraagzaamheid een groot goed is op een forum, nee, erger nog: een voorwaarde; en dat niemand uit het oog moet verliezen dat het om een gewichtig probleem gaat, nl verslaving.

Nova gezien? oef, Nederlandse tieners de grootste zuipschuiten van Europa.
En hoe vroeger je drinkt hoe groter de kans op verslaving en misbruik.
Wie van ons is pas op zijn 20e begonnen met drinken?.......

Ik blijf toch blij dat ik doorga met droogstaan, hoe moeilijk het soms ook is, de avonden alleen, de recepties, de feesten die je mijdt, het gevoel er niet bij te horen.
In mijn geval was het altijd al mijn reputatie: extreem gedrag.
extreem flink, extreme doorzetter, extreem begaafd, extreem eigenwijs, extreem ijverig
en nu
extreme niet-drinker.
that's me.

fijne zondag allemaal
doe het rustig aan
en wees lief voor jezelf en voor elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kohtje:

Ik ben hier niet al te vaak op het moment, omdat ik te vaak "wil" drinken. Ik heb veel afspraken en veel etentjes en deel dat nog steeds met (te veel) drank. Eergister zelfs met gemak 13 glazen bier en nog steeds niets aan de hand. Kon voor mn gevoel nog wel even doorgaan, maar besloot maar te stoppen, voordat ik de dag erna uitgeteld zou zijn. Vond dit toch wel kwalijk. Zo'n klein slank mens met zoveel bier in dr lijf en dan gewoon "nuchter" naar huis, je zou het echt niet zeggen als je me zou zien. Ik kan veel drinken, maar gedraag me over het algemeen niet dronken. Wil soms helemaal stoppen, maar geef er dan ook weer eens de brui aan. Wel blijf ik dit forum volgen, maar wil hier niet elke dag reageren, omdat de meesten hier hard aan het knokken zijn, om niets te drinken en dan vind ik het niet helemaal gepast van mezelf (heb er dan ook geen zin in) om actief mee te schrijven. Zoiets als al drinkend met iemand aan de bar af te spreken om morgen te stoppen. Nee, dat wil ik niet. Ik voel wel dat het weer de hoogste tijd wordt om te stoppen. Ik kan even niet meer de discipline vinden. Die komt en gaat bij mij. Heb een erg drukke baan, drank is dan even mijn "ontspanning" , maar maakt ook weer dat mijn baan "zwaarder" lijkt/is.
Ook volg ik vaak jouw berichtjes. Vind dat je helder en goed schrijft. Dat verhaal van je autootje vond ik ook heel leuk. Ik kon het zo voor me zien.

Alle anderen, ik hoop tot gauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mick





wil hier niet elke dag reageren, omdat de meesten hier hard aan het knokken zijn, om niets te drinken en dan vind ik het niet helemaal gepast .....om actief mee te schrijven. .............

Ik voel wel dat het weer de hoogste tijd wordt om te stoppen. Ik kan even niet meer de discipline vinden. .



Mick, zie je de tegenstrijdigheden????

Blijf maar wel schrijven, want het is voor jou net zo'n strijd, vemoed ik.
Je wìl niet echt drinken, niet steeds tenminste en ook niet zoveel, althans, dat lees ik een beetje tussen de regels door.
Het is meer de verslaving en de moeite die je ermee hebt om daartegen scherp te staan. Of niet?
In elk geval: schrijf maar als je op zoek gaat naar de discipline
( ik heb nog wel een onsje daarvan over, je mag wel wat lenen..........)
liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo S**k****.

Welkom hier op het forum.

Toen ik zo strak ff keek wie er ingelogd waren, was jouw naam lichtgroen en onderstreept, terwijl alle andere namen gewoon zwart waren.

Ik denk dat wij je naam wel accepteren, maar Tactus niet.

Maar goed , dat zien we dan wel weer, in ieder geval een heftig begin. Ik wens je veel sterkte in je strijd tegen de alcohol.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mick,

ik kan niet anders dan me geheel bij Petra aansluiten, behalve bij dat stukje over discipline. Niet wat de drank betreft, dat heb ik helemaal onder contrôle maar wat betreft het aan het werk blijven (tekenen, schilderen) ontbreekt het me aan discipline. Als ik eens geen zin heb, doe ik gewoon niks, en dat schiet soms niet erg op.....
Maar jij kunt volgens mij wel wat aanmoediging gebruiken om niet of (veel) minder te drinken, en die kun je hier wel verwachten. Dan moet je wel af en toe wat van je laten horen. Okee?

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,
Ik dacht, kom, laat ik de moeilijkste niet zijn, laat ik mijn nick dan maar even veranderen in S.K., nou, dat gaat mooi niet lukken, die velden kan ik niet wijzigen. Dus het is inderdaad afwachten wat meneer of mevrouw Tactus ermee gaat doen. Waarschijnlijk wordt mij verzocht een andere nick te bedenken (ik vind Snalco ook wel wat hebben :-) ) maar dat is dan maar even afwachten. Ik kan misschien ook zonder tegenbericht direct verwijderd worden, dan probeer ik (als er tenminste geen wachtlijst is) wel onder mijn geboortenaam binnen te komen.
Groetjes, S.K

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, nog even wat Mick. Jij kunt veel drinken zonder dat er veel aan je te merken is. Dat kan/kon ik ook. Bekentenis: twee jaar geleden wilde ik, vlak voor mijn vrouw thuis zou komen, nog even een fles wodka in huis halen. De tijd drong en ik deed iets wat ik nog nooit eerder gedaan had: ik stapte in de auto, terwijl ik al een liter op had. Het ging allemaal goed, maar had de pech (uiteindelijk is dat m'n geluk gebleken, want naar aanleiding hiervan heb ik hulp gezocht) aangehouden te worden tijdens een algemene verkeerscontrôle. Papieren, rijbewijs, je kent dat wel. Zegt die agent ineens: "kan het zijn dat ik alcohol ruik?"
"Och", zei ik. Gelukkig was ik wel zo wijs om niet te zeggen dat dat niet kon omdat ik een liter wodka op had en dat ze zeggen dat je wodka niet ruikt. Nou ja, blazen dus. Bleek ik 2,7 promille te hebben. Direkt mee naar het bureau en zo. Verschrikkelijk. Zegt die agent op het politiebureau die het proces-verbaal invulde ook nog doodleuk dat ze totaal niet aan me konden merken dat ik dronken was. Ik was daar nou niet bepaald trots op, vond het eigenlijk wel erg verontrustend. Was dus al zo ingesteld op enorme hoeveelheden alcohol dat ik er uiterlijk niet eens meer op reageerde. Wel kon ik 's avonds, bijvoorbeeld tijdens het eten of iets anders, van het ene moment op het andere als een blok in slaap vallen, nou eigenlijk meer bewusteloos raken.
Ik krijg nog steeds het schaamrood rond m'n kaken als ik hier aan terugdenk, maar kan gelukkig ook weer vol goede moed vooruitkijken, en daar richt ik me op. Als je altijd alleen maar terugkijkt, met je gezicht naar het verleden, heb je de toekomst achter je, dus heb ik me maar omgedraaid en het verleden achter me gelaten.....

Nogmaals, groetjes van Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kohtje:
Dank je wel voor je aanmoedigingen. Ja, ik herken dat wel. Ik val ook meestal van het ene op het andere moment als een blok in slaap en ben met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Vroeger was dit nog erger en dronk mezelf helemaal knock-out, waar ik ook was (Soms lag ik zelfs op straat) en dit meestal in combinatie met hard en soft drugs. Deze tijd heb ik gelukkig achter me liggen (maar ook toen een hoop lol gehad) en zoals ik al eerder zei, ik ben een mens van extremen. Ik kan enorm veel discipline hebben. Ik jog al jaren (ook in ongezonde tijden) zowat elke dag. Kan van de 1 op andere dag stoppen met roken. Doe aan zenmeditatie en seshins (periode van meditatie in retraite) en dit laatste gaat ook eigenlijk alleen maar, wanneer ik niet drink want het is heel tegenstrijdig om dit met zazen te combineren. Als ik een kilo of wat af wil vallen, dan doe ik dat.... etc. Maar dit extreme uit zich dus ook naar de andere kant. Ik ben geneigd in alles door te slaan. Alles of niets. Ik ben een streber, maar het MOET me ook allemaal lukken want anders ben ik teleurgesteld in mezelf. Perfectionistisch dus. Ik stel hoge eisen aan mezelf en waarschijnlijk ook aan mijn omgeving. Ik wil me zo bewust mogelijk zijn van alles en probeer mezelf goed onder de loep te nemen. Ik balanseer vaak op randjes, maar val er nooit overheen. Ik ben te ijdel voor uiterlijke aftakeling en dat remt me ook vaak om nog verder te gaan met slechte dingen. Dat mag natuurlijk niet het belangrijkste zijn, maar voor mij is het zeker wel belangrijk. Ik wil geen wandelend bewijs zijn van mijn domme gedrag. Wel moeilijk om zo op dit forum een beknopt beeld te kunnen geven van wie ik ben. Maar ja, 1 ding staat vast. Ik heb moeite met alcohol, en "gelukkig" begrijpt iedereen hier hoe "moeilijk" dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...