lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Ook ik heb wel vaker overwogen het forum vaarwel te zeggen hoor.Zelfs pas nog maar dan neem ik een time-out.En......dan ben ik er weer.Maar bijna nooit 's avonds op het forum.Dat wordt me teveel.Ik ben zelf erg blij met de vrij vredige en veilige etc. sfeer nu op het forum.Dat is weleensveel heftiger en onprettiger geweest.We blijven mensen.Misschien ook het forum met wat mate?Welke mate?Weet ik niet.Wel dichtbij jezelf blijven en wat jij als ok ervaart denk ik.Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Ach lieve Joann,vergeet mijn pb meid.En je weet het eigenlijk wel.Met drank functioneer je echt niet beter.Maar je hebt het dus toch ook zwaar met al dat geploeter en dat rot lonkende duiveltjegenaamd alcohol.Ik leef met je mee.Voel ook drang maar dacht het als een clown maar beter even te verbergen.Stom van me.Weet dat wel.Kom je bij mij koffie drinken?Samen janken?Kus Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Lieve Joann,Geef de moed niet op!Je zegt: september telt meer droge dan natte dagen.Dat is toch een goede ontwikkeling!Er zijn denk ik weinig mensen die in 1x voorgoed de alcohol kunnen laten staan, het is wel mogelijk natuurlijk. De meesten maken een proces door en dat begint met bewustwording.Je zit in een opgaande lijn, hou je daaraan vast! Natuurlijk kun je altijd naar de huisarts als je het te somber inziet.Ik dacht dan vaak: nou het komende jaar doe ik geen poging meer hoor, bekijk het maar.Alleen, je voelt je niet lekker bij katers.Je kunt jezelf dan niet meer voor de gek houden.Kop op, ga door! liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Lieve Joann, vooral dat laatste heb je helemaal groot gelijk in en dat je dat zelf ook maar goed voor ogen houdt. Je wilt met je huisarts gaan praten, hè? Is dat voor het eerst over dit specifieke probleem? Ik heb namelijk de indruk dat hij (of zij?) al wel op de hoogte is omdat ie/ze laatst ook je problemen met je maag en slokdarm in verband bracht met teveel alcoholconsumptie.Heb je wel eens gedacht aan Campral of iets vergelijkbaars? Iets wat de zucht naar alcohol wegneemt? Of is dat nou juist waar je het over wilt hebben?Tsja, dat steeds weer overnieuw moeten beginnen, steeds weer dat gebibber, gezweet, denken dat je doodgaat etc. dat ken ik ook maar al te goed. En dan steeds weer zeggen: dat nooit weer. En toch.....Om moedeloos van te worden. Toch, lieve Joann, zit er ergens een knop. Maar waar??? Misschien heb je daar toch ook hulp bij nodig, om die knop te vinden en hem dan uiteindelijk om te kunnen zetten.Je zegt dat je ontevreden bent over jezelf. Dat gevoel kun je inderdaad makkelijk krijgen. Maar kijk nou eens hoe vaak je ook weer opgestaan bent en verdergegaan. Net zo vaak toch? Daar mag en moet je trots op zijn. Ondanks het feit dat je steeds weer terugvalt toch wéér proberen....Vechtlust heb je dus, en dus toch ook wel je gevoel van trots. Anders had je allang gezegd: barst allemaal maar..En als jij ook expert in het overwinnen van verslavingen wilt worden moet je alleen maar zeggen dat je niet wilt waar je hele lijf om schreeuwt. Zo eenvoudig is het. Joantje, ik leef erg met je mee hoor, ik zie je constant voor me zo met die vijf koters om je heen. Ik gun je zo een leven zonder strijd tegen verslaving. Maar ja, wie gun ik dat eigenlijk niet?Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Goed zo lieve Kate!Lieve Joann,wat kan ik tekeer gaan hé?Pfffffff.Helpt het?Is de gremlin geschrokken van me? Kus Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Jo,ik probeer zo terug te zijn.Er komt even nog meer koffievisite namelijk.Wij gaan wel apart koffiedrinken straks hoor.Lekker onder ons.Allen lieverds,pas even op julliezelf en Joann. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Haha Joann,wat een erg gemeen iemand kan ik zijn hè!Mooi meid dat ze weg zijn.Heerlijk dat ons kontakt even zo geholpen heeft.Dat beeld dat je van me voor je had moest ik even om lachen hoor.Maar het klopt wel.En als Kate of Kohtje of een andere knokker ze nodig heeft kom ik ook om te verjagen ensteunen.Voor elkaar.Met elkaar.Samen ploeteren is gedeeld ploeteren.Tot later op de koffie en eh knuffel je kids lekker Jo.Ik wil geen vragen oproepen,via een pb heb ik de aanval geopend op hetgene dat naarJoann lonkte.Dit zou ik overigens voor veel anderen ook doen.Liefs voor allen van LolaEn Kate wat fijn dat je er weer bij bent.Daar bloei ik wat van op.In deze rotperiode.Kohtje,weet je wel dat jij ook 1 van die enorm steunende personen bent als iemandhet moeilijk heeft?Nee,dan weet je het nu:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Ik merk dat ik nu even beetje kalm aan moet doen want als ik te hard holhou ook ik het niet vol.Lolatje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Hallo Joann,Ik ben niet een schrijver van veel woorden. Maar ik zie wel dat jij, jezelf onderuit haalt en dat is beslist niet nodig. Je hebt in september meer droge dan natte dagen. Hou dat voor ogen, als je het zwaar hebt.Keulen en Aken, zijn ook niet op een dag gebouwd. En hou jezelf voor: IK BEN DE MOEITE WAARD.sterkte Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Joann, morgen is er weer een dag,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Joann, morgen is er weer een dag,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 O Joann, Lola en alle anderen die het moeilijk hebben....Jaahaaa, het is simpel.... gewoon niet toegeven aan wat je zo graag wilt.....Inderdaad, je denkt dat je knettergek wordt. Ik heb het nu ook...Het lijkt wel of ik ADHD heb. Kan geen moment stil zitten, alle spieren en zenuwen lijken te jeuken. Helder denken ontaard steeds in gedachte aan een sigaret.....Het is verschrikkelijk. Ook onrustig slapen, veel draaien, woelen, vaak wakker....Was ik er maar nooit aan begonnen....Maar toch, elke avond in gedachten weer een streepje op het behang. Vanavond komt het zesde streepje erbij. En morgen wil ik per se dat zevende streepje. Vanavond ga ik weer naar de zelfhulpgroep van Intact. Kan ik misschien m'n kl***gevoel even van me afkletsen...Ik ben toch ook erg blij met dit forum, want ondanks het feit dat we het hier eigenlijk over alcoholgerelateerde problemen zouden moeten hebben, is er veel begrip voor de strijd tegen nicotine.Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Intact zei je Koh?Daar ben ik ook een paar keer geweest in E.Zou dat dezelfde intact zijn?Maakt ook niet uit.Als het helpt is het goed.Van je afpraten.Ik heb net mijn opgenomen sapjesvriendin moeten teleurstellen.Ze zit in dewar op een gesloten afdeling psychiatrie.Mag pas sinds gister weer bezoek ontvangen.Nog wel steeds slaat ze alleen wartaal uit.Ik heb haar gister na haar smeek om mij beloofd vanavond te komen.Maar ik trek het niet meer even.Heb overleg gevoerd net met haar begeleiding.Het was danbeter om zaterdagmiddag te gaan.Mocht haar net even kort aan de telefoon.Ze was droef erom.Mijn hart brak maar weet je;alsik vanavond ga dan kan ik gedag tegen mezelf zeggen.En dan heeft ook zij niks meer aan mij.Ik moet zaterdag allemaal beestjes voor haar meenemen.Wat ze bedoeld weet ook ik niet.Ze moest ook snel weer ophangen omdat ze kwaad werd op de verpleging.Ik mag zaterdagmet haar helicopter komen zei ze.Dat doet veel pijn,je lieve vriendin zo te horen.En ik blijf achter met trek die hoop ik snel weer vertrekt.Vechten zal ik.Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Vechten en voelen maar hopelijk ook wat tot rust komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Dank je wel lieve Katrina.Ik leer wel wat hier van onder andere jou.En ook van anderen tuurlijk.Ferry,hoe gaat het met jou nu?Ik neem dan nu wel wat rust maar neemt niet weg dat je over je problemen jehart mag en kan uitstorten hoor.Als je dat liever privé doet via pb.Ook prima hoor.Ik vergeet je toch niet.Dus niks moet maar het mag.Ik ben vandaag niet buiten geweest omdat ik dat even niet aankan:(Maar zo gaat dat,weet je wel.Morgen beter,jij veel succes en sterkte morgen(bij arts toch?)!Allen liefs LolaKat,hoor ik nog wat van je?Heb het even nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Angel6 lieffie,wat ben ik blij dat jij er even bent.Je weet dat elke dinsdag voor mij jouw dag is.En blijft hoop ik.Hoe gaat ie meid toch.Ik heb meteen een traantje in mn ogen als ik jou ingelogd zie staan.Stomme sentimentele Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Lola, meisje,heb jij daar in je buurt ergens een schouder om op uit te huilen? Die heb jij even heel hard nogig, nietwaar? Alsjeblieft meis, wees voorzichtig met jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Heee loollaaatje,Ik was even aan het bijlezen want ik loop zoveel dagdraden achter. Wat enorm lief dat dinsdag Angel6 dag is. Nog steeds gaat het erg goed! Sentimenteel is mooi! Is goed! Hoe gaat het met lola? Vandaag allemaal hulpverleners over de vloer gehad las ik. Ben je dan niet afgepeigerd nu? Hoe is het trouwens met je vriendin? Enorm top dat je haar bijstaat (dat zijn pas vrienden!!)liefs Angel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Kohtje,Jij een schouder en ik een schouder? Lola ga je gang hier twee schouders helemaal voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 september 2006 Rapport Share Geplaatst 28 september 2006 Kohtje, hou vol met dat niet roken!! Volgens mij zijn de eerste dagen het ergst. Ben sinds vorige week gestopt, pfffff. Stoppen met roken kost me meer moeite dan het niet drinken, op dit moment dan.Ik was/ben strontchagerijnig, scheldt op iedereen. Eergisteren liep de hond in de weg en heb ik haar een schop gegeven. Zielig, voelde me daar zo slecht van later. Maar ik wil volhouden.Net zoals stoppen met drinken. Ik ben nu DRIE weken ADB, ik weet niet wat me overkomt. Gek genoeg voel ik me, lichamelijk, nog niet veel beter. Ben nog steeds erg moe. Maar ik bedenk me elke dag dat ik nog veel vermoeider zou zijn als ik er weer een stuk of 6,7,8 had gedronken.Het valt niet mee, ik wil er nog niet aan dat ik nooit meer zou kunnen drinken. Dan fluistert dat duiveltje of die Gremlin van Joann; maar zo verslaafd was je toch niet? Je kunt nu toch wel een lekker koud biertje nemen. AAAAARGHGisteren na het sporten was de logische vraag aan mij: Biertje? Nou nee doe mij maar een Rivella: Ik moest, gelukkig, ook wel een beetje om mezelf lachen.Gek genoeg voel ik me goed en ook niet zo goed, ben trots op mezelf. Voel me bij vlagen ook slecht; als ik me bedenk hoe ik mijn leven laat beinvloeden door drank. Hoeveel gezeik ik daar al mee veroorzaakt heb, bijna een reden om het maar weer op een zuipen te zetten.Joann, denk aan de dagen dat het wel is gelukt. Als je een slechte dag hebt: f00k it. Uithuilen en opnieuw beginnen. Veranderingen in je leven gaan gepaard met veel en soms heftige emoties en dat is pijnlijk, confronterend enz. Maar hou jezelf voor dat jet het echt graag anders wilt. En val jezelf niet te hard als je een dag de mist ingaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden