Spring naar bijdragen

donderdag 28 september 2006


joann

Aanbevolen berichten

Hoi Eva,

Als je al van jezelf weet dat matigen toch niet goed lukt, is het het beste even helemaal te stoppen, ja. Het geeft ook meer rust, tenminste dat vind ik, omdat je niet voortdurend bezig bent met wanneer je mag, hoeveel je mag. En de trek is na twee glazen nog even erg als vóór het eerste glas. Op de duur zakt de trek wel.

Veel succes! Een :musicnote: en :present: voor je beslissing.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nou dat klopt wel
ik ben de hele week bezig met wanner ik kan drinken
we proberen dan alleen in het weekend te drinken
maar ik probeer er dan wel voor te zorgen dat het weekend al op woensdag begint.
het zal veel rustiger zijn
ik heb weleens eerder een jaar niet gedronken en dat was ook heel fijn
en heb pas weer 9 maanden niet gedronken omdat ik zwanger was
ook dat gaf rust
dus dat moet ik maar voor ogen houden
en gelukkig kan ik als we met anderen zijn er wel redelijk mee omgaan
dus hoef het niet helemaal op te geven
gek maar dat stelt me toch gerust op een of andere manier
net of het zo waardevol iets is.
ik zal jullie steun wel nodig hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Eva,

ik ben net weer terug van de zelfhulpgroep, even lekker de week doorgenomen met een aantal andere (ex)verslaafden, en nu druk geweest met "eventjes" de dagdraad doornemen. Tjongejonge zeg, het wordt met de dag meer.....
Wat ik even zeggen wilde: als ik op m'n 25 ste zo wijs was als jij op mij overkomt, was het waarschijnlijk heel anders met me gelopen. M.a.w. je komt beslist niet minder wijs over dan enig ander hier op het forum, dus geneer je niet. Maar ik zag al dat je dat ook niet doet. Ennuh, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eva, ik had ook geen moeite met niet drinken toen ik zwanger was vroeger. Nu dronk ik in die tijd ook wel minder dan ik daarna op een gegeven moment deed. Maar toch kon ik toen ook al flink doorpimpelen af en toe. Maar ja, je hebt dan ook wel een heel goede motivatie om het niet te doen.

Als jij in het weekend met mate kunt drinken wens ik je veel succes. Ik kan dat ook niet. En inderdaad, mijn weekends beginnen dan alsmaar een dag vroeger. Geloof me maar, je verliest niets waardevols met niet te drinken. Je krijgt er juist veel waardevols voor terug.

Welterusten, en morgen fris weer op.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anna, in principe wel elke week; is maar twee uurtjes, even bijkletsen, ook af en toe elkaar een hart onder de riem steken. Ik ken de meesten daar nu een jaar, en het is ook een beetje familie geworden. Net als hier op het forum, maar dan met gezichten erbij. Soms heb ik wel zoiets van, hoe lang ga ik hier nog mee door, maar ik ben toch ook elke week weer een beetje nieuwsgierig hoe het de anderen is vergaan.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry. ouwe reus,

Jij lijkt dan zo'n rots in de branding, en in zekere zin ben je dat ook wel, maar ik heb wel heel veel bewondering voor je positieve instelling, beseffende dat jij ook zo kwetsbaar bent. Hou je haaks, hè?Je verdient ook wel eens een flinke pluim, niet alleen voor hoe je met je eigen problemen omgaat, maar ook voor de manier waarop je anderen weer weet op te beuren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, jij en Joann zijn toch wel een stel apart, hè? Jullie zitten elkaar en anderen maar moed in te spreken, maar doe dat ook eens bij jezelf. Je moet je eigen hart ook open durfen stellen voor de belangrijkste persoon die er bestaat: JEZELF.....
Slaap lekker, rust uit en tot morgen....
Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je man de hele maand thuis is kan wel eens je redding zijn. Je hebt dan misschien wel het idee geen kant op te kunnen, maar dat is in jouw geval misschien wel goed, de verleiding wordt aan banden gelegd.
In elk geval heel fijn dat je er nog goed met hem over kunt praten. En ik hoop van harte dat je samen met je huisarts tot iets komt waar je bij gebaat bent.
En probeer nou eerst maar eens lekker te slapen, ook lichamelijk wat tot rust te komen, want als je probeert de geest gezond te maken moet je zorgen voor een goed tehuis, dus een gezond lichaam...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi anna
nee het is de niet de bedoeling dat ik in het weekend ga drinken
gewoon helemaal niet meer thuis
want daar kan ik niet met mate drinken.
als ik een keer een fessie heb bij anderen dan wil ik beperkt drinken
als die sociale controle er is kan ik het wel.

ferry bedankt voor je compliment
door schade en schande wijs geworden
heb een goed voorbeeld hoe het niet moet ( moeder)

ik had het nog wel even snel gelezen gister avond
maar heb niet meer gereafeerd
mijn man wilde gaan slapen en was al gepikeerd dat ik nog ging kijken
het werkt inderdaad echt verslavend

groetjes eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...