Spring naar bijdragen

donderdag 28 september 2006

joann

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook goedemorgen.

Het wordt al weer steeds vroeger donker en steeds later licht. De herftst komt eraan. Ik ben gek op de zomer, maar de herfst heeft ook weer zijn mooie kanten. Soms zitten er wat sombere dagen tussen, maar het kan ook heerlijk zijn om met een goed boek (op zondag) op de bank te ploffen, of een mooie wandeling te maken. Weer of geen weer. Die jaargetijden hebben wel wat vind ik. Jaren geleden heb ik een half jaar door Aziƫ gezworven, heel leuk, maar die hitte komt soms ook je ***** uit. Een afwisselend klimaat is toch geweldig. Maar goed, zolang het maar niet de hele herfst giet.
Dit was even een babbeltje over het weer. Verder wordt dit dag 5 voor mij. Ik bruis van de energie, maar ben 's avonds wel vroeg uitgeteld. Met mij gaat het dus goed. Ik heb overal zin in. Alles lijkt wel weer nieuw. Ik weet dat dit over een tijdje weer gewoon wordt en dat de verveling er dan weer in kan sluipen, maar gelukkig heb ik mij kunnen inschrijven. Wie weet kom ik er deze keer wel doorheen.

@joann:
lief van je man. Heb je nog lekker door kunnen slapen?

Ik heb verder de draadjes van gister nog niet gelezen, ga er zo een aantal doen. Soms is er zoveel geschreven en kan ik het niet allemaal bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Als we het toch over het weer hebben:

Weersverwachting voor Nederland
Waarschuwing:
Er zijn geen waarschuwingen.
Wolkenvelden en soms zon. In het noordwesten kans op wat regen. Middagtemperatuur rond 21 graden. Wind uit het zuiden tot zuidwesten, zwak of matig, aan zee af en toe vrij krachtig of krachtig, windkracht 5 of 6.
Verdere vooruitzichten:
Wisselvallig met soms zon, maar ook wolkenvelden en van tijd tot tijd enkele regen- of onweersbuien. Vrij warm met een middagtemperatuur rond 20 graden.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met de herfst. Ik vind er niks aan dat het 's avonds alweer zo vroeg donker is. Ik wordt er vaak een beetje somber van. Daarom ben ik blij dat het nog even mooi weer is (hier althans).

Eva, dat gevoel er niet bij te horen had ik in het begin ook. Het zijn ook zoveel namen, bijbehorende verhalen en gesprekken waar je midden in valt. Het is echt maar een idee. Gewoon meedoen.

Katrina, leuk idee, chatbox. Alleen doen we dan helemaal niets anders meer, ben ik bang.

Een fijne dag allemaal!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goedemorgen allemaal,

Gisteren nog even genoten van het stralende zonnetje.
De zon gaat steeds eerder weg achter in de tuin.

De herfst komt eraan.
Ieder seizoen heeft zijn charmes, maar ik ben echt een zomermens.
Ik heb een hekel aan de winter. Ik heb het dan bijna altijd koud. Koude handen en voeten.
's Avonds vroeg donker en s'morgens laat licht.
Alleen die vele kleding al die je aan moet trekken om het warm te krijgen. brrrrrrrrrr

Nee, geef mij de zomer maar..
Dus mensen zoveel mogelijk nog genieten zo lang het nog kan!

Fijne dag!

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volgende die zegt;goedemorgen allen,
ben ik dus.

Ik heb slecht geslapen,jammer!

Vandaag veel ambulante hulpverlening dus weinig forum denk ik.

Sunshine,geniet nog maar van elk straaltje zon.En als het te donker weer voor je wordt zal ik je via de pc af en toe een zonnetje
:rose:toesturen.

Ferry,ik snap je beter dan je denkt.Het lijkt heel lang of de alcohol wel helpt bij agorafobie
(straatvrees).Als je dan opeens stopt en alleen je medicatie nog hebt krijg je inderdaad
vaak een terugval.Het spijt me zo voor je maar ik denk dat je hier samen met je psych./huisarts
en het forum doorheen moet.Hoe eng dat ook is.
Ook kan je tijdelijk wat ondersteunende medicatie krijgen van een arts die je in plaats van
alcohol kan helpen!
Of misschien een ander goed middel ipv Efexor.Fevarin of Seroxat etc.Het is heel persoonlijk
welk medicijn het beste aanslaat.

Maar geloof me alsjeblieft dat alcohol uiteindelijk angsten versterkt en in stand houdt.
Bij misbruik wel te verstaan.
En daarom zitten we toch op het forum.
Ik wens je zoveel sterkte toe.

Het klinkt alsof ik geen alcoholprobleem heb.Integendeel juist heel zwaar.
Maar met de wijsheden van hetgeen mij verteld is door psychiaters/angstdeskundigen/Tactus
probeer ik nog harder en overtuigder van die troep af te blijven.
En met steun van jullie allen,het forum.

Beetje zwaar op de maag verhaal geworden.Sorry.

Allen sterkte en een goede dag!

Liefs Lola
:sun:

Oh ja Eva,ik vond het heel sterk van je dat je je gevoel deelde op het forum.En je merkt
vast wel dat je niet de enige bent.Ook dat je meteen reacties krijgt.Ook jij hoort erbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lola,

Bedankt, voor je wijze woorden. Het doet me goed, dat er iemand is, die het begrijpt. Want vaak is er geen begrip voor straatvrees. Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld, maar kan pas morgenmiddag terecht. Dus ik moet nog even wachten. Het gaat nu goed, misschien gisteren even een inzinking??
Ik hoop het maar. En verder doorgaan met ADB te blijven. Heb ik me voorgenomen.
Voor alle anderen, een fijne dag, hopelijk zonder trek.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ferry:
Heb ik iets gemist?
Wat is er met je aan de hand? Ik lees hierboven iets over straatvrees. Kan je misschien de quote plaatsen met de info (als je wilt natuurlijk), want ik kan het niet terug vinden tussen al die draadjes.

Ik hoop niet al te ernstig, want ik vind jou nou juist zo'n lekkere vrolijke noot. Maar ja, die kunnen natuurlijk ook kwetsbaar zijn.
In ieder geval veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Ferry,

er heerst veel onbegrip over.En toch zijn er alleen al op dit forum velen
met hetzelfde probleem.Vandaar dat ik dit alles niet in een pb naar je heb gestuurd
maar op het open forum.
Voor jou,mij Sneeuwwitje en iedereen die er onder lijdt of leed.
Sterkte Ferry en eh ik denk aan je.

Stuur je nog wel keer pb.

Liefs voor jou en allen

en als de verleiding naar A........ bij wie dan ook te groot wordt,
uit het dan.Kunnen we samen vechten.

Ok,de bel gaat.Hulpverlener nr 1 van vandaag staat op de stoep:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allen,

hulpverlener nr 1 weg.Om half 2 de volgende.
Die gesprekken helpen me maar krijg er ook wat trek door.
Daar baal ik van.Grrrrrrrr.

Ik was gister al wat ongerust over Kohtje.Gelukkig geloof ik dat
hij ons niet verlaten heeft.Begreep ik althans.

Nu zit ik helemaaaaaaal alleen op het forum.:(

Het is wel een goed idee om maar even een boterham te eten.
Mijn maag ging net al erg tekeer dus.....

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och arme lieve Lola,

Zo helemaal alleen op het forum. Nou, daar is ome Koh weer, hoor.

Lief dat jullie bezorgd waren. Ik heb me maar Ć©Ć©n dagje stil gehouden. Daaruit concludeer ik dat ik een grote mond heb. Ik had Lola al verteld dat er echt niks aan de hand is. Ik wist alleen even helemaal niets te zeggen toen ineens al die berichten over straatvrees opdoken. Joann is het ook al opgevallen. Nog steeds weet ik daar niets op of over te zeggen, ik weet daar niks van. Maar dat het knap lastig is is me wel duidelijk.

Ik vind het trouwens heel mooi om te zien hoe de forumleden elkaar hier vinden in periodes dat het moeilijk gaat. Er wordt zo een halve nacht over van alles en nog wat, en soms over niks volgekletst, met alleen maar de bedoeling om het moeilijke moment te overwinnen. En het helpt blijkbaar wel want de volgende ochtend melden die personen zich weer, zonder kater....

Vandaag bezig met de zesde dag zonder sigaretten. Nog steeds ontzettend veel trekmomenten. Niet zozeer lichamelijk maar echt geestelijk. Ik verveel me gewoon op de momenten dat ik normaal een sigaretje opstak, en ik kan me er nog niet echt toe zetten om die momenten te vullen met iets anders. Het roken was juist een excuus om vijf minuutjes lekker even helemaal niks te doen, zo'n moment ga je dan toch niet invullen met iets doen? Maar goed, al met al lukt het nog steeds, en nog steeds geen ruzie....

Okee, ik heb weer even wat laten horen. Niet meer ongerust zijn, hoor.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Kohtje,

toen kwam jij op forum en was ik weer weg.Zielig voor jou Koh;).
Ik heb de gesprekken met hulpverleners er voor vandaag opzitten.

Vermoeiend was het.

Koh,ik vind het knap van je hoor!Je 6de dag vandaag zonder roken.
Mij lukt dat nog niet omdat ik al genoeg heb aan het vechten tegen de alcohol.
Onder andere.

Maar dat ik het roken ook nog de baas moet worden is voor mij wel duidelijk omdat
ik steeds dat rothoestje heb.Naast alle verdere nadelen van roken.

Ik heb (ander onderwerp) steeds een liedje in mijn hoofd.Misschien kent 1 van jullie dat
wel.Het heet geloof ik Rappers Delight van Sugarhill Gang,of zoiets.
Volgens mij uit ongeveer 1979-1980???
Vind ik zo'n lekkere optimistische song.
:moon:

Hoorde het weer eens op beetje alternatieve radiozender en krijg het niet uit mijn hoofd.

Niet dat dit boeiend nieuws is maar ach vond het wel grappig om het te vertellen aan jullie.

Liefs Lola

Nog steeds geen ruzie Kohtje? dan eh houden zo joh:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd heb ik wel even overwogen om het forum vaarwel te zeggen
Maar zolang er geen plotselinge dood intreedt
Is dat Godsonmogelijk.................................

Graag tips om goed met tijd om te gaan
Verdeelsleutel Tijd Op Het Forum : Tijd Niet Op Het Forum

Hoe doen jullie dat toch?
Of is het bij jullie thuis ook zo'n zooitje?
Partners, kinderen, honden, katten, alles verwaarloosd?
Wallen onder de ogen?
Eten van de vuile borden van gisteren?
Eten?
Vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...