Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 september

Anna

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Aan mij de eer een nieuw dagdraadje te openen? (Of ben jij ook in de weer Tapas, hoe is het met je?)

Joann, verstandige beslissing van je om volgende week naar de huisarts te gaan. Ik denk dat je inderdaad een steuntje kunt gebruiken.

Lola, je bent zo'n beetje de moeder Theresa van dit forum op het moment. Let je ook een beetje goed op jezelf meis?

Kohtje, dag 7 N-tandhakken als ik me niet vergis. Bij mij hielp/helpt drop eten, maar dat is niet goed voor de bloeddruk.

Allemaal een fijne dag, en een goed begin van het weekend.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na al het tandhakken maanden en maanden kan ik vrolijk mededelen dat ik inmiddels

11 maanden ALCOHOL DE BAAS BEN :wine::wine::wine::wine::wine::wine::wine::wine::wine::wine::wine: ELF MAANDEN !!!!!!!!!

En ik heb ongeveer 1000 euro aan drank/wijn bespaard als je uitgaat van één fles per dag.

Het aller- aller mooiste kado krijg ik van mezelf: dat de trek eindelijk afneemt !!!!!!!! Echt waar dus ik zou maar één ding tegen jullie kunnen zeggen: gewoon (nou ja gewoon) doorzetten, volhouden, niet drinken, dan komt het vanzelf !!!!

Heel veel liefs

Koekie/Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna,

ik moeder Theresa van forum?Nee joh.Verre van dat.
Snap wel wat je eigenlijk bedoelt hoor Anna.Sterker hoe lief je het wel niet meent met wat
bezorgdheid om mij erbij.Jij bent juist een lichtje voor velen hier schat ik zo in.

En Koekie,koekie,
wat een geweldig nieuws en ben ik blij voor je.Dat je dit komt melden is een opsteker.
Wat mag jij trots zijn op jezelf want het was verre van makkelijk.
:present:

Tapas,kom je nog eens wat schrijven want gister was het weer donderdag.
En ik ben toch altijd wel wat aan het denken hoe het dan op vrijdagochtend(zoals nu)
met je is.Niks is verplicht.Weet je wel.

Alle anderen ook een hoop ik goedemorgen en een goede verdere vrijdag.

Oh ja,ik mis erg veel oude maatjes/bekenden momenteel op het forum.

Veel liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja(daar ga ik weer met mijn oh ja),Kohtje,

veel succes met dag 7!

En je noemde jezelf 1 keer ome Koh maar je blijft toch wel lekker ons Kohtje hoor.

En Eva,jij 25 meis.Dan ben ik met mijn 28 niet langer het broekie van het forum.
Fijn dat je erbij bent.

Nu zo wassen,bed verschonen en stofzuigen bla bla bla.

Liefs allen Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allen,

Fijn Lola, dat ik gewoon Kohtje blijf..en fijn dat je niet meer het broekie bent, als Eva zich nou maar niet het broekie gaat voelen. Volgens mij waren er nog wel jongere deelnemers, Laurens geloof ik, maar daar horen we niet veel meer van. En bovendien: What's in a Leeftijd, toch?
Joann. ik zie net dat je ook weer wakker bent. Rustig en diep ademhalen, twee voeten stevig op de grond en je gedachtenstroom stopzetten als de gremlins weer om de hoek komen koekeloeren. Succes met deze nieuwe dag....
Anna, lekkertje, zelf melding maken van een dreigende dropverslaving en dan mij aan de drop proberen te krijgen......Gelukkig lust ik geen drop, maar anders...
Het gaat vandaag tot nu toe goed. Nog niet echt tandhakken....

Tot straks allemaal. Moet nu even weg, naar Tactus, systeemgesprek met m'n vrouw samen.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log weer in want je hebt gelijk Kohtje,

Eva,ik zie je echt niet als broekie en voel je ook maar niet zo meid.Al gaf je gister zelf aan dat je je zo voelde.Heb ik ook lang gevoeld.Want bij de zeg maar forummers die berichten en meedoen zijn de meesten ietsie ouder dan wij.Maar zoals Kohtje zegt,wat maakt die leeftijd uit!Respest voor ieder van welke leeftijd,ras,geloof,hobby's of wat dan ook.Als we elkaar kunnen steunen en vooral ook onszelf helpen.

Dus Eva meid:present:en succes.
Ik hoop dat we nog veel van je horen.

Liefs Lola

dan nu maar eindelijk aan het huishouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was alvast begonnen met meppen voor ik wist wat ik doen moest. Heb bij de buren al een nieuwe bezem geleend want de eerste is al kapot. Hou vol, meid, pfffff, ik merk toch wel dat ik al wat meer lucht krijg nu ik niet rook. Maar vermoeiend is het wel. Waar komen die krengen toch allemaal vandaan? Moet je er niet een paar vangen om te bestuderen? Wat eten die dingen eigenlijk. GA WEG WEG WEG..................................................................................................................................................................................................................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve dappere soldaatjes...........
wat een strijd hier weer, N, A tjonge
het mooie is, dat weet ik inmiddels, dat je er straks met triomf op terugkijkt
als je het hebt uitgezeten.
als ze geen vat hebben blijven ze weg, vraag maar aan allerhande mede stoppers.
het venijn zit niet in de staart.

in gepaste stilte heb ik gisteren en vannacht en vanochtend vroeg
mijn eigen belagers weerstaan
geen Alco, geen Nico, nee deze heten ???? Depro's?
ja, mooi wel
van die dingen die je af willen slachten
je hoofd kapot willen beuken
je leven af willen breken
je doen geloven dat je het echt zelf niet kan
die van zichzelf deden horen
toen mijn andere vijanden bedwongen waren
dat venijn zat dus wel in het staartje

fijn dat ik er appelmoes van gemaakt heb
smaakt best goed

bijna weekend ja
ik ben trots op ons, dit weekend gaat van ons worden, stuk voor stuk

een knuffel,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Koekie, gefeliciteerd mat je 11 maanden ADB, :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:. Nu verder voor een heel jaar.

Joann, Ik hoop dat je het weekend goed doorkomt, doe alles om die gremlins te verslaan. Ik denk dat het een hele verstandige beslissing van je is om maandag met je huisarts te gaan praten, want je verdient het om gehopen te worden(trouwens iedereen op het forum):). Zoek van hyet weekend zo veel mogelijk afleiding, ga iets leuks doen met de kids het weer zou redelijk blijven. Schrijf je frustratie maar af hier op het forum. Veel succes en sterkte en laat je niet onder krijgen door die verrekte gremlins.

iedereen alvast een heel mooi en droog weekend,

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal
ik ben misschien het broekkie maar dat vind ik helemaal niet erg hoor!
en lola 28 /25 dat scheelt niet zoveel.

joann ik help ook met die gremlins verslaan hoor
heb net een nieuwe swiffer en daar kunnen ze niet tegen!!!!!!!!:P

een dikke zoen voor al diegenen die het volhouden om zo lang niet te drinken
elke dag is er 1 en voor elke dag een zoentje van eva
:sun:

sterkte allemaal
dikke kus eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in je huis. Nu kun je alle ellende van de verhuizing gauw vergeten. En een :present: dat je er ADB bij bent gebleven. Heel knap hoor. En dat heldere hoofd heb je zeker wel kunnen gebruiken. Houden zo!

Joann, ik stuur nog even wat gremlinverdelgers om je bij te staan. :o:(:devil::angry::(:moon::o:wine::angry::$:angry::angry:

Red je het zo even?

Eva komt wel even met de swiffer de rotzooi opruimen.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik wilde je geen dropverslaving aanpraten hoor, dacht alleen dat een snoepje misschien zou helpen.

Katrina, knap hoor dat jij de gremlins alleen aankunt. Ik had/heb er ook hulp van het forum bij nodig.

Lola, zit je lekker te relaxen? Ik zag je ingelogd. Doen hoor! Ga ik zometeen ook doen. Het was een drukke week op mijn werk, ik heb het wel even gehad. Ik ga vanavond een filmpje kijken of zo denk ik, dus ik weet niet of ik veel inlog. Ben een beetje moe.

Even de laatste loodjes, en dan ga ik naar huis.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke44,

knap van je dat je nog ADB bent, na deze rotte klus. Maar ook tevens het bewijs, dat je, als je, ADB bent, veel beter, met de stress om kunt gaan. En dat dus goed past bij je nieuwe leven!!!!

Een nieuw huis, omgeving en ADB, meid wat kunnen ze je nog maken?????

Succes en groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ben bij de dokter geweest, volgens haar heeft alles met, het niet meer drinken van alcohol te maken.
Je spieren zijn gespannen, je merkt meer op, Je bent aktiver en daar word je moe van. Je voelt veel meer. De A heeft alles verdoofd, nu moet je weer alles veel heftiger doorstaan. En dat kost energie. De paniekstoornis hoort hier ook weer bij. Maar alles wordt minder met de loop der tijd. Ik heb geen ondersteunende pillen gekregen, omdat die ook weer verslavend kunnen zijn. Wel heb ik tabletjes van 5mg melatonine gekregen. Om uit te proberen. Omdat ik slechter slaap. Ik heb er een recept voor, maar moet ze wel zelf betalen. Ik heb 20 stuks gekregen. Dus vanavond slaap ik goed! En ik ga weer vol goede moed verder. Morgen op naar de 2 maanden, wat klinkt dat. Had ik 2 maanden geleden, niet kunnen denken. En als ik terug kijk, lijkt het al een heel eind geleden.

Zo mensen is iedereen op de hoogte, wat ik vandaag heb gedaan.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, als je een verhuizing kunt doorstaan zonder A nodig te hebben, dan heb je het nooit meer nodig toch! Hartstikke goed van je hoor. Doe maar even kalm aan met die dozen, ze lopen niet weg.
Hoop dat je nieuwe huis je gaat bevallen.

Ferry, ik hoop dat je vannacht lekker slaapt.
Net als Katrina slaap ik juist als een roos zonder alcohol, oneerlijk he?

Morgenavond is er een feestje bij ons thuis.
Het wordt het eerste feestje thuis zonder alcohol, dat beloof ik!
(vandaag dag 4). De mensen raken er nu wel aan gewend dat ik vaker niet dan wel drink, maar thuis een feestje heb ik nog nooit zonder meegemaakt.

Joann, hou nog even vol tot je naar je huisarts kunt! Elke dag zonder is een verdienste!

Lola, knap hoe je de strijd voortzet, je doet het top! Neem op z'n tijd wat rust, je kunt niet de hele wereld op je schouders nemen.

Eva, juist leuk dat je erbij bent en Koekie, gefeliciteerd met je 11 maanden!

Kohtje, heb je ook het boek van Allan Carr gelezen?
Dat heeft mij uiteindelijk geholpen van het roken af te komen.

Vanavond ga ik lekker op de bank met manlief tv kijken met een koffietje.

Sterkte dit weekend!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Kate,

Dat boek van Allan Carr ben ik een jaar of tien geleden (geloof ik) toen half Nederland er mee bezig was, wel in begonnen. Eén van de eerste zinnen was -meen ik mij te herinneren- dat je niet moest stoppen voordat je het boek uithad. Daar heb ik mij dus keurig aan gehouden. Het boek heb ik nooit uitgelezen....
Dit keer zijn we gewoon gestopt. Vrijdagavond om een uur of zeven vroegen we ons af of we niet beter de laatste sigaretten konden weggooien, hebben we gedaan. Zaterdagochtend heel even spijt van gehad, maar daarna niet meer. Makkelijk is het niet, wel fijn. Vandaag dus de zevende dag...Hoi hoi..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...