Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 sept. KOM OP!

Mick

Aanbevolen berichten

Joanne,

Wat ik lees baart mij zeer grote zorgen. Ik weet niet waar je woont enz, maar zou je in jou omgeving naar de crisisopvang kunnen want als ik dit zo zie is dat toch hard nodig. Je man kan toch ook voor de kids zorgen? of moeders,vriendinnen. Ik denk dat jij nu eerst geholpen moet worden. De afgelopen dagen heb ik het forum niet kunnen volgen maar wat is er a.s. maandag voor belangrijks dat je je daar aanvasthoudt? Misschien iemand anders op t forum die dat kan vertellen.

Lieverd hou vol en vooral t licht aan.

:sun: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,
meld je je nog even?
Er is altijd wel iemand hier om je te helpen.
Lieverd, als het niet anders wil hoef je je niet tegen opname te verzetten?
Ik heb makkelijk praten natuurlijk.
Dit gevecht in je eentje met ook nog 5 kinderen, dat is misschien teveel voor een mens.

Is je man al thuis?

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,
ik herken je schemertoestand maar al te goed, zoek hulp voor jezelf, dat is echt belangrijk.
en nu even aan een paar mensen tonen dat je er doorheen zit is veel minder erg dan er niet te kunnen zijn voor je kinderen.
vecht niet tegen jezelf, veer maar even mee
niet groothouden, daarmee maak je jezelf klein
zet je trots opzij, niet vluchten, gewoon aftellen tot iemand je komt aflossen. je man, je ouders, andere familie.

niemand zal je kwalijk nemen dat je het moeilijk hebt, alleen jij zelf doet dat.
val jezelf niet zo hard.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joann:
goh, ik weet nooit zo goed wat ik zeggen moet in dit soort situaties. Ik ben niet zo het troosterige type. Ik denk alleen maar dat iemand alleen maar zichzelf kan redden en dat een ander dat echt niet kan. Wel is het natuurlijk fijn om steun en aandacht te krijgen van een ander, dat verzacht en helpt op korte termijn, maar uiteindelijk ben je zelf degene die de situatie "moet"/ kan veranderen. Je hebt altijd een keuze, hoe moeilijk die soms ook is.

"Op een dag maakte Tsjao-tsjou een val in de sneeuw en riep: 'Help me overeind! Help me overeind!' Een monnik kwam naast hem liggen. Tsjao-tsjou stond op en liep weg."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja,ik neem tijdelijk wat rust.Maar iedereen is welkom met pb of telefoontjes.
Ik kijk wel zekers mee op het forum maar reageer misschien even weinig.

Niet dat ik jullie vergeet.
En niet dat ik doordraai.Even stomme tv en vooral muziek.

Ben bezorgd om onder andere Sneeuwwitje.

Maar het is zo dat ik nu even tot kalmte moet komen.

En ik kom weer sterker terug hoor.Echt!

Excuses en liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Lola, jij ook al. Je bent echt de enige niet meid. Ik zou zeggen, als je zelf voelt dat je even wat afstand nodig hebt, moet je daar gewoon aan toegeven. Maar wees wel voorzichtig met jezelf, er is er maar eentje van jou, dus daar moeten we zuinig op zijn.
Lees lekker mee en trek je alles eens even niet zo persoonlijk aan. Je bent al druk genoeg met jezelf. Hulp vragen kun je altijd, dat weet je.
Rust goed uit en kom onze gelederen weer versterken als je zelf weer aangesterkt bent.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal
ik ben er ook weer!
wat een moeilijke dingen allemaal.
ik hhop dat diegene die het moeilijk hebben
genoeg kracht en vertrouwen in hun zelf hebben
om deze lastige periode door te komen.
met mij gaat het ook niet zo geweldig
vandaag de laatste dag dat ik mag drinken
morgen is het afgelopen
ik zie er naar uit en ertegen op.
groetjes eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Eva,

Sorry hoor, maar ik geloof dat ik nu toch wat draadjes begin kwijt te raken. Je begint je berichtje zo mooi met allerlei lieve wensen en zo en dan komt het zinnetje: Met mij gaat het ook niet zo geweldig".
M'n wenkbrauwen zakten even tot onder m'n oksels. Nee hè? Niet nog een herfstslachtoffer? Wat gebeurt er allemaal met iedereen?
Maar nee, toen kwam het zinnetje: vandaag de laatste dag dat ik mag drinken...
Ik ga het allemaal niet meer nazoeken hoor, ik geloof je op je woord. Maar ik had geloof ik even gemist dat je nog dronk en dan nu pas zou stoppen. Nou, dan wens ik je ondanks dat je het geen prettig idee vindt, toch een plezierige alcoholvrije tijd toe. Dronk je nog veel eigenlijk, ik bedoel is er nog grote kans op ontwenningsverschijnselen? In dat geval wens ik je sterkte, maar weet dat ze hooguit een paar dagen duren en langzaam verdwijnen. En je blijft ons toch wel op de hoogte houden hè?
Okee, succes morgen, en denk er om, niet bij het minste geringste zeggen dat je toch nog even wacht en pas volgende week stopt, echt doen morgen, hoor.....

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

pffff, even bij gelezen, het is een heftige dag geweest. Joann gaat het weer? sterkte en laat je maar gaan.
Je hoeft niet flink te zijn. Maar schaam je niet en ga naar je buren, als je man er niet is. Want ik kan me zo voorstellen, dat er vandaag mensen op het forum, niet wisten wat te doen. Want wat ik lees was best erg eng!!!!!!! AUB Joann ga hulp zoeken, je kunt het niet alleen met het forum. Dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet niet of er mensen zijn, die het met mij eens kunnen zijn????

Zo nu even over mezelf. Ben net thuis de hele dag weg geweest, naar een reünie, van een scouting drumband, waar ik vroeger heb bij gezeten. Het was het 60 jarig bestaan. Al vaker, daar feesten van gehad. Maar deze was de eerste zonder alcohol mijnerzijds. Ik had er erg tegenop gezien. Maar het is me 100% meegevallen. Totaal geen last gehad. Een paar maltjes gedronken en cassis. Nou denk ik achteraf, heb ik me daar nu druk over gemaakt. Daarom beste mensen, er is voor iedereen het vooruit zicht, dat het steeds makkellijker gaat. Daar ben ik nu van overtuigd. En ik ben vandaag pas de achtste week in gegaan.

Voor iedereen een fijne nachtrust en Joann morgen een fijne dag zonder zorgen.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...