Spring naar bijdragen

even voorstellen

MeiMei

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben een 31 jarige vrouw met een alcoholprobleem.
Ik drink vanaf mijn 14de, toen alleen met feestjes maar ook toen al meer dan de meeste mensen waar ik samen mee dronk. Heb alcohol eigenlijk altijd al te lekker gevonden en moeite gehad om maat te houden, wilde altijd meer hebben en was pas tevreden als de wereld om me heen draaide en ik me dronken voelde. Al jaren probeer ik met periodes mijn alcoholgebruik onder controle te houden door te minderen of te stoppen. Meestal als ik weer eens een dramatische avond had gehad en er dingen waren gebeurd waar ik me voor schaamde zoals vallen op de grond en daarbij letsel oplopen of het maken van ruzie met mijn vriend of andere mensen.
Ik ben weleens 3 maanden gestopt geweest mbv Revia maar helaas hiermee gestopt en gedacht dat ik wel weer sociaal kon drinken wat natuurlijk niet lukte zodat ik nu weer opnieuw kan beginnen. Ook lukte het me een aantal keren om een maand niet te drinken omdat ik met een dieet om af te vallen bezig was en hierbij geen alcohol mocht. Maar zodra het dieet dan gestopt was was het eerste wat ik deed weer lekker een biertje of een wijntje drinken.
Het laatste jaar heb ik elke dag gedronken, meestal 2 blikjes bier en 1 fles wijn. Maar ik merkte dat dit niet genoeg was, werd niet meer echt dronken ervan en wilde steeds meer.... als ik s'ochtends opstond wilde ik eigenlijk meteen beginnen met drinken...
Vorige week heb ik besloten dat het echt niet meer ging zo en ben ik naar mijn huisarts gegaan en heb om Refusal gevraagd ( ik wilde geen Revia meer omdat ik daar mee gestopt was omdat ik heel geirriteerd/boos van werd). De huisarts wilde eerst bloed prikken en het met een collega bespreken en gisteren mocht ik terug komen voor de uitslag. Het bleek dat mijn leverfunctie al iets afwijkend was ( te hoge ALAT/ASAT en Gamma GT) en ze zij dat het goed was dat ik gekomen was omdat als ik door was gegaan met drinken dit alleen maar erger was geworden.
Ik ben dus gisteren begonnen met Refusal, heb een opbouwschema, moet eerst 3 dagen 750 mg slikken , dan 1 dag 500 en daarna elke dag 250 mg. Na het eerste bezoek aan de huisarts heb ik nog maar 1 keer gedronken de dag voor ik voor de uitslag ging. Heb toen bewust mijn laatste biertje en wijntje gedronken want ben me er nu wel van bewust dat ik nooit meer zal kunnen drinken..... Dat vind ik het moeilijkst..../het idee nooit meer te kunnen drinken...
Maar ik ga het maar per dag bekijken, vandaag ga ik niet drinken en zorgen over morgen die komen dan wel....Ik ben blij dat ik Refusal heb dan is het een stuk minder strijd met mezelf want nu weet ik gewoon dat ik niet kan drinken.
Het lezen van alle verhalen op dit forum heeft me geholpen om de beslissing te nemen om te stoppen ( ik lees al een tijdje mee) dus ik heb de voor mij moeilijke stap genomen me ook maar aan te melden om mee te doen met de discussies enzo, hoop wat steun te krijgen hoewel accepteren van hulp iets moeilijks is voor mij.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé goeie middag Meimei.
In Mei is het voorjaar, maar ik hoop dat dat nu al begint voor jou. Wat mij opviel in jouw verhaal was dat je iets t.o. de alcohol moet zetten. Dat motiveert je om te stoppen. Nou een mooier begin bestaat er niet. Jij gaat stoppen met de alcohol.
Ben je bekent met wat refusal of Antabus voor bijverschijnselen heeft als je toch drinkt? Dat zijn vreselijke ervaringen meid die ik niemand gun.
Ik ben erg blij voor je dat je hier gekomen bent om, samen met ons te werken aan het alcoholprobleem. We gaan er voor hé?
Heel veel stertke Bol:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo MeiMei,

Je bent al goed bezig zo te horen! Begonnen met Refusal en gestopt met drinken en nu ook hier aangemeld voor een steuntje in je rug. Daar is over na gedacht:present: Je het er veel aan gedaan om je missie te doen slagen! Zelf het ik er veel aan om hier dagelijks even te komen om te lezen of om te schrijven. Het houd me bij de les.
Hoop je om die reden ook vaak hier te gaan zien:)

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Meimei, welkom hier! Nou, dapper hoor wat je tot nu toe al ondernomen hebt. Naar de huisarts gaan, lijkt me niet gemakkelijk, maar heel knap dat je dat hebt gedaan. Gevraagd om refusal, ik lees hier positieve verhalen over refusal, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn er hier die het ook gebruiken. En gisteren dus gestopt met drinken. Heb je veel steun van je omgeving? Ik herken het helemaal hoor, het idee nooit meer te drinken, dat kan je echt aanvliegen. Het helpt mij om per dag te denken en niet aan morgen of aan volgende week. Ik wens je heel veel succes en zie je hopelijk op het dagdraadje? Groet van Josje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vier jaar geleden hoorde ik bij de AA dat ik NOOIT meer kon drinken, AARGH vreselijk......... mijn gedachten draaiden bijna 24/7 om drank, stopte 3 maanden, en natuurlijk kon ik mijn drinken niet onder controle houden (ja een paar keer, waar ik dan reuze trots op was, vergat ik maar even de chaggerijnigheid omdat ik eigenlijk gewoon door wou zuipen, want wat had ik nou aan die 6 biertjes)
NOOIT MEER, dat nooit, dacht ik, wat heeft het leven dan nog voor zin? ik leerde per 24 dag (desnoods per uur), vandaag drink ik niet, maar morgen zet ik het op een zuipen (want verdiend om wat voor reden dan ook) sóchtends refusal innemen, dus drinken nog maar even uitstellen, na tientallen terugvallen drink ik nu vanaf 10 januari niets, en weet je wat het ''rare'' is NOOIT MEER klinkt me ineens als muziek in de oren, ik WIL niet meer, had vandaag een rotdag, en kwam er wel doorheen, rustig niet opgefokt, en zelfs zonder drang naar alcohol, als dat toch eens zo mocht blijven... (niet die rotdagen hoor ;-) haha)
Maar MeiMei ik heb eens gehoord dat je pas echt nuchter bent na 3 maanden, ik zou zeggen, probeer het eens, je kunt daarna altijd weer gaan drinken, en goed dat je je hier hebt aangemeld.
Veel succes, en neem de eerste niet, je weet wel, 1 is teveel en een krat veels te weinig.

Liefs Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Meimei,

Welkom hier, goed dat je de stap hebt gezet.

Waarschijnlijk heeft je huisarts je wel verteld dat drinken met refusal dodelijk kan zijn. En ook dat als je stopt met ze te slikken het nog een kleine week duurt voor ze uitgewerkt zijn.

Ik heb refusal een jaar geslikt. Om van de gewoonte van het zuipen af te komen. Daarna ben ik het op eigen kracht gaan doen. wel met behulp van de AA. Het contact met lotgenoten en het werken met de 12 Stappen heb ik echt nodig. En dat zal ook wel zo blijven. Het gaan naar de AA houdt me alert.

Ik neem me iedere morgen heel bewust voor: vandaag drink ik niet. Dat helpt.

En het niet meer mogen drinken is bij mij geworden een niet meer willen drinken. Waarom zou ik het nog willen. Het brengt alleen maar narigheid met zich mee.

heel veel sterkte

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Meimei,
Hardstikke goed dat je stappen hebt gezet om wat aan je alcoholgebruik te gaan doen, heel dapper! Deze eerste stap ivind ik het allermoeilijkst.
Het idee nooit meer te kunnen drinken zou ik proberen los te laten. Vaak ontstaat door deze gedachte het gevoel dat je iets ontnomen is. Je zou het namelijk wel kunnen gaan doen, die vrijheid heb je altijd, je wilt het alleen niet meer en daarom doe je het ook niet (vandaag), en dat geeft kracht. Neem die kracht, ga er midden in staan.

groet,
Jim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik ga inderdaad maar proberen het dag voor dag te zien en niet teveel aan NOOIT MEER te denken.
Vandaag is het goed gegaan, voel me erg helder en vrolijk,ook wel een beetje trots en sterk. Het geeft me energie dat ik eindelijk deze keuze heb gemaakt, zat er al zolang tegen aan te hikken. Wat ik helaas wel van mezelf weet is dat het begin van het stoppen altijd het makkelijkst is, weet van het stoppen met roken dat het blije en trotse gevoel na een maandje wel verdwenen was en als ik de laatste keer geen Champix van de huisarts had gekregen zou ik nu waarschijnlijk nog roken.Maar hoe slechte gewoonte roken toch was, het drinken is altijd een groter probleem geweest dus misschien moet ik het niet teveel met elkaar vergelijken.
Goede vraag Marika, ik ga eens heel goed nadenken want ik heb geen idee wat ik precies wilde wegdrinken, meestal als ik me verveelde ging ik drinken en het was gewoon een gewoonte maar er zal vast veel meer achter zitten.

Nou nu tijd om te slapen!

groetjes MeiMei
Behalve een beetje metaalsmaak heb ik geen bijwerkingen van de Refusal gelukkig ben blij dat ik het slik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...