Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 O ja, moet ik wel even vertellen dat deze Anna mijn vrouw is..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Hoi Mick,Proficiat, met je 10 de ADB, van jou vind ik het heel knap.Hou het vol, Succes.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Hoi Mick,Proficiat 10 dagen ADB:musicnote: eind van deze week kan je toch mooi zeggen 2 weken ADB. Vind dat je altijd van die mooie Zen spreuken hebt, kun je doorgeven welk boek[en] je hiervoor leest. Heb daarzelf ook altijd veel interesse in, maar weet nooit zo goed waar ik dat moet zoeken zonder helemaal in de zweverige hoek te komen. Ik ben niet zo zweverig maar zie wel teksten die mij aanspreken.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 @ferry:dank je wel. En hoe gaat het met jou? Ik zie je iets minder op het forum. Klopt dat? @kohtje:goed dat je dat trekmoment de baas bent gebleven. Vreselijk zijn die momenten, maar je komt er elke keer weer sterker uit. Als je maar wilt!!@eva:Ja, ik herken die hoofdpijn ook wel. Komt bij mij meestal rond een uurtje of 5 's middags. Een lekkere douche helpt mij soms wel.@chinagirl:Ik wilde vandaag een nieuw boek gaan kopen, maar had hier uiteindelijk geen tijd meer voor.Ik ben ook niet zo voor de "zweefhoek" en dit is nou ook juist wat ik niet van Zen vind. Zen is juist totaal niet zweverig, eerder het tegenover gestelde. Dat vind ik dus juist zo prettig. Het zegt precies wat het is, het NU, niets meer niets minder. Wij (ik en veel anderen) zweven juist teveel en zen zet de voeten op de grond. Het maakt me wakker.Hier een paar titels:-de Kracht van het NU van E. Tolle-niets bijzonders van Joko Beck-alle dagen Zen (Joko Beck?)-Het oog slaapt nooit (Nico Tydeman?)-zakzentje van David Schiller-je leven waarderen van Taizan Maezumi Roshi-zen en keuzes maken van R. RitskesIk hoop dat je hier iets aan hebt.Nou, ik ga even mijn hoofd ontspannen met een goede douche en dan lekker eten klaarmaken.Iedereen een fijne avond en DOE HET NIET Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Kohtje, onbedoeld had je daarstraks toch gelijk, toen je zei dat Anna over ongeveer een uur thuis kwam. Je schreef dat namelijk om vijf uur, en ik was inderdaad pas om zes uur thuis. Alleen was dat mijn eigen huis. Ik heb mijn autootje weggebracht voor de APK-keuring, dus nu is het in spanning wachten of hij nog een jaar mee mag.PATSBOEM is heel herkenbaar als je ergens mee stopt, en vooral als je denkt dat je dat stadium al voorbij bent.Eva, blij dat je kindje weer wat gedronken heeft. Het is heel beangstigend als zo'n klein hummeltje iets heeft, en je voelt je zo machteloos. En dat jij door moet gaan met het droog houden hoef ik je niet te zeggen hè.Joann, streep zo door.Mick, je positieve enthousiasme is een inspiratiebron voor iedereen op het moment. Ga zo door. Ik heb me nooit in Zen-boeddhisme verdiept, maar ik vind je teksten wel mooi.Vlinder, ik denk de hele tijd dat ik mezelf zie. Inclusief cocon. Veel sterkte, en onthou, de eerste dagen zijn het ergst.Het is hier beregezellig in huis. Mijn zoon is superchagrijnig, waarom wil hij niet zeggen. Ik vermoed dat er op school iets niet lekker is gegaan. Het zal er een dezer dagen wel een keer uit komen, maar tot die tijd is de sfeer om te snijden.In ieder geval, ik sluit me bij iedereen aan die zich vast voorgenomen heeft vanavond niet de drinken en te roken.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Hallo Mick,Met mij gaat het uitstekend. Ik lees regelmatig, maar reageer wat minder.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 3 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Nou SNAP IK HETik vond nog een leuke uitsmijter voor vandaag, voor iedereen die:denkt dat hij/zij een probleem heeft met drinkendenkt dat hij/zij verder nog redelijk normaal isdenkt dat hij/zij volgend of daaropvolgend jaar naar de VS op vakantie zou willendenkt dat hij/zij 'het zelf wel redt' Wees alert hoe er bij Republikeinen in Amerika over wordt gedacht:"Foley heeft zich na zijn aftreden laten opnemen in een kliniek om zich te laten behandelen voor „alcoholisme en andere gedragsproblemen". You can't have it all, boys and girls............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Vlindertjeeeehh........Je hebt het verkeerd begrepen, meisje. Mijn vrouw heet Anna, maar is niet de Anna die hier op het forum met ons meeschrijft. Mijn Anna schrijft wel op een forum, maar dat is een forum voor partners en kinderen van alcoholverslaafden. Dat die twee Anna's in mijn leven vandaag ook nog toevallig min of meer tegelijk thuiskwamen (= niet bij mij thuis, tenminste die ene Anna niet) heeft het misschien nog wat verwarrender voor je gemaakt. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? Gr. Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Hoi Vlinder,Kohtjes vrouw heet Anna, net als ik, maar we zijn niet dezelde persoon. Begrijp je?Katrina, ik zit lekker boven op msn, dus ik snij niets. Tot mijn andere zoon thuis komt.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Oh, Kohtje, je had het al uitgelegd. Ja Vlinder, ik dacht ook altijd dat ik me met alcohol beter kon concentreren.Zonder vliegen mijn gedachten helemaal alle kanten op. Maar ik zit nu ook op msn, dus kan lekker 3 gesprekken tegelijk voeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 NEEE, ik ben nu 8 weken ADB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Natuurlijk wel, gewoon niet drinken, en tandhakken, turven, de kookwekker zetten, als het moeilijk is. Dat kun jij ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Je hebt helemaal gelijk vlinder. Ik ga eigenlijk ook nog steeds per dag. Niet verder kijken, dat kun je niet overzien. Gewoon 's morgens tegen jezelf zeggen: ik ga vandaag NIET drinken, en je daaraan houden. En de volgende dag doe je dat gewoon opnieuw, maar daar denk je nu nog niet aan.Nee, ik vind het niet vervelend dat je hetzelfde icoontje hebt. Het heeft wel wat. Het lijkt de hele tijd of ik mezelf zie. Ik herkende mijn eigen berichtjes altijd onmiddelijk aan het icoontje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Dit icoontje heeft ook al iemand, wie ook alweer? Joh, maak je niet druk, alle icoontjes komen vroeg of laat meerdere keren voor. Ik was er al aan gewend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Ja, nu gaat alles een beetje door elkaar heen. Geeft niet. Nee Vlindertje. Ik vind je echt niet dom. Ik vind je wel leuk. Zo lekker vlinderig, vrolijk, licht...Dit is voor mij niet synoniem aan dom, maar staat meer voor ongecompliceerd. In de schilderijen die ik maak komen regelmatig vlindertjes voor, en die schilder ik niet omdat ik ze dom vind.Die concentratieproblemen zijn ook onderdeel van de ontwenningsverschijnselen. Algeheel wat onrustig, dus ook in de gedachten. Gaat straks vanzelf weer beter, maar dan niet drinken he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Gelukkig, zo ken ik je weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Vlinder, ik wil je best helpen. Dat wil iedereen hier. Ik kan niet altijd zoveel op het forum komen, dus je moet gewoon steun zoeken bij degenen die online zijn. En als ik er toevallig ook ben, steun ik je natuurlijk ook. En je kunt altijd een pb sturen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Mooie teksten??? Ik klets gewoon wat veel, meer niet.In het dagelijks leven ben ik beeldend kunstenaar. Ik teken en schilder veel, hoewel dat de laatste maand, sinds ik op dit forum zit, een stuk minder is geworden.En jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 een pb is een persoonlijk berichtje, dat schrijf je door bij iemand op het slotje te klikken, en dan krijg je zo'n zelfde berichtenschermpje, maar dat stuur je dan alleen naar die persoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Kohtje, wel ook blijven werken hoor, anders komen er geen centjes binnen. Of werkt het zo niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 pb-tje. Klik op het hangslotje dat je bij iemand ziet en schrijf een berichtje. Dit stuur je dan aan die persoon privé.Boven in het scherm staat je eigen hangslotje waar bij staat hoeveel nieuwe berichten je hebt ontvangen. Probeer maar uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Mijn jongste zoon komt thuis, en die moet morgen heel vroeg naar school, dus ik brei er een eind aan. Ik zit namelijk op zijn computer en kamer.Welterusten allemaal. Ik hoop dat iedereen droog is gebleven, ik in ieder geval wel. Even kijken hoe het inmiddels met de stemming is beneden.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Ja Anna, zo werkt het hier ook. Maar dat inkomen van mij stelt niet zo heel veel voor. We zijn er gelukkig niet van afhankelijk. En ik werk ook nog wel hoor, maar feit is wel dat ik veel tijd hier op het forum rondneus. In m'n atelier ben ik ook niet altijd constant aan het werk, en aangezien m'n computer 20 meter verderop in de woonkamer staat is het heel verleidelijk om weer even te kijken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Lijkt me heerlijk, die vrijheid. En fijn dat je er niet van afhankelijk bent. Ben ik helaas wel van mijn baantje, anders zou ik wel wat anders zoeken. Iets meer verantwoordelijkheid, wat meer appél op wat ik kan.Maar ja, ik heb nou eenmaal mijn eigen kansen verknald door niet af te studeren, en niet de juiste werkervaring. En dan begin je niets meer na je 40e. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden