Spring naar bijdragen

Wat is jullie uiteindelijke doel?

Nemo

Aanbevolen berichten

Ik wil zoizo de 2 maanden halen maar het liefst wil ik helmaal niet meer drinken,want als ik zou drinken zo af en toe dan weet ik toch vanmezelf dat ik me niet kan inhouden bij b.v. 3 biertjes.

Soms wou ik dat je van alcohol niet zo'n naar gevoel kreeg naderhand(kater/brak voelen/niks uitvoeren de volgende dag) anders zou ik zeker wel gaan drinken want soms is het wel fijn om een beetje verdoofd te zijn.

ZO de vraag is aan jullie,wat is jullie doelstelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Mijn doel is volledig stoppen. Ik heb al zo vaak geprobeerd om te minderen, dat lukt dan hooguit een aantal dagen doordeweeks, maar in het weekend ging ik dan weer helemaal los. Nu ik de beslissing heb genomen om volledig te stoppen en dit al, morgen, 10 weken volhoud geeft mij veel rust en wil niet anders mee.

Hoop dat je hier wat meekan.

Succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Ik denk dat dit draadje eigenlijk meer op Thema's thuis hoort, maar dat maakt niet uit. Ik denk dat het goed is dat je zo beroerd wordt van teveel alcohol, want dat zorgt bij de meeste mensen toch voor de rem (denk ik). Als je er totaal geen last van had zou volgens mij iedereen voortdurend teveel drinken, en dat zou een slechte zaak zijn want hoe dan ook is het moeilijker je te concentreren, machines te bedienen, auto te rijden en je werk te doen. Dus het zou een grote puinhoop worden dan.

Wat mij betreft, ik zou het liefste zo af en toe, bij bijzondere gelegenheden, een paar glazen willen kunnen drinken. Ik denk alleen dat ik het nooit bij een paar glazen zal kunnen laten, en daarom heb ik besloten helemaal te stoppen. En ik weiger op dit moment al aan Kerstmis, Oudjaarsavond, en dat soort gelegenheden te denken.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig is he-le-maal stoppen de beste optie, eerst maar eens de dag zien te halen, o nee, het uur, dan de dag, dan de week, dan de maand, dan een half jaar, en nu bijna 11 maanden. Ik dacht met een jaar dan kan ik wel weer sociaal gaan drinken. Eeehhhhhh, nee dus. Zit er nog niet in.

Alternatief: (net als met snoepen): af en toe bv. in een café een drankje dat ik niet echt lekker vind (mijn zwakheden zijn rosé maar voor WW) die dus niet maar bv. een wodka-tonic en dan dan ik brrrrrrr, geef mij maar een spa.

Serieus, ik begin zelfs de verschillende smaken Spa Rood (soorten spa water) te proeven en proef zo wie zo veel meer en mijn smaak is totaal veranderd.

Ik bedoel maar, wat het vergif met je doet.

Keep up the good work guys, jullie gaan GOED.

Koek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even ingehaakt op dit onderwerp.

Wel of niet weer drinken, de discussie draait steeds om dit punt
bij mensen die al een tijd gestopt zijn.
Zie ook de discussie van Rebos.
De argumenten zijn steeds dezelfde:
wat is het voordeel van weer gaan drinken?
het echte voordeel voor jou zelf?

als je dat kunt beantwoorden is het zinnig de nadelen te formuleren

heel erg vaak draait het erop uit dat het antwoord is:
nee, de nadelen zijn me te groot in vergelijking met de voordelen
zo ook voorlopig voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eva,

Ik denk dat sociaal drinken er niet inzit, voor de meeste mensen hier is het, radicaal stoppen.
Is ook mijn ervaring. En echt, ik drink nu 6 weken niet meer. Heb er veel voor terug gekregen. Alleen al hoe ik me voel. Relext, helder, vrolijker, vriendelijker, kortom geweldig. Het kost best wel moeite, maar wil niet meer terug. Kijk eerst eens wat levert een glas wijn me op. Niets geen voordeel, dus ik neem dat eerste glas niet meer. Maar ja dat is mijn ervaring. Ik weet niet of jij al eens eerder niet hebt gedronken.
En wat waren toen jou voordelen?

Nogmaals sterkte. Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu 2 maanden niks gedronken,me doel is bereikt waar ik voor ging dus dat is mooi!!

nu wil ik kijken of ik gewoon zo af en toe een biertje kan nemen,want ik denk bijna zeker dat ik het aan kan.

ik ben zeker wel sterker geworden door die 2 maanden niet te drinken,ik hou jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dave,

Je hebt je doel bereikt, gefeliciteerd. Ik hoop heel erg dat het je lukt, af en toe een biertje, en ik ben er ook erg benieuwd naar.

Ik ben morgen 8 weken ADB, dus ook bijna twee maanden. Sterker, maar ook onzeker.
Een aantal ervaringen en inzichten rijker, en daardoor me er ook van bewust dat ik nog een lange weg te gaan heb.
Het puin is nog niet geruimd, de verwarring nog niet ontward. En daarom liggen alle valkuilen nog op me te wachten, klaar voor als ik erin trap.
Nee, één glaasje zou voor mij nog steeds/alweer de eerste van vele zijn.

Ben jij wel al zover? Ik hoop het.

Ik wens je heel veel sterkte.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nog een nachtje over geslapen en ik ga toch maar niet drinken,ik werd vanochtend wakker met een gevoel van dat ik had gedronken je kent 't wel ,een droge mond rot voelen,en toen dacht ik NEE dat wil ik niet meer.

Dus we gaan gewoon verstandig zijn door de alcohol te laten staan,ik ga door zetten want dat moet gewoon voor mijzelf al ben ik er nog niet helemaal uit voor hoelang enzo maar dat komt wel goed.

groetjes van dave..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Dave, en Anna en alle anderen die het zo goed lukt!

Stoppen of minderen? Ik ben vaak tussen deze twee gedachten heen en weer gezwabberd.
De laatste 5 maanden heb ik in ieder geval een heel stuk minder gedronken.
Minderen lukte dus op een gegeven moment.

Maar wat Anna ook eens beschreef, dan blijft het moeilijk om weer te beginnen met dagen helemaal niet drinken.
Nou wat is er dan mis met 2 wijntjes per dag, niks toch?
Alleen, het voelde niet meer lekker in mijn lichaam en geest.
Waarschijnlijk ook omdat ik de laatste maanden mediteer merkte ik heel scherp de effecten van alcohol op. Snellere hartslag, 's nachts vaker wakker worden, een ander gevoel in je lichaam, niet kunnen mediteren na drinken. En het blijft altijd een ingezeepte helling want alcohol kan ook de rem om niet te veel te drinken losser maken. Je gaat alcohol misschien weer als sfeermaker zien. Of als ontspanningsmiddel.

Ik wil alcohol niet meer die macht geven.
Daarom maak ik vandaag weer de eerste week alcoholvrij vol.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je, Marieke, ook jij gaat in je twijfel omtrent wel of niet drinken richting de veilige kant. Niet drinken is het veiligst, hoewel absoluut niet makkelijk als je nog steeds die twijfel in je hebt. Maar ik kan je alleen maar aanraden om die veilige kant aan te houden....Goed zo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave, gelukkig. Een hele opluchting dat je onze gelederen nog een poosje blijft versterken. Ik maakte me al grote zorgen, al hoopte ik op het beste.

En ik zou je rake, droge opmerkingen zo af en toe gemist hebben. Welkom terug van niet weg geweest.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vrees dat ik het niet lang ga redden als ik eerlijk moet zijn,ik ben al dagen zeer onrustig en verveel me enorm...

weet ook niet of het nu wel zo erg is om wat bier te halen,heb iig me 2 maanden gehaald dus ik weet dat ik kan stoppen..

en ik denk nu ook zo van,ach je leeft maar 1 keer waarom niet 1 keer in de zoveel tijd wat bier halen en lekker genieten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Ik ben de laatste om te kunnen zeggen niet doen.
Je zou jezelf moeten afvragen waarom je toen gestopt bent en of je echt weer wilt beginnen.
Bij hoeveel blijft het bij genieten, kun je dat in de hand houden en hoeveel is 1 x in de zoveel ?
Waar komt je onrust vandaan?

Sterkte,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave, niet doen. Kennelijk bestaat er zoiets als een rond de 2 maanden dip. Ik schoot er vrijdag ook ineens in. Maar dat betekent dat je nog midden in de gevarenzone zit, en dus moet je juist nu geen bier gaan halen.

Verveling, neem Vlinders tip anders, en ga sporten, rennen, wandelen, of 20x de trap op en neer lopen als het regent.
De een denkt zich suf, de ander verveelt zich suf. Dat is individueel, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.

Sterkte, laat je dag niet door bier verpesten.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...