joann Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Goedemorgen ik heb de laatste dagen niet veel gelegenheid gehad om te schrijven.Om te leren omgaan met mijn problemen uit mijn verleden moest ik terug naar de wieg.Ik ben blij dat ik die weg heb afgelegd en blij dat deze grotendeels achter mij ligt.Weer terug gaan voelen wat ik als kind voelde en accepteren dat die gevoelens en emoties er mogen zijn, onlosmakelijk zijn verbonden met mijn leven..is de basis van mijn nieuw leven geworden..Blijkbaar heb ik toch nog niet alles verwerkt en word ik nog steeds geraakt door gedachten verwoord in verhalen van anderen die me doen denken aan mijn verleden leven..Misschien kom ik zo over maar gelukkig praat ik in het dagelijks leven niet zo moeilijk.Ik ben wel blij dat ik hier kan verhalen wat achteraf van grote invloed is geweest op mijn verdere leven en onvolwassen gedrag.Let wel...het is mijn waarheid.Ik ben mij ervan bewust dat iedereen op zijn eigen manier bezig is zijn verslaving achter zich te laten en dat wij elkaar daarbij een grote steun kunnen zijn vind ik heel bijzonder.Ik heb nooit geweten dat er van een groep mensen met nagenoeg dezelfde problemen een kracht kan uitgaan groter dan onszelf. Sinds ik om hulp heb durven vragen en die ook aanvaard voel ik mij weer betrokken bij al die mensen die weer wat kleur aan mijn leven hebben gegeven.Ik ben ze daar dankbaar voor.Ik moest nadien wel veel zelf onderzoeken maar was niet meer alléén.Ik heb samen met mijn vrouw een onverwacht leuk weekend achter de rug.Ik woon het overgroot gedeelte van de tijd bij haar in België maar door omstandigheden moest ikdit weekend langer in Nederland blijven dan gepland.Ik ben voornamelijk in nederland voor medische zorg en gecombineerd ga ik dan op de koffie en maak een praatje bij familie en bekenden.Mijn vrouw toevallig wat langer vrij van haar werk is naar de achterhoek komen rijden en samen hebben wij daar een heerlijk weekend door gebracht.Mijn apartement dat ik heb aangehouden is min of meer een vakantieverblijf geworden.Ik heb tien jaar geleden niet durven dromen ooit nog weer mijn leven op de rails te krijgen.Het was een strijd tussen leven of dood..Gelukkig was mijn hang naar het leven groter en heb ik voor het leven gekozen.Ik pluk nu de vruchten van de inspanning die ik heb geleverd samen met groepstherapien en een psycholoog, want ik was het spoor volledig bijster.Ik heb nog steeds moeite met de dagelijkse dingen, ik kan b.v moeilijk iets uit handen geven, dingen samen doen heb ik nooit geleerd, als ik moe wordt vergeet ik dat te zeggen en ga ondergronds aan de stoelpoten van de ander zitten zagen, irritaties slik ik regelmatig in, ik hol en ren nu en dan door het huis of de duvel me op de hielen zit, ik vergeet vaak even stil te staan bij wat ik doe, neem zonder te overleggen beslissingen voor de ander.. maar ik ben mij er wel van bewust en werk eraan..Een open relatie is volgens mij niet anders dan steeds weer overleggen met elkaar en problemen bespreekbaar maken.Deze manier van omgaan met elkaar geeft mij een gevoel van betrokkenheid, erbij te horen, iets wat ik vroeger niet kende.Ik wilde in een paar regeltjes vertellen hoe mjn weekend was verlopen maar blijkbaar lukt dat nog niet zonder allerlei zijwegen in te slaan.Ik ga jullie daarom laten maar niet zonder iedereen een fijne dag toe te wensen en alleen vandaag drink ik niet...Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Nog steeds een erg herkenbaar verhaal Rudy, ik denk dat velen van ons jouw weg bewandelen, ik heb hem ook bewandeld. Ik vind het mooi dat je aangeeft wat er gebeurd als je over je grenzen gaat, vooral omdat dat zo herkenbaar is. Tuurlijk val je dan terug in je oude patronen, maar je weet het ook, dus je bent er zelf bij en kan ingrijpen, zie het als een signaal.. zo doe ik het meestal.. soms kan ik het meteen aangeven, en soms duurt het even voor ik het kan aangevenmaar humor.. pfffff.. effe denken.. wanneer heb ik voor het laatst echt heerlijk gelachen? ja gistermiddag in het bos, mijn hond was een gat aan het graven, dus zag je alleen maar zijn achterlijf, poten en staart, ondertussen probeerde hij met zijn bek de boomwortels weg te trekken denk ik... Dus zag ik elke keer alleen maar dat achterlijf uit dat gat omhoog wippen.. was erg grappig, vooral als er ook nog eens andere honden achter hem gaan staan en zich vol laten gooien met zandLeuk nieuws, gisteren een hele lading kleding naar de 2e handswinkel gebracht.. alles maat 46.. en kwam thuis met een broek maat 40.... ben dus sinds begin maart 20 kilo kwijt!!en dan ook nog een rustgevende tip. Hieronder geef ik een link van een webcam bij een drinkplaats ergens in Afrika.. het zoomt in zodra er dieren aankomen, vannacht zat er een uil en nu ik weer kijk zie ik apen.. en hoor ik vogeltjes fluiten op de achtergrond.. http://www.srobbin.com/africam.phpik zou er wel de hele dag naar kunnen kijken, maakt je zo lekker rustig!!Iedereen een fijne en positieve dag, ik moet opschieten nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Goedevandaag allemaal,Joann, bedankt voor de open opening van vandaag. Ik heb gelukkig ook wel wat minder zwaars te melden.Rudy, mooi verhaal. Werd je op die onmogelijke tijd ineens door je inspiratie gewekt en moest je schrijven? Of was je al wakker en kreeg je toen ineens inspiratie? Ik herken veel van jouw manier van met je problemen bezig zijn bij mezelf en vind daarin bevestiging dat ik me niet verbeeld dat ik alcohol de baas ben, dat het dus een mogelijke weg is...Nu dat luchtige.. Ik begon de week niet zo heel leuk, een zenuwbehandeling bij de tandarts, hoewel ook dat achteraf gezien wel bij de luchtige onderwerpen past (zie beschrijving van afgelopen maandag). Verder is dit een bijzondere week wat betreft jubilea....Vandaag zijn mijn vrouw en ik vijftien jaar getrouwd. Morgenavond vieren we dat met een etentje. Vanavond kan ik niet, dan heb ik portret- en modeltekenen/schilderen, en dat is nog maar de derde keer dus dat wilde ik niet missen.Eigenlijk is onze oudste hond vandaag ook jarig, hij is geboren op 11 oktober om 23.45 uur als eerste van een nestje van drie. Z'n broertje en zusje zijn na twaalven geboren, zodat de papieren zijn ingevuld op 12 oktober. Morgen vieren we dus de twaalfde verjaardag van onze Airedale Terrier. Overmorgen, de dertiende, kennen mijn Anna en ik elkaar eenentwintig jaar. We hebben elkaar ontmoet op een verjaardagsfeestje van een wederzijdse kennis en zijn sindsdien niet meer van elkaars zijde geweken, zoals dat zo mooi heet. Het heeft door mijn gedrag overigens niet veel gescheeld of we hadden vandaag niets meer te vieren, maar dankzij de liefde hebben we het toch gered met z'n tweetjes.En dan als klap op de vuurpijl nog a.s. zondag de vijftiende, dan ben ik een half jaar ADB, 26 weken! Kortom een week met een hoop bijzondere data op een rijtje.Dit leek me wel een luchtig onderwerp om de dag mee te beginnen. Maar ja, ons kennende zal er toch wel weer langzaam aan naar wat zwaarder toegewerkt worden en dat is ook wel te begrijpen. We zitten hier tenslotte allemaal met onze problemen en om daar over te praten, dus dat is onontkoombaar...Af en toe echter pas op de plaats is wel lekker.Groetjes en een fijne dag toegewenstKohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 quote: Originally posted by: rvanthIk heb tien jaar geleden niet durven dromen ooit nog weer mijn leven op de rails te krijgen. Het was een strijd tussen leven of dood.. Gelukkig was mijn hang naar het leven groter en heb ik voor het leven gekozen. Ik pluk nu de vruchten van de inspanning die ik heb geleverd samen met groepstherapien en een psycholoog, want ik was het spoor volledig bijster. Ik heb nog steeds moeite met de dagelijkse dingen, ik kan b.v moeilijk iets uit handen geven, dingen samen doen heb ik nooit geleerd, als ik moe wordt vergeet ik dat te zeggen en ga ondergronds aan de stoelpoten van de ander zitten zagen, irritaties slik ik regelmatig in, ik hol en ren nu en dan door het huis of de duvel me op de hielen zit, ik vergeet vaak even stil te staan bij wat ik doe, neem zonder te overleggen beslissingen voor de ander.. maar ik ben mij er wel van bewust en werk eraan.. Rudy.. Ik vind dit echt prachtig geschreven. Daar gaat het hier natuurlijk niet om, maar wilde het toch even zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Goedemorgen allemaal,Bij het doornemen van de eerste berichtjes van vandaag viel mijn oog op de tijdstippen waarop deze waren geplaatst. En ik dacht, lieve help, zijn er mensen die nooit slapen? Of waren jullie toevallig even wakker, Joann en Rudy.In ieder geval heb ik lekker op een oor gelegen, en begin nu met frisse tegenzin aan mijn wekelijkse woensdag ritueel van boodschappen doen, stoffen, zuigen. Maar eerst even op het forum dus.Mijn zoon is met zijn wiskunde bijscholing inmiddels bij de logaritmen aanbeland, en ik weet weer precies waarom ik hier vroeger zo'n hekel aan had. Lang zal ik hem dus niet meer kunnen helpen, want het valt niet mee om zoiets na 30 jaar weer terug te halen.Tapas, wat een geweldige prestatie, 20 kg afgevallen! Heerlijk gevoel moet dat zijn om met een maatje 40 naar huis te gaan. Ben je na alle toestanden van de afgelopen weken weer een beetje tot rust gekomen?Iedereen een fijne dag.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Kohtje het gebeurt me dat ik wakker wordt met iets in mijn hoofd wat ik onmiddellijk aan het papier moet toevertrouwen anders zaagt dat de hele dag door mijn kop.Eenmaal aan het papier toevertrouwd voel ik me weer gerust.Ditmaal ging het over het verkrijgen van vertrouwen.Proficiat met jullie 15de trouwdag.Ik wens jullie samen een lang en gelukkig leven.Deel niet alleen het lief maar ook het leed met elkaar.Koester de vreugdevolle momenten.Feliciteer de hond van mij en geef hem vandaag maar een kluif extra.Over niet al te lange tijd vertrek ik terug naar België om zondagavond weer terug te keren naar mijn huis in Winterswijk.Dat hele medische gedoe ben ik aan het verleggen naar het grensgebied waar ik woon in Belgie zodat ik niet telkens honderden kilometers moet rijden voor b.v een bezoek aan de huisarts..Nog even een stofzuiger door het huis en ik ben weg..Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Rudy bedankt. Zien we je hier op het forum weer vanuit België of moeten we wachten tot je weer in Winterswijk bent? In elk geval wens ik je vast een goede terugreis en een fijne tijd in het zuiden..Enneh dat we leed met elkaar delen, ja dat hebben we wel gedaan de laatste jaren, hoewel ook daar veel lief bij zat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Oeps, helemaal vergeten daarstraks.Kohtje, gefeliciteerd met jullie 15-jarig huwelijk. Maak er een mooie dag van, al vieren jullie het morgen. En nog vele jaren samen, maar dat zal nu wel lukken denk ik.Rvanth, een goede reis naar België.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Dank je wel lieve "andere Anna". Tja, er stonden ook al zulke lange verhalen vanochtend, dat je wellicht iets kunt vergeten. Heb ik tenminste regelmatig last van, dat ik niet alle informatie onthoud... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Hallo Allemaal,Om verder te gaan met het vrolijke draadje!!Het is heerlijk weer buiten voel me goed. Vandaag is dag 12!!!Ga lekker zo een stuk wandelen in de duinen.Een fijne dag allemaal.....Groetjes Ellie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Goedemiddag,Ja Katrina, ben aan het bijlezen. Fijn dat het de meesten vandaag goed gaat. Gefeliciteerd Kohltje!Ik vind het altijd prettig om te lezen dat bij sommige de liefde toch overwint, beter dan een stuiverroman of een film. In het echie is het beter.iedereen een prettige dag. Het is hier mooi weer en ga er even van genieten!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Aanstekelijk, die positieve berichten. Ellie, fijn dat het zo goed met je gaat. Ik ga zo ook even in de tuin rommelen, lekker genieten van het mooie weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Marieke, pas op hè....Vrouwen doen ook wel eens domme dingen.Hoewel.....als ik zo eens om me heen kijk hier op het forumis het geloof ik verstandiger als ik nu zegdat ik even niet weet wat voor dingen......buuuuhh. En toch mag ik jullie wel!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Katrina,Ik heb ook zo'n hoofd waarin 'nutteloze informatie', her en daar opgepikt, ronddwaald. Je schiet er misschien niet veel mee op, maar ik vind het wel leuk. Die herkenning op de meest onverwachte momenten als je toevallig iets ziet of hoort van "o ja, daar weet ik iets van". En soms ook wel eens nuttig.Mijn zoon heeft een hoofd waarin getallen blijven hangen, zomaar, zonder nut. Hij heeft dus nooit tekort aan niet te raden wachtwoorden, en getallencombinaties die ik niet mag vergeten (wat ik meestal wel doe) kan ik veilig bij hem kwijt. Hij onthoudt ze.Ennuh, Marieke, tuin omspitten met goede broek en schoenen, en verf op aanrecht zetten, heb ik ook allemaal al eens gedaan. Maar ja, ik ben dan ook - naast de vrouw - jarenlang óók de klusjes(man)vrouw in huis geweest. Misschien ligt het daaraan.Ik ga nu het gras maaien (hopelijk voor het laatst) met mijn vrij goede broek die morgen bij de was mag, en oude schoenen, dat wel.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 goedemiddag allemaalwat een vrolijkheid allemaal!nou het leuke wat ik heb meegemaaktis dat mijn zoontje een nieuw geluidje maaktstom het is zo iets kleinsmaar ik kan er enorm van genietenik ben vandaag 3 dagen ADB!het is een prachtige dag de ramen staan opengenieten van de zon positieve vitamientjes aanmakenkohtje gefeliciteerd met je 15 jarig jubileumliefde overwint alles!geniet van de dag en de zonliefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Lieve Eva,Wat leuk dat je zoontje een nieuw geluidje maakt! Dat betekent waarschijnlijk dat het weer goed met hem gaat? Ik herinner me dat nog goed van mijn eigen kinderen. Ze leren alsmaar iets nieuws bij, verrassen je steeds. Geniet ervan!En proficiat met 3 dagen ADB. De prestatie van je zoontje is nog wel een vierde dag ADB waard lijkt me, om het te vieren. Ga zo door.Mijn gras is gemaaid, en de overbuurman heeft een nieuwe heiplant die hij niet meer hoefde in mijn voortuin geplant. Verder nog twee struikjes verplant, dus het is een zeer productieve dag.Maar nu ben ik moe, mijn arm doet pijn, en mijn hond moet nog uit. Dus even een wandeling over de dijk, en dan uitpuffen.Geniet allemaal van de mooie dag, wie weet hoeveel er nog komen. Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Velen hier hebben wat met water, geloof ik. De een gaat naar de duinen, de ander gaat er met z'n boot op uit (nu even niet) weer een ander gaat met de hond over de dijk en zelf loop ik ook een paar keer per dag met 1 of 2 hond/honden langs "mijn" IJssel. Is het niet leuk om een aparte draad te starten met waterverhalen, zomaar? Ik wil eventueel het spits wel afbijten, maar dan moet ik daar wel even tijd voor nemen. Nu dus nog even niet....Lijkt me wel een leuk alternatief voor droog staan, vertellen over water.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Ferry, dat sluit mooi aan bij je zojuist geplaatste berichtje bij gisteren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Lieve Joann,Het valt me nu ineens pas op. Je was toen je dit dagdraadje begon niet echt wakker meer, geloof ik. Snap ik wel om die tijd. Je schreef oktober met een c en je zit ineens twee jaar tever....Of is dat nou ook (verborgen) humor. Het houd me in elk geval wel wakker, normaal zou ik zoiets nooit gezien hebben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Hallo Kohtje,Van harte proficiat, met al je jubilea. En geniet er van. Samen met jou Anna.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Hallo Anna,Ik hoop toch echt, dat je nog maanden gras moet maaien. Dan hebben we tenminste mooi weer. groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Wat opmerkzaam Kohtje, ik had het nog niet gezien van die datum. Een thema over water lijkt me wel leuk. Ik weet alleen niet of ik er veel aan kan bijdragen, behalve dat ik met mijn hond langs loop, en dat hij er bij voorkeur met een noodvaart in rent. En 100x een balletje of een stok eruit haalt. Hij is namelijk dol op zwemmen.En Ferry, je gunt me nogal wat. Natuurlijk wil ik ook nog graag een hele poos mooi weer, maar dat eeuwige gras maaien, heg knippen (ik hoop dat ik dat dit jaar niet meer hoef) en onkruid wieden word ik toch echt wel beu hoor. Zeker als ik moet werken. En ik wordt er doodmoe van.Het valt me trouwens op dat Joann, na haar midnight dagopening, geen bijdrage meer heeft geleverd. Ben je nu aan het bijslapen Joann? Of de zware kost van gisteren aan het verteren? Ik hoop wel dat het goed met je gaat. Laat even weten hoe het met je gaat?Hetzelfde geldt voor Petra en Lola, hopelijk weer een beetje bekomen van alle emoties.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Hallo Allemaal,Kohtje proficiat met je 15 jarig jubileumRudy: Je verhaal is echt herkenbaar.Wat goed dat je het gelijk opschrijft en daarvan rustig wordt.Je zit wel heel dicht bij me in de Achterhoek.Anna, heb je nog steeds last van je arm? Marieke, ik heb kleding kopen met mijn man al uit mijn agenda geschrapt. Ik erger me er ontzettend aan en kwam dan ook met de verkeerde dingen thuis.Tapas, wat een goed gevoel moet dat geven, om die "grote kleren" weg te doen.Liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2006 Hallo allemaal,Kohtje gefeliciteerd. Alvast eetsmakelijk en proosten met een glaasje prik!Nou Rebos, je hebt je toch niet af laten schrikken he.Gewoon meedoen en niet van dat benauwde, kom op.Anna, kun jij geen laptop scoren voor jezelf. Je kunt inderdaad moeilijk je zoon achter de computer wegschoppen maar het lijkt me wel frustrerend dat je niet ff mee kan kijken op het forum. Weten jouw zoons eigenlijk dat je meeschrijft hier en waarvoor? Ben ik wel benieuwd naar. Was gisteren, onverwacht, niet thuis. Vond er nix aan dat ik niet mee kon kijken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik een nieuwe verslaving ga ontwikkelen hoor!Ga zo sporten, heb nu dus weinig tijd. Heb een goeie avond en zoals Rudy aldoor zegt: alleen vandaag drink ik niet! Toedeloe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden