Ellie Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Het is zeker een spiegel Joann.Zeker BamBam herken ik me daar in. Moet ook zeker m,n weg vinden met hun of misschien wel zonder hun....sommige zullen blijven maar er zijn ook vriendinnen die graag en alleen maar drinken en in de kroeg hangen. Die vallen op een gegeven moment af denk ik.Zelf heb ik wel het vertrouwen aan de andere kant dat je daardoor weer nieuwe mensen ontmoet die niet of weinig drinken. Tja het is een heel nieuw leven en denk dat het tijd nodig heeft.....Gelukkig heb ik jullie als uitlaat klep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Marieke,Het moet heel moeilijk voor je zijn, dat je zus zo reageert. Ik heb ook maar een zus en geen broers, dus moet er niet aan denken, dat het contact met haar er niet meer zou zijn.Ik bel haar in deze moeilijke tijden juist heel veel en kan juist tegen haar alles kwijt. Erg vervelend voor je, maar wel knap, dat je gebeld hebt en binnenkort naar haar toe gaat.Is je zus altijd al zo afstandelijk geweest of nu sinds je zwager zo ziek is?Blijf wel aan jezelf denken hoor, want je hebt het al moeilijk genoeg.Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Katrina,IK denk hetzelfde, gaan inderdaad.De een zoekt het in alcohol en de ander sluit zich juist af.MariekeDan kun je jezelf na de tijd ook niets verwijten,Denk gewoon even mee hoor, dit is geen bemoeienis.Liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Zo, weer een stuk bevestiging dat ik op het goede spoor zit...We zijn weer naar een systeemgesprek geweest'. In den beginne gingen we daar eens in de week naar toe. Na m'n behandeling in Zutphen hoefden we nog maar eens in de twee weken omdat we goed met onze onderlinge alcogerelateerde problemen om gingen. Er was sprake van vooruitgang en dat voelden we zelf ook zo. De laatste tijd zijn onze problemen eigenlijk verleden tijd. De partnerrelatiegroep waar we eens in de twee weken naar toe gaan voelt ook een beetje als mosterd na de maaltijd en daar willen we volgende week als we daar weer heen gaan ook melding van maken. Het voegt niets meer toe, we hebben geen van beiden het gevoel dat we er nog iets leren.Datzelfde gevoel krijgen we ook een beetje van de systeemgesprekken, en vandaag kregen we te horen dat onze therapeute eigenlijk ook niet meer weet waar we nog aan kunnen/moeten werken, dus hebben we nu afgesproken voor over vier weken, nog even als vinger aan de pols. Daarna wil ze ons langzaamaan los gaan laten. Goed bericht, en dat op vrijdag de dertiende. Nou, dan ga ik nu nog weer even de deur uit voor een potje pindakaas. Zijn we vanmorgen met boodschappen doen vergeten. Tot straks....PS dit forum zal ik niet zomaar gedag zeggen. Daarvoor is het me te dierbaar, met al z'n kibbeltjes maakt het het soort familiegevoel alleen maar groter.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 dag lieve mensenbedankt nog voor jullie bemoedigende woorden gister!ben blij dat de rust weer is wedergekeerd!iedereen gefeliciteerd met ADB hoe lang het ook is!ook ik ben al 4 dagen ADB!!!!!!!!!ben niet in mijn valkuil getrapt!laten we op deze positieve berichten verder bordurenen laat iedereen zich welkom voelen en zo vrij om zijn gevoelens en gedachten hier te delenliefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo iedereen, ik weer even...Zo halverwege de middag had ik een paar trekmomentjes die meteen gedimpt werden met nee...het kan niet dus hou er maar over op. Heeft geen zin eraan te denken.Vrijdag is m'n doorzakmiddag met studiegenootjes, ik ontloop ze een beetje en eentje zag er wel erg slecht uit en haar handen trilden ook een beetje toen ze koffie inschonk. Bleuh, niet prettig om te zien. Anyway, op de terugweg naar huis net werd ik een soort overrompeld door een melancholie zonder een oorzaak te kunnen benoemen. Behalve dat ik me normaal gesproken dan een stuk in m'n kraag moest zuipen op vrijdag en da's nu niet niet aan de orde. Ik ben er blij om/mee. In plaats daarvan ga ik straks een heerlijke lasagna maken! en languit op de bank. We hebben alle opdrachten binnen van school en het is niet mis, tsjongejonge, wat een werk. Dus daar ga dit weekend mee stoeien. Ik wordt al weer opgewekter nu ik even m'n gedachten laat gaan hier op het forum. Mooi ook om al die andere gedachten van mensen te lezen. Vanmorgen heb ik me definitief opgegeven voor de yoga, het lijkt me een goed plan om eens 1,5 uur alleen maar met m'n lijf bezig te zijn. Ik ben naarstig op zoek naar dingen die ik nou echt leuk/prettig/ontspannen/voor mezelf vindt. Nog een vraagje; ik heb ergens anders gelezen dat je van Refusal alleen geestelijk niet afkickt en het dus niet zo'n nut heeft. De stoom kwam uit m'n oren toen ik dat las, want in mijn visie kick je geestelijk toch juist af als je niet drinkt voor hele lange tijd. Ik vond het echt bull-shit toen ik dat las, wat is jullie/jouw mening hierover? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Marieke,Ik begrijp je heel goed, het is voor mij ook moeilijk te bepalen, waarom je zus zo doet.Als je geen ouders meer hebt, zou je juist verwachten, dat de bloedband nog sterker wordt.Kohtje: Ik vind, dat je vrouw een pluim verdiend, want ze heeft je echt op sleeptouw genomen en gaat overal mee naartoe. Ontzettend fijn, dat je het niet alleen hebt hoeven doen. Helaas ziet mijn man het heel anders en zou nooit meegaan naar een gespreks- of therapiegroep. Hij denkt te simpel, omdat hij waarschijnlijk nooit alcohol drinkt. Er is mij laats bij de psychologe ook gevraagd, of hij een keer mee kon komen. Nee dus......Hij vindt, dat je problemen zelf moet oplossen. Eva, ga zo door, iedere dag is er weer een.Tjee, vrijdag de dertiende mag voor mij zo doorgaan. Bij de post vanmiddag, zat een belastingbrief en ik krijg € 500,-- terug, wist ik niets van.Heerlijk ff een klein beetje verlichting, na al die financiele problemen.Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo allemaal,Wat een positieve berichten vandaag op het forum. Verschillende mijlpalen zijn bereikt, en ondanks de bij velen opborrelende jeugdtrauma's is iedereen vastbesloten door te zetten. Heerlijk.CG, met name jij gefeliciteerd met een kwartaal ADB. Een hele prestatie. Maar ook Ellie en Cato, goed bezig en zet zo door.Marieke, ik sluit me bij de anderen aan dat je je zus gewoon moet bezoeken. Al begrijp je haar gedrag niet, het kan voor haar ook een vluchtreactie zijn. Ze heeft de steun van haar naasten toch nodig in deze moeilijke tijd. Al is het rot voor jou dat jij haar steun nu niet krijgt. Ga door op de ingeslagen weg, niet meer naar de kroeg, maar naar zolder om muziek te maken.Cato, ik weet niet goed wat ik moet denken van jouw stukje over Refusal. Ik denk dat ik de gedachtengang wel een beetje snap. De auteur redeneert dat je door Refusal gewoon niet kúnt drinken, waardoor hij het kennelijk niet als een geestelijke overwinning beschouwd. Ik kan het daar niet helemaal mee eens zijn. Tenslotte ben jij zelf degene die iedere dag beslist dat pilletje te nemen. En ik denk inderdaad dat als je (met of zonder Refusal) lange tijd niets gedronken hebt, het gemakkelijker wordt er ook niet meer aan te beginnen. Ik zou zeggen, gewoon rustig doorgaan.Zelf voel ik me op dit moment niet zo heel erg positief. Ik ben hondsmoe, en dat - zeker gecombineerd met vrijdagavond - was tot voor kort een van mijn grootste valkuilen. Die vage onrust voel ik nog steeds wel, maar ik ga er niet meer aan toegeven.Op mijn werk ontdekte ik op het eind van de middag toevallig dat ik in een groot project achter mijn rug om gepasseerd wordt door een collega. Die geen jota verstand heeft waar het precies allemaal om gaat, maar wel érg goed met haar ellebogen kan werken. Dat spookt dus nu door mijn hoofd, en met name de stiekeme manier waarop het gegaan is. Kennelijk hebben mijn werkgevers ook wel door dat het niet helemaal netjes is wat ze doen, maar ze kunnen of durven blijkbaar niet om haar wensen heen. Ik hoop dat ik het een beetje van me af kan zetten, zodat het niet mijn hele weekend verpest.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Cato,Volgens mij heb je helemaal gelijk, refusal zal ook geestelijk een ondersteuning blijven. want zolang men niet drinkt doordat men refusal gebruikt gaat het geestelijk ook beter.Lichaam en geest gaan echt samen.Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Anna, Wat je collega betreft, laat je a.u.b. niet gek maken, want ik heb 4 jaar geleden op mijn werk ook zoiets meegemaakt, dat er achter mijn rug dingen gebeurden, door een ziekelijke jaloerse collega.OOk zij had het achter de ellebogen.Ik ben daardoor na 16 jaar droog staan, weer aan de alcohol begonnen.Liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Anna, dat zijn geen leuke berichten zo vlak voor je weekend. Heb je een idee hoe je deze avond in gaat vullen zodat je niet in de verleiding komt? Sterkte. Staat er nog onkruid in je tuin? Voor de afleiding.Sneeuwwitje, geld terug van de belasting??? Lekkere post.Heb vanmiddag zitten zweten op een bezwaarschrift tegen een aanslag. Hoop dat ik binnenkort(nou ja, binnenort bestaat vlgs mij niet bij de belastingdienst) ook zulk goed nieuws krijg.Cato, nuchter naar huis, goed gedaan.Heb morgenavond een feest. Ben op het vorige feest, jaren geleden, ontzettend dronken geworden. Ben bang dat de meeste mensen dat nog wel zullen weten, tja. Lang leve de Rivella:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Met of zonder refusal.....ik vind het even knap!Je ontwent toch een hele tijd, dat doet geestelijk zeker wat met je.Ik zal jullie iets opbiechten wat ik eigenlijk een beetje kinderachtig vind... Ik kon me zo goed die rust na zo'n pilletje voorstellen, maar slik zelf liever niet.Maar als ik weer ging drinken dan kwam dat mometnt altijd 's avonds, na een discussie overdag in mijn hoofd, of een discussie in mijn hoofd aan het begin van de avond.'s Ochtends was ik altijd vastbesloten om niet te drinken.Dus wat ik nu doe..... ik neem 's ochtends in gedachten zo'n pil, en geloof het of niet maar het helpt me om niet meer in onderhandeling te gaan met mezelf!Een soort symbolische handeling in gedachten om voor mezelf te onderstrepen dat ik echt niet wil en dat ik die beslissing elke dag weer neem op basis van gezond verstand en echt gevoel.Marieke, stel je eens voor een geliefde van jou heeft nog een maand te leven. En je daar misschien niet zo goed mee om kunt gaan, alleen door te doen of er niets aan de hand is....Wat zit je zus misschien opgesloten in zichzelf met haar emoties. En ze houdt degenen van wie ze het liefst een arm om zich heen zou hebben ver van zich af....Moeilijk hoor, ook voor jou hoe je daar mee om moet gaan. Kan me dat heel goed voorstellen.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Anna,Iemand die met ellebogen en zonder verstand bezig is......die valt vanzelf door de mand.Niet gaan drinken hoor!Verwen jezelf een beetje, doe iets wat je echt leuk vindt, of doe niets, neem wat lekkers.Morgenvroeg voel je je weer beter!liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Jep Anna en Sbneeuwitje dat is mijn gedachtengang ook helemaal, neem nu vandaag bijvoorbeeld;Ik kwam een beetje verloren thuis, zovan, het is weekend en nu?? ' Normaal' gesproken zou ik het hele weekend druk zijn met drank en katers en weer een beetje toonbaar worden en voelen voor maandag maar dat is dus niet meer. Ja, ik voelde me echt een beetje verloren. Ik heb nu de televisie aangezet en ben aan m'n lasagna begonnen, MMMM ruikt belissima trouwens, en terwijl ik bezig was kreeg ik zo'n lekker huiselijk gevoel, kijk me nu eens lekker aan het rommelen en ik heb nog het heeele weekend voor mezelf en het was goed zo.En Katrina, ik ga inderdaad rustig nieuwe leuke dingen ontdekken, is echt een leerdoeletje hoor, niet te veel hooi op m'n vork nemen en overal op af duiken. Rustig aan, eerst het en en dan het ander, tijd zat!!Hey Kate, wat goed dat jij het op zo'n symbolische manier voor elkaar krijgt, da's krachtig!En bij mij is het net andersom, ik heb 'sochtends altijd zo'n zin. Dat komt omdat ik me smorgens op m'n best voel en dan denk de hele wereld aan te kunnen, snapje?En iedereen die ik vergeten ben want ik kan nog niet iedereen onthouden op dit forum, of specifieke dingetjes van iedereen persoonlijk. Maar dat komt vanzelf, heb even een aanloopje nodig zeg maar.Lieve groetjes,Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Niet in je schulp kruipen, Nooit in je schulp kruipen Joann,Dat is het ergste wat wij alcoholisten onszelf aankunnen doen, Wegkruipen uit schaamte!Niet doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Ja, naar buiten treden, naar het licht toe lopen, draai je om en loop je toekomst tegemoet.Dat is de enige manier om geschiedenis te maken! Ver****! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Kate, wat goed, om jezelf zo van de alcohol af te houden.Ik vind het absoluut niet kinderachtig, want als het je helpt is het toch fantastisch.Cato, Lasagne, hmm, als ik eraan denk ruik ik het ook.Vreemd, dat de een al zo vroeg trek heeft, terwijl een ander het tijdens het koken heeft en een ander weer laat op de avond: Het is toch de associatie,waarschijnlijk die de trek doet opwaaien.Ik heb het nooit overdag, ook nooit gehad.Wel tegen de avond zoals nu, maar dan kan ik het wel volhouden tot mijn man naar bed is, raar eigenlijk.ja waarschijnlijk gooi ik dan de remmmen los en werken inderdaad mijn remnblokjes niet.IK krijg visite.Groetjes Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Lieve Joann,de grootste struikelaars in het begin zijn uiteindelijk de beste lopers.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Ja Sneeuwitje, Ik dronk niet smorgens maar de gedachte dat ik smiddags of savonds wel ging drinken zette zich op dat moment vast zeg maar. 'S Avonds heb ik daar geen last van...echt een beetje raar ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Joann, niet gaan drinken, laat staan. En als je al gedronken hebt neem de andere dan niet.Kohtje, wat een goede berichten. Fijn voor je. De Africam staat nog steeds op donker. Tapas, jij staat toch niet op donker he, heb je al ff niet gezien.Ferry, ook weer online? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo BB,Ik ben net aan het bij lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo Anna,Laat je niet gek maken, je collega, komt zich zelf wel tegen. En dan is het toch zonden, als je weer hebt gedronken, of niet soms????????? Ga lekker iets raars doen, je zinnen verzetten. Je bent nu veel sterker, dan je denkt. Je kunt haar wel aan. En probeer er een leuk weekend van te maken. Ik zal voor je duimen, liefs.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Joann,Doe het alsjeblieft niet. En als je al wat gehad hebt: kappen, dan kun je de schade nog beperken.Alcohol helpt je niet, je zult je morgen zo k**te voelen, denk daaraan.Lekker eten, water drinken en vroeg naar je bedje....liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden