Spring naar bijdragen

zondag 15 oktober

cato39

Aanbevolen berichten

Goeimorgen beste forummers,

Sneeuwwitje wat balen zeg van gisteravond. Een paar uur daarvoor voelde je je nog zo goed met alles.
Ik heb ook m'n halve leven in de horeca gewerkt, weet hoe het is. Ik ervaarde het vaak als een soort druk van collega's, een soort verplicht meeborrelen na sluitingstijd, anders ben je niet gezellig of je hoort er niet zo bij. Moeilijk dilemma, er werken heel wat alcoholisten in de horeca.
Ik heb begin vorig jaar keihard aan de bel getrokken. Was op, kon niets meer en het was voor de artsen ook wel duidelijk dat ik niet meer terug de horeca in kon want anders zou het nooit meer wat met me worden. Het risico was eenvoudig te groot.
Na heel veel soebatten en smeken heb ik het voor elkaar gekregen dat ik een opleiding mocht gaan doen en ik ben daar tot op de dag van vandaag ontzettend blij mee.
Misschien moet je overwegen om van werkveld te veranderen, de economie trekt ook ontzettend aan de komen jaren dus in dat opzicht zou het kunnen. Je beslist zoiets niet zomaar even natuurlijk maar ik ben er voor mezelf van overtuigd dat ik het niet zou redden als ik in de horeca zou zijn blijven werken. Het is de kat op het spek binden. Het is een gevecht geweest, maar iedereen met een beetje gewicht was er al wel vrij snel van overtuigd dat horeca geen optie mee was voor mij.

Anna, wat ik doe is een verkorte 21+ voltijdsopleiding. 24 uur stage in de week en 2 dagen naar school. Toen ik eraan begon vorig jaar zou de druk van een betaalde baan te groot zijn geweest vandaar dat ik dit 'mocht' gaan doen.

Afijn en nu de titel van deze draad: Hoe voelt dat? Een fit lijf.

Vannacht ben ik verschillende keren wakker geworden en ik voelde een intense vermoeidheid. Elk bot en elke cel in m'n lijf voelde loodzwaar aan. Dit heb ik nog niet eerder gevoeld in de afgelopen 11 dagen en nachten. Betekend dit dat m'n lijf over de eerste schok heen is? Van het niet drinken? En dat het zich nu begint te herstellen? Zijn er mensen die dit herkennen? Ik voel me nu ook alsof ik wel door m'n bureaustoel heen kan zakken zeg maar.
En hoe voelt het eigenlijk? Fit zijn. Ik heb echt geen idee. En heb je dan echt nog energie om uit je werk fris te gaan koken om daarna nog even de sportschool in te duiken? Effe lekker met je collegasporters aan de gewichten te gaan hangen( bij wijze van spreken), ik ben nu gevloerd om 21:30 na een dag van niets doen zoals gisteren.
Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie, ervaren stoppers, is. Of degenen die er nog herinneringen aan hebben want hoe ver ik ook terug ga, ik kan me niet meer herinneren hoe het is om gezonde energie te hebben.

Cato.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

, Hallo Cato,

Bij mij is het moede gevoel, nu aan het wegtrekken. En ik ben nu in de 10de week. Ik ervaar, dat ik elke dag meer energie begin te krijgen. Maar heb ook gehoord, dat het per persoon, verschillend is. Hoever heb je, je lichaam gesloopt. Dus, vandaar dat het voo een ieder verschillend is.

Fijne zondag, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ferry dat bedoel ik eigenlijk niet.
Wat ik bedoel is dat ik me vannacht meer dan anders vermoeid voelde. Eigenlijk voelde ik me de afgelopen 11 dagen lichamelijk niet echt anders dan anders en vannacht dus wel. Maar misschien is het vragen naar de bekende weg, zal ook wel.

Vroeg me ook af hoe het eigenlijk voelde, een fit lijf, om een beetje een oppepper te krijgen zeg maar. Een soort uitkijken naar lichamelijk betere tijden. Da's alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag.

Vandaag op de kop af een half jaar mezelf de baas door alcohol de baas. En dat mezelf de baas speelt zich voornamelijk in m'n hoofd af want om dan maar meteen op dat fitte gevoel van niet drinkers te komen, daar merk ik niet zo heel veel van. Ja natuurlijk niet meer het zieke gevoel van stoppen met drinken zoals het beven, misselijk zijn, ogen niet open kunnen houden, zweten, slecht slapen en zo maar het bruisen van energie heb ik niet zo.
Nou moet ik zeggen dat ik nooit zo'n type was dat duizend dingen tegelijk aanpakte, meer van het rustig aan, dan breekt het lijntje niet- soort. Maar ik heb nog altijd van die periodes dat ik veel aankan en dan weer een tijd dat ik het liefst lui op de bank hang en benen van lood heb. Of dat nou met jarenlang teveel drinken te maken heeft of dat dat (voor mij) normaal is weet ik niet. Hoef ik ook niet te weten, ik heb me er bij neergelegd dat ik af en toe wat lusteloos ben. Ik heb in elk geval wel de rust gevonden dat ik weer met mezelf door één deur kan, me niet meer geforceerd groot hoef te houden naar m'n omgeving om drankmisbruik te verdoezelen. Ik mag gewoon weer moe zijn.

Sneeuwwitje, jammer van gisteravond. Maar geen reden om je sprookjesnaam weg te gooien hoor. Hoe meer er mis gaat in een sprookje hoe meer er uit te leren valt. Vooral in sprookjes blijven geloven. Sprookjes bevatten altijd een kern van waarheid en zijn ook bedoeld om het verschil tussen goed en kwaad duidelijk te maken. We kunnen er natuurlijk ook het sprookje "Marion en de zeven valkuilen" van maken, maar we zijn zo gewend aan Sneeuwwitje. (Alhoewel Marion ook geen verkeerde naam is en nog makkelijker typen ook).
Sterkte in elk geval met het weer opstaan en verder gaan.

Laurens, niet zo somber joh...Jij hebt één dag niet gedronken en verwacht dan wonderen. Je moet er wel wat voor doen hoor... We zijn hier allemaal aan het strijden en de eerste dagen staan meestal in het teken van afkickverschijnselen. Daar moet je toch echt doorheen. Dan komt er een periode dat je moet vechten tegen de trek, het eerste glas laten staan, liever nog helemaal niet inschenken, en nog liever helemaal niet bij in de buurt komen....Die periode kan wat langer duren, heel lang zelfs maar daar kun je ook medicijnen voor krijgen.
Voor geen van ons is het van de ene dag op de andere over...Dus gewoon niet drinken, daar komt het op neer en ik weet ook wel dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is wel zo...
In elk geval wél blijven proberen en dan doorzetten..sterkte.

Liefs, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

En half jaar: proficiat: :present::musicnote::present:
Dat geeft ons moed!

Ik voel wel een duidelijk lichamelijk verschil met toen ik nog veel dronk: ik voel me een stuk fitter, kan meer dingen aanpakken, werk lekkerder en voel me 's avonds lekker helder!
En 's nachts slaap ik veel beter door.
Geen zure benen meer als ik een trap oploop, geen droge ogen, dunnere vingers (merk ik aan m'n ringen), geen snelle hartslag 's ochtends.
Wel had ik sinds donderdag last van m'n maag maar het heerst van alle kanten wat ik zo hoor.
Nu voel ik me weer beter.

Sneeuwwitje/Marion, ik gaf het ook vaak weer op na 6 a 9 dagen.
Vandaag ga ik de 10e dag in en heb als eerste doel 2 maanden.
Doe je weer mee?
Het gaat een keer lukken hoor.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, dank je wel.

Enneh, die tiende dag heb ik ook gehad en de negende en de eerste, dus het kan....elke dag is er weer één, het klinkt zo simpel en rekenkundig gezien is het dat ook, 1+1+1+1+1=etc. etc. Nu alleen nog effe doen. Succes ermee en proficiat met elke behaalde droge toevoeging aan het rijtje..

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog net goedemorgen allemaal,

Cato, dat brakke gevoel had ik ook pas zo'n twee weken nadat ik gestopt was met drinken. Werd af en toe wakker met het gevoel dat ik de hele nacht doorgeboemeld had. Maar dat wordt minder. Ik denk dat dat ook met het afkicken te maken heeft. De eerste paar dagen moet je lichaam ontgiften, maar daarna moet er denk ik een soort nieuw evenwicht gevonden worden. En dat duurt even.

Sneeuwwitje, jammer van gisteravond. Weet je nog wat er precies in je omging toen je besloot toch maar dat eerste glas te pakken? Ik bedoel, het tijdstip waarop het gebeurt weet je wel, maar er moet iets zijn wat je soms wel en andere keren weer niet doet besluiten te gaan drinken. Als je daar de vinger op kunt leggen kun je het misschien de volgende keer voorkomen. En verder gewoon weer meedoen hier.

Kohtje, gefeliciteerd met een half jaar. Hartstikke goed.

Enorme bergen energie heb ik eigenlijk ook nog steeds niet, hoewel ik me meestal ook niet meer zo gesloopt voel als toen ik wel dronk. En gelukkig is mijn hoofdpijn vannacht weggezakt. Vandaag maak ik week 10 vol.

Een fijne zondag allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke bedankt, ik laat het wel allemaal over me heen komen.
Het viel me alleen op vannacht maar jij heb dat ook gehad Anna, dat je na ongeveer twee weken ook pas zo'n gevoel kreeg. Het was trouwens snel weg dat doorgeboemelde gevoel vanmorgen, stond fluitend de ramen te zemen na een uurtje of zo.

Kohtje, een half jaar, da's een mooie mijlpaal, proficiat.

En Katrina, voel jij je altijd van zaterdag op zondag brakker dan normaal? Is daar een reden voor ofzo?

Fijne zondag iedereen, ik zit aan een opdracht te werken en de tekst komt bijna vanzelf opborrelen dus met de geestelijke energie zit het wel goed! En da's fijn.

Tsjuus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Tjee wat zag ik sneeuwwitje helemaal alleen vannacht! Sneu je zit dus ook in de horeca weet er alles van heel moeilijk.....Iedereen neemt een sluit drankje en sommige wel meer dan 1 en dan ga je...... Zelf probeerde ik al heel lang geen sluit drankje meer te nemen. Als ik daar wel toe in de verleiding kwam dan waren ook alle remmen weg en kwam ik stom dronken om 5 uur thuis aan gerold...
Meid gewoon weer op staan en leer ervan...Sterkte!!

Cato als je last hebt van je gewrichten enz wat ik lees kan ik je aanraden magnesium pillen voor het slapen te nemen werkt erg goed! Dat niet fit zijn herken ik ook helaas geen oplossing voor zal nog wel even duren tot dat je lichaam is hersteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie misschien dat je over een poos, als je wat langer niet drinkt, gewoon met je collega's mee kunt gaan en fris drinken? Maar dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan denk ik.

Cato's oplossing is ook een optie, weg uit de horeca en iets anders zoeken. Maar dat moet je ook willen, en misschien vind jij je werk gewoon wel heel erg leuk. En daarnaast moet je er ook maar in slagen om, net als zij, een andere opleiding te mogen doen. Ik denk dat de ene gemeente daar moeilijker over doet dan de andere.

Ik hoop dat je voor jezelf een oplossing kunt vinden. Lekker in je vel op je werk, zonder verplicht naborrelen.

Sterkte!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ferry,

Of je dat gaat lukken of niet hangt er helemaal van af hoe snel jij niet kunt drinken. Als je dat sneller kunt dan ik zul je me inhalen.......?

In elk geval jij ook succes verder. Gaat wel lekker he? En bedankt voor de felicitatie...

Groet terug, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna ja met de tijd als ik sterk genoeg ben kan ik het inderdaad een keer proberen om een frisje mee te gaan drinken.

Uit de horeca ja is een oplossing maar makkelijker gezegt dan gedaan. Ben nu 40 heb een aardig salaris op gebouwd dat krijg ik niet zomaar ergens anders en een andere baan ook niet.....Ik woon alleen dus moet het ook alleen opbrengen.
Trouwens m,n werk is ook leuk en collega,s........Ik denk ook dat het met me zelf te maken heeft, met dat ik moet veranderen kan wel ergens gaan werken waar geen drank is maar er zullen altijd wel momenten zijn dat ik zelf NEE moet zeggen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Ellie, er zullen altijd momenten zijn dat je nee moet zeggen. Ik denk dat het de eerste tijd wel goed is die momenten zoveel mogelijk te beperken, om niet in de verleiding te komen. Maar je wilt natuurlijk niet je hele sociale leven vaarwel zeggen, dus op een gegeven moment is het toch zaak gewoon naar dat feestje of dat borrelavondje toe te gaan, en alleen nee te zeggen tegen dat glas alcohol, en in plaats daarvan wat anders te nemen.

Het kan, ik heb het inmiddels ook een paar keer gedaan. Nog steeds met moeite, maar toch. Ik heb binnenkort weer een uitje, ben daar in gedachten al mee bezig. En zie het als een nieuwe test die ik wil doorstaan. Echte vrienden accepteren je ook wel als je niet drinkt hoor.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Kohtje , gefeliciteerd met je prestatie van een half jaar, hier een kadootje:musicnote:
Ik geloof, dat ik ook maar in sprookjes blijf geloven. Volgens mij zijn het ook ongeveer 7 valkuilen vanaf juli.

Ferry< Als ik zo sterk was geweest als jij, dan had ik nu ongeveer, ook de 10 weken kunnen halen,
proficiat.:present:

Marieke, het waren 4 glazen, flessen had ik denk ik niet overleefd, want ik voelde me van die 4 glazen al dronken, schaam me nu ook een beetje voor mijn berichtje vannacht. Ik heb wel het gevoel dat ik een lichte kater heb, tja.....eigen schuld. Manlief weer kwaad....tja ook mijn eigen schuld

Ellie, ik zit niet in de horeca hoor, maar in de jeugdhulpverlenig. Ik drink altijd pas, als mijn man naar bed is. Stiekem, eerst verstopte ik overal wat, maar dat doe ik nu al lang niet meer.

Anna<Mijn valkuil is "gelukkig", dat ik ga drinken, wanneer ik me ontzettend goed voel. Als ik me ellendig voel of spanningen heb, dan drink ik bijna nooit. Ik snap het zelf ook niet, of ik het gevoel dan nog extra wil versterken.

Herkent iemand dit bij zichzelf?

Kate, ik doe weer mee hoor.

Zo, nu ga ik even koken en nog even van het mooie weer genieten, want ik heb een deel van de zondag gemist, tot vanavond.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Ik herinner me inderdaad nog van 2 maanden geleden dat wij zo'n beetje gelijk op liepen, samen met Ferry. Nu gewoon weer opstaan, en opnieuw niet drinken. Dan win je het vertrouwen van je man ook weer terug. Je kunt er in ieder geval al slechter tegen, dus de alarmbellen gaan ook eerder rinkelen.

Ik had dat ook wel, die neiging juist te gaan drinken als ik me goed voelde, om het te vieren of zo. Maar ja, ik had het ook als ik me niet goed voelde, moe was, gefrustreerd, noem het maar op. Bij mij was eigenlijk alles een reden om maar weer een fles open te trekken :$

Maar nu niet meer. Ik trap er niet meer in. Dus begin morgen aan week 11.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sneeuwwitje,

Ja, dat drinken omdat je je goed voelt herken ik ook wel. Als ik dronk voelde ik me meestal niet goed, voor een groot deel weer veroorzaakt doordat ik dronk. Als ik me na een tijd drinken weer zo beroerd voelde dat ik dacht dat ik dood ging en dus (weer) stopte voelde ik me na een week of twee weken weer zo goed en blij dat ik niet meer dronk dat ik vond dat ik wel een borreltje verdiend had, om dat goede gevoel nog even een opstekertje te geven, zeg maar. Maar tegelijkertijd was dat dan meteen weer het begin van de ellende, een glaasje versterkte nog wel dat euforische gevoel, maar zodra dat uitgewerkt dreigde te raken moest er een tweede slok overheen om het nog even vast te houden, en daarna een derde etc. Zo hield een mengsel van goed voelen en beroerd voelen zich met een mengsel van wel en geen drank in stand. Jarenlang. Nu die cirkel doorbroken is kan ik me als ik me goed voel al belonen met de gedachte dat ik geen drank nodig heb om me goed te voelen en is de behoefte aan drank volledig weggenomen.

Het is hier op het forum al wel vaker gezegd (en daarbuiten ook al talloze malen): een mens zit raar in elkaar. Ik hoop dat je je eigen plattegrond een beetje doorkrijgt en er dan de juiste weg op leert uitstippelen. In elk geval fijn dat je er weer bij bent...Eet ze..

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje,

Kop op meid, jij kunt het ook. Nu door zetten en je zegt, binnenkort ook, zo dat was week 10. Wedden??
Je weet nu wat je valkuilen zijn. En al vaker bewezen, dat je het kunt. Zelfs 16 jaar. Dus kom op en zet de schouders er onder.
Succes en liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Forummers!!
Vandaag maar weer nieuwe start gemaakt.
Ik heb aan een aantal mensen (partner, goede vriend en het forum) beloofd voorlopig niet te drinken (twee maanden??).
Matig drinken is voor mij nog niet weggelegd.
Misschien Tactusbehandeling wat te kort??
We gaan er weer voor, van dag naar dag!!!
Vandaag dag één!! Op naar dag twee!!!
Groetjes.
Kaab.
PS ik zal nog n kort voorstelberichtje plaatsen op "Wie is wie"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohltje, Gefeliciteerd, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!

Ik zag dat Kaab er ook weer bij is, fijn je weer te lezen. Jammer dat de reden is dat het niet zo goed met je gaat. Kom op vent, je schouders eronder! Ik weet dat je het kunt misschien zou het je helpen om een stok achter de deur hebben? Bijv. een kuur Antabus om je weer even op het goede spoor te zetten?

Sneeuwwitje, meisje het helpt niets om te gaan vergelijken met anderen. Je moet je eigen pad bewandelen. je bent al een eindje op je pad anders was je niet op het forum. Gewoon dag per dag en op je eigen tempo. heel veel sterkte.

Katrina, wat vervelend voor je. Dat zou mij ook niet lekker zitten als ik een berichtje kreeg als mededeling niet als gesprek. Ik denk inderdaad dat je het beste het langs je schouders kunt laten lopen.

Gisteren was een leuk avondje weg. Het stuk was niet zo goed, begon me zelfs een beetje te ergeren.
Ik vond het allemaal net te vulgair maar als de rest van de zaal er van genoot vind ik het prima. Ik genoot al van het daar aanwezig zijn.
Ik zou nu naar de bioscoop gaan met een vriendin maar ik heb nog niets van haar gehoord, ook prima, kruip ik lekker met mijn curcus leertuin op de bank. Ik ga me even niet druk maken al zal ik toch eens met haar moeten gaan praten.
Vandaag weer 12+ uren geslapen en ik moest wel lachen om een opmerking van mijn buurman. De buurjongen was met zijn brommer in de weer, het was echt een kabaal. Hij maakte me dus wakker.
Hoofd uit raam en ik vroeg hem of hij stuk was. Waarom vroeg de jongen. Omdat ik nogal moe ben maar als je hem moet maken dan ga ik nu maar koffie zetten. Nee ga maar weer slapen zei hiij en het kabaal stopte. Hoor ik de buurman zeggen, daar moet je dus docent voor zijn. Mopperen maakt geen indruk, zij doet haar hoofd uit het raam en zie.
Na mijn geworstel van de afgelopen weken had ik zo'n opmerking net nodig. Heerlijk gevoel.

Cato, je slaat de spijker op de kop, je hebt je hele toekomst nog voor je. Probeer dat gevoel vast te houden, drank heeft zijn voordelen maar die vallen in het niets bij de nadelen van het goedje.

Dat brak voelen ken ik ook, soms de eerste week soms pas veel later. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen en dat brak voelen hoort erbij. Wel voel ik me al snel steviger in mijn schoenen staan nadat ik gestopt ben met drinken. Lichamelijk kan ik dan veel meer hebben vooral als ik me bedenk dat het een teken van herstel is.

Ik hoop dat iedereen een goed weekend heeft.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo!!!
Fijn je weer te zien!!
Hoe gaat het met jou??
Zo te lezen wel goed geloof ik.
Al gewend op school???
Dank voor je steun!!
Ik wil nog ff wachten met Antabus.
Ik vond de eerste tijd (in mei) toen ik een tijd heb droog gestaan wel meevallen. Vooral de vakanties hebben mij de das om gedaan. En het idee matig te kunnen drinken.
Ik wil het nu gewoon wat langer gaan volhouden. Ik weet ook dat ik me er beter bij ga voelen.
Ik hoor nog wel vanje.
Groet Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...