Spring naar bijdragen

woensdag 18 oktober

petra

Aanbevolen berichten

Tjonge, ik zit weer lekker te knoeien met dubbele berichten, weghalen etc....Soms heb ik van die dagen. Maar hier schiet ik dus niet van in de stress, in dit gezelschap voel ik me zo vertrouwd dat ik me wel wat mistakes durf te veroorloven....

Nog even in antwoord op alle voorstellingen van gisteren: Ik woon inderdaad in een oud huis, maar niet echt klein. Beneden hebben we een garage waar we drie auto's hebben staan waarvan er twee inderdaad van het merk Citroën zijn. Ons troeteltje is een lelijk eendje, één van de allerlaatsten die er gebouwd zijn, uit 1990, nieuw gekocht. Zwart van kleur met een hoop chromen accenten. Dit is ook ons trouwautootje geweest en we kunnen het niet over ons hart verkrijgen hem weg te doen ook al rijden we er niet veel mee.
M'n atelier is inderdaad altijd rommelig. Of het gezellig is kan ik niet beoordelen. Ik zie het als werkplek en ben er graag, maar dat heeft meer met het werk te maken dan met de ruimte op zich.
Ik ben vrij lang, donkerblond (wordt wel steeds grijzer) en niet dik, hoewel er zich wel een zwembandje begint te vormen, maar ach....
M'n kleding is, sinds ik niet meer bezopen aan het schilderen ben, vrij van verfvlekken, wel makkelijk zittend.
Ik heb van velen van jullie ook m'n beeld wat moeten bijstellen. Vooral ikoontjes met een gezicht zijn voor mij vaak misleidend. BamBam zag ik altijd als een soort vrouwelijke Zwarte Piet. Ook met van die grote gouden oorringen in. Beetje triest en toch blijmoedig. Idioot hoor, zo iemand zie je toch niet zomaar over straat gaan? Tenminste niet buiten het Sinterklaasseizoen, en toch dat beeld.
Maar een beetje mysterie is ook wel spannend. Of moeten we ergens in het midden van het land een ontmoetingsdag organiseren, allemaal samen op een terras een Spa-tje pakken, even handjes schudden en weer terug naar de computer om te zeggen wat we van elkaar vonden....

Okee, genoeg weer.
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eva, gelukkig dat je vanochtend de draad weer hebt opgepakt. Ik hoop niet met een enorme kater op je schouder.

Sneeuwwitje, het klopt wel wat je zegt. Ik gooi het ene glas fris na het andere naar binnen, met name 's avonds. Logisch dat je dan moet plassen. Ik heb al een paar keer geprobeerd 's avonds minder te drinken, maar dan wordt ik evengoed wakker en met een enorm droge keel. Ik denk ook niet dat ik wakker wordt omdat ik naar het toilet moet. Dat heeft een andere oorzaak, waar ik niet achter kom. Maar als ik wakker ben moet ik ook. En als ik niet meteen in slaap val moet ik na een uur ook alweer. Grotendeels inbeelding natuurlijk, maar wat doe je eraan.

Kohtje, een berichtje helemaal weghalen kan kennelijk niet, je kunt alleen de tekst wissen. Ik kan me die zenuwen over de loodgieter trouwens goed voorstellen hoor. Zo doe ik ook altijd als er iemand moet komen.

Oeps, moest even weg en zie dat er alweer nieuwe berichtjes zijn. Ik heb ook wel eens over een ontmoeting gedacht Kohtje, maar vind dat tegelijkertijd ook doodeng. Ligt niet aan jullie hoor, maar aan mij. Meteen komt mijn onzekerheid weer om de hoek. Bij het idee van een meeting schiet ik gelijk in de stress omdat ik bang ben voor wat mensen vinden, dat ik tegenval, dat ik stom ben etc. etc. Nog niet zo lang geleden een goede reden om maar weer een fles open te trekken.

Ik weet ook niet of het forum niet voor een heleboel mensen juist zo'n steun is, omdat het anoniem is. Elkaar ontmoeten heft dat op. Ik heb hier ook een heleboel zitten vertellen wat ik in het dagelijks leven echt niet zomaar aan iemand kwijt kan. Maar ik vind het wel leuk om er mijn gedachten over te laten gaan.

Nu ga ik even eten koken, want de innerlijke mens en hond moet ook wat.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
Ik heb zo ontzettend gelachen over de beelden die jullie van elkaar, en mij, hebben. Zeker de beschrijving van Kohtje over een vrouwlijke zwarte Piet met gouden oorringen zorgt hier voor grote hilariteit!

Nou, niets is minder waar!!!!
Alleen qua springerigheid lijk ik wel wat op een zwarte piet.

Ik ben een grijs wordende, blanke vrouw, met bril en kort haar. 1.73 62 kilo, net 4 kilo afgevallen sinds ik niet meer drink.

Het icoontje heb ik gekozen omdat ik de rest ook niet veel bijzonders vond en veel icoontjes al gebruikt werden. Mijn gebruikersnaam was tweede keus. Ik had eerst wat anders gekozen maar die naam was er al. Het icoontje wilde ik later veranderen maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Toch past de naam BamBam wel bij me. Ben soms fel en haal uit, vandaar dat mijn lief mij BamBam heeft gedoopt als ik lelijk doe.

Ik zal de beschrijvingen straks nog eens nalezen, ben net thuis en snel de draadjes gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ochejeetje, dat van die meeting was niet eens zo serieus bedoeld hoor. Nee, annonimiteit is juist één van de voordelen van dit forum. Wat je zegt, Anna, daardoor kun je dingen zeggen die je anders niet zomaar openbaar zou maken. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik me veel opener op kan stellen naar de meeste mensen toe. Ik schaam me niet meer voor m'n verslaving, ben er zelfs wel trots op dat ik er zo mee aan het werk gegaan ben, dat ik me zo bewust ben geworden van wat alcohol allemaal met je doet en dat ik er nu zo anders mee om kan gaan. Helemaal als ik dan mensen zie die eigenlijk ook vinden dat ze teveel drinken maar ontkennen dat ze een probleem hebben omdat dat de makkelijkste weg is.
Ik veroordeel niemand om z'n alcoholgebruik, maar ik kan er wel wat zinnigs over zeggen zonder meteen als prediker over te komen. Ik wil mensen wel na laten denken, niet het graf inpraten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,
Ook ik heb hartelijk gelachten om de beschrijvingen van elkaars voorstellingen.
Ik ken een donkere, felle Surinaamse vrouw, en als ik jouw berichtjes las hoorde ik haar stem erbij...
Of ik daar nu van afkom? Denk het niet.
Die icoontjes hebben veel invloed op het beeld dat je onbewust maakt van iemand.
Ik heb mijn icoontje gekozen omdat het wel bij me past, alleen heb ik inmiddels mijn haar kort laten knippen.

Marieke, jou zie ik helemaal als blonde zangeres met gulle lach en vet Rotterdams accent.
Hoe gaat het trouwens met je?
Die zangmaat van je, drinkt hij ook?
Als je op dit moment niet zo tevreden bent over je huwelijk en je hebt weer zo leuk contact met een vroegere vriend waar je goed mee kunt, en ook nog samen muziek maken, oei oei de verliefdheid ligt op de loer.
En verliefd zijn, daar hoort idealiseren bij. Kan je man nooit tegenop op dit moment.
Van de andere kant, als het nou de liefde van je leven blijkt te zijn...
Stel je eens voor dat je man verliefd wordt op een ander, of een ander op hem, wat voel je daarbij?
Zomaar wat overwegingen.

Het spijt me, maar ik hou het op minderen.
Ik zal jullie enthousiasme niet ondermijnen, en alcohol niet promoten.
Ik vind jullie allemaal kanjers. En ik kan jullie ook helemaal niet missen.

Vanmiddag zo heerlijk in de tuin gewerkt.
Het was zo stil, windstil ook.
Er hing een mysterieuze, welwillende sfeer in mijn sprookjestuin.
Dat zijn momenten om vast te houden.

Kaab hoe ga je joh? Laat eens wat vanje horen.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kate, dat felle past wel bij mij dus hou dat beeld maar lekker vast.

Als jij adb kunt zijn door te minderen maar niet te stoppen; good for you. Voor veel anderen is dat niet haalbaar maar dat maakt niets uit. Het gaat erom wat voor jou werkt.
En oke, je hoeft niet te schrijven dat je een lekker pilsje drinkt of een flesje chablis opentrekt want dan loopt het water me in de mond maar dat snap je zelf ook wel.

Lekker weer inderdaad vandaag. Ook nog ff in de tuin gewerkt. Voel me K....., maar toch genoten van het lekkere weer. Schrijf straks meer, eerst eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meeting:

Ik schaam me ook niet voor mijn verslaving,
niet meer tenminste.
Maar dan komen we toch weer op zelfverzekerd
en dan zou ik echt de kriebels krijgen.
Want ik zou maar eens tegen vallen
en dan durf ik waarschijnlijk niet meer te schrijven.

OOk schrijf ik hier dingen,
die anderen niet eens weten.
lekker klagend, opbeurend, dingen uit mijn verleden.
Even in een andere wereld stappen,
de wereld van mijn anonieme vrienden.

gr. Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag een intensieve dag gehad, veel gepraat, veel mensen om me heen, geen minuutje voor mezef, werd helemaal vertstrooid halverwege.

Tis allemaal wel goed gegaan hoor, ik merk alleen wel dat ik erg het gevoel heb dat ik me moet bewijzen, ben een stuk ouder dan de meeste stagiaires en dat vind ik wel eens moeilijk. Heb m'n hele leven gewoon gewerkt en ben niet gewend dat ik ook fouten mag maken. Neem daarbij een perfectionistisch karakter en een licht fobische natuur en je hebt een mens wat zich, zodra ik even denk dat het niet goed gaat, die zich terug trekt in een hoekje. Ik kan me daar wel overheen zetten maar moeilijk blijft het wel. Een ander ziet misschien alleen een beetje een stug persoon maar binnen in mij stormd het op zo'n moment.

Gelukkig is het weer woensdag en is de druk minder de rest van de week. Deze week zijn er al twee dagen geweest dat ik absoluut voor gaas zou zijn gegaan wat drank betreft. Gisteren en vandaag en ik vind het zo knap van degenen die het droog staan helemaal uit zichzelf halen. Ik zou het niet kunnen. Nog niet, of misschien wel nooit niet. Zo voelt het vandaag in ieder geval wel aan.

Nou, ik ga lekker douchen, net als ellie krijg ik ook meer en meer zin, en trouwens ook energie, om weer goed te gaan sporten. Ik weet uit ervaring dat tegelijk met je lichamelijke conditie ook je mentale conditie erop vooruit gaat. ik ga gewoon door en heb er ook zo'n zin in, in dat 'normale' leven. Waarin je vandaag weet hoe je er morgen weer voor staat. Snappen jullie?

veel liefs van mij,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O lieve help, dat heb ik weer. Reageer ik bloedserieus op een suggestie die helemaal niet zo serieus bedoeld was. Gelukkig was ik nog niet echt begonnen zenuwachtig te worden. En Kohtje, je zegt het precies zoals ik het bedoelde, dat het anonieme karakter van het forum nou juist zijn kracht is.

De schaamte neemt bij mij ook steeds meer af, met name ook door het schrijven hier. Je hebt van een alcoholist toch gauw een stereotype beeld, en dat heb ik hier wel afgeleerd. En ook het idee dat ik een van de weinigen was met dit probleem. Ik weet nu dat alcoholisten, of probleemdrinkers, net als ik gewone, hardwerkende, goed opgeleide en heel gevoelige mensen zijn, die op een bepaald moment in hun leven de verkeerde vluchtweg hebben gevonden voor de dingen die ze niet goed aan konden. Hier op het forum schaam ik me dan ook niet.
Maar daarbuiten ga ik niet lopen rondbazuinen dat ik een alcoholprobleem heb. Nadat ik dat al die jaren voor vrijwel iedereen verborgen heb kunnen houden, waarom zou ik er dan nu nog mee naar buiten komen? Niet iedereen kijkt er zo tegenaan als jullie.

Cato, fijn dat je door de Refusal niet kunt drinken, als je zo zeker weet dat je anders voor de bijl was gegaan. En welkom bij de club van perfectionistische en licht fobische mensen. Daar zijn er hier een heleboel van, als ik me niet sterk vergis. Neem een ding van mij aan, die hoge normen stel je vooral zelf. En het is logisch dat het af en toe moeilijk is ineens om te moeten schakelen van professie. Maar ik denk dat je het prima doet. Je had toch laatst een pluim gehad? Een wat hogere leeftijd kan ook voordelen hebben.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zijn kenmerken die we met z'n allen wel gemeen hebben; gevoeligheid en perfectionistisch ingesteld, fobisch..
Aan de ene kant verwacht ik, vind ik zelf, niet zoveel van andere mensen maar ik kan wel heel erg teleurgesteld raken als mensen niet dezelfde gevoeligheid aan de dag leggen. Dat heeft me in het verleden meer dan goed voor me is aan de fles geholpen, terwijl ik nu begin te leren dat mensen ook niet zomaar kunnen weten wat ik bedoel of wil. Dacht altijd dat iedereen die eigenschap in zich droeg en dat het uit kwaadwil dan anders ging ofzo.
Het heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer dan oppervlakkig met mensen om ben gegaan de laatste jaren. Nu nog trouwens, heb ook geen behoefte hier, voorlopig verandering in te brengen. Da's een stuk veiligheid die ik ingebouwd heb waar ik niet zomaar een twee drie afstand van wil doen.
Daarom is dit forum zo lekker, ik zou het niet in m'n hoofd halen dit allemaal tegen een ander te zeggen.

Nou ja, ik ben een beetje melancholisch nu, heb ik vaak 's avonds, smorgens ben ik heel aards, vind ik wel lekkerder hoor. Tis een beetje een rouwperiode waar ik inzit, met veel verdrietige gedachten.
Dat gaat voorbij, sporten, daar ga ik m'n heil in zoeken. Aan de toekomst denken, licht en zonnig met hier en daar een donderwolk. Tsjuus iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Wat een mooi verhaal. Ik ben altijd blij als iemand dit gevecht voor nu gewonnen heeft. Fijn dat je leven weer op de rails zit en dat je dat met ons wilde delen.

Wat een ontzettend bizar bericht van Pion. Ik dacht dat janis joplin, jim morrison and jimmy hendrix het tegendeel al hadden bewezen. Trouwens een spuitje lucht of een harde tram stopt ook je alcoholgebruik.

Anna, ik gebruik wel slaapmedicatie. De oude garde weet dat want als ik ze hebt ingenomen voordat ik op het forum ga schrijf ik soms grotere onzin dan normaal. In combinatie met alcohol is het echt een slecht idee. Niet doen. Echter ik ben aan deze niet verslaafd, het zijn meer inslapers, ze helpen mij om mijn dag nacht ritme te behouden.
Deze geven mij rust, ik ontspan omdat ik weet dat ik niet de hele nacht ga spoken dus de wekker wel hoor. In de vakanties gebruik ik ze vaak niet en na een dag of twee slaap ik dan wel weer maar in het verkeerde ritme.
Ik heb in het begin wel eens dormicum gebruikt en dat is heel erg verslavend. Dat is geen grapje.
Soms moet je de keuze maken uit the lesser of two evils.

Kohltje, ik lag vandaag bij de tandarts in de stoel, nogmaals proberen of ze een wortelkanaalbehandeling konden doen. Er zit een hard stukje in mijn tand en hij kan niet tot de zenuw komen. Ik vind het niet prettig in die stoel maar concentreerde me op jouw verhaal. Het gekke was dat ik tegen ze assistente had verteld dat ik me zo begon te schamen voor mijn rooktandjes vooral van onderen.
Hij doet dat normaal gesproken niet, daarvoor moet je naar de mondhyginste en daarvoor ben ik niet verzekerd. Dus ik lag daar ontzettend mijn best te doen om jou te imiteren en ineens gaat hij toch in actie,water overal, grof geweld op mijn tanden en ik ben weer vlekvrij!!!

Wat een heerlijk gevoel.

Dus voor iedereen een big smile!
:D het mag weer.

Ik ga slapen, voor iedereen een goede nachtrust.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cato,

Ik vind dat je dapper bezig bent. Je noemt veel zwakke plekken van jezelf, weet ze dus goed te herkennen en weet er ook al redenerend een verklarende draai aan te geven. Blijf daarom lekker schrijven, hier. Dat jezelf zo onder de loep nemen, de vinger op verschillende zere plekken weten te leggen houd je bewust van je gevoelens en gedachten. Je hebt nu al verschillende keren te kennen gegeven dat je in het verleden onder de zelfde omstandigheden naar de fles zou hebben gegrepen maar nu doe je dat niet. Okee, de refusal is daar natuurlijk een enorme stok, zeg maar knuppel achter de deur, maar je weet ook te verklaren. Herkennen en verklaren en daardoor je gedachten op een ander spoor zetten zijn belangrijke ingrediënten voor een toekomst zonder drank en uiteindelijk ook zonder refusal. Ik ben nu een half jaar sober en clean, zoals ze dat in het zuiden zo mooi weten te noemen, maar als ik mezelf niet steeds kritisch bleef bekijken en analyseren zou ik zo weer hand in hand gaan met m'n oude "vriend" alcohol.
Ik wilde je wat vertellen, maar ik weet eigenlijk niet meer wat. Dan laat ik het nu maar even bij dit compliment. Dat heb je sowieso wel verdiend, en zodra me te binnen schiet wat ik nou eigenlijk zeggen wilde, zal ik dit verhaal afmaken...Misschien wel nooit...Hellup!!!!

Groetjes dan maar,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Katrina, ik snap Precies wat je bedoelt, goed maar zo totaal onnadenkend bedoeld om zo iets dan te zeggen. Dat snap ik dan ook niet hoor, geen mens kan positief blijven in zo'n omstandigheid, je kunt alleen jezelf en de rest er proberen heen te slepen.

Kohtje, thanx, ook jij snapt het, zoals ik een heleboel probeer te begrijpen van mezelf deze dagen..

Het lukt en ik blijf schrijven want het helpt.

Ik ga nu op de bank liggen en film kijken en morgen weer lekker naar de lessen,

Tot morgen, hele fijne avond allemaal,

Liefs,

cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal
ik heb het gister kunnen houden bij 1 fles wijn en 2 biertjes
kater valt dus wel mee maar het was zeker niet ADB

heb net lekker gesport
wat voel ik mij daar onzeker zeg al die mensen met prachtige lijven
heb het gevoell dat iedereen naar mij kijkt
en denkt zo die is heir niet voor niets
daar kan ik dus echt zo onzeker van worden
het heeft er wel vooor gezorgd dat ik 20 minuten
op de loopband ben blijven lopen
omdat ik niet door die zaal heen durfte
toch iets positiefs uit de onzekerheid

groetjes eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eva, ik ben blij dat je geen kater had, en fijn gesport hebt. Maar wat jij op hebt is inderdaad geen ADB te noemen. Ben je een nieuwe valkuil tegen gekomen? Of opnieuw in een oude getrapt?
Ik hoop dat het nu beter gaat. En om je een extra motivatie te geven: heel veel mensen hier zijn aardig wat kilo's afgevallen, alleen al door niet te drinken. En het sporten gaat dan ook veel beter!

Anjo, ik wilde het gebruik van slaaptabletten niet veroordelen hoor. Ik ben me er goed van bewust dat het voor veel mensen een noodzaak is, en de beste keuze tussen een aantal slechte alternatieven. Ik wilde alleen aangeven dat mijn Tactus (die me inmiddels toch wel een beetje kent) mijn gevoel bevestigde dat het voor míj geen goede optie is. Ik zou er waarschijnlijk heel snel aan verslaafd raken. Dus slaap ik maar slecht.
Overigens gebruik ik zo heel af en toe wel een ontspanner. Als ik langere tijd extreem slecht slaap door spanning, waardoor ik op een bepaald moment bijna niet meer kan functioneren. Of bij extreme hoofdpijn, waarvoor pijnstillers niet werken. De spieren en pezen in mijn nek zijn dan ook zo gespannen dat het wel kabels lijken. Die pilletjes helpen ook die lichamelijke spanning te verminderen. Ik heb er zaterdagavond een genomen na een hele dag hevige hoofdpijn. En heb toen lekker geslapen en ben zonder hoofdpijn weer opgestaan. Ik gebruik er momenteel ongeveer 20 per jaar, dus dat heb ik goed in de hand.

Ik ben op het moment erg moe, hoewel ik niet extreem veel heb gedaan. Lekker vandaag níet in de tuin gewerkt, puh. En ook niet mijn ramen gezeemd, wat al ruim drie weken nodig is. Moet ook maar een keer kunnen vind ik. Ik heb mezelf de opdracht gegeven me er maar bij neer te leggen dat ik niet het huishouden kan bijhouden zoals iemand die niet fulltime werkt. De lat wat lager leggen dus. Misschien dat ik dan op termijn ook wat beter slaap.

En ik geloof dat ik een dijk van een verkoudheid krijg. Mijn neus zit helemaal dicht, en ik loop al de hele dag te hoesten.

Dus ik wens iedereen alvast een goedenacht, en morgen fris weer op. Ik laat nog mijn hond uit, neem een mok warme melk met honing, en kruip in mijn nest.

Liefs,
niet zo fitte Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net de film 28 days met Sandra Bullock weer gezien. Hij blijft leuk en herkenbaar.
Í killed my plant, now i'm never gonna have sex' Hilarisch.
Maar het herkenbare zit daar niet in, dat snappen jullie wel, toch?
De beelden van haar jeugd, geen verantwoordelijkhied willen nemen, moeilijk hulp kunnen vragen. Tja.. De angst, verdriet, eenzaamheid. Maar ook vertrouwen.
Daar hou ik me aan vast. Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen nog even dit over m'n afsluiter van gisteravond,
ik geloof dat het net lijkt alsof alleen Katrina en kohtje het begrepen maar dat was niet wat ik bedoelde hoor.
Sinds ik hier schrijf heb ik al zoveel blijken van steun en begrip gekregen van een heleboel mensen.
Soms door een enkel zinnetje waardoor ik me direct beter voelde al of me daardoor extra bevestigd voelde in hetgeen ik zelf al dacht.
Herkenning of een andere invalshoek, het zijn allemaal waardevolle reacties.
Ik schrijf niet altijd terug, dat heeft een beetje met de dagdraad te maken, soms moet ik dingen op me laten inwerken en dan is het weer de volgende dat of zijn er veel andere reakties geplaatst waardoor het een beetje misplaatst lijkt om nog te reageren.

Ik hoop dat ik in de toekomst hetzelfde kan betekenen voor een ander, door gewoon even te laten merken dat er een hele groep is die aan je denkt en meevoelt waardoor je net dat beetje extra krijgt zodat je met een geruster hart de dag of nacht door komt.

Prettige dag allemaal,
Drink geen drank, hou de deur op slot voor dat vergif.
Als je je niet veilig en geborgen voelt nog; ban die alcohol uit,
leer te vertrouwen op je eigen kracht en ga vanuit die energie verder,
stap voor stap,
ik kan het, dus jij ook!

liefs,
Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...