lief Geplaatst 24 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Tsja...ook ik zal mij eerst even voorstellen, zeker nadat ik een aantal keren heb meegelezen en wie weet gaat dit voor mij ook werken. Na een aantal uitglijders en flinke teleurstellingen (die maar niet lijken te eindigen!) moet er echt wat gebeuren....maar vooral voor mijzelf. Daar ben ik wel achter...eindelijk...maar hoe?...dat is nog mistig zeg maar. Na vele teleurstellingen in mijn leven....Scheiding...moeizame relatie met ex...een super lief kind, die daar helaas enorm onder lijdt. Het 'laat allemaal maar zitten' idee gecreëerd voor mijzelf en daar lekker in gaan hangen. Natuurlijk viel het mij vaak op hoe vaak mensen uit mijn omgeving tegen mij vertelden; Jeetje, dat moet jou weer overkomen...maar toch, je ervoor afsluiten en weer doorgaan. Dat doe ik tenslotte al heeeeel lang en daar ben ik erg goed in. Voor mijzelf opkomen is een lastig iets. En dat is nu juist wat mij nu tot nadenken zet.Makkelijk, die drank, de oplossing, dacht ik, en even, ja, even een fractie van een moment is het heerlijk. je gevoelens verdoven....pfff en daarna.....schuldgevoelens...shit......maar ook verantwoordelijkheden. maar ook zeker dat gevaarlijke gevoel van...kan mij het schelen....Nu.....eenzaamheid....eigenlijk al heel lang.....maar het is zo confronterend nu. Die leuke, mooie meid met haar superjob, mooie auto...etc... Die alle 'vriendinnen' met raad en daad kon adviseren (terwijl ik mijzelf zo vaak hoorde praten en dacht....zou ik ook eens moeten doen). Natuurlijk wist ik wel wie belangrijke vriendinnen waren en wie beslist niet. Degene waardoor ik zo vaak teleurgesteld werd uit ongelooflijke egoïsme...die ban ik uit mijn gedachten. Iedere dag merk ik nog de weerslag ervan.. Onvoorstelbaar...Niemand meer gezien, gesproken etc.Nu al geruime tijd een lieve vriend, maar heel hard, hij kan mij niet helpen. natuurlijk doet mij dat verdriet, maar ergens heeft hij wel gelijk. Toch........Het zou dan super moeten zijn...Maar toch, die onzekerheid....het wantrouwen...gek word ik ervan!Ik wil zo graag eens rust voelen en blij zijn met wat ik nu bezit. Verstandelijk snap ik dat wel, maar emotioneel zo moeilijk.Buiten mijn allerliefsten....voel ik mij zo eenzaam!!!Geen vrienden meer.......niemand die je belt of naar je informeert......hoe kon ik het zover laten komen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Lief, welkom hier. Een overlever lees ik dat je benten wat ik er in herken, ook van mezelf, eentje die weer op zoek moet naar hoe te leven. En liefst zonderalcohol. nWant we weten dat het geen oplossingen biedt,hooguit even uitstel van executie, maar daarna de oplossingjuist wat verder weg. Gelukkig heb je allerliefsten. En de onzekerheid, het wantrouwen,dat zijn dingen in jezlef, eigenlijk niets met de ander te maken. Als je gaat minderen/stoppenzijn dit wel de dingen die naar voren komen. En die je aan moet gaan wil je verder met jezelf.het is niet gemakkelijk, maar wel de moeite waard. Ik gun je die rust.Als je veel hebt meegelezen, of terug leest bij de thema's en tips, dan zie je heel veeladviezen, mogelijkheden en verhalen van mensen die je hier zijn voorgegaan. je hoeft het wiel niet zelfuit te vinden, kijk wat je aanspreekt, zoek een maatje op het speciale draadje en weet dat je er niet alleen voorstaat. Op dit forum hoef je niet eenzaam te zijn en kun je oefenen om weer IRL een mindereenzaam leven op te bouwen. succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 24 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Lieve Lief!Het komt goed, echt waar!!Maar 1 ding.....NIET MEER DRINKEN!!!!Ja, heel makkelijk gezegd.Het is te doen, per dag, in het begin per uur.Zoek afleiding!Kom op meid je kunt het!Over een tijd ben je weer die meid van vroeger.maar wel met een bagage waar je iets mee kan doen.Je zal zien dat je nieuwe vriend, jou dan ook leuker gaat vinden.Toch veel leuker een leuke frisse vriendin dan iemand die onder invloed is....Het klinkt misschien hard.....maar ik bedoel het goed. Het verleden kan je niet terug halen.Je hebt er in ieder geval van geleerd.Probeer geen slachtoffer te worden, maar kom sterk uit de strijd!!Vecht voor je gezondheid en je kind...dat is toch het aller, aller belangrijkste in je leven!!!!Niet die baan, die mooie auto, je "vriendinnen".Wanneer jij weer goed in je vel zit, dan ben je rijk!Probeer het en doe met mee.Elke dag niet gedronken is er 1, toch?!Liefs Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lief Geplaatst 24 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Beste Tine en Jane,Wat lief dat jullie reageren! Tsja en ik ben een behoorlijke tijd zonder moeite gestopt met antabus. Echt geen centje pijn, maar het ergste vond ik, dat ik er niet prettiger van werd. natuurlijk herinnerde ik mij meer dan voorheen, maar het bleef zo doelloos. De problemen bleven. Het is best lastig om uit te leggen. . verder met mijn verslavingsarts....ach....dan de een en dan de ander. Nee, ze konden mij niet helpen met mijn andere problemen. Ok. Dan niet...Maar ben weer in verval geraakt...Wat ik zo nodig heb is liefde.....meer vraag ik niet....gewoon iemand die van mij houdt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Och lieve Lief, ook al ken ik je nog niet omdat je net op het forum bent gekomen, toch zou ik je een dikke knuffel willen geven.Ik herken zoveel uit je verhaal. Behoefte aan een stukje liefde en warmte. Geef het me en ik kan weer de hele wereld aan. Ik kan dan zo'n hoop terug geven aan warmte en liefde.Toch heb ik voor het eerst van mijn leven hier op het forum leren kennen om te ontvangen en te geven en daardoor ben ik gaan leven, iets wat ik voorheen niet kende.Nu is het forum maar virtueel zou je misschien zeggen maar o zo belangrijk voor mij, juist omdat ik hier zoveel kwijt kan, ik ben hier weer iemand geworden. en ik heb daardoor (denk ik) al een jaar geen alcohol meer aangeraakt. dit terwijl ik mijn man 2 maanden geleden verloren heb. Hier hebben ze me er doorheen getrokken dus dit forum is zo belangrijk voor mij geworden. Ik hoop echt dat, wat er ook gebeurd met je en ook als je zwakke momenten hebt, je hier blijft komen.Ik gun je zo van harte het gevoel dat ik hier heb leren ervaren want iedereen heeft recht op een stuk geluk ook jij.Lieve van mij en we gaan ervoor hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Hallo Lief en welkom ook van mij Zo te lezen heb je al heel wat (nare) ervaringen achter de rug en inmiddels een behoorlijke dosis zelf-inzicht. Dat zal je beslist helpen want je moet zelf aangeven waar hoe door wie wanneer wat aan gedaan wordt, ik bedoel: je moet het natuurlijk zelf doen maar durf gerust de hulp die je nodig hebt te vragen (bij hulpverleners ook, indien nodig eisen!). Daarom is het goed dat je hier bent gekomen want zoals je inmiddels gemerkt zult hebben hebben we allemaal op de ene of de andere manier steun aan elkaar. We zijn er, zeker in tijden van nood.Zelf ben ik hier op herhaling, was gestopt maar weer terug bij af en nu net een beetje uit de fase van vallen en opstaan, net als Tine. Kom maar gauw meepraten op de dagdraad, je zult je er vast snel thuis voelen.Succes, sterkte en liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lief Geplaatst 24 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Lieve Sara en bolletje,Wat goed en lief dat jullie reageren! Ik kom zeker op dagdraadje en ja, de laatste week drink ik weinig of niets, maar toch. Soms is het moeilijk, drink veel water, maar ben vertrouwen kwijt in mijn HA. Dus durf daar niet snel meer naar toe. Het gekke is, ik heb een ander nooit wat gedaan, behalve mezelf, maar het voelt als een hetze tegen mijzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2011 Lief, is dit de eerste keer dat je probeerd om serieus te stoppen? Soms gebeurd het dat mensen dan erg gevoelig worden. Wij (alci's) zijn van nature al heel gevoelige mensen, anders waren we niet verslaafd geweest, maar als we stoppen en ons stofje niet meer krijgen, komt ons gevoel dubbel hard naar boven. Daar moeten we mee proberen om te gaan, en dat lukt, als je jezelf de tijd daarvoor geeft.Hier, bij ons dus ben je geen mislukkeling, ben je geen nietsnut, en helpen we je om je neg. zelfbeeld om te buigen naar een pos. zelfbeeld. maar nogmaals geef jezelf de tijd en ruimte om er aan te gaan werken.Eerst moet je lichaam ontgiften van de alcohol maar dat duurt niet zo lang. Dan moet je gaan wennen aan een nieuw leven. En dat is een leven waar ook moeilijkheden naar voren komen maar ook de hele leuke dingen. en daar kun je van gaan genieten zonder dat je daar de alcohol voor nodig hebt.Ikzelf heb hier ontzettend veel geleerd en voel me nu sterk genoeg om eerlijk naar het leven te kijken. Maar ik blijf een alci, daar kom ik niet onderuit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Hallo Lief. Welkom hier.Ik wen je veel sterkte en hoop nog vaak van je te lezen.Hier zul je veel vrienden krijgen en altijd zal er iemand voor je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Hallo Lief,Allereerst welkom hier:present: Ik lees een hoop onrust in je berichtje. Tenminste zo komt het voor mij over. Onrust over jezelf, je alcoholgebruik, je huisarts, je vroegere vriendinnen...Je zou een hoop anders willen denk ik. Dingen kun je veranderen en alleen jij kunt dat, maar doe het op termijn en niet alles tegelijk. De alcohol zorgt ook voor onrust in je leven. Het zorgt er ook voor dat je vaak op een negatieve manier naar jezelf en anderen kijkt. Je zelfbeeld gaat erdoor kapot, want wie schaamt zich niet de ogen uit zijn lijf na een avond doorzakken?Probeer samen met dit forum nu eerst eens die alcohol te laten staan. Dat is niet gemakkelijk, maar het kàn wel. Jij kunt het en wij zullen je daarin steunen. Wanneer je weer nuchter in het leven staat zal ook je blik op het leven veranderen. Misschien ga je dingen anders zien of scherper. Misschien wil je dan juist nog meer veranderen of juist niet. Maar je hebt dan wel de heldere nuchtere blik om er iets mee te kunnen doen! Hoop je snel te zien bij de Ditjes en datjes dagdraad Lief:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Hi Lief,Welkom hier. Soms is er geen groei mogelijk zonder afbraak.Veel wijsheid!Jim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magic Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Hi Lief,Goed van je, aanmelden op ADB. Als je in de put zit lijkt het alsof iedereen en alles tegen je is, is ook heel moeilijk. Maar probeer te zien wat je wel hebt, dierbaren en bovenal een heel lief kind. Bij mij waren het mijn 2 kids die mij er toe aangezet hebben te stoppen met drinken. En ik vind veel steun op dit forum, al is het maar door er even doorheen te leze,n elke dag. Samen moet het lukken toch?Dikke en heel veel suc6Groetjes Magic Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Lief wat jammer dat we niets meer van je horen. Komop meid, schrijf iets, al is het maar een heel klein stukje.Het stoppen is voor iedereen moeilijk en meerderen gaan soms de fout in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden