Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik heb tot nu toe gewacht of iemand anders een dagdraadje opende, maar dat was tot nog toe niet het geval. Dus bij deze.

Ik heb nog niet veel inspiratie, dus wil ik iedereen alleen maar een fijne dag toewensen, en voor degenen die niet hoeven te werken alvast een fijn weekend. Ik heb het zowaar alweer droog gehouden met de hond, het kan niet op.

Doe het kalm aan allemaal.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen,

ik hoop dat ieder een rustige vrijdag heeft en alvast een
goed weekend.Ik neem deze dagen even vrijaf van het forum.

Ik kom zeker weer terug.

Ik ben een grote meid maar heb af en toe even forum time-out nodig.

Heel veel liefs:present:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo anonieme vrienden,
Ik wil jullie bedanken voor de lieve reacties op m'n laatste berichtje van gisteren.
Ik had me niet kunnen voorstellen hoeveel goeds iets als een forum voor mij persoonlijk zou kunnen
betekenen voor ik begon te schrijven. Het begrip dat er kwam direct na m'n bericht.
Dat kan alleen geschreven en gezegt worden als je werkelijk weet wat er bedoelt wordt.
Die K****drank en alles eromheen, wij weten het, het behelst je hele leven zoalng je drinkt.
De verkeerde keuzes die ik heb gemaakt doordat ik dronk, het destructieve waar ik me niet meer van los kon maken zo ontzettend lang, op een gegeven moment ging geloven dat het mijn lot was, en dat het niets met drank te maken had. Denken dat alle rottigheid, het misbruik en geweld, de oorzaak waren van mijn drinken. En daarom Doordronk. Oh jongens, dat besef dat kwam met een mokerslag mijn brein binnen gisteren.
Er is een verandering in m'n denken godszijdank. Ik weet nu dat alles een Gevolg is geweest van veel te veel drinken. Zoals nu, in m'n huidige leven alles! een gevolg is van mijn niet-drinken.

Hier ligt nog een stuk verwerking, er zit nog veel pijn merkte ik gisteren toen ik bepaalde stukjes las. En dat geeft niet, ik weet het nu. Ik heb heel goed geslapen en ik ben vanochtend dubbel blij met waar ik sta tegenwoordig.

Dit wordt een dag met overpeinzingen voor mij.

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen Cato en stoppers, de problemen waar ik niet mee kon om gaan zijn niet ontstaan door te gaan drinken,ze waren eral en zijn alleen maar uitvergroot door dat vele drinken.
Door anders te gaan denken, verouderde normen en waarden bij te stellen en mijn negatieve karakter trekken te onderzoeken deze te toetsen aan de praktijk, ontdekte ik wat ik nodig had om mij staande te houden of volwassen te worden in dit leven...mijn leven...

Door de pijn en verdriet maar ook de vreugdevolle momenten te accepteren als zijnde een deel van mij in plaats van er tegen te vechten weerstand te bieden of in een marinade van drank te zetten...begon ik geestelijk te groeien.
En dat was nu precies wat ik altijd heb gemist in mijn leven..

Leven is accepteren en verwerken.
Leven is ook de moeilijke situaties accepteren er het beste van maken en geloven dat alles na verloop van tijd weer goed komt.

Begonnen ben ik met dit proces door in het begin alle drank het huis uit te gooien.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad..

Een prettige dag allemaal en alleen vandaag drink ik niet.
Gisteren is geweest en morgen ishet weer vandaag..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, oke Katrina, nou m'n genoeglijker stukjes komen vanzelf weer hoor.
En nee, ik ben lekker vrij vandaag, gisteren ook trouwens, de school is dicht hihi, herfstvakantie he..

Vandaag ga ik naar de bieb, zou gisteren gaan maar is niet gelukt en thanx dat je me herinnerde aan dat gratis boek, neem ik mee!

'k Heb niet zoveel te melden, ben lekker aan het rommelen thuis, rust, regelmaat en reinheid.
En huiswerk natuurlijk. PFFF, nog een half jaar, dan is het afgerond en hang ik de tas uit het raam. (ga ik ook echt doen he!! hihi)

Hartelijke groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen alle maal.
Rudy, jij verwoordt al een beetje wat ik had willen antwoorden op Cato's stukje.
Het is, gelukkig, niet voor iedereen het zelfde. Sommige mensen komen echt in een spiraal naar beneden als je (veel) drinken, anderen verdrinken hun verdriet en problemen die toch al bestonden en zijn soms zelfs in staat de boel aardig lang in normale proporties te houden.
En dan bedoel ik 'normaal' gezien vanaf de buitenkant.

Daaronder rot de ellende door, maar die voel je niet zo, je voelt in het geheel niet zo veel.

Opnieuw leren voelen, leren oordelen wat goed en slecht is voor je, je interne kompas terugvinden
dat is de strijd.
en ik merk al dat dat heel lang duurt, heel langzaam gaat en erg pijnlijk is.

vele zeer slechte dagen die ook weer voorbij gaan
enkele goede dagen waarop niets stuk lijkt te kunnen gaan
chaos en janboel met hier en daar een stukje zonnig licht

ik ben een geboren vechter, het is voor mij geen keuze
ik denk maar niet na over 'wat als ik niet zo'n doorzetter zou zijn'
wat-alzen zijn zo zinloos
vreten energie die je beter kunt gebruiken voor het hier-en-nu.

en iemand zei onlangs tegen me: "je pakt je geluk, waar je kunt"
en dat is waar, niet altijd, lang niet altijd, maar het is wel mijn uitgangspunt.

drank verrijkt mijn leven niet, daar ben ik wel achter.
misschien later, als ik heel stabiel ben
wat hoogstwaarschijnlijk nooit zal zijn:)
fijne dag, iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

ik kan me voorstellen dat een mens wat in de war raakt de laatste tijd. Gisteravond liep ik hier door de stad en werd overvallen door een voorjaarsgevoel. Overal waren terrasjes overvol, iedereen zat buiten te eten, ik liep zonder jas langs al dat geroezemoes en bestekgekletter en had het nog warm ook. En dat op 26 oktober. Gelukkig kun je het dan verstandelijk weer op de juiste plek zetten en genieten van een uitzonderlijke oktoberavond, maar als je puur op het gevoel af zou gaan ging je mooi de boot in. Want volgende week kan de eerste sneeuw bij wijze van spreken wel vallen en hoe vang je dat op als je je op het voorjaar hebt ingesteld? Een voorjaarsgevoel is fijn, maar de boel met het verstand op de juiste plek weten te houden is toch ook wel prettig, zelf noodzakelijk wil je de weg niet kwijtraken.

Gevoel is een mooi ding, maar heeft de neiging om net als kokende melk plotseling de pan uit te willen rijzen. Door het verstand op een juiste manier te gebruiken kunnen we het pannetje op tijd van het vuur halen zodat alles binnen onze grenzen blijft...

Emoties kunnen plotseling hoog oplaaien. Als we het zelf niet kunnen is het fijn als anderen even blazen om overkoken te voorkomen. Dat vind ik het fijne van dit forum. Veel mensen die af en toe even blazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ik hoop dat de dag van vandaag, niet zo eindigd als die van gisteren.
Het is nu mooi weer, ik ga vandaag maar eens een flink stuk fietsen.
Hou het allemaal droog.

Joann, jammer van de hoofdpijn, maar je weet waar het van komt. En dat helpt je misschien voor de volgende keer.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra, voor velen van ons zijn de negatieve ervaringen uit onze kindertijd zó pijnlijke geweest dat wij niet meer bestand waren tegen al de tegenstrijdigeberichten en leed wat ons bereikte.
Afhankelijk gemaakt... zijn wij het leven van onze opvoeders gaan leiden.

Zo is het mij vergaan en het is een levenswerk geworden om aan al deze negatieve ervaringen een positieve wending te geven.

Door alles aan te pakken wat moeilijk is, waar ik vroeger mijn kop voor in het zand stak heb ik mijn vertrouwen hervonden.
En wat ik nog belangrijker vind is dat ik niet meer de geboren leugenaar hoef uit te hangen, oneerlijk hoef te zijn om aan mijn trekken te komen.
Mede daardoor is mijn zelfrespect terug.

En nu ga ik samen met vrouw en zoon de natuur in om een wandeling te maken in het najaarszonnetje.

Hou het droog..

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik sluit me aan bij het stukje van Rudy....
Drank en drugs zijn slechts het topje van de ijsberg van wat er werkelijk aan de hand is met mij...en het is maar een symptoom van de ziekte verslaving/alcoholisme...
Om niet terug te vallen in actieve verslaving moet ik mijn leven wel veranderen...continu....
En ik ben blij dat er een pad uit de ellende is...ik had zelf geen opties meer...
Ben letterlijk op mijn knieen gegaan voor hulp...en de hand gepakt die naar mij uitreikte...
AA heeft mijn leven gered...wilskracht om te stoppen en gestopt te blijven met drinken en gebruiken heeft mij nog nooit geholpen..als iemand die dit stukje leest en kan stoppen op wilskracht en nu gewoon af en toe drinkt...harstikke goed..ik ben het type dat nooit veilig alcohol en drugs zou kunnen gebruiken...

Ik besef me terdege dat de mensen op dit forum verschillende doelstellingen hebben wat betreft hun
"alcoholprobleem" ... en niet iedereen op dit forum is een alcoholist...maar als je al jaren aanmoddert met stoppen en je leven is een puinhoop geworden net zoals mijn leven was...dan is er een weg uit de ellende...en ik had er alles voor over om te ontsnappen uit de klauwen van alcohol en drugs...

Ik wens iedereen een hele fijne dag...en alleen vandaag kan ik dingen veranderen...niet gisteren niet morgen alleen vandaag...

O ja .. voor mensen die bang zijn voor AA ..we hebben geen gekke handshakes , geen kledingsvoorschriften , geen geheime codes , geen offeringsrituelen , geen contributies , geen ballotagecommissies , er is geen cross-talk (we geven geen ongevraagd advies aan elkaar) , er zijn geen bijbels , er hangen geen kruisbeelden aan de muur , en zijn niet verbonden aan kerken , sekten of enige andere religieuze groeperingen en behandelklinieken...je kan komen waneer je wil en je kan weer gaan wanneer je wil , het is anoniem....dus alleen voornamen worden gebruikt...er wordt niet bijgehouden of je komt of niet komt...het is totaal vrijblijvend...



Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato,
jouw stukje raakte mij ook.
Pijn en verwerking kosten tijd en die mag je jezelf gunnen.
Het wordt niet ineens allemaal halleluja als je stopt met drinken maar je kunt wel je echte gevoelens ontdekken en voor jezelf gaan kiezen.
Dat zit in hele simpele dingen en in grote dingen.
En daar kun je weer kracht uit putten, wat ik ook bij Petra proef.

Nou nu dan even wat luchtiger voor de liefhebbers:
vandaag nog een dagje vrij, vanmorgen gestoft en gepoetst dus dat is gebeurd!
Nu tijd voor leuke dingen: tekenen, wat yoga-oefeningen, lezen.
En dan vanavond met een vriendin op pad, waar ik van de week over vertelde.
Ik dacht van de week nog: zal ik maar een borrel meedrinken dan kan ik het gebabbel beter verdragen, maar nee ik doe het lekker niet. Ga met de auto. Kan ik vannacht lekker rustig gaan slapen en heb ik weer voor mezelf gekozen.
En misschien valt het wel mee.

Zilverlijntje, maak je vandaag een nieuwe start?
Zet 'm op!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

Ik heb zelf al genoeg aan mijn eigen hoofd om daarnaast nog eens de motieven van anderen te bestuderen te te beoordelen....zelf kom ik er soms nauwelijks uit voor mezelf...laat staan voor een ander...iets wat me enorme rust geeft is dat ik niet probeer te denken voor andere mensen....dat kunnen ze zelf ook wel...

Ook al ben ik het niet eens met wat iemand anders doet of zegt...wil nog niet zeggen dat ik geen compassie voor iemand heb...en dat geldt zeker voor een lotgenoot....

Jij kijkt met jouw ogen en ik met de mijne....en ik herken mezelf in jou door wat je zegt...dus nogmaals dank daarvoor...

Jij helpt mij veel meer dan je denkt...

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
Gisteren de trouwerij gehad. Was daar om half 3 en heb om 5 uur mijn eerste wijntje genomen. Het zijn er 4 geworden en daarna nog 1 thuis. Toen ben ik heel bewust gestopt en dat viel gelukkig mee.
Vandaag ga ik gewoon weer verder met niet drinken en jullie natuurlijk ook.
Iedereen veel sterkte
Fijn weekend
Nena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrina,

als tranen gaan rollen kookt de melk nog niet over.
Als tranen gaan rollen is dat gewoon je emotie op dat moment uiten.
De melk kookt pas over als je in je eigen tranen dreigt te verdrinken.

Ik kon helaas niet eerder reageren maar heb af en toe even gelezen. Ik schaam me in elk geval niet want ik heb niet het gevoel dat ik je willens en wetens in de kou heb laten staan.
Ik zag dat er wat naar je geblazen is en dat je verstand op tijd het pannetje van het vuur heeft gehaald.
Tegen de verdrukking in jezelf blijven valt inderdaad niet mee. Die verdrukking komt dan waarschijnlijk voor een groot deel voort uit die te hoge verwachtingen die je hebt van andere mensen. Wie zit daar dan fout. De andere mensen? Weten die wat jouw verwachtingen zijn? En zo ja, moeten die zich dan aanpassen aan jou, of ligt het aan jou. Zijn je verwachtingen inderdaad te hoog gegrepen. Ga je uit van de perfecte medemens? Je weet dat die niet bestaat, dus doe je jezelf tekort door de eisen aan je medemens zo hoog te stellen. Zo creëer je zelf de verdrukking waartegenin je jezelf probeert te blijven.
Ik heb al vaker opgemerkt dat we hier met z'n allen een groep erg kwetsbare mensen zijn, gauw op onze zieltjes getrapt. Niet omdat we mindere mensen zijn maar omdat we gevoelige mensen zijn. Overgevoelig vaak, jij bent daarop geen uitzondering, Katrientje. En jij voelde je vandaag wat in de steek gelaten. Terecht, onterecht? Weet ik niet, lieve Katrien, ik kan alleen namens mezelf spreken dat het niet m'n opzet is geweest je pijn te doen. Daarvoor ben je me te lief.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrina, voel je je al iets beter nu?
Misschien een troost, ik voel me ook niet zo jofel.
Heb vanmiddag weer de hele middag liggen slapen, gisteren ook trouwens
en een algeheel bluhgevoel.
Hoe lang ben jij eigenlijk ADB?
Oh ja, ik heb wel Dubbelspel gehaald bij de bieb, interressant hoor; er worden in het hele land
leeskringen opgezet momenteel.
Ik heb me al opgegeven bij m'n eigen bieb, ik woon hier net en het lijkt me een goeie manier om wat mensen uit de buurt te leren kennen. Ik heb nooit zoiets gedaan en wil dat wel eens meemaken.

Omdat ik zo moe ben, ik bedoel, m'n ogen vallen gewoon dicht tegen 12:30 als ik vrij ben, heb ik besloten om m'n lijf een handje te gaan helpen met ontgiften.
En wel in de vorm van een 4 daags reinigingsdieet.
Het is loodzwaar maar effectief.
De eerste dag eet ik alleen fuit, daardoor reinigen m'n darmen.
Dag twee drink ik alleen kruidenthee, dan komen er giftigestoffen en overtollige zout -en kalkafvalstoffen vrij. Meestal heb ik dan ook hoofdpijn.
Dag 3 eet ik alle groenten die ik wil, rauw, gestoomd of in soep gekookt, daardoor wordt mijn spijsverteringskanaal met mineraalrijke vezels voorzien. Op die dag heb ik to-taal geen trek om te roken.
Op dag 4 kook ik een grote pan met groentebouillon en mag ik dat alleen drinken. Dan wordt m'n bloed, lymfevatenstelsel en andere organen gevoed met mineralen. Heb ook dan geen trek om te roken trouwens.
De laatste dag is bijna niet vol te houden vind ik. Ik heb het nu een keer of 6 gedaan en ik voel me altijd stukken beter na die dagen. Niet meer zwaarmoedig, als ik daar last van heb, vat nu wel mee, maar ook veel meer energie en zin in van alles en nog wat.
Ik start 9 november, dan heb ik geen les die week en heb ik mooi de gelegenheid om thuis te blijven want je kunt hier niet bij werken. Of wat dan ook. Het is een vermoeiend 'klusje' en veel slapen is aanbevolen.

Katrina, heb jij Dubbelspel ook? Ik ben er al in begonnen en moet wel even wennen aan de schrijfstijl maar het geeft ons wel een kijkje in de Antilliaanse cultuur vind je niet?

Liefs van mij,

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...