Anna Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Mick, heel veel sterkte met je verlies. Fijn dat je juist nu ook ADB blijft. Je hebt gelijk, dit verdriet moet je beleven om het te kunnen verwerken.Ferry, jij ook veel sterkte.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Goedemorgen allemaal !!!!! En wie vergaten we gisteren te feliciteren met zijn 200 dagen ADB?KOHTJE !Dikke pluim van mij.Katrina, geen traantjes meer.Joann kom op meid.Het risico van platte tekst is nu eenmaal dat er misverstanden ontstaan en onduidelijkheid .Dat is nu eenmaal het nadeel van een forum.Ik lees iedere dag mee en pik van iedereen mijn graantje mee.De ene keer leuker dan de andere keer, maar altijd leerzaam.Ik heb er wel het volste vertrouwen in dat er niemand dusdanig onder invloed meeschrijft zodat ie wat fel wordt.Ook mijn stemming verandert en dat heeft niets met alcohol te maken.Ik vind het niet leuk dat Katrina daar nu verdacht van wordt.Katrina ik begreep je tranen vannacht maar al te goed.Liefs aan allemaal Mieke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Nou weet je Karien, broed dan maar lekker door op je wraakzucht en achterdocht.Ik neem bij deze mijn vorige stukje terug, je bent gewoon een meelijwekkend iemand die om aandacht roept.En nu heb je schijnbaar een stokpaardje gevonden om op door te broeden.Houdt jij wel rekening met alle andere mensen die dit forum nodig hebben?Er is je nu al diverse malen gevraagd om op te houden over dit gemuggezifd.Veel succes met je hetze tegen mij en de anderen, wij mogen schijnbaar niet onze mening zeggen, maar jij wel.Je hebt het perfect om weten te draaien inmiddels met je zielige slachtoffergedrag.Goh, waar ben ik dat toch meer tegen gekomen?Is dat niet een kenmerk van een dronkaard?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 @petra:bedankt voor je pbtje.Ik heb gereageerd, maar weet niet of ik dat goed heb gedaan. Misschien is het niet aangekomen. Nou, ik hoor het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Ik hou der mee op voor vandaag.kGa leuke dingen doen, lekker naar de stad, winkelen en een bakkie koffie verkeerd met appeltaart eten en drinken.Kohtje, hartstikke GEFELICIFLAPSTAART met je 200 dagen ABD!!! Formidabele prestatie en wat zal je vrouw er ook blij mee zijn joh.Mick, nog een keer sterkte gewenst de komende tijd.Petra, tot latorzzzGroetjes van een ietwat opgefokt Catootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hallo allemaal,Poeh...ben gisteren niet online geweest dus heel wat te lezen. En nu lees ik als eerste dat Joann stopt met het forum om bedrijgingen ofzo!Joann blijf!!Ik heb niet alles gelezen doe ik straks als ik weer terug kom......Weet iniedergeval dat je niet moet weg gaan om wat er word gezegt. Alleen gaan wanneer je het echt zelf niks meer vind je doe dit tenslotte voor jezelf!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Lieve Cato,Geniet van je koffie met gebak in de stad. Probeer te ontspannen. En laat het maar gebeuren, het komt wel goed.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 :$Kohtje, ik schaam me diep je gisteren in de consternatie vergeten te hebben. Alsnog gefeliciteerd met inmiddels 201 dagen!Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Mick tjee sterkte meid!!Heel goed dat je ADB kan blijven.......Je bent een sterke vrouw!Liefs Ellie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hoi Kohtje,Gefeliciteerd met al die dagen ADB, om jalours op te worden, maar ik ga dat ook redden. Ga je het nu vieren, samen met je vrouw??groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hoi Kohtje,Van harte gefeliciteerd met 201 dagen inmiddels.....ik vind het formidabel van je.....Groetjes,Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 OK, nog 1 aanvulling,en dan stop ik met mijn poging om de bedoeling van dit forum uit te leggenvoor wie het lezen wil:het hoeft geen warm bad te zijnhet moet steunend voor wie steun nodig heeften confronterend voor wie dat meer kan gebruikenmijmeringen, persoonlijke ervaringen, kan allemaalhumor, graag jawat lichte kost tussen de drankwalmen, of mooi geschreven stukjesrecht voor zijn raapalles van dat en nog meermaar ten dienste van de bestrijding van het alcomonster gaarneTOCH? mijn heer Tactus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hallo Joann,Zie dat je bent ingelogd, hopelijk heb je, je bedacht. Kom op en schrijf mee.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Sorry ferry,Ik blijf voorlopig ondergronds!Zie pb..Liefs Joannen nu ga ik boodschappen doen.....zal ik wel .... of zal ik niet....???????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Met verbijstering, verdriet en ook wel boosheid neem ik hier kennis van een situatie waar ik helaas of misschien wel gelukkig niet eerder aan deel kon nemen. Gisterenavond en vanmorgen had ik maar korte perioden tot m'n beschikking om in te loggen, om ook te reageren was de tijd niet toereikend. Ik heb wel de ontwikkelingen hier tot me kunnen nemen, met bovengenoemd tot gevolg...Dit is een schoolvoorbeeld van hoe hele families en gezinnen uit elkaar vallen. Er wordt ergens een zeer plekje gevonden en dat groeit uit tot een kritieke situatie. In pogingen de schade te herstellen buitelt iedereen op een gegeven moment over elkaar zonder nog goed waar te kunnen nemen wat er nou eigenlijk aan de hand is en het wordt van kwaad tot erger.Ik voel me niet geroepen schuldigen aan te wijzen, dat is niet aan mij. En ik denk dat het aan niemand van ons is om schuldigen aan te wijzen. We zijn met een flink aantal mensen met evenzovele schrijfstijlen, persoonlijkheden, verledens en noem maar op op een min of meer toevallige wijze hier op het forum samengekomen met de bedoeling elkaar hier tot steun te zijn, bij toerbeurt vragen te stellen en te beantwoorden, bij toerbeurt te troosten of troost te geven omdat we ondanks alle basale verschillen allemaal als overeenkomst hebben dat we problemen ondervinden van alcoholgebruik en daar wat aan willen veranderen. We zijn allemaal amateurs als het op hulpverlenen aankomt, profi's als het op drinken aankomt. Amateurs hebben het voordeel dat ze niet gehinderd worden door allerlei officiele regels en wetten. Daarom kan er wel eens wat mis gaan, maar kan er ook veel warmte gegeven worden, persoonlijke warmte, niet uit een boekje. Omdat elk vogeltje zingt zoals het gebekt is en voorkeuren even persoonsgebonden zijn als de eerder genoemde persoonlijkheden kunnen er fricties ontstaan. Onvermijdelijk maar niet onoverkoombaar. Als iemand iets schrijft wat bij een ander in het verkeerde keelgat schiet kan er woede ontstaan. Woede heeft hetzelfde effect als liefde: het maakt blind...Iemand voelt zich persoonlijk aangevallen, schiet met scherp terug en een schietpartij die pas eindigt als er doden vallen is het gevolg. Er wordt gehandeld naar impulsen. Zijn we hier op het forum nou juist niet bij elkaar om onze impulsen onder de duim te houden. Ik zie het als falen van de forumgroep als die door een meningsverschil uiteen zou vallen. We zijn op het gebied van de alcohol zogenaamd zo verstandig en goed bezig met elkaar, en dat gevoel heb ik ook echt, maar ons inleven in elkaars problemen op het gebied van schriftelijk communiceren is niet mogelijk. De een schrijft wat makkelijker dan de ander, de een wat warmer dan een ander. De een heel uitgebreid, de ander kort en bondig. De een spreekt klare taal, de ander versluierd. We weten dat we allemaal verschillend zijn. Kunnen we dat niet meer respecteren? Kan er ook in geval van onduidelijkheid niet wat duidelijke duidelijkheid verschaft worden. Kunnen we ons ego niet even opzij zetten als dat nodig is om de groep als zodanig in stand te houden? We zijn hier om te delen, niet om te verdelen. Koh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Lieve Joann,Jammer, maar ik respecteer je keuze.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 En dat Kohtje....Is nu precies wat ik bedoelde!!!!!!!Respect moet wederzijds zijn,evenals communicatie...anders wordt het een monoloogDank voor je heldere uiteenzetting!Knuf Joann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Lieve Joann,Allereerst, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, doe het alsjeblieft maar niet.Kohtje, goed gesproken. Graag ja.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 He He, zijn we nu weer vriendjes met z'n allen?Koh, in m'n fantasie heb je opeens een lange bos grijze haren en een nog langere baard. En je zit op een grote stoel hoog boven ons allen naar ons te kijken met milde doch strenge blik.Heel wat anders dan de teddybeer van een paar dagen geleden hihi.ps: het regent pijpestelen hier, ben thuis gebleven, gekluisterd aan het beeldscherm.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hoe respectvol is het om nieuwkomers af te blaffen?Hoe respectvol is het om nieuwkomers te vragen hun naam of icoontje te veranderen?Hoe respectvol is het om iemands bericht een konijnenkeutel te noemen?Hoe respectvol is het om een jongen die een vraag stelt ivm zijn vader een zondagsschrijver te noemen?Hoe respectvol is het om mensen op schrijffouten te wijzen (als je zelf 'ik wordt' schrijft)?Hoe respectvol is het om mensen te verwijten dat ze alleen nu en dan schrijven?Hoe respectvol is het om mensen te verwijten dat ze niet meteen reageren zoals jij dat wilt?En zo kan ik er nog wel 100 opnoemen.Sorry dat ik even het studentenhuis kwam onderkotsen.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Hallo allemaal,Het regent pijpenstelen, maar de atletiekbaan roept, om de wekelijkse rondjes te lopen en dat 2 maal per week. Hopelijk wordt het wat minder. Maar even de stress wegrennen lijkt me wel goed.Tot straks. Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Katrina,Sommige dingen vergeet ik niet, en valselijk beschuldigd worden hoort daarbij. Ik heb trouwens nooit om een aardige pb gevraagd. Integendeel, ik heb je lang geleden gevraagd om me met rust te laten, en daar heb je je nooit aan gehouden.F Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 ETC. ETC. ETC....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Mensen hou AUB op!!!!!!!!!!!!!!!!!!Katrien, spreken is zilver...........zwijgen is....!!!!!!! juistJoann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 2 november 2006 Rapport Share Geplaatst 2 november 2006 Francesca,Goed om weer eens van je te horen, ook al is de aanleiding dat je je oude vertrouwde studentenhuis even een (terechte) frisse beurt moest geven.Jouw reactie is voor mij ook reden om weer eens iets te laten horen en de beschrijving te geven die ik van een goede vriend kreeg toen ik hem een aantal jaren geleden goed kwaad had gemaakt. Ik ben ze nooit vergeten en ze kunnen misschien nu tot lering dienen: "Je bent een bij jezelf bepaalde narcissistische persoonlijkheid met tegenafhankelijke trekken en een alcoholprobleem." "Hou eens op jezelf tekort te doen en doe er iets aan, want in de kern ben je best een aardige vent."Dat heeft voor mij, na enige tijd en met hulp. een ontwikkeling op gang gebracht die gaandeweg tot nieuwe inzichten en andere beeldvorming over mezelf heeft geleid.Uiteindelijk ook in augustus heeft geleid tot mijn aanmelding bij dit forum om dat alcoholprobleem ook maar eens te lijf te gaan.Dit Forum is voor mij belangrijk geweest, zeker die eerste periode, en ik heb veel steun ervaren van veel mensen. Ook al heb ik laatste 6 weken niet meer geschreven, ik heb wel trouw gelezen en de discussies gevolgd. Ook het archief eens geraadpleegd. Wat opvalt bij onrust op het Forum, is dat steeds dezelfde persoon daarbij een centrale plaats inneemt.Verder ben ik nog srteeds adb en volg ik Anna zoals gebruikelijk op de voet. Een dag later dan zij vier ik volgende week in Spanje 3 maanden adb. Ga je mee, Anna?Lieve mensen, het is allemaal het sop van de kool niet waard. Blijf het positieve van dit Forum koesteren. Het is het waard. Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten