Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 november 2006

moesje

Aanbevolen berichten

Hallo Anna,

Hoe is het meisje? Weer een beetje opgeknapt? Doe het maar even rustig aan en neem even een time out. Dan kun je het weer beter allemaal aan. Lekker op de bank, filmpje kijken een lekker glas sap.
En laat de boeren, maar dorsen. Zeiden wij vroeger.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed zo Femmy, dat je geen alcohol hebt gekocht en geniet van je cocoon weekend.

Joann. Ik had ook net zo'n ontzettende trek,
we kregen visite voor mijn man.
Wil je wat drinken? Ach ja, doe maar een pilsje!!!!!!( zei die persoon)
Oh, dat vind ik zulke moeilijke momenten.
Ik ben ook naar boven gevlucht, naar mijn computer
en ja het zakt inderdaad weer af.

Marieke en Kohtje, een galblaasoperatie stelt niet veel voor. Dit gaat bij 90% van de mensen via een kijkoperatie. Ik heb galstenen en daardoor is de galblaas onstoken. Ik heb soms veel last en dan weer niet, dit ligt aan het eten. Dus Kohtje voor mij voorlopig geen patat.
Marieke, ik moet Bam Bam gelijk geven, na 15 dagen kun je de wijn beter weggooien, lijkt me niet verstandig om aan je man te voeren.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Joann,

De herfst is voor mij altijd een hele grote valkuil geweest. In de herfst werd ik altijd somber en depri.
Doordat het de laatste tijd zo'n goed weer is geweest, heb ik er geen last van gehad. Maar nu na de omslag, begin ik het te merken. Maar de fles blijft dicht, heb ik me voor genomen. Na de recepten van net, moest ik weer denken aan de jaren 70. Ik was toen eens in Oostenrijk en daar werd toen Mexico gedronken. Dat was een mix van cola en sinas, ga ik zo weer eens proberen. Kijken of het lekker was. Kan het me niet meer herinneren. En dan beentjes om hoog en om 21.30 op RTL4, kijken naar het debat.
Eens kijken hoe de heren lijsttrekkers, met elkaar omgaan.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ferry.

Mijn zoon heeft ook ontzettend last van die depri buien in de herfst.
Ik raadde hem vanmiddag al een lichttherapie aan, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat wel echt helpt.

Het is nog steeds heel veel stressssssssssssssssss, volgende week wordt het faillissement aangevraagd.

Doe de beentjes lekker omhoog,
maar hou het wel droog. ( dit is niet mijn ondertiteling hoor)

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik denk dat Femmy precies de spijker op de kop slaat, als ze zegt dat het er hier om gaat elkaar te steunen in het niet drinken.

Het was vandaag erg druk op mijn werk, ik heb niet echt mee kunnen lezen. Er zijn nog heel veel dingen die ik zou willen zeggen, maar ik vind op dit moment hier niet de goede plaats daarvoor, dus laat ik het maar even zo. Ik ben er alleen nog niet aan toe weer over koetjes en kalfjes te beginnen.

Het gaat nu iets beter, maar ik voel me nog steeds niet helemaal goed, een beetje bibberig en labiel. Wat Francesca vanmiddag zei slaat voor mij precies de spijker op de kop. Ik ben heel erg geschrokken van mijn heftige, ook lichamelijke, reactie op de stress die ik door de situatie hier had opgebouwd. Was eigenlijk ook verbaasd dat dit forum dit in mij op kon roepen. Maar door haar reactie realiseerde ik me ineens dat dit inderdaad een situatie was die ik vroeger thuis heel vaak heb meegemaakt, en mijn reactie was ook vergelijkbaar. Een cynische, onderkoelde moeder die altijd gelijk dacht te hebben, een vader die er vaak niet en soms wel bij stond, toekeek en niets deed, een zus die probeerde te sussen en schipperen, maar nooit partij koos, en ik kreeg een enorme driftbui, gooide dingen kapot, bezeerde mezelf, om tenslotte naar mijn kamer te rennen en gierend op mijn bed neer te vallen om zo'n twee uur hevig trillend uit te huilen. Meestal sliep ik dan niet die nacht (nu heb ik gelukkig tabletjes om iets te ontspannen), kreeg ik asthma aanvallen, en het duurde enkele dagen voor ik weer enigszins in normale doen was.
En, net als meer dingen, was ik het glad vergeten. Weer een stukje herinnering en oud zeer, en een enorme valkuil, dat ineens weer in mijn geheugen is opgedoken.

Ik heb al enkele uren heel veel zin om de hele rotzooi maar te laten voor wat het is, en me helemaal lam te zuipen. Dat kan lukken, want ik heb al maanden drie flessen wijn in huis. Gelukkig had ik na mijn werk (gremlintijd!) nog net de tegenwoordigheid van geest om iemand op te bellen, dus ik heb het nog niet gedaan.
Ik vind het ook zonde van mijn bijna drie maanden, maar aan de andere kant is daar ook dat gevoel dat die drie maanden wat mij betreft de sch**t kunnen krijgen. Ik wil wel, heel graag zelf, maar ik wil niet. Is er nog een touw aan vast te knopen?

De kaarsjes zijn in ieder geval aan, en de tv ook, en ik zie wel hoe ik de avond doorkom. Ik doe het in ieder geval rustig aan, want ik voel me niet helemaal goed.

Femmy, zullen we samen proberen het niet te doen?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anna, fijn om wat van je te horen!
Ik kan me, een beetje, voorstellen in wat voor bui je bent.
Ik wens je de kracht om de geest in de fles te laten en de dop erop!
Flikker die flessen weg. Nix zonde van de drank, het zou pas zonde zijn als je ging drinken.
Sterkte.

Ja en ik snap wel wat je bedoeldt als je zegt dat je wel wil maar toch ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
Onzin. Dat denk je maar. Je hebt eigenlijk geen zin, maar je zit te vechten. Laat het los, dan is er "niets" meer aan de hand. Hoe voel je je na het drinkgelag....buhhhhh, morgen weer een vet schuldgevoel en doodzonde van die 3 maanden. Weer een treetje lager, terwijl je zo lekker ver bent. Dit hoort erbij. Geef de duivel een hand en ruil m in voor een engel. Gun jezelf rust en liefde en die liefde zit niet in een fles alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, twee afleveringen Morse bekeken, houtkacheltje smeult nog wat en een ervaring rijker. Ik had nog een staartje cola en een nieuwe fles sinas, dus na eerdere tips lekker gemixt. Mexico of diesel heet dat dus. Nog nooit eerder gehad, maar nu wel dus. Moet zeggen: niet spectaculair...maar ook niet vies.

Ga nu nog even een rondje met het hondje en dan horizontaal...

Anna, meis bewaar die flessen wijn maar mooi voor de vuilnisman of zo. En geniet van andere dingen, er is zat...

Welterusten allemaal, tot morgen.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor mensen, morgen heb ik geen kater, want de flessen wijn liggen nog steeds in hun rek met de kurk erin. Ik heb ze daar toch maar gelaten. Bedankt voor alle lieve reacties.

Femmy, ben je nu net als Joann een ijsmanie aan het ontwikkelen?

Moesje, ik wil je nog even laten weten dat ik je heel kranig vind. Ik denk dat mildheid en overpeinzing nu een betere reactie is dan bitterheid en wrok. Daarmee blokkeer je jezelf maar, en wordt alles extra moeilijk. Zorg maar goed voor je kinderen, en geniet daarvan. Wat je in hen investeert krijg je dubbel en dwars terug, geloof me maar. En de situatie is voor hun ook moeilijk. Ze hebben je nodig.

Ferry, bedankt voor je bezorgdheid. Welterusten.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo alllemaal,
Tjeetje er is alweer zoeveel waars en herkenbaars geschreven dat ik een beetje achter de feiten aanschrijf.

Ik weet dat de meeste het niet meer over gisteren willen hebben maar het voelt voor mij ook als een afgekapt iets en daar kan ik slecht tegen. Ik ben boos om over hoe ik me voel.
Ben opgefokt omdat ik me veraden voel en dat dat lijdt naar trek.

Cato, ik ben vandaag ook gaan spitten omdat ik het gevoel had dat er iemand niet klopt.
Dit had ik vrij snel na een reactie naar mij toe.

Ik heb altijd het gevoel gehad uit de tent te worden gelokt en werd daar zeer onrustig van.
Dit gevoel is er bij nog steeds en blijf nu zeer scherp lezen.

Ik zie dit forum als een leerproces ook als er minder prettiger woorden vallen.

Niet reageren maar vooral : laat een ander geen reden zijn voor een valkuil.

Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,
dat is duidelijke taal, want zo gaat het in het dagelijks leven ook.
Maar het valt me wel op, dat de meesten van ons er nog niet aan toe zijn
en de onrust ontzettende trek veroorzaakt.
Maar gelukkig hebben we bijna allemaal de trek kunnen weerstaan vanavond
en dat is weer een overwinning

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo sneeuwwitje,
Die trek gold voor mij ook hoor, maar als je dat hebt doorstaan ben je wel weer wat sterker geworden nietwaar?

Ik hoorde van je galblaas dat die eruit moet.
Jee das niet zo fijn nee. Wat zijn de consequenties om dat ding te missen? Speciaal dieet ofzo?

Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...