Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 november 2006


moesje

Aanbevolen berichten

Je vreugde is onthulde smart
En de bron waaruit je lach ontspringt, werd vaak gevuld met tranenft>
Hoe kan het anders zijn?
Hoe dieper de smart in je wezen kerft, hoe meer vreugde je kunt bevatten

Is niet de beker die de wijn bevat dezelfde beker die in de oven van de pottenbakker werd gebakken?
En is niet de luit die je geest kalmeert het zelfde hout dat door de mensen werd uigehold?
Wanneer je blij bent, schouw dan diep in in je hart, en je zult zien dat enkel wat je smart gegeven heeft, ook vreugde brengt
Wanneer je verdrietig bent, blik dan opnieuw in je hart en je zult zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kahlil Gibran

:brokenheart:


linkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He moesje, wat was je nog laat op. Heb jij uitslaapkinderen of kun jij met weing slaap toe?
Mooie tekst al moet ik um nog ff laten bezinken. Hoop dat het een beetje goed met je gaat, blijf schrijven he!

Heb een goeie dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie net dat het bericht van Tactus; oproep tot kalmte' bovenaan blijft staan. Normaliter is het toch zo dat het laatst geplaatst bericht bovenaan komt te staan.

Ik heb het wel een beetje gehad met die oproep tot kalmte.
Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Gisteren was ik bezig met een reactie toen Tactus had besloeten het draadje op slot te doen. Daarna las ik de oproep tot kalmte en was ik een tijdje uit het lood geslagen. Ik had ook nog mijn zegje willen doen. Voor mijn gevoel kon dat nu niet meer. Want er was immers opgeroepen tot kalmte, we moeten elkaar steunen, we zijn hier voor ons alcoholprobleem enz, enz, enzovoort. Braaf meisje als dat ik ben doe ik daar dan aan mee!
Over mijn reactie op Katrina gisteravond heb ik wel een uur zitten denken. Hij mocht niet aanvallend zijn, moest opbouwend zijn, het vuur niet opstokend zijn en nog veel meer.

Ik heb slecht geslapen vanacht. De oproep tot kalmte maakt me razend. Waarom? Dat heeft met vroeger te maken. Elke keer als mijn vader weer eens chikker uit de kroeg kwam, z'n weekgeld had verzopen, m'n moeder z'n broek ,en hem erbij soms, op de kop moest houden om te kijken of er nog geld over was mochten wij daar later niets over zeggen. In het begin was ik natuurlijk nog te klein om alles te begrijpen ok al voelde ik wel de angst en het verdiet. Later kwam de woede over de klotesituatie die elke keer onstond omdat mijn vader teveel had gedronken.
Nooit konden we daar op terug komen. M'n vader had immers beterschap beloofd? We moesten nu vooruit kijken en kalm blijven.
IK BEN HELEMAAL NIET KALM!
Wat en stom woord is dat toch ook, kalm. Zo, dat is eruit.

Ik heb mijn zegje vroeger niet kunnen doen.
Ik heb mijn zegje gisteren niet kunnen doen.
En ik doe het nu.

Beste Katrina,

Hierbij wil ik een aantal zaken met je delen.
Het zal zo zijn dat je met de beste bedoelingen altijd schrijft.
Het zal zo zijn dat je het niet kwetsend bedoeld.
Het zal zo zijn dat je soms in tranen bent omdat mensen lelijke dingen over je zeggen.

Maar in de kritiek die je hebt gekeregen zat geen woord onwaarheid. Ik hoop oprecht dat je daar naar kijkt en voor jezelf gaat kijken waarin jij een aantal dingen anders zou kunnen doen. Als zoveel mensen moeite hebben met je schrijfstijl zou het toch de moeite kunnen lonen om te kijken of je hier iets in moet veranderen. Als mensen niet meer schrijven omdat jij een aantal malen lelijk uit de hoek bent gekomen hoop ik dat dat voor jou reden is om aan reflectie te doen. En hoop ik dat je zaken anders gaat formuleren.

Misschien was je oproep tot meligheid gisteren een camouflage voor onzekerheid ofzo want ik vond het misplaatst. Niet dat je niet daartoe zou mogen oproepen maar ik vond het moment absoluut niet geschikt. Bij mij komt dan de vraag op of je echt begrijpt wat mensen proberen te zeggen.
En ik hoop oprecht dat je niet alles ziet als aanval of als complot want dat is niet zo.

En voor de mensen die vinden dat dit gezeur afgelopen moet zijn, of er geen zin meer in hebben. Het kan pas afgelopen zijn als iemand er vrede mee heeft.
Er waren ook mensen die schreven dat je niet hoeft te reageren op iemand. Dat is waar. Ik kan er alleen niet omheen. Ik heb dat geprobeerd, maar dat is niet goed bevallen. Doe ik er niets mee raak ik opgefokt en doe ik dingen waar ik spijt van krijg. Ik zit nu ook met bonkend hart als een razende te typen. De zaken over vroeger zijn niet gemakkelijk om aan terug te denken.

Ik ben geen klein kind meer, ik heb nu een stem. Ik heb lang gezocht naar de manier waarop ik deze stem op een goede manier kan gebruiken. Dat lukt nog lang niet altijd maar ik ben lerende.
Ik probeer deze stem op een goeie en respectvolle wijze te gebruiken. En ik spreek de oprechte wens uit dat dit gelukt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen ADBers,
Heb enige moeite met opstarten vandaag, zowel met het in beweging brengen van het lijf als met het schrijven.
Begin maar gewoon met tikken, dan komt de inspiratie vanzelf wel.
Het is weer vrijdag, voor enkelen onder ons een moeilijke dag, valkuilen te over met het vrije weekend voor de deur.
De laatste dagen merk ik best zin in wijn heb. Zie mezelf dan heel genoeglijk babbelend met een vriendin op de bank gedrappeert, af en toe nippend uit een glas. De sfeer is gezellig en knus, en ik zie er natuurlijk stralend uit en praat moeiteloos over elk onderwerp dat ter sprake komt.
Tot zover mijn fantasie.
De werkelijkheid is natuurlijk zo:
Ik dweil over de bank en zie er uit om op te schieten want ik ben 's middags al begonnen met 'indrinken',
(heb m'n vriendin wel eens in m'n pyama ontvangen ) ik giet het ene glas na het andere achterover.
van sfeer is geen sprake want ik heb niet opgeruimd of afgewassen en omdat er veel geld gaat zitten in drinken heb ik ook geen lekkers gekocht.
Mijn vriendin drinkt in een rap tempo met me mee en begint te bellen met haar vriend.
Ik stort in bed rond 21:00 uur en weet van niets meer.

Nou, ik ga vanavond voor de eerste versie maar ruil het glas wijn om met een kop thee.
Beter plan nietwaar?

(Weet niet wat ik moet zeggen over gisteren dus zeg er maar niets over).

Groetjes,

Cato.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,

Bedankt voor je woorden. Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, omdat ik inmiddels tot de conclusie ben gekomen dat dat kennelijk geen zin heeft. Maar ik wil hier nog even kwijt dat je mij letterlijk de woorden uit de mond neemt.

Ook ik kon na enkele uren afwezigheid niet meer reageren, terwijl ik dat eigenlijk graag wilde. De toon van de discussie was volgens mij ook duidelijk aan het veranderen. En ik ben ook niet kalm, was gisteravond ook niet kalm. Ik heb een synthetische slaap geslapen, wat ik niet gauw doe, een paniekaanval gehad van een hevigheid die ik in enkele jaren niet meer heb meegemaakt, en kon door het trillen niet meer reageren.

Het gaat weer iets beter nu. Maar alles moet even bezinken. En ik heb de moderator enkele vragen gesteld.

Moesje, gaat het wel een beetje met je?

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam Bam, jij hebt opgeschreven wat ik niet kon. Kan eenvoudig de woorden niet vinden.

Gisterenavond had ik wel een vervelend gevoel over die dag maar gelukkig niet zo erg als jij Anna.

Maar nu, na het lezen van die reactie op m'n stukje zit ik wel te trillen.

Moet ik me schuldig voelen? Of verantwoordelijk?
Als dat zo is dan hou ik wel op met dit forum. Ik kan wel janken nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Cato, niet ophouden. Teveel mensen zijn al om dezelfde redenen weggegaan. En daar zou een keer een einde aan moeten komen.

Je hebt een vraag gesteld, en dat moet hier kunnen. Ik heb niets respectloos of verkeerds gelezen. Maar het is denk ik wel beter nu een andere discussie te starten, want niemand is gebaat bij het opnieuw stoppen van het dagdraadje. Ik haak af voor vandaag, ik moet werken. Misschien tot vanavond, en misschien ook niet. Dat hangt ervan af hoe ik me dan voel.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bambam:

Ik moet zeggen, dat ik ook wel wat negatief sta tegenover het afhakken van het draadje. Ik kan er ook slecht tegen, als dingen "in de doofpot" verdwijnen, onder het vloerkleed geschoven worden. Monden snoeren. Niets aan de hand, hoppeta, zand erover. De "goede lieve vrede" behouden, om vervolgens gefrustreerd achter te blijven. Bah, dat herken ik zelf ook maar al te goed uit mijn jeugd. Dat is niet prettig. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom de Moderator er tussen is gekomen. Ik denk dat het juist goed is, om dingen z'n gang te laten gaan. Het is een open forum voor mensen met een alcoholprobleem en dit probleem komt ergens vandaan.... En dit probleem kan je zelfs tegen komen in zo'n verhitte discussie. Het kan zelfs een positieve draai geven. Inzicht. Dat de moderator ertussen komt kan ook goed zijn, hij kan misschien de scherpe kantjes eraf halen en het gesprek in de goede richting duwen, maar afkappen.....

Jammer ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Katrina.

Cynisme is minachting, afkeer tonen.
Ik weet dat je in je hart een goed mensen bent.
Ik heb gisteren uit belangstelling en uit medeleven gevraagt hoe het met je gaat en hoe nu verder.
Er is nogal wat op je af gekomen en ik zelf zou in zo/n situatie niet alleen geschrokken, maar mijn hart zou zijn gebroken als ik op deze wijze van mensen van het forum te horen had gekregen hoe ik met hen omga.

Katrina ik voel me niet serieus genomen door jou, mede omdat je mijn laatste bericht niet hebt beantwoord.
Ik concludeer daar uit ...en heb er dan ook moeite mee ..dat jij niet bereidt bent te kijken naar begrippen als, kleineren, arrogantie, respect en onduidelijkheid..die je worden verweten.
Zand erover en vergeten dat weer mensen zijn beschadigd, zeg je...
Katrina in mijn ogen is dat onmogelijk....
Een en ander heeft te maken met verantwoordelijkheid die je niet neemt..

En dat gaat ten koste van mijn veiligheid op dit forum.
Ten koste van mijn gemoedsrust..
Katrina ik kan jou niet veranderen dat kan alleen jijzelf en ik wil niet weg op dit forum.
Maar ik ga ook niet op een willekeurig moment zitten wachtten dat ik door jou wordt onderuit gehaald.
Ik weet dat je niet kunt uitsluiten in het leven gekwetst te worden en ik blijf ook geloven in het goede in de mens, maar om te voorkomen dat ik ONNODIG gekwetst wordt op dit forum verzoek ik jou vriendelijk maar dringend in de toekomst niet meer op mijn berichten te reageren.


Met een vriendelijke Groet..

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is stil ondanks dat er veel mensen zijn ingelogd.

Ik heb al vaker gelezen deze maand dat het niet de eerste keer is en dat dit een herhaling schijnt te zijn van eerdere voorvallen met gelijke strekking.
Daarom ben ik in het archief gaan spitten en vond het volgende bericht;

Ik zal jullie wat verklappen.
Ik lees en schrijf hier op ADB al drie maanden om de boel hier te verstoren.
Dit alles in het kader van wetenschappelijk onderzoek naar het incasseringsvermogen, relativeringsvermogen, aanpassingsvermogen en zelfreflectievermogen van alco's.

Dit is geschreven door Katrina,
op het draadje 'ik vind het hier niet leuk meer'
op 10-04-06
te vinden in het archief.

Ik vind dat wij in bescherming genomen moeten worden tegen zo een verknipte gedachtegang,
vooral omdat het al vaker is voorgekomen.
Als ik lees dat Anna een paniekaanval heeft gekregen, BamBam hier ook emotioneel door is, ik me ook niet lekker voel, Joann weg wil gaan en de rest niet openlijk van zich laat horen denk ik dat er reden genoeg is om in te ( moeten) grijpen.

Ik voor mezelf heb al uitgemaakt dat ik me niet blootstel aan dit soort uitprobeerderij van iemand die duidelijk niet in orde is.
Het is voor mij ook duidelijk dat manen tot kalmte een goed iets is maar dan wel als zaken naar ieders bevrediging zijn opgelost. Anders kun je wachten op een volgende uitbarsting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Ik heb de hele draad gelezen en nog meer trouwens uit het archief.
Ik vond dit dermate schokkend dat ik me genoodzaakt voelde dit hier te herhalen.
Niemand kan jou gedachten lezen en omdat je in raadselen schrijft onstaat hier grote onrust en zelfs gevoelens van onveiligheid.

Net als Rudy wil ik je met KLEM vragen NIET meer te REAGEREN op mijn stukjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ontzettend moeilijk om hier tussen te komen,
ondanks dat ik al enkele maaanden het forum bezoek.

Het forum was voor mij een toevluchtsoord,
waar ik mijn zucht en mijn problemen kon delen.

Ik dacht dat ik hier veilig zat.
Het valt me ook op,
dat de meeste nu wegblijven
en dat is jammer.

Ik vraag dan ook aan allen die van plan zijn,
om dit forum voorgoed te verlaten.
Het a.u.b. niet te doen.

Ik heb jullie nog zo nodig.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat gaat lekker. Weet niet wat 'k gedaan heb maar na 1 poging wil ik forum weer opstarten en ben ik zo een paar minuten verder.
Tja die kl**** computers ook. Ik moet op eigen houtje ook nix nieuwes gaan proberen want dan komp ut niet helemaal goed. grrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tactus,

Ik begrijp jullie niet, één persoon, veroorzaakt, al het hele jaar problemen. En dan zeggen jullie, er zijn maatregelen genomen. Ik merk er niets van. De mensen worden alleen maar bozer, verdrietiger en zieker.

LEG NU EENS UIT WAT JULLIE BEDOELEN< MET MAATREGELEN.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrina,

Ja, ik blijf zeggen lieve Katrina, want ik blijf geloven dat je van binnen lief kunt zijn. Maar nu zeg je iets dat volgens mij de spijker op z'n kop slaat. "Een volkomen onbegrip van mijn kant gezien" zeg je.
Ik denk dat daar het probleem ontstaan is en ook blijft zitten. Jij kunt of wilt niet snappen dat mensen jou niet snappen. Als je dat inderdaad niet kunt zitten we hier met een probleem. Dan kunnen we roepen, bidden, smeken, jammeren, kermen maar de boodschap komt niet bij je binnen.
Als je niet wilt, dan hebben we ook een probleem. Dan ben ik bang dat je je niet geroepen voelt om duidelijke duidelijkheid te verschaffen, niet gegoten in het jasje van: als het maar mooi op schrift staat maar in duidelijke taal, de taal die hier doorsnee geschreven wordt, verduidelijkt met voorbeeldjes, etc. niet met verwijzingen en opdrachten.
Je hebt in het onderwijs gezeten, dan moet duidelijk communiceren toch geen probleem zijn. Dus ik denk niet dat je het niet kunt, maar niet wilt. En dat, Katrina, vind ik toch wel wat kwalijk op dit forum. Door je in kunstzinnig vormgegeven berichtjes te uiten kan een beeld van een zekere arrogantie ontstaan, en dat hoort hier niet. Daal af en probeer in elk geval wat meer tussen de mensen hier te komen, want achter je cynisme zit misschien een groot verdriet of een grote angst, maar het werkt hier averechts. Veel mensen hebben hier ook met veel verdriet, angst en woede te maken en zoeken hier warmte en troost. Dat je dat ook kunt geven heb je menigmaal bewezen. Dan staat daar een heel andere Katrien.
Laat deze kant van je zien, maak de andere kant bespreekbaar door je meer bloot te geven, meer van je persoonlijke strijd te laten zien, van je eigen motivatie om hier te schrijven. We zijn hier niet op school waar een juf of meester voor de klas staat, we zijn hier een zelfhulpgroep die alleen gelijken kent.
Als je ons niet als lotgenoten kunt of wilt zien hoor je hier niet thuis.

Tranen horen bij verdriet en onzekerheid. Laat ze rustig rollen, maar bedenk ook wat er te doen valt om weer een lach op je gezicht te krijgen, een warme lach....

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...