Spring naar bijdragen

Zaterdag, 11 november 2006

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo'n simpel vraagje over St Maarten en zoveel antwoorden. Eigenlijk is het een kluwen van heidense en christelijke feesten die op een grote hoop zijn gegooid, flink door elkaar geroerd en later in kleine stukjes weer kriskras over de kalender en het land, of zelfs de wereld zijn uitgestrooid. Zelfs het Amerikaanse Haloween heeft een Keltische oorsprong, dus met dat wij het weer van de Amerikanen overnemen keert het eigenlijk terug naar z'n roots...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Gisteren hadden mijn kids een lampionnenoptocht van school....echt een schitterend gezicht ... het schoolplein was mooi versierd en er stonden kraampjes met pannekoeken , broodjes worst en warme chocolademelk...het is zo heerlijk om daarbij te kunnen zijn en ervan te genieten samen met mijn partner en de kids....

Afgelopen week had mijn zoontje zelfgemaakte appelmoes meegenomen van school..en trots dat ie was !! en natuurlijk s'avonds bij het warm eten appelmoes erbij...het is zo mooi om te zien hoe trots hij is op wat hij gemaakt heeft...voor mij is er dan niks mooiers dan dat...

Voordat ik nuchter werd was ik nooit maar dan ook nooit betrokken bij zulke zaken....ik had het namelijk veel te druk met drank en drugs...ik beloofde altijd dat ik zou komen maar ik kwam natuurlijk nooit opdagen...was ik veel te bang voor...en als ik dan eens niet werd gevraagd voor iets dergelijks ging ik helemaal uit mijn dak tegen mijn partner...hoe durfde ze mij over te slaan...ik was echt niet goed bij mijn hoofd...zielig gewoon...

Ik las een en ander over feestjes.... in het begin ben ik niet naar feestjes gegaan (ca. 3 maanden) want alcoholisme is sluw...ik ken mensen die hoewel ze zich voorgenomen hadden niet te drinken en het ook echt niet wilden opeens stonden te drinken...zonder enige mentale weerstand... ik was ook bang dat als ik niet naar een feestje ging dat mensen het over mij zouden hebben...alsof mensen niets beters te doen hebben dan over mij te praten hahahaha.... ik heb niks gemist...en ben blij dat ik het niet gedaan heb ook...waarom onnodig risico lopen ?? wat is een paar maanden niet naar feestjes gaan afgezet tegen een heel leven ?? niets meer dan een oogopslag ...ook zonder mij waren feestjes heel leuk en geslaagd...

Ik wens iedereen een hele prettige zaterdag toe...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ADB'ers.

Effe de ADB-Encyclopedy van vrijdag 10 november 2006 doorgenomen. ppfffffffffff

Gisteren avond een geweldig feest gehad, Thema avond over "Piraten", past bij een zeeman !!
Ik heb nog nooit zoveel water op een avond gedronken als gisteravond, ( drie van die schenkannen vol) dus weer een ADB dag erbij, YES !.

Dus Femmy, gewoon naar de verjaardag van je vriendin gaan en sterk wezen. Op een avond zoals gisteren kiepte ik normaal tussen de 20 en 30 pilsjes achterover, en dan thuis naderhand nog een hoeveelheid gedestileerd, effe voor het effect.

Gisteren, of vanmorgen om 02:30 weer thuis en gelijk m'n mandje in.

Ik zag dat jullie weer lekker hebben lopen roddelen over deze jongen, jajaja als de kat van huis is he ??? ;)

Joann, Joann (Opgeheven wijsvingertje )) meisje toch wat moet er van jou tercht komen ? ;) Knap hoor waar je al die energie vandaan haalt, wijs mij dat potje ook eens aan. Toch een beetje meer je rust nemen, ik weet uit ervaring dat die man met de moker toch een keer langs komt en dan lig je voor langere tijd uitgeteld, dus pas op, (Weer een opgestoken wijsvingertje, haha).

Vanmiddag het rijk effe alleen. Moeders is met de oudste dochter (22) naar Breda winkelen, de andere twee dochters (19 en 17) aan het werk, de hond en de, je weet wel kater, liggen achter het glas op de bank in de zon te luieren.
Normaal gesproken zou ik vanmiddag een lekkere neut nemen, en nog een en nog een en nog een en nog....................... Maar de laatste week voel ik me zo gesterkt door jullie allemaal op dit forum dat ik daar op dit moment helemaal geen behoefte meer aan heb.
En uit de grond van m'n hart: "ALLE ADB'ers : BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!!! ", :present: voor jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal,
Langzaam maar zeker uit mijn depressie gekropen en eerlijk gezegd heeft het meelezen een enorme bijdrage geleverd aan mij weer bij elkaar te rapen.

Ik neem mijn woorden terug dat ik geen aansluiting vond bij jullie.
Andersom was misschien wel logischer.

Ik was gewoon boos en verdrietig om alles maar heb het nuchter ervaren.

Ben blij dat ik niet heb afgehaakt en Anna, begin de voordelen nu pas een beetje te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Mieke, die zes deurtjes zullen dan wel mega-mooi worden....
Ik ga even je collega spelen, ik ga een ruitje zetten in m'n atelier. Is al ruim een half jaar aan gruzelementen maar het wordt me nu te koud om het open te laten...
Schildersbedrijf KohMiek gaat aan het werk...Opgepast mensen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen jullie ook even bij mij komen , ik heb ook een ruitje uit mijn deur van de kamer naar de hal kapot,
Ik heb zo'n deur met kleine ruitjes. Die kleine hond gebruikt het als een klatteluikje, vorige week ging, die grote er ook al door en zat bijna vast, maar het begint nu inderdaad wel koud te worden. Dus....klusteam, ik houd me aanbevolen.

Mieke, fijn dat je er weer bent.

Zeeman, je bent een kanjer hoor, wees trots op je zelf.

Ziza, geniet maar lekker van je kinderen, je hebt nog heel wat in te halen. Ik ken het, dronk ook toen mijn kids klein waren. Heb daardoor veel gemist, maar ik denk mijn kinderen nog meer.

Zo ga ff boodschappen doen, moet ik voor het klusteam nog wat meenemen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ruitje zit erin. Het afstoppen met stopverf blijkt net zoiets te zijn als fietsen...je verleert het nooit ook al doe je het jarenlang niet..alleen de handigheid loopt wat terug.
Zat ik dus al ruim een half jaar aan te hikken tegen een karweitje van een klein half uurtje...
Ik hou niet van het werken met vlakglas. Ik kan niet tegen bloed, maar het is allemaal zonder bloedvergieten verlopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion pas maar op met een nieuw ruitje als je honden het als kattenluik gebruiken....
Bij mijn vrouw thuis hadden ze vroeger een hond die een keer dwars door de ruit van de voordeur gesprongen was toen ie de postbode zag. Hoop consternatie natuurlijk maar snel een nieuwe ruit laten zetten. De schilder was net klaar met dat nieuwe glas en toen zag die hond die schilder die net bezig was z'n spullen op te ruimen. Je raadt het al...hond ziet schilder, grom grom, blaf blaf, aanloopje en pats, nieuwe ruit aan stukjes....Konden ze weer beginnen. Is later ondoorzichtig glas in gekomen, want die hond hield er zo'n koppijn aan over elke keer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,

De meeste van die gasten kende ik niet, was een bedrijfsuitje van mijn vrouw. De mensen die ik wel kende wisten niet dat ik met een drankprobleem zat, dus alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, voor de buitenwereld dan. Voor mij een gigantische overwinning. En ik heb me ongeloveloos goed geamuseerd, had ik niet verwacht.
Mijn vrouw begint het geloof ik ook te waarderen, eerst was ze een beetje sceptisch, maar ja, neem haar dat maar eens kwalijk.
Ook de kinderen krijgen al wat in de gaten: "Goh er staan geen bierflesjes meer".
Al met al reden des te meer om te proberen door te gaan. Nu alweer 15:50 uur, geen bier in huis gehaald, geen gedestileerd, helemaal niks. Staat nog genoeg in de kast, maar tot nu toe geen erge behoefte aan. Net toen ik even in de kast moest wezen, waar ook de drankvoorraad staat had ik even zoiets van: "kom ik neem een glas whiskey, kijken of je echt zo sterk bent". maar toen dacht ik gelijk aan de verhalen van andere mensen op dit Forum en heb de kast maar weer dicht gedaan en een glas sinsa genomen, wel met prik,haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi Kohtje, ik zie het zo voor me, die hond door dat glas. Arm beest.

Mieke, wat fijn dat je er weer bent. Als je nog een keer in een dip zit, en denkt geen aansluiting te hebben, moet je het gewoon zeggen hoor.

Zeeman, klasse, zo'n feest zonder alcohol. Moest je erg burpen van al dat water?

Nou, mijn computer is weer even aan de praat, maar hoogstwaarschijnlijk is het toch een hardware probleem (ouderdom hè). Waarschijnlijk maakt hij ergens af en toe niet goed contact, of zit er een krasje ergens op of zo. Kom er maar eens achter. Het wachten is dus tot hij er definitief mee ophoudt, helaas. En ik kan er dus steeds ieder moment zo uitvliegen. Er schrijft hier niet toevallig iemand die beunt met computers? Ik ben wel toe aan een goedkope nieuwe, of een goede tweedehands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Boppers, Bammie's back.
Weer helemaal blij. Lekker gesport, weg somber hoofd. Nog geen schone keuken maar ach ja, zolang m'n aanrecht en alles wat erop ligt niet wegloopt...
Sinds ik niet meer drink heb ik s óchtends vaak een dip. Sta op en dan voel ik me wel goed, eet wat, bakje koffie en dan na een uurtje ofzo stort ik ff helemaal in. Bah, nix aan. Maar nu weer oke.
Klitsieklatsie houden we erin koh.

Mieke, fijn dat je er weer bent.
Zeeman, top, goed gedaan. En goed dat je die wishky niet genomen hebt. Gevaarlijk hoor. Ben strakjes ook maar snel weggegaan. Ze zaten allemaal lekker aan het bier en te roken. Verslaving is nog niet helemaal weg, trek ook niet.
Nu kopje thee met koek, ook fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, had je, als je gedronken had, dan 's ochtends géén dip? Moet je me toch een keer uitleggen wat voor drankje dat dan was.

Zeeman, dat zijn de gevaarlijke momenten hoor. Denken dat ééntje wel kan, of dat het zo goed gaat. Goed dat je het niet genomen hebt.

Kohtje, volgens mij hebben hoge bergen altijd de eigenschap dat de toppen in nevelen gehuld zijn. Maar dat kan ook een mooi gezicht zijn, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...