Spring naar bijdragen

donderdag 16 november 2006

joann

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Joann,

Met jouw drukke leven en kids etc. denk ik dat je te weinig slaapt.
Ik las dat je een echt avondmens bent.. herken dat ook..
Ik gebruik vadispert 'nacht' onschuldig en homeopatisch.
2 a 3 tabletjes een uur voor het slapen gaan.
Valdispert 'rust' is ook fijn om overdag of 's avonds op de bank in te nemen. je wordt er niet suf van, maar net even een warme glow.
Ik wil niemand aan de medicijnen, al dan niet homeopatisch hebben, maar in heel veel afrikaanse en aziatische landen is heel gebruikelijk om iets van kruiden te nemen..
Ik heb gisteren overigens geen refusal genomen en wel wijn gedonken.
merkte dat de r toch nog in mijn bloed zat van dinsdag en voelde me lichtelijk naar worden..

fijne dag iedereen
Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann een hele goede!!

"Als het niet kan zoals het moet,
dan moet het maar zoals het kan"

Laat je niet gek maken! Beter dan je best kan je niet doen!!!!:)

Ik heb ook nog een tip als je niet goed kan inslapen Melatonine tableten kan je op recept krijgen is voor je biologische klok weer op ritme te krijgen....Kan ook helemaal geen kwaad en het werkt erg goed!!

Fijne dag vandaag en ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Laat ze maar l*llen, en kijk rustig mee op het werk. En doe zeer rustig aan. Ga regelmatig naar het toilet (geintje), loop eens door de gangen, met een pak papieren onder de arm. En dan gaat de tijd ook voorbij. En doe je wat is opgedragen, of niet soms?

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann succes!!

Bij de dokter vragen voor recept.
Zoals je weet werk ik in de horeca dan gaat m,n ritme ook wel eens helemaal verkeert...Dan neem ik een paardagen melatonine en ik ben weer normaal op ritme echt het werkt....Stewardessen nemen het ook...werkt ook voor jetlag enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He he... eindelijk kan ik weer normaal op het forum komen. Elke keer als ik een pagina wilde verversen kon die niet meer worden weergegeven en na opnieuw opstarten was ik zo weer een kwartier verder...Draadjes werden maar half weergegeven, kortom ik raakte alle draadjes hier een beetje kwijt.
Mijn eigen onvolprezen Anna heeft "iets" gedaan met de router of zo iets en nu is alles voor zover ik kan zien okee..
Gisteravond behoorlijk heftige verhalen over (pleeg)kinderen. Dan denk ik bij mezelf: moet ik nou blij zijn of juist niet dat we geen kinderen hebben... Maar ik denk er ook niet te lang over na want we hebben ons er na veel wisselende momenten nog niet zo lang geleden eindelijk bij neergelegd dat we ons met ons tweetjes moeten "vermaken". We geven nu veel aandacht aan twee nichtjes die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken. We lenen ze regelmatig om even niet in het keurslijf van "Moeten presteren" te hoeven zitten (die nichtjes bedoel ik dan). Heel prettig om met de oudste van de twee zussen(11 jaar) in m'n ateliertje bezig te zijn met "beeldende kunst" en mijn vrouw met de jongste(9) met muziek, twee liefhebberijen waar ze thuis bij lange na niet genoeg in gestimuleerd worden...

Nou, Marieke dat zal een opluchting voor je zijn...En dan ondanks dat gezenuw toch mooi een maand ADB, gefeliciteerd meid. Knap van je...

En Joann, jij sterkte met wat er nu weer allemaal op je afkomt. Hou in elk geval je koppie d'r bij. Dat hebben er al wel meer gezegd en terecht... Wees in elk geval maar blij dat dit nu geconstateerd wordt en niet 50 jaar geleden of zo. Er zijn toekomstmogelijkheden genoeg voor kinderen als jouw zoontje. met de juiste zorg en begeleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Monique, en ik lees al een paar dagen mee. Vandaag heb ik mezelf aangemeld om mee te kunnen praten met jullie, omdat ik zoveel herken van jullie verhalen en ervaringen. Ik hoop ook dat ik iets kan bijdragen op dit forum. Ik ben afgelopen maandag voor `t eerst in jaren gaan"slapen" zonder te drinken, dinsdag weer, maar gister heb ik wel 2 wijntjes op. Dus je zou mij in de categorie minderen kunnen plaatsen. Nou, groetjes van mij, en wie weet spreken we elkaar hier wel vaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Monique,

Gut, ook al zo origineel. Eerst een kadootje afgeven en je dan voorstellen.
Welkom hier. Mooi dat je aan het minderen bent. Hopelijk heb je jezelf zo goed in de hand dat je het bij af en toe een glaasje kunt laten. Voor de meesten hier is dat niet de makkelijkste weg om ADB (Alcohol De Baas) te worden omdat het gevaar van toch maar doordrinken steeds op de loer ligt.. Helemaal stoppen is ook niet makkelijk maar geeft uiteindelijk wel meer rust omdat je je niet steeds hoeft te bedwingen niet over je gestelde grens heen te gaan. Nul is nul. Die eerste niet nemen valt vaak ook niet mee maar zolang je die niet neemt komt het tweede glas niet in zicht. En trek in het eerste glas verdwijnt doorgaans na een tijdje vanzelf...

Als je wilt kun je je op het draadje Wie is Wie wat uitgebreider voorstellen. En hier kun je gewoon meepraten over van alles en nog wat. Maar als je al een paar dagen meeleest zul je dat al wel in de gaten hebben....

Veel succes met ADB worden en tot hoors.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Katrina, ik zie nu pas wat jij aan het klaarmaken bent....klinkt uitstekend. Helemaal als ik me bedenk dat wij het vanavond zo simpel houden. Witte bonen in tomatensaus met gehakt en (grof gesneden) soepgroenten. Beetje appelmoes erbij, snel klaar, voedzaam en ook wel lekker. Moeten vanavond al weer op pad, de Partner-relatie-groep. Nog drie keer (om de week) en dan weer elke donderdag naar de zelfhulpgroep... Altijd rennen, vliegen op donderdag...Snel eten, hondjes uitlaten en dan wegwezen....Ga dan vroeger eten, zul je zeggen..ja ja, zeggen wij ook, maar elke keer is het toch al weer later dan we denken als we willen gaan koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Jij beschrijft precies hoe het voor mij ook was.... s'ochtends was ik helemaal verrot en zei tegen mezelf (als ik in de spiegel keek en ik zag er niet meer uit , ingevallen wangen , ongeschoren) ik kap ermee en zo rond 15:00 begon het stemmetje in mijn hoofd weer tegen met aan te praten (obsessie) en ik begon te zweten (cravings) en dan kwam ik wederom met een geweldig ingenieus excuus om mijn gedrag te rechtvaardigen..

Deze ziekte vertelt aan mij dat ik het niet heb...ontkenning van het probleem terwijl de hele wereld zag dat ik mezelf aan het vernietigen was...

De hoeveelheden zijn niet belangrijk... maar ik moest toegeven dat ik als ik s'ochtend zei "ik doe het niet " en een halve dag later begon ik weer dat er iets niet helemaal klopte in mijn manier van denken...
En ik loog dus tegen mezelf... het is harstikke eng eigenlijk dat je iets doet wat je eigenlijk niet wilt doen..en hoe makkelijk ik mijn eigen beloftes verbrak door weer te gaan drinken en gebruiken...jaar in , jaar uit....

Met obessie bedoel ik ook dat als ik "hele gesprekken" in mijn hoofd voerde over wel of niet te drinken...en wat ik eraan kon doen....alleen alkies voeren zulke gesprekken in hun hoofd...normale mensen die wat teveel dronken minderen gewoon en gaan verder met hun leven , kost misschien enige inspanning maar het lukt ze wel...mij is het nooit gelukt hahahahaha....

Niemand kan voor een ander uitmaken of hij/zij alcoholist is... de diagnose kan alleen gesteld worden door de "patient" zelf...

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedant Marieke44, en Kohl voor jullie snelle reactie, dat kadootje was eigenlijk een (leuk) foutje, maar mooi meegenomen. Ik moet nog even wennen aan dit forum, maar ik leer snel hoor. Ik vind `t ook wel humor dat bij mijn naam een mannetjes icoontje staat (ook weer een foutje) Maar ik zal mezelf binnenkort wel verder voorstellen. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

Wat is het probleem dan als je succesvol kunt minderen en dus "gewoon" kunt drinken ?

Want als je "gewoon" kunt drinken ben je geen alcoholist...en dus ook niet verslaafd...

Zoals ik het dan begrijp is er dan ook geen probleem...

Zou je dit misschien kunnen toelichten ? Begrijp ik het niet goed wat je bedoelt ?

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Dat nare, onbestemde, sluimerende gevoel heb ik vrijwel voortdurend, zonder dat ik nou tranen met tuiten moet huilen. En bij mij hielp het drinken daar ook tegen. Ik denk dat het dat nog steeds zou doen. Heel vaak heb ik ook momenten dat het even weg is, dat ik kan genieten van iets moois, bijvoorbeeld als ik met de hond wandel, en ik heb vaak veel plezier met mijn kinderen, waar ik heel blij mee ben, net als jij. Maar dat gevoel komt steeds terug, en ik denk dat ik daardoor ook nog zo vaak trek heb.
En net als jij wil ik hiervoor geen medicijnen, want ik ken mezelf. Binnen de kortste keren ben ik weer aan iets anders verslaafd. Ik ben er ook nog niet uit hoe ik ervan af moet komen. Maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat wijn drinken, ook al is het maar twee glazen, niet de oplossing is. Het gevoel is dan alleen maar tijdelijk even weg, maar komt ook steeds terug. En je hebt meer en meer drank nodig, om het weg te laten blijven.
Ik probeer me nu te concentreren op die momenten dat het goed gaat, dat ik me prettig voel. Dat lukt lang niet altijd, en het kost veel inspanning. En bezig blijven is bij mij ook een goede therapie, hoewel ik daar vaak ook doodmoe van wordt. Maar hé, als ik doodmoe ben lig ik niet zo te piekeren 's nachts, dus elk nadeel heeft zijn voordeel.
Ik ben er ook nog niet uit of ik een keer met de huisarts hierover ga praten, misschien/waarschijnlijk wel, maar ik twijfel nog steeds. Als jouw huisarts een therapie weet hoor ik het graag van je.

Katrina, ik weet niet of veel stoppers denken dat minderaars geen verslaafden zijn. Ik denk het in ieder geval niet, want ik heb al een lange traditie van minderen achter de rug. Ik ben inmiddels voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet werkt, ik val steeds terug in mijn oude gebruik.
Ik heb Tactus er een keer naar gevraagd, en uit ervaring blijkt dat succesvol minderen wel mogelijk is, maar of iemand hierin succesvol is hangt mede af van een aantal factoren, zoals leeftijd (onder de 40 schijnt het gemakkelijker te zijn), aantal jaren dat je gedronken hebt, de periode dat je met succes matig hebt kunnen drinken, stress, financiële problemen, of problemen van andere aard waarmee je geconfronteerd wordt, en nog een paar. Ik weet niet of het overzichtje op de site te vinden is, waarschijnlijk wel. Bij mij werkten de meeste van deze factoren in het nadeel, dus dat verklaart voor mij ook waarom ik het niet kan. Maar dat kan dus voor iedereen anders zijn.

BB, ja, ik was vanochtend heel even aangemeld,hooguit een minuut volgens mij, maar ik heb gemerkt dat je naam veel langer blijft staan. Dit in het kader van niet perfect zijn.

Overigens heb ik vandaag op mijn werk een nieuwe opdracht gekregen, waarin ik geen fouten hoef te maken. Het hoeft niet perfect te zijn, dus enige inspanning zal het wel vergen, maar ik geloof zelfs dat het op prijs wordt gesteld als er geen, of niet teveel fouten in zitten. Ik heb een uur in mezelf zitten grijnzen, geloven jullie dat?

Voor iedereen die 's avonds niet moe is, willen jullie wat van mijn vermoeidheid overnemen? Ik wil er wel wat van kwijt.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond medeforummers,

Alweer een dag voorbij en bijna weekend, ik dacht vanmorgen toen ik opstond dat het alweer vrijdag was, maar helaas.

Het droog staan gaat buitenverwachting nog steeds goed, nu 11 dagen (gekkengetal), en geen afkick verschijnelen meer.

Mis m'm biertje nog niks, heb zelfs vandaag een paar flesjes in de supermarkt gehaald voor m'n schoonzonen, deed me niks., ik kon zo met de flesjes naar huis lopen thuis in de koelkast gezet, deur dicht, and that's it.

Zojuist ( 17:45 uur) was een kennis effe op bezoek en die schonk ik een whiskey in, m'n favoriete lekkerste whiskey. Lekker, het water loopt me alweer bijna in de mond ;). En wat denk je, zelf nam ik niks, nada, niente,noppes en het deed me echt waar helemaal niks. (ik wordt niet goed, moet me na laten kijken !!!)
Hij keek wel effe raar, maar ja hij is alweer weg, fles weer in de kast en Zeeman aan de Bitter Lemon.

Sorry voor diegene die het er moeilijker mee hebben, ik weet niet wat er met me gebeurd is. Ik sta voor een compleet raadsel. Een van de redenen dat ik nooit echt wilde stoppen was de angst om te stoppen en de pijn van de verleiding, om die de baas te kunnen.
Ik had er erover gehad met m'n thuiswonende dochter (22 jaar), en die zei dat zij dat drie weken geleden had toen ze stopte met roken, gewoon van de ene op de andere dag. Roken haar collega's en ze ruikt het doet het haar ook helemaal niks. ??

Enfin, zoals ik al eerder schreef, dit is nog maar dag 11, ben benieuwd hoe het verder gaat. Mocht ik een keer bezwijken zal ik het zeker laten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)Hoi Marieke44, ik ben een beetje aan `t oefenen, als je het niet erg vind, ik ben al een heel eind met die emocions (dat schrijf ik helemaal fout) Maar om antwoord te geven op je vraag of ik wel kan slapen: NEE, maar ik dwing mezelf om te blijven liggen, maar de gesprekken in m`n hoofd zijn nog `t ergst. Normaal ging ik ladderzat slapen en hoorde verder niets. Nu hoor ik hoe vaak de honden van de buren blaffen, de c.v aanslaan, dat er met deuren word gegooit, mijn kinderen die nog wat uit de koelkast pakken, noem maar op. Dat ik daar jarenlang doorheen heb geslapen is voor mij een reden temeer om te minderen. groetjes van Monbique.. enne ik blijf oefenen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...