stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Soms ben ik aan het lezen, meestal haal ik er veel steun uit, wijze woorden waar ik wel wat mee kan.Maar dit geemmer stoord mij wel het meest. Ik besef dat als je schrijft op het forum je afgerekend kan worden tot op de letter, maar wij zijn volwassen, ga niet muggesiften. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Hallo Stien,bedoel je huiswerk voor de internetbehandeling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Op een feest heb je mensen die staan te dansen, mensen die zitten, mensen die dronken zijn, mensen die zat zijn, mensen die nuchter zijn, mensen die tipsie zijn, mensen die veel praten, mensen die weinig praten, mensen die behulpzaam zijn, mensen die asociaal zijn, mensen die lachen, mensen die serieus zijn, mensen die de boventoon voeren, mensen die op de achtergrond blijven, mensen die je irriteren, mensen die je leuk vindt.... Kortom, deze verscheidenheid aan mensen maakt van het feest een feest, want oooh, wat zou het anders een saai feestje zijn. Dit geldt ook voor dit forum. Als we allemaal hetzelfde zouden zijn, dan waren we snel uitge****Gr, Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Kohtje, ja ik bedoel dat soort huiswerk, ernstig niet? Dat het toch zover heeft moeten komen dat ik huiswerk moet maken voor mijn slechte gewoonte. En dan te bedenken dat ik meer slechte gewoonteser op na houdt. Hoe moet dit verder en waar houdt dit ooit een keer op?Kun je ook een forum verslaving opbouwen? Ik ben zo'n overgevoelig mens voor al dat soort dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Nieuwe en oude forummers,een berichtje van mij omdat ik het bericht van Houtje van vanochtend erg roerend vond.herkenbaar vooral in haar omschrijving van het zitten wachten op een wonderals je stopt met drank.half december vorig jaar heb ik voor het eerst in tijden een dag niet gedronkentoen een hele tijd met droge dagen, steeds meertot maarttoen ben ik helemaal gestopten nu drink ik heel zelden een heel enkel glasmijn Phoenix is ook niet uit de as herrezen, integendeelmijn as ziet er nog wat grauw en smeuelend uit, geen vogel te zienmaar wel wat grassprietjes hier en daartot er weer een klein brandje uitbreekt en alles weer even grauw lijktlijktwant in werkelijkheid broeit er een hoop krachtkan ik dingen heel scherp en anders zien dan voorheenstap ik af en toe uit mijn slachtofferrol en bezie mezelf zeer kritischik bries door allerlei ingewikkelde situaties heen, maak af en toe brokkenik ben een heftig mens, met goede wil tot zelfbeheersingik ben ook heel dankbaar voor de ruimhartigheid van een paar siginificante anderenin elk geval voel ik mijn kracht hier en daark heb waarschijnlijk vroeger niet heel veel gedronkenmaar voelde me wel erg afhankelijken dat verafschuw ik, afhankelijk zijnik ben recht door het drankprobleem heen gegaanheb alcohol van vriend tot vijand tot neutrale stof gemaaktik wil niet alert en bang blijvenik wil verder, af en toe met een glaasjezonder angst daarvoor en zonder veel of regelmatig of als schijnmedicijnvoor een glas verdund 1:5 (waar blijft de smaak?) ga ik niet1 glasgewoon datof niet, ook goedof meer? nu even niet...............ik lees hier af en toe, schrijf niet veelik wil nl voor mijn dagvulling ook niet afhankelijk zijn van de virtuele wereldook die "verslaving" bestrijd ikStrijd, tja, dat duurt nog mijn leven lang ben ik bangmaar voor strijd met mezelf ben ik niet bangik ben eraan gewend.[Als ik gedronken heb schrijf ik overigens nooitheb ik ook nooit gedaan, ik zat altijd heerlijk te sieperen in mijn coconnetje...............of ruzie te maken met mijn gezelschapDAT wil ik dus nooit meer!en niet te vergeten me erg stoer en drempelloos uit te sloven] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Ja Stien, alcohol is in ons geval een ernstige zaak geworden..En forumverslaving is heel erg mogelijk. Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken om te weten dat dat kan.Je bent toch niet bang voor de juf hè? Ik heb tijdens m'n behandeling altijd te horen gekregen (en ben uiteindelijk tot het besef gekomen) dat je het nooit fout kan doen... Je doet wat je doet en je kunt het anders doen misschien, maar niet fout of goed... en al helemaal niet voor een ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Mick,Je hebt weer helemaal gelijk, ik maak pas op de plaats, zo had ik het nog niet bekeken.Zondagavond en ik ben aanwezig op een feest, mijn avond kan zo niet meer stuk.Want de laatste tijd meed ik alle feestjes, je begrijpt wel waarom denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Kohtje,Wijze woorden, maar wat verwarring en onrust in mij zaait is dat alles wat je op papier zet je niet in een paar woorden anders kan overbrengen. Tekst kan gemakkelijk anders geinterrepteerd worden. Is toch anders als een gesprek van tot. Bovendien geef je antwoord op vragen terwijl je in je achterhoofd alweet wat de komende vragen zullen zijn. Emotie kan je niet kwijt, zo voelt dat op dit moment bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Mick, je hebt het heel goed gezegd, ik denk hetzelfde als jij, alleen kon ik niet op de woorden komen. Petra, je bericht klinkt voor mij positief. Je gaat je strijd winnen meid, Phoenix of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Hoi allemaal,Het gevaar zit niet in de alcohol of de drugs....mijn probleem zit in de manier van denken...dat leidt tot gebruik van alcohol en drugs en als ik de eerste oppakte kon ik niet meer stoppen wat het fysieke deel van mijn verslaving is...dus mijn voornaamste probleem speelt zich af in hoe ik denk...en vervolgens tot aktie overga...en niet alleen met drank en drugs hahahahaha....Wat mij enorm helpt is de wetenschap dat wat ik denk in een hoop gevallen gewoon onzin is en als ik dat kan "zien" helpt mij dat enorm...als ik echter verstrik raak in allerlei gedachtes , emoties en gevoelens en ik ga vervolgens geloven dat het allemaal waar is dan wordt ik harstikke gek.... toen ik stopte met gebruiken heb ik meerdere malen aangegeven aan mensen dat ik echt dacht dat ik nog gekker was zonder alcohol en drugs dan met...mijn hoofd ging als een racebaan....een hoofd dat 1000km/per uur gaat zonder rem.....wow!!.... periodes van rust in mijn hoofd werden afgewisseld met storm in mijn hoofd...ook veel paniekaanvallen gehad...dat is de laatste maanden bijna verdwenen..Het "zien" wat ik hierboven beschrijf is mijn "Hogere Macht" die mijn obsessie heeft weggenomen....Maar soms is het niet aanwezig en dan heb ik de steun zeker nodig van mijn AA maatjes en mijn sponser....Misschien ben ik in die zin afhankelijk van AA....en weet je ... ik vind het best.... mij maakt het niet meer zoveel uit....ik zelf geloof niet in totale onafhankelijkheid... ik ben van zoveel dingen afhankelijk om te kunnen functioneren zoals vandaag.... de electriciteit in huis , mijn baan , het feit of mijn auto start , de economie...en deze dingen vind ik zo vanzelfsprekend dat ik niet eens besef dat ik daar van afhankelijk ben......neem nou internet...om op dit forum te kunnen chatten ben ik afhankelijk van de provider etcetc...Iedereen heel veel sterkte vanavond die het moeilijk heeft...En probeer in te loggen voordat je gaat drinken want mensen op dit forum kunnen elkaar door de moeilijke momenten heen trekken...alleen je moet zelf de eerste zet maken...dat kan een ander niet voor je doen...Groetjes,Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Ziza,Je komt dus regelmatig bij de AA, vertel, vanafwanneer kun je er terecht.Moet je een bepaalde tijd clean zijn?Is het verstandig dit te combineren met het internet therapie?Zo ja vanaf wanneer?Is zo'n eerste entree niet erg beangstigend?Vertel ben zeer geinteresseerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Ja, Vlinder, hoewel het nu wel weer gaat. Ik ben een avondmens, hoewel ik het niet meer zo laat kan maken als vroeger, dus 's avonds voel ik me altijd beter, ook als ik ziek ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Hoi Stien,De enige voorwaarde om naar AA toe te gaan is een verlangen om te stoppen met drinken..je hoeft dus niet al een tijdje nuchter te zijn...Je kunt het beste op de site van de Nederlandse AA kijken waar er meetings gehouden worden in jouw omgeving...er staan altijd telefoonnummers bij van mensen die je kunt bellen als je er naar toe wilt gaan maar dat hoeft natuurlijk niet...Ik was natuurlijk bang toen ik voor de eerste keer daar kwam...maar de sfeer was goed en de mensen behulpzaam...probeer verschillende meetings want dan ontmoet je ook verschillende mensen...er is altijd wel iemand die vroeg of laat jouw verhaal vertelt...dus waar mee jij kunt identificeren...Combineren met internet-therapie .... kan ik je niks over vertellen want ik heb nooit internet-therapie gehad...Ik weet niet wat internet-therapie inhoud.....Een keer kijken kan geen kwaad lijkt me..Misschien zijn er andere mensen op dit forum actief die jou die ervaring kunnen geven.....Mocht je vragen hebben over AA .... stel ze dan gerust....Hartstikke goed van jou dat je op zoek bent naar de oplossing van je alcoholprobleem...Tot schrijvens,Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Jammer dat ik geen antwoorden krijg van Ziza, mogelijk morgen Ziza?Iedereen een fijne avond, ik ga vroeg te bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Ziza, toch nog je antwoorden gelezen , bedankt voor je bijdrage.. Ben weer een stap wijzer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Petra,Jammer dat je niet vaker ingelogd bent en schrijft. Zou graag meer van je willen lezen en leren over de ontluikende grassprietjes en zo voorts.Iedereen die trots op zich mag zijn, geniet ervan vóór je vanavond in bed stapt. Er komen weer wat makkelijkere dagen aan, vrijdag en zondag vindt iedereen (c.q. de meesten) toch het moeilijkst.Koekie/Houtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Ziza bedankt, voor vannacht allemaal weltrlust en morgen fris weer op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Hoi Allemaal,Ik ben hier als oude veteraan 'slechts op bezoek'en ik vind het weer prettig om ieders berichten te lezen.Mathilde is van het groepje dat zich een tijdje geleden van het forum heeft terug getrokken omdat, met name Mathilde, al zo lang mee deed en er gewoon es een keertje mee op moest houden.Mathilde was van lange periode's goed maar ook van de onverhoedse valkuilen.Laatstgenoemden hebben sinds januari van dit jaar zich niet meer aangediend.Het gaat heel goed met deze Mathilde.Ben daarom van plan om in de toekomst zo af en toe even langs te wippen.Ik leer van jullie en jullie misschien wel van deze Mathilde.Groetje,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Katrina, wat is toch in hemelsnaam je bedoeling...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Lieve Koh, steek je energie in mensen die er wat mee willen en er wat mee doen. Mijn advies aan jou.Weltrusten voor straks, spreek je morgen ongetwijfeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Beste Katrina,Ik ben bang dat je jevergist hoor!Ik ben gewoon Mathilde en ik heb niets veranderd aan mijn naam. Ik heb gezien dat er inmiddels ook een Mathild-a meeschrijft. Leuk toch, gewoon. En toevallig lijken onze namen op elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Alweer GAAAAAAAAP. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Weltrusten voor nu. Spreek jullie morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Ik GAAAP mee,Trusten BamBamNou welkom Marja.Mag je hopelijk wel zo noemen hè?Voorkomt misschien verwarring alhoewel ik nog wel het verschil tussen icoontjes zie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 november 2006 Rapport Share Geplaatst 19 november 2006 Als je niet al te dronken bent zie je het verschil wel in schrijfstijl. En onze Mathilde (Tante Til) is er een uit honderdduizenden die herken je meteen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden