Spring naar bijdragen

Woensdag 22 november 2006


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Ik lees weer dat er wat mensen willen vertrekken en dan verwijs ik jullie naar het stukje van Ziza op het draadje van Kohtje gisteren....
Daar wil ik aan toevoegen dat je hier op het forum voor je zelf bent en er ook moet uithalen wat goed voor je is. Daar denk ik dat als je een lijstje maakt er meer goed is dan niet goed!!
Dus blijf gewoon en maak er niet zo,n punt van joh!

Er is al genoeg gezeur in de wereld, mensen worden steeds meer egoïstische dus denk ik laten we elkaar hier gewoon helpen!!

Fijne dag, stem goed!!!


En ik drink inieder geval vandaag niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Heb sinds tijden niet zo goed geslapen, heerlijk.

Koekie, ik wou dat ik zo'n psychiater had, die van mijn is zo raar.
Hij vraagt of ik nog campral genoeg heb, maar hij vraagt niet of ik nog alcohol drink en hoe het met me gaat? Nee, alleen dat rot medicijn aanprijzen voor mijn paniekstoornissen, dat nog geen jaar op de markt is. Bah, ik heb totaal geen goed geval bij die man.


Stien, Lijkt me heel moeilijk en vervelend om zo de feestdagen in te gaan, vooral omdat je moeder zo claimt en de familie uit elkaar valt. Des te groter wordt de valkuil, dus meid sterkte, ga zo door.

Marieke, ik denk dat ik ook mijn breinaalden weer opzoek, het klopt wel hoor, dan ben je bezig en je gedachten gaan niet zo snel naar de alco.

Anna: Heb je nog steeds last van je schouder?

Katrina, ik breide vroeger ook altijd eigen ontwerpen, leuk hoor.

Femmy en Lianne: Denk er a.u.b. nog even over na :D

Ferry, jij bent toch ook eigenlijk een beetje een zeeman!!!

Kohtje: Als je anoniem wilt blijven, ga je toch onder de naam Rembrandt.

Ik kan toch mijn stembiljetten niet weer vinden, schijnbaar heb ik die zo goed weggelegd.
Weet iemand of ik dan nog kan stemmen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-Had ik ook de 3 tassen met flessen moeten helpen uit de bus te laden? Ik zat daar apatisch angstig dat de dame door haar benen zou gaan, zo wankel stond en liep zij.
-Moet ik me hier verder mee bemoeien, zodat zij hulp aangeboden krijgt? Ik voel me toch wel een beetje schuldig dat ik haar dat niet verder aanbied. Zij is overigens een volslagen vreemde voor me, maar woont wel in ons dorp.
-Het gekke is , ik voel een verwantschaqp, zo kan ik worden, eindigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Stien, denk maar aan jezelf.
Kun je zien, dat onregelmatig werken ook nog voordelen heeft.

Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen hoor, volgens mij sta je daar zo verbaasd naar te kijken, dat je totaal zelf even de weg kwijt bent,
En als ze zo dronken was, zal ze het ook niet meer kunnen herinneren, dat jij daar ook stond.
Dus.....Stien, niets van aan trekken, wees blij dat jij de kracht hebt gevonden om de alcohol los te laten.


Ferry, dat jij nog zo bang wordt voor de feestmaand?
Ik dacht echt, dat jij al zover was, dat het je bijna niets meer zou doen.
Zo zie je maar weer, we zijn voor de rest van ons leven vatbaar voor die Gremlins.
Leef vandaag, morgen zien we wel weer.

Joann, ben je ook ziek geworden???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees even tussen de bedrijven door.

Stien, wat een schokkend maar ook herkenbaar verhaal. Die arme vrouw. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat te doen. De kans is groot, dat als je haar een keer aanspreekt als je haar weer ziet, ze alles ontkent en zelfs verontwaardigd is over je bemoeienis. Niettemin is duidelijk dat ze een probleem heeft. Pijnlijk is ook de herkenning die je in zo iemand ziet.

Als ik boodschappen doe (ik kom vrijwel altijd in dezelfde supermarkt) zie ik daar ook regelmatig een vrouw die altijd met 4 tot 6 flessen sherry naar huis gaat, van die grote. Afgelopen zaterdag stond ze voor me bij de kassa. Op dat moment maakt ze geen dronken indruk hoor, maar die flessen geven toch te denken. Je ziet ook dat ze er steeds slechter uit gaat zien. Toch ga ik die vrouw er ook niet op aanspreken. Nog niet zo lang geleden stond ik daar zelf, niet met sherry, maar met evenveel flessen wijn. Vaak nog een smoesje erbij, over een verjaardag, of visite. Ik zorgde er zelfs voor dat ik niet steeds bij dezelfde cassière aansloot, in de hoop dat het dan niet zo op zou vallen. En niemand keek me raar aan, niemand vroeg iets.

Ik vraag me ook af of hier nog meer mensen ervaring mee hebben. Wat doe je in zo'n geval? Zeg je iets, of hou je je erbuiten? Moeilijk.

Sneeuwwitje, ik heb op het moment niet zo'n last van mijn schouders (wel af en toe van mijn tennisarm), maar de spieren in mijn nek/schouders zitten altijd min of meer vast. Ik heb jarenlang fysio- en oefentherapie gehad, maar helemaal los te krijgen is het niet meer. Breien is dus niet goed voor mij, het werd me door beide therapeuten met klem afgeraden. Als ik erg gespannen ben door stress wordt het erger, en dan krijg ik ook heel erge hoofdpijn, waar eigenlijk geen pijnstillers voor helpen. Dan neem ik wel eens een spierontspanner, waar ik zelf ook wat rustiger van wordt.
Het is het gevolg van een combinatie van de verkeerde houding (teveel voorovergebogen achter een bureau gezeten) en opgebouwde spanning. De ergste klachten zijn niet zo lang na de geboorte van mijn jongste zoon ontstaan, ik breide toen nog heel veel, ook voor de kinderen. Toen al was mijn relatie niet goed, al sloot ik daar zelf mijn ogen nog voor, en ik denk dat het grootste deel van de spanning daar het gevolg van was.

Wat betreft de feestdagen, op dit moment kan ik me er eigenlijk nog niet zo druk over maken. Ik zie wel. Toen ik net gestopt was met drinken zag ik daar heel erg tegenop, maar ik heb me toen bewust gedwongen nog niet zover vooruit te kijken. Ik ging en ga per dag. Nu zie ik wel, misschien dat ik een glaasje neem om het nieuwe jaar in te luiden, als ik er niet té veel zin in heb. Als ik terug kijk naar vorig jaar, besef ik dat ik toen met die dagen voldoende gedronken heb voor dit jaar erbij. Het jaar daarvoor trouwens ook. In feite was dat helemaal niet gezellig meer, dus ik verheug me op een gezellige, nuchtere Kerst. Dat is in 18 jaar niet meer voorgekomen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stien,

Je zegt dat je verhaal niet aan zou sluiten wat ons bezighoudt.. Voor mij geldt dat niet. Bijna dagelijks word ik geconfronteerd met dronken mensen op straat. Ik betrap mezelf er op dat ik speciaal let op gedrag dat duidt op dronkenschap, en met een gevoel van herkenning en schaamte realiseer ik me elke keer weer dat ik er ook zo bijgelopen heb. Ook in de supermarkt is dat vaak zo, als ik weer iemand zie die alleen een fles wijn, port, een aantal blikjes bier, noem maar op afrekent. Vooral 's morgens zijn dan vaak symptomen van alcoholisme zichtbaar, zweten, bibberen, de hele bups..

Als ik met de honden loop kom ik vaak langs een gracht waarlangs een grasstrook met een paar bankjes ligt. Op een van die bankjes zit als het redelijk weer is een plaatselijk 'bekende' dronkaard. Als ik zelf nuchter ben (nu gelukkig al een hele tijd achter elkaar) maak ik vaak een praatje met hem, als hij tenminste aanspreekbaar is. Van het voorjaar vertelde hij me dat ie over een paar dagen jarig was en dan 40 zou worden. Op die dag kwam ik vroeg in de avond met m'n hondjes langs dat bankje en hij zat daar met een flink voorraadje bier. Ik feliciteerde hem met z'n verjaardag, en tot op de dag van vandaag heeft ie het daar nog over.. Ik was de eerste die dag die hem feliciteerde. Een eenzaam figuur die voor mij altijd een schrikbeeld was van hoe het zou kunnen eindigen. Maar door z'n sympatieke uitstraling ga ik hem niet uit de weg.

D'r zijn er ook wel waar ik met een boogje omheen loop omdat ze vervelend zijn. Deze scene van dakloze zwervers aan de alcohol (en drugs) staat me voor ogen als iets waar ik zelf aan de poort heb gestaan. Uiteindelijk heb ik op het nippertje het tij weten te keren, maar dat schrikbeeld staat me nog altijd helder voor ogen...en sterkt me in het gevoel dat ik m'n leven weer aardig op de rails heb. En dat ik geluk heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemiddag iedereen, daar gaan we weer. Vandaag dan maar m`n stopdag ingepland, want gister toch wat gedronken. Gelukkig niet TE veel, maar toch. Ik moet wel zeggen dat ik er gisteravond wel van genoten heb, en ik heb niet eens in de put gezeten. Ik merk nu dat ik de dood van m`n broer aardig heb verwerkt. Maar het is altijd even schrikken als je zoiets over een bekende hoort. M`n avond gister goed besteed: ik heb mijn jongste zoon een eerste les in strijken gegeven, en dat viel niet tegen. Tussendoor een vriend van m`n oudste opgevangen die `t moeilijk hab, en de avond vloog voorbij. ik moet er nu weer even vandoor, stemmen enzo, maar ik spreek jullie later nog. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Monique,

Geef mij zo'n zoon... wauw, helemaal te maf... Ben trouwens wel blij dat mijn moeder dat niet heeft gedaan destijds, hoewel, ik maak er nu (als ik al eens strijk) wel altijd een zootje van wat betreft vouwen en plooien..

Goed dat je niet TE veel gedronken hebt, dat je het kennelijk in de hand hebt weten te houden. Heb je nou achteraf niet zoiets van: dat had helemaal niet gehoeven? Misschien kun je dat dan een volgende keer dat je behoefte aan alcohol hebt meenemen.

Stem ze..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage, maar geloof me het blijft met gemengde gevoelens, Hoe help ik zo iemand terwijl ik zelf nog zoveel hulp nodig heb!!! Nog niet te bevatten, sleept hun flessen alcohol de bus in, krijgt nulp bij het tassen uitladen. Staat zo onvast op de benen dat iedereen z,n hart vast houdt.???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje, ja geweldig he, zo`n zoon? Hij doet de koksopleiding, en vroeg gisteravond of ik z`n serveerbloes wou strijken. Dus heb ik hem zo goed mogenlijk gehopen, ik deed `t strak trekken, en hij met het ijzer erover. Later moet hij het ook zelf kunnen, vind ik. Hij leert ook veel van me in de keuken, van koken tot hygiene, dat is ook belangrijk, en een lol dat we samen hebben, is niet minder belangrijk. Maar om op je vraag terug te komen: ik heb er geen spijt van, maar ben wel blij dat ik niet meer in huis had. Met boodschappen doen hou ik er gewoon rekening mee dat ik `s avonds een andere gedachtengang heb dan overdag. Vandaag maar niks in huis halen dus. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien, misschien is die vrouw nog niet zover dat ze geholpen wil worden, het moet toch echt uit de persoon zelf komen om in te zien dat ze tever gaat. Sommige mensen komen er nooit achter en gaan hun hele leven zo verder, anderen komen zelf tot inkeer. Het blijft altijd moeilijk voor een buitenstaander om dat in te schatten, ik zie het ook om me heen, maar mensen zagen het ook bij mij. Als ik er door vrienden of familie op gewezen werd, ging ik meestal nog meer drinken, omdat ik er nog niet aan toewas. Dat is een conflict met jezelf. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Toen ik een tijdje terug steeds meer ging vallen, of ergens tegenaan stootte (ik stond altijd onder de blauwe plekken) was voor mij de maat vol. Zo bereiken de meeste mensen een keer hun grens, en dan moet je gaan nadenken of je zo wilt verder gaan of niet. Ik weet niet of je hier wat aan heb, maar mij doet het goed om dit even te schrijven. Misschien egoistisch van me, maar het gaat vanzelf. Dat is misschien mijn eigen verwerkingsproces waar ik nog middenin sta. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monique, leuk, zo'n strijkende en kokende zoon. Bof jij even, straks hoef je het zelf niet meer te doen. Fijn dat je gisteren niet teveel gehad hebt, maar dat gaf je zelf al aan. En het is ook goed om te bemerken dat je het verdriet over je broer eigenlijk al vrij goed verwerkt hebt. Ik vind het knap van je, dat je er bij het boodschappen doen al rekening mee houdt niet teveel in te slaan. Ik kreeg dat niet voor elkaar. Een enkele keer kocht ik uit goede voornemens wel eens te weinig, maar dan ging ik 's avonds lopen shoppen, en dat kostte me veel teveel geld. Dus meestal zorgde ik uit voorzorg maar dat ik voldoende in huis had. Goed op weg.

Stien, je zei daarnet iets, waarmee je eigenlijk al het antwoord gaf op je eerdere vraag. "Hoe moet ik zo iemand helpen, terwijl ik zelf nog zoveel hulp nodig heb?" Precies. Deze vrouw is er denk ik nog niet aan toe om te stoppen. Jij wel, en je staat pas aan het begin. Het is nog moeilijk genoeg voor jou, dus moet je nu in de eerste plaats aan jezelf denken, en voor jezelf zorgen. En als jij alles weer helemaal op de rails hebt, kun je anderen misschien ook gaan helpen. Enneh, probeer je toch maar niet te gaan glijden? Goede nachtdienst vanavond.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, ja geweldig he zo`n zoon? Maar dat was nog niet alles, de jongen die ik een tijdje heb opgevangen, met meeeten, onderdak geven en naar z`n verhalen luisteren, wou gister ook graag iets terug doen voor me. Dus heeft hij gister de afwas voor me gedaan, anders voelde hij zich schuldig zei hij. Eigenlijk heb ik wel een mooi leven zo, vind je niet? En inderdaad, ik ben zo`n 3 jaar de dood van m`n broer aan het verwerken geweest, maar op een gegeven moment moest ik ook weer verder, anders zou ik ook zo geeindigd zijn, en dat kon ik niet maken tegenover iedereen om me heen, en later ook voor mezelf. Ik heb hele periodes gehad dat ik dacht dat het nooit over zou gaan, maar weet nu beter, er is nog zoveel moois in dit leven, en daar wil ik nog zo lang van genieten. Ik zeg altijd dat ik nu al dubbel geleeft heb. Ik ben pas 35, maar omgerekend ben ik al 70, gelukkig niet aan de buitenkant, maar vanbinnen. Kan je nagaan hoe het is als je echt 70 jaar bent! Dan zal ik wel een lief omaatje zijn die nog steeds mensen probeert te helpen, zit in de aard van het beesje hi hi. grotjes van (oma) Moniuque.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dat is ook niet van de ene dag op de andere dag gekomen, dat ik een positieve levenshouding heb gekregen, daarvoor ben ik door vele diepe dalen gegaan. Maar heb al wel veel van `t leven geleerd, met vallen en opstaan noemt men dat. En ja, ik probeer een zo`n lief mogenlijke moeder te zijn, omdat ik zelf al op m`n 12 de uit huis ging. Ik weet dus hoe het niet moet. Dat was ook een van de redenen dat mijn broer eruit is gestapt(geen leuke/ moeilijke jeugd) Dus ik weet heel goed hoe belangrijk de band tussen moeder en kind is. Ik wil graag m`n hele verdere leven kunnen genieten van mijn knullen, en dat kan alleen maar als ze ook wat aan mij hebben. Ik hoop alleen niet dat ik TE snel oma word (de oudste is 16 en heeft een vriendin) Maar ook daar praten we gelukkig ook samen over. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forummers,

Bij deze laat ik jullie weten, dat ik stop met het forum. Ik heb net een PB ontvangen van Katarina, dat ik degene ben die haar kwetsende PB's heeft gestuurd. Ik vind ze niet kwetsend. Ik heb haar er alleen op gewezen. Dat ze herhaaldelijk de mensen onder uitschoffelde. Ik heb ook de moderator, een paar keer op de hoogte gebracht. Er is me nu verstaan gegeven door Katarina, dat ze de PB's aan Tactus moet sturen. En ik dan wordt verwijderd. Zo zijn jullie op de hoogte.

Het gaat jullie allen goed.

Ferry.

ps. Ze zijn niet vriendelijk geweest, die PB's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Voor mij heeft het best lang geduurd voordat ik echt de beslissing had genomen om wat aan mijn alcohol en drugprobleem te doen...tot die tijd was het aanmodderen en terugvallen...en het was zeker niet de plezierigste tijd in mijn leven...het werd erger en erger...
In AA wordt bij de eerste stap vaak gepraat over je "bodem/dieptepunt" bereiken....en een bodem/dieptepunt is in dit geval de pijn van binnen...en dat voelen .... die totale machteloosheid en dat gevoel van leegte en eenzaamheid....ik praat hier uit het oogpunt van een alkie...
Zolang je dat niet voelt en niet bereid bent om er alles voor over te hebben om het alcoholprobleem op te lossen maakt een alkie weinig kans om te herstellen...In AA wordt deze fase "nog niet klaar" genoemd en het is afschuwelijk om te aanschouwen...je ziet de persoon in tweestrijd met zichzelf..ben ik klaar of niet klaar...deze ziekte van alcoholisme is de enige ziekte die in je oor fluisterd dat je het NIET hebt...
Persoonlijk ken ik zat mensen die in die strijd zitten en stukje bij stukje verliezen ze alles om hen heen...en altijd hebben ze zelf een oplossing die niet werkt...ik ken een jongen die al 7 keer op de intensive care heeft gelegen en nog steeds doorgaat...hij kan niet toegeven dat ie een probleem heeft...en nu zit hij weer in een kliniek....Verslaving = slaaf van.....
En nogmaals ik praat vanuit het standpunt van een alkie....het bewijst ook hoe sterk deze ziekte is...
Niemand maar dan ook niemand kon mij ervan overtuigen dat ik een alkie/verslaafde was dat kon ik alleen zelf....en tot die tijd was het pijn , pijn en nog eens pijn...en uiteindelijk ging ik door mijn knieen... sta er nu nog versteld van waarom ik zo lang heb gewacht met aktie ondernemen...waanzinnig eigenlijk....maar wel blij dat ik bevrijd ben van de obsessie met alcohol en drugs....

Allemaal een hele fijne avond en succes....

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve help Ferry, ga alsjeblieft niet weg. Je bent nog wel mijn trouwe maatje, die gelijk met mij opgaat. Om te beginnen kan ik me niet voorstellen dat Tactus jou van het forum verwijderd, als Katrina jouw pb's naar hun doormaild. Katrina heeft zelf vele malen heel vervelende dingen tegen mensen gezegd, waardoor hier vaak een ruziesfeer ontstond waar Femmy het gisteravond nog over had. Toch is zij niet door de moderator van het forum verwijderd.

Ik ken jou als iemand die altijd oprecht zijn mening zegt, soms misschien ongezouten, maar ik heb nog nooit een verkeerd woord van je gelezen. Je bent er altijd om mensen een woord van steun te geven, als ze dat nodig hebben. Doe me een lol, en ga niet weg vanwege de mening van een persoon, die zelf ook nogal eens de fout ingaat. Ik stel je bijdrage hier erg op prijs.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DIT FORUM HEEFT BETERE RICHTLIJNEN NODIG....

Het is zo jammer om te zien dat sommige mensen misbruik maken van dit forum....en wat nog treuriger is dat ze het zelf TOTAAL niet doorhebben en ZIEN wat ze anderen aandoen....

Ik noem dit EGOISTISCH ...

Toen ik in een AA meeting zat en helemaal los ging over al mijn persoonlijke problemen en met name over mijn vader nam mijn sponser mij na de meeting apart.... en toen vertelde hij me wat voor ongelooflijke egoist ik was...er zaten namelijk 2 nieuwkomers die net 2 dagen droog stonden en dan zat ik daar met 3 maanden sober te verkondigen wat een klootzak mijn vader wel niet was en wat een rotleven ik had omdat ik mijn zin niet kreeg ....dumpen wordt dit ook wel genoemd....dus iemand komt voor zijn eerste meeting en die moet naar dat gejank van mij luisteren terwijl die komt voor een oplossing van zijn drankprobleem...en op zoek is naar eens stukje kracht en hoop om zijn derde dag door te komen....
En natuurlijk dacht ik bij mezelf "wat een gelul , ik maak zelf wel uit wat ik zeg" maar mijn sponser had helemaal gelijk...
Kun je nagaan als 2 of meer mensen met elkaar gaan lopen bekvechten hier en lullige tekstjes over elkaar gaan plaatsen... en het nog rechtvaardigen ook....met slap gelul...want dat is het...
Mijn mening is dat je niet van alles kunt zeggen op dit forum...als het schadelijk is voor dit forum in zijn geheel moet je zwijgen of althans geen berichten plaatsen die iedereen kan zien...

En als er mensen zijn die het toch willen doen doe het lekker prive en val het forum er niet lastig mee....

Tegen alle nieuwe mensen zou ik willen zeggen ... de mensen die je tegen elkaar tekeer ziet gaan zijn ABSOLUUT geen maatstaf voor dit forum....

Er zijn hier genoeg mensen die ECHT wat aan hun probleem doen en serieus zijn....

Negeer het slechte en kies het goede....

En tegen Tactus zou ik willen zeggen : NEEM VERANTWOORDELIJKHEID.... er komen hier mensen voor hulp en die mensen zijn echt niet in de vorm van hun leven...anders gezegd deze mensen hebben verdriet , wrok , schaamte en pijn....en sommige staan op het punt hun dierbaren en kinderen en uiteindelijk hun leven te verliezen BESCHERM ZE.....door betere richtlijnen !!!

Wake up and smell the coffee...

Jee man ik ben gewoon uit mijn stekker aan het gaan hier.....

Dit is geen spelletje.... en voor degen die spelletjes willen spelen hier...GET OUT en kom terug wanneer je serieus bent...

Zo dat was het....

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...