Spring naar bijdragen

Okee

Gerrit

Aanbevolen berichten

Dit ben ik, 40 plus, kinderen, lieve man, en allemaal ongerust.
En hier. Dat zegt genoeg
Altijd alcohol gedronken, sinds een jaar of 5 teveel, en problematisch.
Mijn kinderen, mijn huwelijk, dat is mijn motivatie. En dan nog vind ik het moeilijk.
Begonnen met librium, en moet nu van mijn consulent aan de refusal. ( het alternatief dan)
ik wil wel, en ik wil niet. Ik vind het een heel heftig middel als ik jullie ervaringen lees.
Ik kan keihard liegen, maar ik ben moe, van het liegen, het stiekem drinken, de zucht naar alcohol, en de jacht op alcohol, wat inmiddels niet zo heel makkelijk meer is, en ik schaam me enorm. Die schaamte , dat is wel het ergst.
En ik ben boos. Ik was bij mijn eerste ( nou ja eerste) consult bij de deskundige, voor een intake.
Vervolgens meende de oppas, die ik in vertrouwen had genomen, het hele probleem even flink door te spreken met mijn kind.
Wat wij zelf wilden doen.
Ik zweef tussen stoppen, willen stoppen , niet willen stoppen, niet kunnen stoppen, waarbij mijn familie alleen stoppen voor ogen heeft.

En met achterlijke tips komt...
" dan drink je toch gewoon maar 1 glaasje"
" neem gewoon een groot glas water dat helpt"

Mijn eega heeft het beter door, ook irritant, want smokkelen is er niet bij, en ik voel me enorm gecontroleerd.

Ik moet en wil stoppen.
Voor mijn kindjes,voor mijn huwelijk, voor mijn gezondheid.

Maar die duivel op mijn schouder zegt dat als ik drink zonder dat ze het merken het niet echt drinken is.

Vandaag 2 liter wijn op. Of ze het gemerkt hebben? Ik denk van niet.eigenlijk weet Ik wel beter.

Alles is op, wanneer kan ik met de refusal beginnen

Heb het gevoel te verzuipen, maar ik wil zwemmen...naar boven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Gerrit,

Allereerst Welkom hier! :rose:
Heb net je verhaal gelezen........in ieder geval heb je de eerste stap al gezet om je hier aan te melden,
en ik weet dat dit geen makkelijke stap is, het erkennen van je eigen drankprobleem!!
Die 2 flessen wijn zijn voor mij heel herkenbaar, ach die 2 flessen hebben ze niet in de gaten, wegdrinken alsof het limonade is.........pffffffff, komt me zeer bekend voor!!
Zelf ben ik helemaal gestopt omdat ik geen rem heb die zegt: stoppen nu!
Nee.........die fles moet nog even leeg....zelfs dat halve glaasje wat er nog inzit.......
Over medicatie kan ik niets vertellen, gebruik die zelf niet.
Daar zul je vast nog wel antwoord op krijgen van de anderen.

Als je naar ditjes, datjes gaat en op de dag van vandaag klikt, kun je op de laatste blz meepraten.
Veel succes, wijsheid en sterkte bij je alcoholproces!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gerrit,

Een moeilijke stap is gezet. Maar wel een belangrijke. Erkennen dat je alcoholprobleem hebt is belangrijk. Ik heb daar 15 jaar over gedaan om dat eerlijk toe te geven.

Dat je boos bent op de oppas kan ik me goed voorstellen. Dat je dat eigenlijk zelf wil doen. Erg vervelend. Hoe heb je dit verder met je kind besproken? Eerlijk zijn naar jezelf en anderen, dat is voor jouw denk wel belangrijk. Op een gegeven moment trekt je omgeving je leugens niet meer en dan is het over. Door eerlijk te zijn, zoals hier bij je introductie, krijg je ook begrip.

Ik vind het fijn om hier af en toe daar beetje over te schrijven en te lezen. Je zal veel herkennen. Bij ditjes en datjes wordt elke dag een dagdraad gemaakt waar velen schrijven en lezen. Kom eens kijken en schrijf mee als je zin hebt.

Je ziet al in dat 1 glaasje nemen geen optie is. Dat kennen we allemaal. Dat is inderdaad een heel slecht advies. Water erbij helpt ook niet, beter houd je het bij water alleen, veel makkelijker. Neem de eerste niet, dat lees je hier veel.

Ik kom ook nog maar net kijken hier, maar heb heel veel aan het forum. Ik drink steeds minder. Maar langer dan 2 weken droog is nog niet gelukt. Maar kom steeds een stapje verder.

Ik herken je worsteling willen, niet willen, moeten, niet kunnen stoppen. Niet kunnen is trouwens geen optie. Je kan het wel. Wel moeilijk, maar niet onmogelijk. Belangrijk is dat je het voor jezelf doet dan doe je het automatisch voor je partner en kinderen. Maar in je laatste zin heb je de keus trouwens gemaakt.

Heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gerrit:present: De eerste stap heb je nu gezet, erkennen dat je een alcoholprobleem hebt en het hier opschrijven. Wat ik me afvraag is: wil je zelf wel stoppen of is het allemaal onder druk van je omgeving? Ik heb wel de ervaring dat ik zelf de motivatie en wil moet hebben om te stoppen, anders lukt het niet. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar vond eigenlijk altijd dat het nog niet zo erg was, dus dan begon ik weer na 2 dagen of 3 weken. En, na nu 2 maanden gestopt te zijn, is het gevecht er soms nog. Ik hoop dat je de knop kan vinden en begrijp van veel mensen hier dat refusal of antabus een hele goede stok achter de deur kan zijn. En het forum helpt echt goed, het is voor mij de eerste keer dat ik echt steun voel omdat je met lotgenoten bent. Niets is hier vreemd en voor alles is herkenning, je kan open zijn over je alcoholgebruik. Zet de stap meid, het leven is te mooi om te verdrinken en dagen door te strepen. Ik wens je veel sterkte en succes en hoop je op de dagdraad te zien. Groet van Josje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerrit, welkom hier,
ik lees wanhoop en eenzaamheid,
maar wel degelijk de wil hier een knop om te zetten.
Het wordt tijd voor je dat je weer trots op jezelf mag worden,
niet meer hoeft te sjoemelen en liegen en je niet meer gecontroleerd
voelen door je partner die ook, net als jij baat heeft bij jouw Alcohol De Baas worden.
En je kunt het, al heb je misschien nu geen contact met die gedachte.
Ik herken de angst om te stoppen. minderen zou leuk kunnen zijn, maar of het haalbaar is,
is zeer de vraag. Geen 10% van de mensen hier zijn daartoe in staat.
Persoonlijk heb ik rust gevonden bij zero-tolerance en ik was ook doodmoe toen ik hier kwam.
Soms dacht ik levensmoe, meestal wist ik: moe van het leven.
En zonder drank begin je de redenen waarom je dronk tegen te komen, dus in eerste instantie
wordt het niet gemakkelijker. Maar dat is hoe het voor mij is. Ik lees hier ook mensen die een
soort van halleluja gevoel hebben van pure opluchting als ze niet meer hoeven na te denken over drank.
Ik ben benieuwd hoe dat voor jou zal zijn!:present::rose::present:, je eerste beloning omdat je hier maar mooi bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gerrit.

Ik herken je probleem. Het gevoel om te moeten stoppen. Het zal eerst moeten veranderen in WILLEN stoppen anders lukt het je niet. Ik ben nu bijna 5 mnd droog en heb er bijna geen moeite meer mee terwijl ik het eerst ook voelde als moeten. Toen ik die gedachte kon ombuigen naar willen toen ging het veel beter.
Je moet het niet in eerste instantie voor een ander doen maar voor jezelf.

Wat de Refusal betreft moet je eerst zorgen dat je 24 uur droog bent voor je begint. Als je nog alcohol in je bloed hebt kun je nare verschijnselen krijgen!

Ik wens je succes bij je besluit en veel sterkte.

Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gerrit, ik ben net als jij hier nieuw.
en ervaar dit forum al als een echte steun bij mijn eerste stoppoging.

Ik wens je heel veel kracht toe en bedenk dat er al heel wat
huwelijken, carrieres enz. kapot zijn gegaan door drank.
Het is het niet waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gerrit, welkom hier:present:

Ik sluit me bij een aantal anderen aan dat "moeten" en "willen" toch wel 2 verschillende dingen zijn. Bij mij ging ook pas echt de knop om toen ik het zelf mega graag wilde. Het was een opluchting dat ik niet meer hoefde te drinken. Dat zal je nu als raar in de oren klinken, maar zo ervaar ik het nu echt. Ik bedoel die katers, leugens, stiekem drinken, black outs, vermoeidheid, etc die kun je toch best missen?
Geen onrust meer: heb ik genoeg te drinken in huis? Geen spijt hebben van dingen die je gezegd en/of gedaan hebt onder invloed.
Natuurlijk heb ik nog steeds mijn moeilijke momenten. Die zullen er ook nog wel even zijn, maar ik heb er zoveel voor terug gekregen. Dat momenteel geen haar op mijn hoofd erover denkt om dat op te geven voor een fles wijn:o

Succes Gerrit!:present:
Hoop je te zien bij de "Ditjes en datjes" dagdraad, onze virtuele huiskamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...