Gast Admin Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 quote: Originally posted by: sneeuwwitjeHoe moet ik dan de afzender blokkeren? Beste Sneeuwwitje en anderen,Je kunt een afzender op de volgende manier blokkeren: Open de pagina met privéberichten. Klik op het woord 'BANNING', rechts boven in beeld Er opent zich een nieuw venster. Hierin kun je de naam invullen van de persoon waar je liever geen berichten meer ontvangt. Via deze weg is het ook mogelijk om de blokkering weer op te heffen. Met vriendelijke groet,De moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hoi Ellie,Ben het helemaal eens met Joann, Ik buig diep voor je proficiat.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hallo Tactus,Hoe moet ik dat doen??groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hallo Stien,Ik blijf wel schrijven hoor, want er is nu teminste iets gebeurt.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hallo Tactus,Bedankt voor de oplossing, nu kunnen we met frisse moed verder.Groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Lief Joann en Ferry !!Marieke ik zie net dat jij ook al 5 weken ADB bent ook een :present:voor jouw!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Heftig Ellie! Dat zal niet gemakkelijk voor je zijn geweest.Hoe gaat het met je, still going strong?Ik besef me heel vaak hoeveel geluk ik heb gehad als ik weer es met m'n dronken kont op pad was.Ik ben een keer, jaaaaren geleden, midden in de winter, languit op straat gaan liggen. Was met vriendin op stap, er lag sneeuw, het vroor behoorlijk. Ik had geen zin meer in fietsen en wilde even liggen. En ik kan in dit soort situaties nogal koppig zijn dus.... het duurde ook even voordat ik uiteindelijk toch meeging. Als ik alleen was geweest had me dit ook kunnen gebeuren!En dit vond ik dan zelf best nog wel grappig. Maar als ik me soms bedenk in wat voor situaties ik mezlef manouvreerde is het echt een godswonder dat ik niet meer brokken heb gemaakt.En ook dat ik daar dus heel veel geluk mee heb gehad. In de tijd dat Marco Bakker die vrouw doodreed in de parkeergarage van de Arena moest ik daar vaak aan terug denken. Nou staat er zo vaak in de krant dat iemand met drank op en ongeluk veroorzaakt maar dit was natuurlijk voorpaginanieuws. Bijna iedereen heeft hier natuurlijk een mening over.Ik vroeg me toen, en nu nog wel, af hoe mijn leven verlopen zou zijn als ik niet zoveel geluk had gehad.Ben een keer met dronken in de auto gestapt met twee, tja, noem ze kennissen. Die waren zo mogelijk nog dronkener als ik. Was toen 22,23 jaar ofzo.Mis ik de vluchtheuvel en heb ineens een vent op de motorkap liggen. Waar kwam die nou ineens vandaan??? Wij uit de auto, Hik, boer, zegt die vent, ik ben een beetje dronken, had jullie helemaal niet gezien......Nou ik kan je verzekeren, ik hem al helemaaaal niet. Hij had gelukkig nix. Het was nog voor het mobiele tijdperk dus niemand belde de politie want dan was ik goed zuur geweest.(maar ja, misschien ook wel niet, zou ik dan veel eerder dingen hebben aangepakt???? Tja, als en dan en had ik maar)Wij hem, in de auto! naar huis gebracht. Ik mocht niet meer rijden, ander dronken dropje reed.Volgende dag z'n fiets naar de maker gebracht en klaar was kees.PfffffffffffMoraal van dit verhaal is dat ik me vaak gelukkig prijs en dat wat Ellie's vriend is overkomen mij en misschien jullie ook wel had kunnen overkomen.Vaak denken we dat het wel mevalt want de brokken die we maken zijn nog te overzien.Oke, Lianne staat in de file achter een rij geparkeerde auto's. dat is nog grappig, we sturen sms-jes en weten dat niet meer. We vertellen verhalen en zijn ook dat vergeten. We maken ruzie en door de drank is de emotie zo groot dat we relaties stuk maken...Het blijft een gek fenomeen dat we dit zolang volhouden, ja toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monique Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hoi Ellie, heftig verhaal zeg. Ook ik heb zoiets meegemaakt met een kenis van me, ladderzat in ondiep water verdronken. Dat blijven dingen die me nu doen inzien hoe gevaarlijk alcohol is. Zelf ging ik ook steeds meer vallen, en werd vaak wakker met blauwe plekken, en kon me er nix meer van herrineren(vaag) Mijn vorige relatie is mede door mijn drinkgedrag ook op de klippen gelopen, en mijn huidige vriend heeft ook al eens op het punt gestaan om ermee te kappen. Gelukkig heeft hij veel geduld met me, en is nu reuze trots op me dat ik nu aan het minderen ben. De bekende zin:alcohol maakt meer kapot dan je lief is. groetjes van Monique. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Ja Bambam still going strong!! En inderdaad je hebt wel eens van die momenten dat je achter af lacht om het geen er gebeurd is.....Maar je weet ook dat het best serieus fout kan gaan en dat was bij hem zeker het geval! Als hij was gevallen en er vrienden waren die hem eruit hadden gehaald had hij misschien ook naderhand gelachen om het verhaal bizar he!! Zo hadden we toen 5 jaar geleden het erover met vrienden van hem hoe had het .......En ondanks dat ik dit heb meegemaakt heb ik me ook nog meerdere malen goed vol laten lopen vaag!!! Alleen toen ik echt blackouts kreeg na het stappen ging gelukkig bij mij het belletje rinkelen dat ik iets moest doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Tja en dan gooien we nog maar es een cliche op het draadje.Beter laat dan nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hihihihi precies!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Allemaal nog een fijne dag en hou het droog!!Ik ga weer aan de arbeid... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 quote: Originally posted by: tactusBeste Forumleden, Helaas was de toon van de afgelopen dag niet zoals wij dat willen op het Forum, namelijk positief en ondersteunend. We zagen persoonlijke aanvallen in plaats van uitwisseling van ervaringen en gesprekken over hoe je de alcohol de baas kunt worden. De Moderator Geachte Moderator,In mijn beleving was de afgelopen dag niet anders dan alle andere dagen. Persoonlijk opgevatte of persoonlijk bedoelde aanvallen en steken onder water zijn aan de orde van elke dag hier en ik heb de gewoonte ontwikkeld om er langs te lezen.Op zoek naar de positieve en steunende "alchohol"opmerkingen. Het went want het kan niet anders, kennelijk.Mij is ontgaan welke passende maatregelen u genomen hebt, dus of ze passend zijn kan ik niet beoordelen.Selectief lezen en af en toe gapen lijkt mij voorlopig een goede tactiek. Ook leer ik dat ik me bewust kan afzijdig houden van gekissebis, een goede levensles voor mij. Al wie ik aan mijn persoonlijke boezem wil drukken hoort dat wel van mij, via een pb (die meestal aardig van toon is) of buiten het forum om.Steun en positiviteit kunt u helaas ook niet afdwingen, meneer de Moderator. Dat zit in mensen en dat willen ze uit zichzelf halen of niet. Hulp vragen en hulp krijgen zijn lastige dingen, hier en in de grote mensenwereld hierbuiten evenzeer. Nadenken over wat je nodig hebt en erom vragen helpt al zeer. De gever kan dan zijn gaven onderzoeken en ter beschikking stellen, dat kan uitmonden in het principe van "voor elk wat wils" Met vr. gr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Goed gesproken Petra, ik ben het met je eens. Het is knap van jou dat je in staat bent selectief te lezen. Persoonlijk heb ik daar iets meer moeite mee, hoewel ik mijn best doe.Hoewel de afgelopen paar dagen weer een wrange nasmaak achterlaten, hoop ik dat we verder kunnen met de reden waarom we hier zijn: alcohol de baas worden en blijven.Ellie's verhaal, en de reacties daarop, illustreren maar weer een keer hoe belangrijk dat is. Ook ik ben de nodige keren gevallen, en dat had ook wel eens verkeerd af kunnen lopen. Maar gelukkig is dat niet gebeurd, en ben ik nu ADB.Laten we vooral dat doel voor ogen houden.Een hart onder de riem voor alle strijders!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Net "even" "alles" bijgelezen vanaf gisteravond...Pfff. Zou er bijna een vorm van leesblindheid aan overhouden...Anderhalf jaar geleden werd ik in de auto aangehouden voor een algemene politiecontrole. Papieren e.d. waren in orde. Ik mocht bijna doorrijden, maar de agent rook alcohol.. Potverdikkie, hoe kon dat nou. Ik had wodka op en dat rook je toch niet?? Haha... een glaasje misschien niet zo, maar bijna een liter...Ik wilde nog gauw even voordat mijn vrouw thuiskwam een voorraadje bijhalen want anders zou ik het niet redden tot de volgende dag.. Nou ja, om het kort te houden, een aanhouding met verstrekkende gevolgen. Rijbewijs kwijt, taakstraf maar ook door de voor mij zo confronterende en beschamende vertoning het punt waarop ik me realiseerde dat dit zo niet langer kon... Toen ik een paar dagen later de ergste afkickverschijnselen achter de rug had heb ik m'n huisarts opgezocht en verteld wat er aan de hand was. Uiteraard zag ik enorm tegen dit bezoek op maar hoe groot was de opluchting toen hij te kennen gaf dat hij het dapper van me vond dat ik naar hem toe was gekomen. Dat er zoveel mensen maar "doormodderen". Van hem kreeg ik een verwijsbrief voor hulp bij Tactus. Nou ja, begeleiding en behandelingen vloeiden hieruit voort met uiteindelijk goed resultaat. Waarom ik dit nu (weer) vertel?Sinds die dag van de aanhouding heb ik altijd benauwde gedachten gehad als ik een politiewagen of motoragent zag rijden. Teveel werd ik elke keer herinnerd aan die ene dag... Maar vandaag werden we, nadat we bij een tuincentrum een paar planten hadden gekocht, wederom aangehouden voor een verkeerscontrole. In eerste instantie kreeg ik het al weer spaans benauwd, nog steeds dat schuldgevoel van toen. Wederom waren alle papieren in orde, maar toen de agente naar de achterbank keek begon ze te lachen en kregen we (mijn vrouw en ik) een compliment en een opgestoken duimpje van haar. "Jullie zorgen goed voor ze", zei ze. Verbaasd keken we achterom en zagen toen wat ze bedoelde. Op de achterbank stonden/zaten drie schattig lieve planten keurig in de autogordels... heel stilletjes en bedremmeld naar die stoere agente te kijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Koh, vin jou lief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Gelukkig heb ik niet zulke heftige dingen meegemaakt met drank op, als Bammetje en Marieke en KohtjeEn wat de exvriend van Ellie heeft meegemaakt is natuurlijk helemaal erg.Wel moest ik een keer op de terugreis van een feest onderweg heel nodig plassen.Mijn (ex)schoonouders zaten ook in de auto, hele degelijke mensen, met altijd commentar op een ander.Ik was zooooooo dronken, dat ik mijn evenwicht niet meer kon houden tijdens het plassen en in mijn eigen urine viel. Ik strompel weer naar de auto en moest nog een half uur naast mijn schoonmoeder zitten in de auto, of beter gezegd zij naast mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 OoK was ik een keer zo dronken op een feest, dat ik dacht, ik moet even wat eten anders gaat het niet goed.Ik zag op tafel een bakje met studentenhaver staan( dacht ik )en wil een handje vol nemen.Ik sta op, graai in die bak, wil beginnen te eten, zie ik in een keer, dat ik allemaal peuken in mijn hand heb.Heb ik met mijn dronken kop, gewoon in een asbak zitten graaien!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hallo,Ook ik heb de plank weleens goed misgeslagen. Ik ga de afvalcontainer aan de weg zetten en loop volgens mij keurig er achter. Op een gegeven moment struikel ik en overal bloed aan de handen. Door mijn vrouw naar de eerste hulp gebracht . 2 hechtingen aan de kin. Alle vingers gehecht. Zegelring naar de kl**te, trouwring kapot. Nacht ter opservatie in ziekenhuis moeten blijven. En daarna 4 weken lang, iedere dag een verpleegkundige aan huis, om de vingers te verschonen, plus een zware antibiotica kuur.En dat was afgelopen april en volgens mij, is er toen een langzame ommekeer gestart in mijn denken.Van hè, ik ben een alcoholist en ben ik dan nu 14 weken als ik het goed heb,DROOG. Maar ook weleens de auto in de garage gezet. En de volgende dag nuchter, moeite hem eruit te krijgen. Maar niet gereden op de openbare weg, dus van garagepad naar binnen. Nu ik dit zo schrijf, besef ik maar weer terdegen. Dat ik nu zonder alco, een veel fijner leven heb.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hahahaha sneeuwwitje....lekker he van die dubbelgezouten peukjes? Lig hier dubbel van de goed gegane verhalen. BB in de sneeuw en zelf een dronken dropje op de auto (wel mazzel zeg!)En Lianne achter een rij geparkeerde auto's? hihi Ik zie het zo voor me....hehe, zo.......dat deed me wel goed.Nou ben dus ook weer terug. Heb de audit van vandaag achter de rug en gelukkig is het op het werk allemaal goed gegaan.Iedereen gefeliciteerd met de alcoholvrije weken!!!Ik heb de laatste dagen ook niet alles gevolgd want ik had het dus vrij druk en hier moest ook nog het een en ander geregeld worden.Het gaat hier met mij ook redelijk goed en heb sinds vorige week vrijdag ook niet weer wat gedronken.Koh, ik heb hetzelfde als jou, wat betreft de politie. Ik ben dus vorig jaar met de kerstborrel van het werk in de auto gestapt en ook gepakt door de politie.Tjonge jonge wat heb ik me geschaamd. Ik moest ook mee naar het buro en blazen. Natuurlijk veel te veel.....auto laten staan, rijbewijs inleveren...pffffff, dat was me wat zeg!Ik heb gelukkig mn rijbewijs na een paar dagen wel terug gekregen, maar ik kreeg bericht dat ik verplicht was een cursus te volgen bij tactus, deze kostte me zo'n €650,-.Die cursus heb ik dus dit jaar gevolgd en was zeer leerzaam! En natuurlijk hoor je ook allerlei andere verhalen van mensen die in de groep zitten, waarvan er eentje ook een engeltje op z'n schouder had. Op de snelweg tegen een boom.....nou wat een mazzel.Daarnaast moest ik ook nog voor de rechter verschijnen en kreeg daar ook nog een boete opgelegd. Gelukkig viel deze mee €275,-, omdat ik alleen maar kon huilen in de rechtbank en verschrikkelijk spijt had. Het was ook de eerst keer dat ik gepakt was.Ik heb nu ook, dat ik veel meer nadenk als ik de avond ervoor gedronken heb en 's morgens in de auto moet. Veel mensen denken er niet bij na, dat je dan nog alcohol in je bloed kunt hebben! Ik heb 2 jaar voorwaardelijk, dus ik mag met geen ietsepietse alcohol in de auto zitten.En je moet er niet bij nadenken, als je een ongeluk had veroorzaakt....ik heb me kapot geschaamt, ook voor mn kinderen...dacht bij mezelf, mooie moeder ben ik....Nou ja gelukkig heb ik mn lesje er wel van geleerd!!!Wat de thuissituatie betreft hier...het gaat redelijk goed. We hebben nog wel goede gesprekken gehad...feit blijft dat hij vertrekt naar belgie, maar hij blijft dit huis zowieso nog een jaar betalen en dat is voor mij een hele geruststelling. Hoeven de kinderen ook niet direct hier weg. Ik laat het wel op papier zetten trouwens!Vanmiddag in de stad wel weer een weemoedig gevoel, als je dan de sinterklaas versiering en de kerstverlichting ziet hangen, tja......het is niet anders, ik zal er doorheen moeten.liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Ja Ferry, heel herkenbaar. Alcohol maakt het er niet beter op.Maar ik had een zwager, hij is vorig jaar overleden aan iddd de lever. HIj dronk altijd alcohol, kende hem niet anders, als we ergens naar toe gingen, dan kwam zijn beruchte flesje uit de binnenzak en nam hij weer een slok.Ik had toen altijd de neiging om te denken, die is pas verslaafd, ik niet.Ik loop toch niet overdag met wisky, ik pumpel toch niet tijdens het koken enz.Maar hij lag altijd op tijd in bed maar ik niet, dan begon ik pas, want ik kon dat ook maken, omdat ik pas om 16.00 uur begon met mijn werk.Nu zie ik pas, hoeveel verschillende alcoholverslavingen er zijn. Je hoeft echt niet met een flesje rum of wisky in je binnenzak te lopen. Een gewoon pilsje is voor mij al te veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Hallo Moesje,Is heel wat nu je alleen met de kinderen verder moet, net nu in deze tijd. Ik wens je veel sterkte.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Dank je Ferry...gelukkig wordt ik wel gesteund door de familie, ook van zijn kant. Dat is wel heel fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden