Spring naar bijdragen

Maandag 27 November


Zeeman

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik lees veel over ADB oftewel AlcoholDeBaas....

Maar wanneer ben je niet ADB dan ? Stel dat je afspreekt met jezelf om vandaag niet te drinken en je drinkt toch..ook als is het maar 1 slok...dan ben je toch geen ADB die dag of dat moment ?..het feit dat iemand niet meer heeft genomen dan die ene slok of die paar glazen maakt niet meer uit....is dit niet een soort zelfbedrog ?
Wat ik me wel weer als ADB kan voorstellen is als je afspreekt om vandaag 2 glazen te drinken en het daarbij houd...dat is toch wel ADB ??

Is er pas sprake van ADB als je je aan je afspraken houdt ?

Nogmaals ik begrijp de terminologie ADB niet helemaal.....

Misschien dat iemand dit aan mij wil uitleggen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Houtje, dat denkt ik ook, laat ze zelf maar op hun bek gaan,

want Marieke jij en je man zitten je op te winden en meneer doet net of het de gewoonste zaak van de wereld is. Als jongeren tegenwoordig spijbelen krijgen ze te maken met een instantie ( kan niet meer zo gauw op de naam komen) en daar worden ze echt wel hard aangepakt.
Op dit moment is het voor jouw verloren energie Marieke, maar ik had hem wel even laten merken, dat het thuis geen kosthuis is. Probeer hem ergens op te pakken, waar hij zgn, niet buiten kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Ik heb daar zelf ook een beetje moete mee, want normaal dronk ik zeg maar ongeveer 8 halve liters.
Van de week ben ik de fout in gegaan, ik heb er toen 4 gedronken, dus...ben gestopt bij de 5e.
Ik, was nog niet laveloos, dus ik was de alcohol wel of niet de baas.
Ik vind dit moeilijk, maar als iemand door wil tellen en het motiveert, daar heb ik geen problemen mee.
Zelf begin ik iedere keer weer opnieuw te tellen, want ik denk maar zo, de alcohol was me toch weer de baas, anders had ik het niet genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ik sluit me bij Houtje aan. En ik zou tegen je willen zeggen, niet in zijn sop laten gaarkoken. Mijn zoon heeft ook zijn momenten gehad dat hij nergens zin in had. Maar ik heb hem altijd voorgehouden dat de enige optie die hij NIET had was: op zijn luie kont thuis blijven hangen. Het is heel simpel, de keuze is óf werken, óf leren. Je kunt hem zelfs voor ogen houden dat alle politieke partijen het daarover eens zijn, dus welke regering we ook krijgen, hij krijgt de keus niet eens. Zodra hij 18 is komt het CWI echt wel achter zijn kont aan.

Sterkte ermee.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke je kunt hem toch wel ergens oppakken, b.v. zakgeld, zijn vriendinnetje niet meer binnen laten.
Jij bepaalt de grenzen, niet hij.
Ik weet het is heel moeilijk, maar je doet het voor hem, dat zal hem later wel duidelijk worden, alleen op dit moment niet.
Ik denk dat Anna gelijk heeft hoor, als hij 18 is wordt het voor hem veel moeilijker.
Hou het droog, want je hebt je energie hard nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Je bent niet te nieuwsgierig hoor. Die vriend is op zijn besluit terug gekomen, na aanleiding van ons gesprek met hem. En is nu samen met zijn vrouw bezig, om de problemen in hun relatie op te lossen.

Ons huis is nog een crime, wij zijn zelf niet tecnisch, dus afhankelijk van deskundigen. Vandaag was er iemand hier, die weer een andere visie had. Dus we gaan nu maar weer eens contact opnemen met, Vereniging eigen Huis. Zelf ben ik alweer een stuk rustiger geworden. Want ik kan er toch niets aan veranderen. En laat het maar over me heen komen. Geeft ook minder stress.
Bedankt voor je belangstelling.


Hoe voel jij je? de opname datum komt al aardig dichtbij!


liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, goed dat je hem er op aan hebt gesproken, zo zie je maar weer. Nu knapt hij toch zelf zijn zaakjes op en worden jullie er niet de dupe van.

Jullie huis is natuurlijk verschrikkelijk, zoals je het van de week beschreef, maar je weet het nog niet zeker, begrijp ik.
Probeer het inderdaad maar een beetje van je af te zetten, want het wordt er toch niet anders van.
Als je je gaat lopen opnaaien, komt de stress en de trek naar alcohol weer terug. Je bent nu net zo goed bezig.

Ja Ferry, de operatie is volgende week, ik zie er niet tegen op hoor, is maar een kleine ingreep, als het goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve forumvrienden
lieve forummaatjes

ik zit hier, ver van iedereen vandaan in een internetcafe en zoek toch even mijn 'brothers in arms' zoals ik mijn niet drinken collega's inmiddels zie.

En dan zie ik de felicitaties staan en dat maakt me zo blij!

Zo vaak heb ik in mijn leven gezegd: en nú kap ik, maar meestal, als mijn kater dan over was, en het wel weer lukte, pakte ik een borrel en begon alles weer van voren af aan. Tot ik er zo moedeloos van werd.
Maar dit keer, toen ik zel: ' nu kap ik' kwam ik allemaal lotgenoten tegen (via het forum) en dat is echt mijn redding geweest. Ik weet 100% zeker, dat het anders niet gelukt zou zijn.
De steun die ik putte uit de verhalen van mijn forumvrienden was zo groot. Thuis durf je -behalve met mijn man en de dokter- met niemand te praten en hier kan je 100% alles zeggen zonder dat iemand denkt; ´wat een raar mens, die is verslaafd aan drank´! Dat was zo heerlijk en is het nog steeds.

Ook nu helpt het mij heel erg de verhalen te lezen van degenen die net gestopt zijn. Je vergeet bijna hoe moeilijk die begintijd is en wat een worsteling het is de eerste maanden. Door de verhalen van stoppers die net gestopt zijn blijft dat levend waardoor de kans op een terugval voor de genen die wat verder zijn echt veel kleiner is. (ik mag niet in zijn algemeenheid spreken, dit geldt in ieder geval voor mij)

Ik voel me vandaag jarig! maar in plaats van een jaar ouder voel ik me 10 jaar jonger dan vorig jaar. Dat is echt waar!

Ik wilde dus eigenlijk even zeggen: iedereen op het forum heel erg bedankt voor het zo open en duidelijk durven vertellen van de dilemma´s en problemen. Mij heeft het tot op de dag van vandaag heel heel erg geholpen.

Ik blijf per dag gaan maar stiekem denk ik toch: zo, nu jaar één is gelukt gaat jaar twéé ook lukken.

Nogmaals heel erg bedankt

Pietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt, met ons huis. Het is wel aan het verzakken. Maar de ene aannemer zegt zus en de ander zo. Er zijn verschillende manieren van reparatie. Maar welke is goed?
De prijzen lopen erg uiteen. Zitten zo verschillen in van €15.000 . En dan weet ik het niet meer.
Ben totaal niet bouwtechnisch onderlegd, dus ben dan aan de goden overgeleverd. En daarom, wil ik Vereniging eigen Huis erop zetten. De Betuwelijn blijft ontkennen, dat het door hun komt en tegen de politiek, kun je toch niet vechten. Die rechtzaken verlies je toch. Want die lijn heeft al zoveel gekost, die wordt na aan alle kanten beschermd. Over een jaar of 20, komt de waarheid misschien op tafel. Want dat het stinkt, voelen allen gedupeerden aan. Maar probeer er maar eens een vinger achter te krijgen.
Ik kan het steeds beter van me afzetten. En de trek is ook weer helemaal weg. Dat heb ik maar weer mooi gewonnen. En de rset zal ook wel goed komen.

Ik ben blij voor je, dat je niet tegen de operatie opziet. Dat scheelt weer in stress, dus ook in de trek.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Even heel kort. Ik ben niet weg, wil me daarom ook niet afmelden. Voel me toch wel een beetje "verplicht" om me te melden, voordat ik het idee heb dat het niet meer kan. Ik lees af en toe mee. Wel wat minder, zit weer "even" op een andere koers. Wil ook iets minder achter de computer zitten, dat speelt ook zeker mee. Gaat (nog) wel goed met me. Heb het naar mijn zin, maar hoop toch zo af en toe nog op het forum te mogen komen, omdat ik dat leuk vind en om toch mezelf enigsinds op het rechte spoor te houden.

@anna:
Sterkte morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

PP en piggelmeem gefeliciteerd.
Raftrio, goeeeeeeed.

Mick minder kan toch ook.

Wel internet dus online.
Zo had/heb een slechte dag.
Voel me niet lekker, slecht geslapen, misselijk, warm/koud en vanmiddag enorme trek. Balen. Heb het weerstaan maar leuk is anders. Je zo bereord voelen en dan zin hebben in bier, wijn en BB. Ik lijk wel gek.... oh nee dat heet verslaafd. Ziza, ik ben duidelijk nog niet ADB.
Blijf nniet lang, ga zo douchen en naar bed. Wel geklust vandaag maar een prettige dag is anders.
Jaja, stap voor stap en ik ben er nog lang niet, dat blijkt.

Misschien goede nachtrust, voel ik me morgen hopelijk iets beter.

Hou vol allemaal, hou het droog. Dat ben ik ook van plan en dat gaat lukken.
Alleen vandaag drink ik niet.

Anna, goed van je succes morgen.
Allemaal een goede avond.
BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...