Spring naar bijdragen

onwijs vroeg


petra

Aanbevolen berichten

Allen,

Tot 4 uur geslapen, goh, ruim een half jaar geleden voor het laatst zoiets gehad.
Heftig gedroomd over mensen die mijn huis binnendrongen, angstig maar vast erg symbolisch.

verder gaat het goed met me, opgelucht dat ik niet meer hoef te overwegen of en wanneer ik wil drinken.
ook daarbuiten gaat het best wel.
nog even dit, wat me opviel, niet om te katten maar zo veelzeggend:

quote:


Originally posted by:
visje

Ondanks het feit dat ik wist dat ik moest rijden ging de prioriteit naar de drank, dus manlief (wat een lieverd) kinderen thuisgebracht en terug naar zijn vergadering.


hierachter volgt weliswaar de schaamte, maar toch............

goed om over na te denken dat ook de omgeving van mensen bijdraagt aan het al dan niet in stand houden van de verslaving.
het lijkt lief om iemand te ontzien, maar in feite is dat het niet, als iemand strijden wil tegen de drank. Degene die de verantwoordelijkheid even overneemt (voor kinderen, best wel te begrijpen) zou ook wel eens grenzen mogen aangeven, denk ik.

Goede dag voor iedereen.
Drank draagt daar niet aan bij, aan de goedheid van dagen...............

oh, bedacht ik: wie zich aangesproken voelt door mijn droom: niet doen, had een heel andere inslag!
later........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook een goedemorgen. Ik zal even op mijn afsluitende zin van gisteravond terugkomen. Ik heb zo gereageerd omdat ik het een en ander heb opgeschreven en eigenlijk geen reactie kreeg. Was van de week ook al zo. Nou snap ik dat je niet overal op kan reageren,maar ik dacht ja, dan kan ik ook mijn verhaal wel aan de muren vertellen. Maar mijn lontje was gister erg kort( moeheid en wat wijn...) Van Petra een reactie gehad. Is zeker waar wat je zegt, maar op dat moment was het niet anders. Heb wel lering daaruit getrokken, vanavond mijn rijbeurt weer , nou was toch al niet van plan om wat te nemen vandaag. Vandaag weer 0!
Ga nu sint inkopen doen. Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, als mensen niet persoonlijk op je reageren hoef je niet direct te denken dat je berichtjes niet gelezen worden hoor. Het is vrijwel ondoenlijk om op iedereen persoonlijk te reageren. Tenslotte hebben we allemaal ook nog andere dingen te doen.

Maar ik begrijp wel dat als je een moeilijke dag hebt, en je lontje is ook nog kort, je dat gevoel kunt krijgen. Mijn ervaring is dat als je echt helemaal in de knoop zit, en je vertelt dat hier, je ook heel snel heel serieuze reacties krijgt. En heel veel steun als je dat nodig hebt.

Joann, wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt. Vanavond weer dus, en op tijd je bedje in. Ik denk dat het gevecht tegen de trek ook een stuk beter gaat, als je eindelijk eens een beetje uitgerust raakt.

Petra, fijn dat het goed met je gaat. Mij heeft het ook erg veel rust gebracht niet meer na te hoeven denken over of, en wanneer en hoeveel.

Een fijne dag allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Als de hormonen bij jou zo'n rol spelen, is het handig om nu even te noteren wanneer je laatste menstruatie was, en alvast een paar weken vooruit in je agenda te zetten wanneer het er weer aan zit te komen. Je weet waarschijnlijk zelf wel hoe lang jouw cyclus ongeveer is. Als je ziet dat het weer bijna je tijd is kun je daar rekening mee houden, en weet je ook waar die onrust en dat rotgevoel vandaan komt. Ontzie jezelf dan een beetje in die dagen, en probeer wat rust te vinden. PMS is een serieuze kwaal, die door gynaecologen ook serieus genomen wordt, maar door veel mensen (en helaas ook sommige huisartsen) vaak wat lacherig weggewuifd wordt. Je kunt er ook medicijnen voor krijgen, als je er erg veel last van hebt. Als je huisarts die niet kan geven, kun je misschien een keer om een verwijzing naar een gynaecoloog vragen. Bij mij helpt het soms ook wel een paar dagen passiflora complex te slikken, van Dr. Vogel (ook als ik gespannen ben).

Ik heb gelukkig geen last van PMS, hoewel de hormonen mij ook niet onberoerd laten. Ik krijg altijd een enorme aanval van koopwoede (ja, ja lach maar), en met name de neiging kleren te gaan kopen. Omdat ik net voor mijn menstruatie vocht vasthou, en dus wat dikker ben, sta ik me dan helemaal rot te ergeren in zo'n pashokje. Tegenwoordig kan ik me wel bedwingen om kleren te gaan kopen. Meestal leef ik me nu helemaal uit in de supermarkt, of moet ik ineens hoognodig nieuw ondergoed en sokken e.d. voor mijn kinderen kopen. Maar het slaat af en toe wel een gat in de portemonnee, en meestal dringt het pas de dag erna tot me door van "o ja, daarom moest ik dus zo nodig gaan shoppen".

Denk er eens over na meid. Als deze dagen een valkuil voor jou zijn, is daar iets aan te doen. En het geeft jou weer wat meer rust.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bericht aan Mariieke

Fijn dat het nu zo goed met je gaat.

Wat bedoel je, het had met mijn hormoonhuishouding te maken?

Bij mij is dit momenteel ook wat ontregeld. Is er een link met drang naar alcohol en hormoonhuishouding?

Ik zie een grote link tussen HSP (hooggevoeligheid) en alcohol die de functie heeft om gevoelens en gedachten wat te temperen. Dit helpt wel op korte termijn, maar op lange termijn put het de energiehuishouding te veel uit, vandaar dat ik ook duchtig veranderingen aan het aanbrengen ben in mijn alcoholgebruik.


Groetjes

Epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Epona,

Om je vraag aan Marieke te beantwoorden: sommige vrouwen reageren (emotioneel) heftiger op hun maandelijkse hormoonschommelingen dan anderen. En we weten allemaal dat als je labieler, emotioneler en gevoeliger bent, de trek naar alcohol groter is. Het is dus niet zo gek dat voor veel vrouwen de dagen net voor hun menstruatie veel moeilijker zijn. De relatie is dus in feite dezelfde als die met HSP.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik geef Petra gelijk het is zeker lief als je man je wilt helpen maar hij zou ook zeker een grens aan moeten geven. Was toevallig ook gisteren bij Oprah!!

Visje als je geen reaktie krijgt zou het ook kunnen dat je niet echt een vragende zin hebt gemaakt je kan niet verwachten dat mensen zien dat je een reaktie wilt je moet het zelf ook aan geven!! Dat is trouwens met meer dingen in het leven wanneer je het niet aan geeft en alleen maar verwachtingen hebt en afwacht zal het erggggg tegen vallen! dus een tip vraag om wat je wilt gewoon brutaal zijn!!!
Ik weet zeker dat als je wilt iedereen graag naar je luisterd en je wilt ondersteunen echt geloof me!!!

Joann fijn dat de melatonine zo goed bij je helpt!! Het helpt mij ook erg goed!
Je kan het ook bij de dokter vragen en het op recept halen het voordeel daarvan is dat je een hogere dosis krijgt en niet zoveel pillen hoeft te nemen alleen maar 1!!

Fijne dag! En ik drink vandaag niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal samen, heb getracht alles terug te lezen en het is veel. Kan niet alles onthouden.
Van wat ik nu begrijp is dat al meer mensen van het forum gebruik maken van melatonine of hier van gebruik willen maken. Ook voor mij komt dit als een welkome tip!!
Joann heeft een heerlijke nacht achter de rug, ik denk dat vele van ons daar regelmatig aan toe zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, zag dat jij gisteren nog een vraag aan mij had, maar ik was al uitgelogd.
Het ging om de vraag van 26nov. over huiswerk van tactus. Heb het even teruggelezen, niemand was
toen op het net, en toen had ik ook uitgelogd. Jij was de enige die wel gereageerd had, alsnog bedankt.
Je antwoord kwam heel professioneel over!! Voorts is er een lampje bij mij gaan branden, en haalde deels de spanning van het huiswerk af. Wetende dat die gevoelens erbij horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Ellie, ik doe met je mee!

Hoi Stien, hoe gaat het? Jij werkt ook nachtdiensten, toch? Daar raakt je dag- en nachtritme natuurlijk ook verstoord van. Maar misschien is melatonine ook wat voor jou. Ik ken het niet, maar misschien moet ik het ook eens proberen. Ik slaap nu wel al beter dan een paar maanden geleden, maar ik word nog steeds iedere nacht wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen aan de melatonine helemaal goed en het kan geen kwaad het is trouwens ook goed voor je huid!! Nog een leuke tip koop lavendel olie en doe een druppel op je kussen....Wel uitkijken dat je niet teveel doet want is ergggg sterk! Lavendel is ontspannend en ik vind het heerlijk ruiken....

Goh ik kan wel provisie gaan vragen bij de herform toko,s hihihih maar vind het leuk te adviseren heb zelf vroeger ook in parfumerie/drogist gewerkt vandaar!! (mijn interesse)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Anna, alles gaat goed, Ja nachtdiensten ontregelen nogal eens mijn slaap, vandaar dat ik het ook wil proberen. Vraag me alleen af als je het weken achtereen gebruikt je daarna ook zonder kan.
En Anna, tevredenheid op mijn antwoord..Je weetwel van die vraag?

Ellie, was er ook niet zoiets als lavendel thee???
Goede tips vandaag, kunnen we wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, om 15u opgestaan en hier eerst wat gelezen voor mijn kindjes thuiskomen want dan wordt het hier weer wat druk!!

@Joann
Wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt!! Moet ik misschien ook eens proberen volgende week, die melatonine! Anders zit ik hier ook altijd hééél lang,hé!! 'K zal je missen 's nachts maar vind het prima voor jou dat het zo goed werkt!!
Veel groetjes van knuffie!

@Visje
Ik had het eens héél moeilijk en echt nood aan hulp en heb dan hier ook letterlijk geschreven!! Reactie: héééél veel steun en hulp gekregen !!!
Groetjes van knuffie!

@Anna
Hoi, nu je het zegt en ik erover nadenk: maandag was voor mij een heel moeilijke dag en op woensdag had ik mijn menstruatie!! Ik wist niet dat dat in verband stond met elkaar!!
Groetjes van knuffie!

@Stien
Ik werk ook nachten en ben dan steeds 100% alcoholvij!! Hoe zijn jouw nachtdiensten geregeld? Van mij is het 1 week per maand van ma-avond tot en met zo-avond van 21u tot 7u! Dus 7 nachten/4weken!
Deze week pas gisteren begonnen omdat ik nog 2 verlofnachten moest opnemen!!
Mijn volgende periode werk ik van 25dec tot en met 31 dec! Vind ik wel niet erg want dan hoef ik niet mee te feesten!!, begrijp je?:D:

Aan Marieke , Ferry ,Ellie en alle anderen/ een dikke groet van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Knuffie, Mijn nachten zijn erg wisselen, soms 2 of 3 of 4 of 5 nachten. Meestal 2 keer per rooster. Ik draai dan de boel letterlijk om. Ga om 12. uur slapen en kom er "s avonds om 20. uur uit.
Net als een ochtend, ontbijt en kopje koffie en ga dan weer. Ook ik zie een beetje op tegen de feestdagen, heb voor de zekerheid met kerst 2 late diensten ingepland. Hoef ik niet aan een grotesk kerstdiner met de nodige wijn. En bezoek mijn familie 's ochtends op de koffie, dan hebben ze mij toch even gezien. Doe jij alleen nachtdienst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben net terug van een halve wereldreis met te laat rijdende bussen, over een stukje waar ik met auto nog geen 20 minuten over doe. En dus weer flink kwaad op het grietje dat mijn auto in de prak heeft gereden, grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Stien, ik had niet door dat je die vraag bedoelde, waar ik dus inderdaad al antwoord op had gegeven. Ik weet niet of je er iets aan hebt? Ik hoop het.

Knuffie, volgende week dus ook maar aan de melatonine, en gelijk met Joann op stok? Lijkt me een goed idee.

Nou, ik ga snel iets te eten in elkaar flansen.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...