joann Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 4 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hallo Joanneke, je ziet het, ik ben erweer Leuk dat je dezelfde gedachte hebt, geef ze een roe met een gouden randje hahahahahaHuiswerk al af voor vandaag ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 @anna:dank je wel. Ik heb er weer het volste vertrouwen in. Het is wel weer leuk geweest. Ben zelfstandig ondernemer en ik moet m'n koppie goed erbij houden en als ik te vaak drink, dan sta ik ook negatiever in mijn werk en vind alles nog vermoeiender dan het al is. Over een week word ik geopereerd en ik wil sterk de OK in.Hoe lang ben jij nu ADB? Heel lang toch al? Kan wel even terug lezen, maar dit gaat misschien wat sneller.@kohtje:Nee hoor, het ontaard zich niet in hypochondrie. Ben wel bang voor operaties, maar ik weet dat het een kwestie van overgeven is en dat zal ik absoluut volgende week doen. Ik hoop me na de operatie weer zo'n stuk beter te voelen. Zal wel even tijd nodig hebben. Naar 1 ding kijk ik wel uit..... Ik MOET rust nemen en dit doe ik nooit. Ik ben niet alleen een alcoholic, maar ook een workaholic. Niets krijgt mij op de bank, heb nooit tijd... en voor deze operatie heb ik ook geen tijd, maar nu MOET ik wel. Ik geef me over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Joanntje, Hersens bestaan nou eenmaal uit kronkels. Als je ze uit de knoop hebt gehaald wel weer netjes opvouwen hoor. Maar dan zodanig dat je weet hoe ze in elkaar zitten...Je gedachten en gevoelens ontrafelen is inderdaad erg confronterend. Doodeng zelfs. Maar als je goed kijkt zie je dat er een hoop duidelijk wordt, eventueel met behulp van je begeleidster. En dan kun je verder. Het is vaak niet leuk de waarheid onder ogen te zien, maar wegstoppen is niet de oplossing. De kunst is de waarheid aan jou aan te passen ipv je aan de waarheid aan te passen... Komt er dus weer/nog steeds op neer dat je moet staan voor de grenzen die je voor jezelf bepaalt. Sterkte ermee, meisje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 @Mick, vandaag 17 weken.En Ferry en alvast Rufus ook gefeliciteerd. Hoe lang zullen we dit wekelijks blijven doen?Joann, goed zo. En liever gedachten en gevoelens ontrafelen dan wegstoppen. Dat is de enige manier om ermee om te leren gaan. En ik kruip ook wel een keer achter jouw rug hoor, als het een dag tegen zit. In dat geval vind ik het niet erg om ertegen aan te kijken.Anjo, nee, ik meld me niet om 12.00 uur weer ziek. Dat krijg ik onmogelijk voor elkaar als je ziet wat er hier allemaal moet gebeuren. Ik doe gewoon rustig aan (probeer ik) zoals je merkt.Latersss,Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Anna, Ferry en Rufus, gefeliciteerd met weer een week erbij.Anna, zolang je het nog af en toe moeilijk hebt is dit tellen van weken (misschien ondertussen maar eens overstappen op maanden) toch een fijne opsteker? Lekker doorgaan met tellen zou ik zeggen. Wat voor kwaad doe je er nou mee? Alleen ben ik blij dat je zelf het aantal weken bij houdt want ik raak de tel regelmatig kwijt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Neuh Kohtje, maanden duren te lang. Ik moet minimaal een keer per week het gevoel hebben dat ik iets goed heb gedaan. En af en toe raak ik ook de tel kwijt hoor, dan moet ik weer even terugtellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Maar Anna toch... je zult toch wel meer goed doen? Moet je kijken hoe gewaardeerd je hier op het forum bent. Dat is echt niet voor niks hoor... dat heb je toch maar mooi in je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Grrrrr, IKea winkels! Koop ik een grote mat voor in de woonkamer, thuis enthousiast uitgepakt is het de verkeerde. En als je de klantendervice belt kom je er niet doorheen! Kan ik weer terug vandaag. Bleeee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi Anna,jij ook gefeliciteerd met je 17e en natuurlijk Ferry ook. Bedankt kohtje voor je felicitatie.Ik dacht dat ik 16 was geworden, maar ik was vorige week vergeten te noteren in de agenda. Dat moet een goed teken zijn.Bovendien ben ik liever sweet seventeen dan sixteen. Vraag me niet waarom, ik heb geen idee. Wat waren we lief toen, he? Ik snap niet hoe volwassenen pubers niet lief kunnen vinden, maar misschien komt dat omdat ik geen kinderen heb. Ik ben peetoom van een meisje van bijna 6 en ze irriteert me af en toe geweldig. Met de intocht van Sinterklaas stond ze de Pieten naar het leven om aan voldoende snoep te komen. Als ze haar handen vol had, kwam ze haar voorraad overhevelen in mijn jaszakken en die van haar vader. "Goed op passen", zei ze erbij. Volgend jaar, als ze nog gelovig is (en anders doet ze wel alsof), neemt ze waarschijnlijk een kruiwagen mee. Voor haar kerst krijgt ze een serie sprookjes op CD verteld door o.a. Paul de Leeuw en Jenny Arean op klassieke muziek. Juweeltjes zijn het. Een uitgave van de volkskrant. Anna ook Twinings heeft interessante thee in zakjes. Wat dacht je van Lapsang Souchong Tea? Het is wel even wennen, heel pittig met een stevige rooksmaak. Gisteren heb ik potten vol gedronken want de trek was groot. De oude onrust en een onbestemd gevoel van leegte en eenzaamheid schreeuwden om drank. Ik was er verbaasd over, ik dacht dat die gevoelens tot het verleden behoorden. Maar ja, af en toe een oprisping moet kunnen. Pech voor je, Anna, dat je speciaal naar kantoor bent gegaan voor die afspraak en dat ie dan afgezegd wordt. Als het teveel wordt morgen gewoon thuis blijven, hoor.Allemaal een goede dag gewenst van RufusI Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hallo Bambam,Dat zal ik je vertellen. Tineke en ik, hebben besloten om een paar dagen, wat uitstapjes te maken.En dan komt het er niet van om veel te schrijven. We zijn net thuis. Om de vogels te verzorgen en gaan morgen weer een dagje weg en zo willen we de week doorbrengen. Net gezien dat er gisteren veel is bij te lezen ga ik nu aan beginnen. Dus maak je geen zorgen, als je deze week niet veel van me hoort. Want het gaat goed.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Fijn om te horen Ferry, veel plezier de komende dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 En ja hoor, al mijn voornemens weer weg!!! Ik kan denk ik niet tegen veel drukte en veel dingen te doen hebben. Gister droog over gekomen nu niet meer. Sorry mensen, deze maand misschien niet handig om te stoppen, Ja, er is altijd wel drukte, maar ik ken mijzelf, in de december zit ik er altijd doorheen. Ik kom er vaak heel vermoeid en prikkelbaar uit. Nou, ga mar weer eten koken. Iedereen verder wel veel sterkte en droogte. blup. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Och, och, ik kan wel merken dat ik een dagje ouder word. Heb ik vanmorgen weer eens twee mensen met hetzelfde ikoontje door elkaar gehaald, Mick en Femmy. Zei ik tegen Mick dat ik hoopte dat ze de ochtend gehaald zou hebben, wat ik natuurlijk op dat moment ook echt wel hoopte, maar ik bedoelde Femmy, omdat die zich vannacht afvroeg of ze de ochtend nog wel zou halen.... Nou Femmy, blij dat dat in elk geval gelukt is. En goed dat je je huisarts gesproken hebt over je stemmingswisselingen. Hopelijk heb je veel aan die therapie. En dat rotstemmetje op de achtergrond moet je compleet negeren. Kan heel hinderlijk zijn en vasthoudend. Hoef je echt niet aardig voor te zijn....Fijne avond, Femmy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi allemaal, hier knuffieEn jaaaa, zoals gedacht heb ik het dus moeilijk mijn eerste vrije avond!! Maar ik probeer me er doorheen te slaan!!!@AnjoIk zag zo op tegen vanavond omdat het mijn eerste avond is na een week nachten! Ik drink nooit alcohol als ik moet werken maar wel elke avond als ik thuis ben! Dus is het zeer moeilijk voor mij vanavond om niets te drinken!!@JoannHoi, blij je weer te horen, zo vol goede moed vandaag!!Knuffel en aai over je bolleke, je komt er wel!!!@ZeemanPROFICIAT!!!!!!!@AnnaHet is toch wel prachtig dat je je ondanks je gevoel toch bij elkaar geraapt hebt en bent gaan werken!!!Spijtig dat die vergadering dan niet door ging, maar je was er toch, hé!!@VisjeVeel sterkte en hopelijk kan je er op tijd de rem opzetten!!!En aan alle anderen: Veel groetjes en proficiat aan allen die weeral een doel bereikt hebben!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Ach over dat tellen (ik kom net thuis en het eten uit de pot / pak / doos op tafel gesmeten).....ik heb een jáár lang de dagen geteld en eigenlijk heb ik wel zin om dat vol te houden, staat zo stoer toch?En in het begin duurden de dagen zo veel langer en nu heb ik de warme prak alweer in een holle kies gepropt dus..... gaat het weer.Blijf achteruit kijken naar het behaalde resultaat en niet vooruit naar de grote bergen !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Lieve Marion,Veel sterkte morgen, ik zal aan je denken.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Bambam en Marieke,Bedankt, gaan we doen.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Goedeavond allemaal,Vandaag naar school geweest en examen gedaan, geslaagd! Valt niet mee als je al weer een tijdje van school bent hihihi en wat leerde ik dan hihihi Sociale hygiene dat wil zeggen omgaan met vervelende gasten in je bedrijf (gasten die dronken zijn drugs hebben gebruikt of gok verslaafd zijn enz enz) dus eigenlijk alles wat met verslaving en gedrag codes te maken heeft....Het ergste wat ik hoorde is dat de leraar ook hulp geeft aan alcohol verslaafde tussen de 12 en 16 jaar!!!!!! Tjonge he niet normaal toch dat er al probleem drinkers zijn in die leeftijd ga met poppen spelen denk je dan.....Wat ik ook al bij kohtjes draadje heb geschreven ik ben blij dat ik hiet zit en voor mij is het zeker stimulerend want ik was 1 dec 2mnd ADB waarvan ik 3x ben uitgegleden met uitgaan.....dat is jammer maar ben al veel verder dan ik ooit geweest ben. Allemaal succes vanavond en als je het weekend bent uitgegleden opstaan en doorgaan!! We komen er wel stapje voor stapje.....Vandaag drink ik niet!!! (had niet eens het idee van ik wil iets drinken omdat ik ben geslaagd ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Femmy, goed van je dat je naar de huisarts bent geweest, en wat fijn dat hij je doorverwezen heeft naar een goede therapeut. Ik hoop dat die je over je lege gevoel heen kan helpen, en het daardoor ook gemakkelijker wordt ADB te blijven. Veel succes!Knuffie, veel succes meid. Probeer je een beetje over je angst voor vanavond en de komende avonden heen te zetten. Volgens mij maak je het voor jezelf nog moeilijker door er zo tegen op te zien. Zoek bezigheden vanavond, probeer je gedachten ergens anders bij te krijgen.Ik ben net naar mijn date met de fysiotherapeut geweest. Hartstikke jonge knul (nou ja, ik schat tussen de 30-35) en zo gek als een deur. Ik heb in een deuk gelegen. Het heeft trouwens wel wat om door zo'n jonge vent in de houdgreep genomen te worden.Mijn auto is officieel total loss, en van de dagwaarde kan ik geen nieuwe kopen. Ik zit nu te dubben wat ik ermee doe, het hele bedrag aannemen, of mee naar huis nemen voor een iets lager bedrag en zelf proberen hem in te ruilen. Dat kan uiteindelijk meer geld opleveren, maar het kan een poos duren voor ik genoeg geld bij elkaar gesprokkeld heb om hem in te ruilen voor een andere, en om nou een half jaar een wrak voor je deur te hebben staan.... Pfffffffff, moeilijk hoor.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Gefeliciteerd Ellie, dat je geslaagd bent én met je twee maanden. Moet een goed gevoel geven lijkt me. Ik neem een kopje thee op je.Rufus, ik hou niet van pittige of scherpe thee. Ik drink hem ook altijd vrij slap. Dus als ik het zo hoor geloof ik niet dat die twinings iets voor mij is, maar ik kan het natuurlijk altijd een keer proberen. Eigenlijk vind ik grote glazen fris toch nog steeds het lekkerst 's avonds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Anna proost met de thee ik neem er zelf ook 1..... Had jij even een leuke date jong en ook nog fysio dan kan hij goed masseren hihihi:)Ik zit in te storten dus ga lekker op de bank voor de buis hangen....Fijne avond!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden