knuffie Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi allemaal;Hier knuffie die nog steeds in haar nacht-bioritme zit!! Ik ben nu eindelijk moe en ga nu een paar uurtjes slapen want straks zijn de kleintjes wakker!! Met mijn buik vol limo ga ik nu naar bed!!Veel groetjes aan iedereen en tot later!!Knuffel van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hallo Knuffie,Slaap lekker, en iedereen een fijne dag, wij stappen nu in de auto.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Slaap lekker, Knuffie.Ferry ik neem aan dat je ergens naar toe moet dus goede reis.Sneeuwwitje, heel veel succes vandaag, ik zal aan je denken.Anna, ik heb weer het vermoeden dat mijn pbtje weer ergens in mijn computer rond waait maar niet bij jouw is aan gekomen. IK probeer het van avond weer.Normaal gesproken had ik nu al voor de klas moeten staan. Dit is wel een stuk relaxter.Ik hoop dat het goed gaat want de klier zit nog steeds te klieren. Zit nog in het begin van de diagnose.So fingers crossed.Ik had het gisteren weer even moeilijk, het moet niet gekker worden, zenuwen misschien en dat je weer op gewoontereflex handeld. Deze keer was het wel hele dure business, een slok en daar ging de fles weer door de gootsteen!Gelukkig kom ik uit Zeeland, daar worstelen we en herrijzen weer:-)Kan iemand me vertellen hoe ik op een laptop het raster van op een bericht reageren kan verplaatsen want ik kan niet bij de icoontjes en da's balen.Iedereen een fijne dag!En vandaag ga ik mijn gootsteen niet verwennen.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @anjo:goedemorgen. Wat bedoel je? Ik zit ook achter een laptop maar heb nergens last van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @anjo:Op mijn laptop werkt dat met de ingebouwde muis: Duim ingedrukt houden en slepen met de wijsvinger. Bedoel je dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Goedemorgen allemaal.Heerlijk avondje is gekomen, tralalalallllaaaaa.Het was gisteravond ook nog gezellig las ik!?Moesje, ff voor jou, als je gisteravond op tijd was begonnen met schrijven hier hadden we je misschien kunnen ondersteunen, voordat je teveel had gedronken.Je gaat pas schrijven als het al te laat is. Em dan schiet iemand ff uit z'n slof en zeg jij; nou, ik ga dan maar weg.Je schrijft verder dat je ff kwam kletsen voor steun en hoopte dat iemand zou zeggen dat je een glas fris moest nemen. Dat is gisteravond ook gezegd maar heb je toen misschien niet gelezen. Of dat komt doordat je dronken was weet ik niet. Je had er ook voor kunnen kiezen tegen 0.00 naar bed te gaan, die keus heb je niet gemaakt.Mijn ervaring is dat dingen die gezegd worden veel harder bij mij aankomen als ik teveel gedronken heb. Mijn rem is dan weg, mijn nuance is dan weg en ik begrijp woorden gemakkelijk verkeerd. Of ik reageer ontzettend zielig en slachtofferachtig.Ik hoop dat je je huisarts belt. Voordat je die afspraak gaat maken hoop ik dat je goed gaat bedenken wat je wilt vragen. Die man of vrouw kan geen oplossing uit de hoge hoed toveren voor je drankprobleem. Je huisarts kan met je meedenken maar uiteindelijk zul jij de stappen moeten zetten. Ik wens je sterkte hierbij en hoop dat je een goed gesprek hebt.Lisa, goed van je dat je nog steeds meeleest. Hoop dat je genoeg moed verzameld om mee te gaan schrijven.Joann, kon je niet slapen van de stess? Darna nog wel een beetje geslapen hoop ik.Bonkel, je vraag van gisteravond was niet raar. De manier waarop jij um stelde riep nogal wat reacties op. We proberen elkaar te steunen maar zijn niet altijd lief en aardig. Maar je zou jezelf af kunnen vragen of mensen minder zouden drinken als ik een heel venijnig stukje schrijf.Ik ben zelf 22 jaar bezig geweets met drinken en stoppen. Hoe vaak ik n iet met een k*tgevoel wakker ben geworden, nou dat wil jij niet weten.Tuurlijk worden er ook kritische vragen gesteld, teveel standjes of negatieve reacties hebben nog nooit iemand doen stoppen met drinken.Dat zul jij toch ook ervaren hebben. Ik weet niet hoe lang je al drint en hoelang je bezig bent met stoppen maar dat je hier meeschrijft geeft aan dat het ook voor jou niet gemakkelijk is.Zo en nu moet ik een vliegtuig huren om op tijd op m'n werk te komen!!!!Later, tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Bonkel, ik wilde je nog iets zeggen.Lisa schreef dat ze zich weggepest voelde door (naam verwijderd door moderator). Je had misschien Lisa ook om uitleg kunnen vragen waarom ze dat zo op het forum zet. Met je reactie van; zo, jij durft" nodig je niet echt uit tot een gesprek. 'Mijns inziens roept een dergelijke reactie veel weerstand op. En dat is jammer want je komt niet in gesprek maar het gesprek krijgt een vervelende toon.Lisa voelt dat zo en er zijn veel mensen met een vervelende geschiedenis met (naam verwijderd oor moderator). Dat is geen geheim. We hebben het er niet meer over maar het is wel zo.Laten we proberen positief elkaar te ondersteunen, waarbij de kritische noot niet geschuwd hoeft te worden. Dat wilde ik nog ff kwijt.Nu heb ik zelfs aan een vliegtuig niet genoeg, straaljager misschien???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Bambam, je hebt gelijk, ik had eerder moeten komen, al direct toen ik de gedachte kreeg om te gaan drinken!En het spijt me ook vreselijk, dat ik het evt. anderen moeilijk heb gemaakt. Het is ook zo, dat als je allerlei drankjes over het forum heen en weer hoort gaan, je er misschien ook wel trek in kunt krijgen. Daar heb ik niet genoeg bij stil gestaan.Ik zal hier rekening mee houden. En eerder aan de bel trekken.Verder zal ik mijn huisarts bellen; ik verwacht ook niet meteen een kant en klare oplossing, maar kan altijd horen wat voor advies hij heeft.Dank je !Marieke ook bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Joan, jammer van je kleintje!!Wens je veel sterkte. Misschien mogen ze wel pakjes op het ziekenhuis brengen??Vast wel toch?succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Ik heb de huisarts gebeld, vanmiddag 14.00 uur moet ik er zijn..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Ik voel me niet lekker nee, maar ja dat kan ook niet anders.....Als ik deze dag maar weer doorben. pfff en daar heb ik er al zoveel vangehad!!!Wordt moe vanmezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Doe mn best..Ben in ieder geval blij dat ik de dokter gedurfd heb te bellen, dat lucht al enigzins op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 quote: Originally posted by: BamBamTuurlijk worden er ook kritische vragen gesteld, teveel standjes of negatieve reacties hebben nog nooit iemand doen stoppen met drinken. . BB, het gaat denk ik nog véél verder:geen enkele opmerking van wie dan ookpositief of negatiefkunnen iemand laten stoppen met drinkenAlleen zelf kun je stoppen met drinkenvoor jezelfmet jezelfzó eenzaam is die strijd, en je kunt wel wat delen met mensen in vergelijkbare omstandighedenmaar, dat is mijn persoonlijke ervaring en dat ben ik volkomen met je eens BB:je moet hulp vragen voordat je drinktals je eenmaal over die grens bent is het leed al geledenik vind dat hier te veel leed wordt weggekust en daardoor niet als 'leed' wordt ervaren, hooguit als iets wat je gewoon kan overkomen.dat bestrijd ik, want je bent altijd zelf de persoon die de verantwoordelijkheid neemt voor het glas dat je zelf opdrinkt.Zoals Ziza wel eens schrijft ervaar ik het ook: wegstappen uit die slachtofferrolhet niet-drinken is een proces, veel meer dan een doel!en het niet-drinken is alleen maar de 1e stap in een nieuwe richting, geen wondermiddel.(ik lijk nu even keihard, maar zachte heelmeesters, hè?)(eigenlijk ben ik best heel lief en aardig, maar ik geloof nu eenmaal niet in doodknuffelen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Goedemiddag allen,Heb heel wat terug moeten lezen, het forum is gisteren laat doorgegaan en naar mijn denken ook voor menigeen aan de heftige kant geweest.Ik hoop dat iedereen vandaag dan ook met volle moed aan een nieuwe / het zij een eerste droge dag is begonnen.Voor degene die al langer adb zijn gefeliciteerd, de anderen heel veel moed en sterkte gewenst, onderzoek de valkuilen die je hebt en doe er iets mee. Op het forum worden met de regelmaat van de klok vele tips aangegeven voor de moeilijke momenten. Probeer ze uit en kijk wat voor jou het beste is.Ik kan alleen maar zeggen dat ik op het forum heel veel geleerd, gesteund en gehoord ben!Joan, fijn dat het kereltje toch op sinterklaasavond thuis is.Moesje, kop op, dit kost nu eenmaal tijd het is niet niets wat je overkomt.Knuf, gewoon stoppen en vroeg naar bed 's avonds.Alle anderen, tof dat jullie zo enorm inzetten voor iedereen.Stilletjes lees ik mee, dit is wederom een werkdag voor mij. Maar wilde toch even reageren.Voor wie vanavond pakjesavond viert, heel veel plezier en houdt het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi allemaal,Ik heb gisteren een belofte gedaan en ben dan ook vast van plan om me daaraan te houden!!! joann, ik hoop dat je knulletje vlug weer naar huis mag!!moesje, op tijd roepen, hé als je hulp nodig hebt!!stien, ik zal vandaag proberen om eens op tijd naar bed te gaan, is wel moeilijk doordat ik nog wat in mijn nachtritme zit!!marieke, ik weet niet wat dat is, een dokter van bouman. Is dat iets speciaals in nederland?Enne, vandaag drink ik ook niet!!Allé, veel groetjes van knuffie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Marieke,Ik heb onlangs bij tactus geiformeerd, dit in het kader van de internet therapie.Leverfunctie opnieuw laten controleren zou het beste zijn als je twee tot drie maander 'droog" hebt gestaan. Dat is voor mij een reden om ook de feestdagen droog door te brengen. ben zelf gestopt op 5 novenmber, toen was de fles leeg en gong bij mij de knop om. Dus ergens in januari wil ik een afspraak maken met mijn huisarts en bloed laten prikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi ZeemanHet is dus vandaag precies 1 maand geleden dat je gestopt bent!! Dikke proficiat!!!groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 knuffie, dank je wel en jij ook sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monique Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi allemaal, de afgelopen dagen heb ik wel meegelezen, maar niet echt gereageerd. Ik zal even uitleggen wat er hier gaande is geweest de afgelopen dagen. Het begon vrijdagmiddag, iedereen die het nieuws heeft bijgehouden weet wat er in Hoogerheide is gebeurd, en ik weet dat heel Nederland geschokt is dat zoiets hier kan gebeuren. Maar ik woon daar vlakbij, en mijn jongste zit daar in de buurt op school, hij kent ook een paar kinderen die er heel dicht bij bij betrokken zijn. Dus omdat ik niet met zulk nieuws om kangaan ben ik het maar op een zuipen gaan zetten(om m`n gevoel te onderdrukken) Waar ik het vorige week al over had (supergevoeligheid) ervaar ik dus weer. De dingen die gebeuren lijken op mij heviger aan te komen dan bij "normale"mensen. Dagenlang het nieuws gevolgd... ik kon er gewoon niet mee stoppen. Ik krijg het nog steeds koud terwijl ik dit typ. Maar ik zal het toch een plaatsje moeten geven, alleen ik vind mezelf nu zo`n aansteller, vergeleken bij de familie van Jesse vallen al mijn probleempjes in het niet. Maar ik leef zo verrekte mee. Ik kan dan ook heel bang worden, in wat voor wereld leven we? Het is niet mijn bedoeling om andere mensen van streek te maken, maar ik wil even m`n gevoelen uitten, zonder drank. Monique. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hallo Monique,Zoals je zegt heeft het gebeurde in Hoogerheide heel Nederland (en misschien ook België, is er niet zo ver vandaan) geschokt. En als je er dichtbij zit komt de schok nog eens extra hard aan. Deze schok heb je als excuus aangegrepen om het -in je eigen woorden- op een zuipen te gaan zetten. Om je gevoel te onderdrukken... maar waarom mag dat gevoel er niet zijn? Omdat het te heftig is? Omdat het pijn doet?Gevoel hebben we niet voor niets, het geeft signalen aan ons door zodat we er op kunnen reageren met ons lichaam. In dit geval zal dat waarschijnlijk huilen zijn en extra voorzichtigheid door angstgevoel. Deze heftige gevoelens na zo'n emotionele gebeurtenis kunnen door ze toe te laten en te uiten en door erover te praten weer tot "normale" proporties teruggebracht worden in de loop van de tijd. Daar komt de uitdrukking: de tijd heelt alle wonden vandaan. Maar door in een alcoholroes te vluchten krijgt de tijd geen kans om wonden te helen. De pijn wordt even verdoofd maar de wonden blijven open en kunnen zo na langere tijd zelfs gaan etteren. Waardoor je nog verder van huis bent. Wees goed voor jezelf door hard voor jezelf te zijn, Monique, ga door die heftige emoties heen en laat ze op hun eigen natuurlijke manier afzwakken, uitdoven in plaats van naar de drank te grijpen. Er is altijd wel een excuus te bedenken om te drinken, maar zie jezelf, je eigen ik, je omgeving, de hele wereld met alles wat er gebeurt nu eens als excuus om niet te drinken... dan blijft er geen excuus om te drinken over...Ik wens je heel veel sterkte, Monique. Liefs Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Tja, Monique, dat dempertje, als je dat gaat missen, komt alles keihard en glashard binnen.In mijn "seniorenclubje" van dit forum (niet om rot te doen, ik ga het nu écht niet meer goedpraten dat we een eigen forumpje hebben (verwijderd door de moderator) ...... 'dat gezeik ook altijd over de oudjes......verdorie we hebben veel goeds te melden en hulp te bieden dus .... wees gewoon blij.Niet tegen jou Monique of iemand anders, maar er worden af en toe opmerkingen gemaakt je snapt hem wel (verwijderd door de moderator).........WAAR HET DUS WEL OM GAAT:Wij alle 8 zijn nu min of meer een jaar ADB. We komen er in deze moeilijke tijd vna het jaar steeds meer achter, dat we waarschijnlijk allemaal hoog-gevoelige (HSP-ers) personen zijn die hun strijd met het leven wegdronken met wijn, of iets anders. Vooral witte wijn is erg populair in onze groep. 's Middags om 4 uur een wijntje, klinkt zo onschuldig toch, maar vergeet het maar. Voor je t weet heb je een fles op en dan een liter, en soms meer, en ik ben ook nog aan de wodka geweest, een fles per dag, vreselijk. En ja die kater, je hebt spijt tot 16.00 uur en dan geef je de Gremlin weer zijn drankje en voel je je beter.Ik heb de laatste dagen een enorm gevecht niet zozeer tegen drank, maar ik MOET IETS HEBBEN. Maakt niet uit wat. Ja, liefst wijn, maar ik slik Refusal omdat ik t zo moeilijk vind, ik me zo eenzaam voel, en ook nog gvd vanmorgen een knoert van een deuk in mijn auto rijd, shit. Hele besparing van een jaar (40 euro, dan 50 euro, etc. in één klap wég). Ik had om 9 uur wel een dubbele irish coffee gelust en daarna mijn kater uitgeslapen, maak me in februari maar wakker. Wat een ellende toch.En toch weet ik, dat deze pijn, geen spijt is van drank of wat anders, maar de eerlijke en harde pijn van het leven. Als ik huis zijn het geen dronkemanstranen, hoofdpijn is nooit meer van een kater, en een depressie is een echte en geen door schuld en schaamte ontstaan rotgevoel.Ik lees het dagboek van de therapie wel eens door, alle complimenten die je krijgt van de cactussen en vooral dat lijst voor voor- en nadelen van drank.Kon ik maar één dagje gewoon drinken zonder problemen MAAR DAT KAN IK NIET. En elke morgen neem ik een halve R en beslis ik: vandaag drink ik niet.Moeilijk, maar misschien, nu het gevecht tegen de drank zelf voorbij is, kom je pas bij de kern, het gevecht tegen je eigen kwetsbaarheid voor het leven.Ahum, sprak zij.Sterkte allemaal vanavond met fris, thee en koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi moniqueIk was ook geschrokken dat zulke dingen gebeuren! We leven in een vreemde wereld,hé!!Ik wens je veel sterkte met het verwerken ervan!Hoi houtjeProficiat dat je ondanks alles toch nee blijft zeggen!!Hoi kohtjeWel zin maar ik bijt op mijn tandjes!!groetjes van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden