Spring naar bijdragen

zondag 10 december


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Knuffie,

Ik denk dat het een feeling is, dat er weinig op je gereageerd wordt, maar ik vind het wel knap dat je het aangeeft.
Soms zijn er van die dagen dan reageer je veel meer op de een dan op de ander. Dat heeft totaal niets te maken of iemand nog drinkt of al helemaal droog staat.
Wel goed dat je nu zo weinig drinkt. Heb je de buurman al weer op bezoek gehad?

Ik mag voorlopig niet zo veel en zo vet eten, omdat ze afgelopen dinsdag mijn galblaas verwijderd hebben. Tja en dan noten eten......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knuffie:
Ik reageer niet niet op jou, omdat je niet gestopt bent. Nee, helemaal niet. Ik reageer op verschillende dingen en niet specifiek niet op jou om die reden. Ik volg her en der je verhalen ennuh.... waren het niet 3 pintjes? Of heb ik dit verkeerd gelezen, was dit een stukje van iemand anders?

Lekker toch, zo weinig drinken. Heel goed. En doe het vooral voor jezelf en niet voor het forum.

En al die verhaaltjes die ik schrijf, komen uit een boekje, maar dat was toch wel duidelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwwitje:
Nou, wat een genot. Ik keek ook zo naar deze dag uit. Zoals ik al eerder schreef, ik heb het ontzettend druk met mijn werk en ik maak maar weinig tijd voor andere(n) dingen. Nu ik aankomende week geopereerd word en ik niet weet, hoe lang ik hier van onder de "indruk" ben, heb ik heel veel vooruit gewerkt en een beetje ruimte gemaakt om "ziek" te mogen zijn en daar pluk ik vandaag alvast de vruchten van.

Je galblaas eruit? Zo zo. Dat is niet niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede aanvulling Anjo. Ik zou daar voor mezelf alleen iets aan toe willen voegen. Ik heb niet alleen verdriet om mensen van wie ik hield, die ik verloren heb. Ik heb ook verdriet om dingen die gebeurd zijn, buiten mijn wil om en zonder dat ik er iets aan kon doen, misschien is dat wel verdriet om de machteloosheid die ik toen voelde. Ik heb ook verdriet om gemiste kansen, maar daar had ik wel zelf invloed op kunnen hebben. Dus daar kan ik nu iets aan doen. Ik heb ook verdriet om leed dat andere mensen aan wordt gedaan, bekenden, maar ook mensen ver weg, om nog even terug te komen op human rights day. Er zijn zoveel redenen om verdriet te hebben.

Een van de meest waardevolle dingen die ik geleerd heb door niet te drinken, is dat dat verdriet echt is. Als ik huil zijn het geen krokodillentranen. Mijn verdriet is niet opgeblazen door een onecht gevoel uit een fles, en ook niet onderdrukt vanuit diezelfde fles. Dus als ik verdriet heb, mag dat verdriet er zijn omdat het echt is. En als er mensen zijn die vinden dat ik me aanstel, so be it.

Knuffie, ja gaat goed meid. Hou zo vol! Ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat er weinig op je berichtjes gereageerd wordt. Maar als jij dat gevoel hebt, trek het je niet aan. Ik heb al tegen meer mensen hier gezegd, het is vrijwel ondoenlijk om overal op te reageren. Dat betekent niet dat je niet gelezen wordt. En als je echt hulp nodig hebt, krijg je die over het algemeen ook wel. Dat heb je zelf hier ook al ervaren.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion

Ik dacht al dat het met je galblaas te maken had. Ik heb ook 2 galstenen maar het zijn grote en vormen voorlopig geen gevaar! Enkel als ik een galontstekeing krijg erdoor moet ik naar de dokter! Mijn pa is z'n galblaas ook uitgehaald en in het begin is het een beetje zoeken wat je lichaam nog aankan en niet aankan, denk ik!

De buurman is al weer op bezoek geweest ( gisteren) maar ik heb niet meegedronken want ik was spelletjes aan het spelen met mijn kindjes!! Ik weet dat ik teveel dronk en ik wil het nu binnen de perken houden, het was wel zo dat ik elke dag m'n portie dronk maar ik dronk nooit tot ik omviel of niet meer wist wat ik deed! Als ik me wat draaierig begon te voelen dan stopte ik altijd, begrijp je? Ik wil het nu gewoon beperken tot niets meer in de week en soms wat op een feestje en dat lukt me tot nu toe!

Bedankt voor je reactie en een knuf!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anjo:

Tuurlijk, dat geldt ook. Madame Butterfly is ook geweldig. Ik ben absoluut geen kenner van opera, toevallig ken ik MB. Ik vind het nu zo op dit moment hier in huis zo'n prettig en gelukkig gevoel.

@sneeuwitje:

Op verschillende internetsites. Die zoek ik bij google.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mick

Het kan dat ik in een vorig berichtje heb geschreven drie maar het waren er wel vier, hoor! Foutje van mij, ok?! Ik vind het een grote prestatie van mij om na 4 te stoppen want vroeger kon ik dat niet, ik kon alleen stoppen als ik aan m'n limiet zat!!

Ik dacht wel dat het uit en boek kwam maar je weet nooit, hé! Misschien hebben we hier wel een echte poëet in ons midden!!:D

Hoi anna

Ja , ik heb hier echt al steun mogen ervaren(ook van jou!!) maar het is net alsof ik geen reactie krijg als ik geen steun vraag maar alleen wat wil praten, begrijp je? Je zal wel gelijk hebben, hoor! Het is zo moeilijk om op iedereen te reageren,hé!!

Veel groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, mij lukte het ook niet. Mijn doel was aanvankelijk vijf dagen in de week niet meer dan 2 glazen te drinken, en 2 dagen helemaal niets. (Dat vinden ze bij Tactus een gezonde hoeveelheid.) Die 2 glazen per dag lukte me nog wel regelmatig (hoewel het me heel veel moeite kostte), maar die 2 dagen niets kreeg ik niet voor elkaar. En bovendien werd ik knettergek door die beperking tot 2 glazen, waardoor ik op een gegeven moment weer héél erg uitschoot.

Ik hoop dat het jou lukt. In ieder geval fijn dat je zo gemotiveerd bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knuffie:

Ik heb moeite met weinig drinken, dus als jij dit kan... heel knap. Ik vind weinig drinken ook niet leuk. 2 biertjes is voor mij eigenlijk een kwelling, dan begint het pas lekker te worden. Helemaal doorschieten doe ik dan ook niet, maar ik moet er minstens wel genoeg van voelen. En dat is niet goed. Waarom wil ik wat voelen? Dit vraag ik me altijd weer af. Waarom heb ik die roes "nodig"?

Iedereen heeft weer zijn eigen motivatie en manier van drinken. Ik zie ook dat er mensen zijn, die de hele avond moeten "tandhakken" om alcohol de baas te blijven. Gelukkig ben ik er na het avondeten vanaf. En gelukkig heb ik vandaag helemaal geen moeite. Na deze regel geschreven te hebben...Nu denk ik er pas voor het eerst aan vandaag. Ik visualiseer de smaak, het gevoel..... en dan wat erna komt... Nee, laat maar.

@kohtje:

Zij schijnen, is het denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anna

Nu lukt het me maar als ik voel dat ik toch weer begin als ervoor dan heb ik al tegen mezelf gezegd dat ik dan volledig stop!
Ga maar lekker in het zonnetje lopen nu hij nog schijnt!!(;) kohtje!!

Hoi mick

Ik wil alleen voor de gezelligheid iets mee drinken met anderen maar niet veel want dan is het leuke eraf, vind je ook niet? Soms drink ik dan meer dan ik wou en dan heb ik er een slecht gevoel bij! Ik had die roes nodig om te kunnen slapen maar ik heb vorige week erover gepraat met mijn huisarts en heb en heel licht slaapmiddel gekregen die ik nu al 2 keer gebruikt heb! 'S morgens toch wel beter uitgerust dan na een alcoslaapje....

Groetjes van knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, dat dat je tot nu toe lukt is heel mooi, en ik gun je ook dat dat zo blijft. Nu ben je nog gemotiveerd, maar heb je het wel in de gaten als de motivatie afneemt? Dat kan heel ongemerkt gebeuren, heel geniepig, doordat het zo gewoon wordt. Hou je dan wel in de gaten dat 4 je limiet is? Of is dan de mogelijkheid aanwezig dat je weer in oude hoeveelheden gaat vervallen? En heb je dat dan wel op tijd in de gaten? Je moet dus wel voortdurend op je tellen blijven passen dat je de rem er op houdt...

Maar nogmaals, ik gun je van harte dat je zo om kunt blijven gaan met je drankgebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knuffie:

Tja, dan vraag ik me ook weer af... "Voor de gezelligheid." Wat is dat?, "voor de gezelligheid."
Is het gezelliger met alcohol. Ja, ik vind vaak van wel, maar dan denk ik weer terug aan dat stuk wat Kohtje een tijdje terug schreef.
Hoe echt is die gezelligheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...