Spring naar bijdragen

Maandag, 11 december

BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

het is nog donker buiten.
De straatgeluiden zwellen aan, mooi moment van de dag.

Sally, laat gauw wat van je horen. Je berichtje van vannacht was nogal onheilsspelend. Hoop dat het een beetje goed met je is.

Ga begin van de middag m'n tandarts bellen. Heb, sinds zaterdag, de vulling van m'n voortand eruit. Het ziet er gek uit en het tocht! Hopelijk kan ik snel terecht.
Alleen, hij werkt pas na 13.00 uur en dan lig ik in de sauna. Een mens moet wel prioriteiten stellen, nietwaar?

Heb allemaal een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha die Zeeman..

Ben je weer even boven water? Hoe komt dat nou, dat het wat moeilijker wordt ineens?
Doordat de nieuwigheid eraf is? Voel je niet genoeg beloning? Heeft het met de naderende feestdagen te maken? Wat zit je dwars?
Je hebt het toch al mooi vijf weken volgehouden, toch? Waarom niet gewoon doorgaan?
Goh, valt me ineens op dat ik elke zin met een vraagteken eindig, zie je dat?
Je bent ook zo lang weggeweest ineens... vragen, vragen, vragen. En een compliment voor die vijf weken om mee af te sluiten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo vroege vogels,

Jaja 5 weken erop zitten en zonder noemenswaardige problemen. Nog steeds geen drup. dus dat gaat goed. Internet behandeling werkt prima, heb een hoop geleerd over mezelf de laatste paar weken. heeft zo z'n voordeel die confrontatie met jezelf en dan een reflectie verslag schrijven opent je ogen.

Laatste tijd niet veel online geweest, wel offline meegelezen. Was al dat gekissebis een beetje zat, kon mezelf effe niet meer vinden in het forum. Zo te lezen hebben meerdere personen hier last van gehad.

Trekmomenten beginnen nu af en toe de kop op te steken. Onder het mom van je bent sterk genoeg het kan wel, toe maar, hier staat de fles.
Dus daar wil ik nog effe voor waken. Zeker tot na de eerste week van januari, dan twee maander droog.

Mede dank zij jullie allen op dit forum en de tactus behandeling leer je de valkuilen op tijd zien en ontwijken. Afgelopen weekend was er eentje waar ik vroeger met plezier instapte en hem zelfs bewust opzocht om erin te kunnen vallen. Nu gelukkig kunnen omzeilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nou we toch bezig zijn met die complimenten, het is weer maandag. Dat begint in mijn botte hersentjes een beetje een groef te worden voor het RAF-trio. Rufus(?) Anna en Ferry, gefeliciteerd met weer een week erbij. Begint week 18 nu of zit week 18 er op. Je ziet, die groef is er wel maar de variabelen blijven een probleempje.

En verder ook iedereen die er weer een dag, week, maand of zelfs een uur of 10 minuten weet bij te tellen de complimenten voor het aangaan en volhouden van het gevecht.... Dieper ga ik er nu maar niet op in zo vroeg op de maandagmorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman,

die valkuilen op tijd zien is al een groot winstpunt. Als je je ogen goed open houdt kun je die twee maanden wel halen, en zelfs daarna doorgaan. Wat je leert tijdens de behandeling en van het meelezen op het forum moet je in de praktijk weten te gebruiken. Dat zal je steeds makkelijker afgaan. Bewust worden, bewust zijn en bewust blijven, vooral blijven. Niet na een tijdje insukkelen.
En als je het moeilijk hebt weet je het forum te vinden, hè?
Ik bewonder je aanpak en zelfdiscipline. Laat deze vliegende start alsjeblieft niet verzanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh,

Geen zorgen, tot nu toe lukt het prima en ben niet van plan op te geven. Al diverse verleidingen kunnen weerstaan en van plan door te zetten.
Zit nu in elk geval lekkerder in m'n vel dan voor die tijd, dus de pluspunten worden steeds beter zichtbaar. En dat voor ogen houdend en met dit forum moet het gewoon lukken.
De kunst is om het eerste glas gewoon te laten staan en dat lukt aardig. In elk gevval zie ik de komende nweken met vertrouwenn tegemoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik zit nu op mijn werk. Het minikerstboompje is al gezet, een beetje sfeer hoort er ook bij hè. Dus jullie zien dat ik buitengewoon hard en zinvol bezig ben.:D

Zeeman, gefeliciteerd met vijf weken. Hou vol, ik weet dat het nu af en toe moeilijker wordt. Er zullen nog wel meer van die momenten komen, maar het is goed de valkuilen op tijd te ontdekken en er niet in te vallen.

Kohtje, wij beginnen nu met week 19. Ik heb het nog even nageteld, want ik zit op het moment ook elke week te twijfelen. Toch vind ik een maand nog steeds te lang om te tellen, zeker met de feestdagen voor de boeg. Het gekke is dat ik daar eigenlijk nog steeds niet zenuwachtig voor ben. Ik heb vorig jaar zo gigantisch veel gedronken met die dagen, dat ik me er nauwelijks iets van kan herinneren. Dus het lijkt me fijn om het dit jaar eens heel anders aan te pakken, en er hopelijk wel een mooie herinnering aan over te houden.
Ik zie alleen een beetje op tegen de jaarwisseling. Het was altijd traditie om om 0.00 uur een fles champagne (de Spaanse, is goedkoper) open te trekken, en het breken van zo'n traditie vind ik toch wel een beetje moeilijk. Dus daar ben ik nog niet helemaal uit. Misschien schenk ik wel een glas in, ook voor mezelf, en laat ik het door iemand anders opdrinken nadat we geklonken hebben. Of misschien koop ik wel een flesje nepchampagne.

BamBam, veel plezier in de sauna, en sterkte met je tand. Knuffie, is het nog gelukt een beetje op te slomen? Dat je zo lang zo wakker bent komt natuurlijk ook door de nachtdiensten. Ik heb ook vaak moeite met slapen, maar ik kan je vertellen dat het toch zinvol is gewoon naar bed te gaan. In de eerste plaats heb je daar minder de neiging te gaan drinken, en verder rust je toch uit, ook al slaap je niet meteen.

Ik heb vandaag een waanzinnig lange en drukke dag. Gelukkig heb ik lekker geslapen, dat scheelt. Allemaal een fijne maandag!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knuffie:
Nog een beetje op tijd in slaap kunnen komen? Zelf ben ik niet voor medicatie, vind dat een soort "fop" slaap, maar bij mij helpt lezen (niet het forum :))voor het slapen gaan. Warme melk met honing is ook wel "relaxed", maar zover ik weet krijg je van suiker energie, dus ik zal die honing in dit geval weg laten.

@zeeman:
Ik herken dat, die trekmomenten.... Altijd weer na zoveel tijd. En net wat Koh zegt, de nieuwigheid is er misschien wat af. Ja, misschien die eerste euforie wel, maar...Nee hoor, er komen elke keer weer nieuwe fases en dit is er weer 1 van. Eigenlijk heb je de deur nu op een kiertje gezet, gooi dicht... dan houdt het getrek(momenten) ook weer op. Ik zeg je, NIET VERGETEN WAAROM JE TOEN WILDE STOPPEN!!! Weet je dat nog?

@sally:
Klinkt niet fijn. Heel veel sterkte.

@bambam:
Pas op dat je niet verkouden wordt, het heerst...

:D

En ik nu 1 week ADB. Maar die kende we al, poging 100 ofzo. De aanhouder wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
Gefeliciteerd met je 19 weken. Geweldig! En die feestdagen kom je ook wel door. Ik heb ze ook nu een paar keer nuchter mee gemaakt en dat was eigenlijk heerlijk.
"Normaliter" begon ik al om een uurtje of 5 te drinken en dan "moet" je nog zo lang. Veel drinken is dan de optie om 12 uur te halen en dan met je dronken kop met die fles champagne de straat op, om vervolgens de volgende dag niets meer te herinneren. En je hele dag naar de ...... Nee, lekker allert de avond door. 12 uur is een makkie. Fris op de volgende dag. Een goede wandeling maken en weten dat er achter vele dichte raampjes heel wat katerige mensen liggen. Misschien niet zo aardig, maar toch.... mij doet het vaak wel goed.
En met kerst...echt goed proeven wat je eet. Mmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Er is maar een valkuil en dat ben ik zelf...

Zeeman harstikke goed 5 weken ADB....blijf doorgaan... juist nu is het tijd om gefocussed te blijven..het nieuwe is er een beetje af....je omgeving gelooft het wel en die zullen minder en minder aandacht gaan besteden aan het feit dat je nuchter bent...wat ook logisch is...mijn ervaring is dat ik voordat ik serieus werk maakte van de 12 stappen na verloop van tijd geirriteerd begon te raken....want als stoppen het enige doel is wat dan als je gestopt bent ? wat ga je dan doen ? Ik viel keihard terug omdat ik geen raad met mezelf wist of hoe ik van die onrust , geiiriteerdheid en ontevredenheid kon afkomen...want die 3 dingen kwamen na 2 maanden gestopt te zijn weer terug...de euforie van het stoppen was uitgewerkt...
En die onrust , geirriteerdheid en ontevredenheid had ik altijd al in me zelfs voordat ik begon te drinken en gebruiken....alcohol was een in het begin een geweldige oplossing voor die gevoelens totdat het mij in zijn macht kreeg....en toen was het afgelopen....alleen duurde dat heel lang voordat ik dat kon onderkennen....en aanvaarden...

Zeeman blijf schrijven op dit forum....niet alleen recepten (volgens mij kun je goed koken) maar hoe je voelt en wat je van plan bent er aan te doen....maak een dagplan en hou je er aan...hou vol !!

Iets anders,

Als er iets is wat mij niet nuchter kan houden dan is het mijn omgeving wel...dat was vroeger altijd een van mijn favoriete excuses om te drinken en gebruiken...wat gewoon onzin was maar ja ik moest toch iemand de schuld geven van hoe ik mij voelde hahahaha......en als ik dan nu zou stoppen voor mijn omgeving (en ik denk ook nog dat ik nobel ben want ik doe het voor al die anderen hahahaha) dan is dat gewoon weer dezelfde waanzin....mensen kunnen echt wel zonder Ziza leven.... kijk als je wil stoppen en je ziet als een van de voordelen dat je omgeving er ook van profiteert dan is het oke....maar als enige reden aanvoeren is arrogant en egoistisch....zeg ook nooit tegen je partner of je kinderen dat je het voor hen doet....hiermee leg je de verantwoordelijkheid bij hun want zij gaan denken dat afhankelijk van hun gedrag hun partner/vader/moeder nuchter blijft nog meer dan ze al dachten...het is gewoon ronduit gemeen om te doen....want als je weer faalt dan voelen zij zich schuldig...

Heel veel succes allemaal vandaag met alles wat je wil bereiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Ziza

zeg ook nooit tegen je partner of je kinderen dat je het voor hen doet

Eens hoor, helemaal.
Wat iets ander is dan je de verantwoordelijkheid voor je kinderen te realiseren
te begrijpen dat je niet totaal egoïstisch in de wereld staat, op zoek naar je eigen genoegens en behoeftebevrediging, je eigen zieligheid te koesteren.

Te beseffen dat je iets beter voor anderen kunt zorgen
als je beter voor jezelf zorgt is juist goed.

als je het alleen zegt en niet doet is het gevaarlijk;
als je het doet zonder ermee te schermen is het alleen maar extra motivatie!

Ik heb achteraf tegen mijn kinderen gezegd dat ik gestopt was met drinken, hun buiten beeld gelaten, maar ze er wel in gekend. Mijn motivatie lag best deels bij hun, maar dat is niet hun zaak.
Wat ik vroeger bij mijn schoolvriendin heb meegemaakt, die haar moeder in een inrichting zag opnemen met Korsakov, dat 2 meiden van 11 en 13 het drankgebruik van hun moeder in de gaten hielden, heeft me altijd met afgrijzen vervuld, kinderen die gaan zorgen voor hun ouder.............
Zij komt met haar kinderen af en toe bij haar moeder; die herkent noch haar, noch haar kinderen, zit er al 30 jaar op een stoel, niet in staat welke informatie dan ook in zich op te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gek

Maar ik ben DOL op horrorverhalen over alcoholisten dat is bij mij zo helpend.....

Ik heb wel eens naar dat programma gekeken over die kliniek in Schotland, Craig Castle, dan denk je meteen nee nee nee nee dat wil ik niet

Bij mij werkt dat nog beter dan positieve motivatie.

Ik had het dit weekend gruwelijk moeilijk, zo moeilijk nog nooit gehad in een jaar, godzijdank is het weer maandag en kunnen we weer gewoon de week beginnen.

En kan ik nog steeds per dag tellen dan sta ik vandaag op 403 dagen, en heb ik gewoon over de 400 heengelezen......

nou als ik die 400 heb gehaald en ik sta nu op 403 dan kan ik 410 ook wel halen, eerst naar de 405, rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Zo doe ik het dus, hoe moeilijker ik het heb, hoe kleiner de pasjes die ik ga tellen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik zou knettergek worden om de dagen te gaan tellen dat ik nuchter ben...en nog steeds geobsedeerd te zijn met alcohol en drugs...ook ik heb in mijn prive-leven moeilijke momenten maar gedachten aan drank en drugs zijn er niet...

Persoonlijk ben ik niet dol op horrorverhalen van alcoholisten....ik weet hoe het voelt om in hun plaats te zijn...het maakt me verdrietig maar ook wel dankbaar voor alles wat er NU in mijn leven is wat er NOOIT was...

Ik heb zelf in Castle Craig gezeten...het was voor mij de eerste kennismaking met het 12 stappenprogramma...en daar ben ik dankbaar voor...het heeft waarschijnlijk mijn leven gered...

Angst is een slechte raadgever....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

Zeeman gefeliciteerd met je 5 weken, vol houden hoor!!!! Die trek momenten heel herkenbaar vooral dat van ach dat moet kunnen. Ben sterk genoeg is het duiveltje op je schouder eraf meppen meteen!!

Mick verhaal van gisteren gelezen weer zo,n TOP verhaal!! Ik heb kaarten van osho zen- tarot. Ik moest m,n kerst spullen uit de box halen en vond de kaarten ook weer. Nu trek ik elke dag een kaart en lees het verhaal erbij klopt echt m,n kaart was gisteren traveling dat wil zeggen dat wijst op verandering en beweging klopt helemaal.....

Ik had gisteren een lunch normaal drink ik altijd een aardig wijntje en nu niets ze maakte grapjes enz enz maar vonden het toch wel erg goed van me dat ik het vol hield!!!Vreemd genoeg had ik het niet eens echt moeilijk. Het is even niet leuk als iedereen proost en jij met je thee zit. Maar net als met stoppen met roken heb ik gemerkt dat de momenten erg kort zijn.....Het is er en het is ook zo weer weg!!

Anna gefeliciteerd met 19 weken topper:present: maak je nog niet te druk over de feest dagen je komt er vast goed door heen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah, nu is er weer een kindje van 5 jaar vermoordt door zijn moeder. Kan nou helemaal wel een potje janken,was vandaag al in zo''n depri bui. Waarom blijven mensen nietmet hun tengels van deze onschuldige kinderen af? Nou hopelijk schijnt morgen het zonnetje weer binnen en buiten. Iedereen gefelicteert met de behaalde sucsessen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets gelezen over het behalen van je doel..Het doel is wat ik vaak lees en dat is ook beangstigend...Ik zal het opschrijven wilde het jullie toch laten lezen....

Het leven gaat altijd en eeuwig voort.Er is geen uiteindelijke bestemming waarheen het onderweg is. De pelgrimstocht,de reis op zich is het leven,niet het berijken van een zeker punt,niet een bepaald doel-gewoon dansen, op pelgrimtocht zijn,blij je weg gaan zonder aan een bestemming te denken.Wat zou je doen als je een bestemming bereikt? Niemand vraagt zich dat af,want iedereen probeert een bepaalde bestemming in zijn leven te bereiken.Maar de consequenties........
Als je je levensbestemming werkelijk bereikt,wat dan? Dan zit je met je handen in het haar.Je hoeft nergens meer heen....je hebt je uiteindelijke bestemming bereikt-en onderweg ben je alles kwijtgeraakt. Je moest alles kwijtraken.Nu sta je dan naakt op je uiteindelijke bestemming en je kijkt verdwaast om je heen;wat was eigenlijk de bedoeling? Je hebt je zo gehaast en het heeft je zoveel hoofdbrekens gekost,en dit is het resultaat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje vreselijk ja als je dat hoort dat een moeder of vader een kind vermoordt...Ik kan er echt niet bij met me pet. Zelf heb ik geen kinderen en zou ik best willen maar gaat niet.Als je dan dit soort dingen hoort denk ik, geef het dan weg aan mensen die kinderen willen.Het zou makkelijker moeten zijn voor ouders die hun kind niet willen om het afte staan dan gebeuren dit soort dingen niet zovaak ....

Misschien een simpele gedachte maar het lijkt me wel een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stukje Ellie. Als het leven niet om een doel draait, maar om het onderweg zijn, dan kun je ook proberen van die weg iets moois te maken. Ik ben het sowieso al niet eens met mensen die vinden dat je niet van het leven mag genieten, omdat alles in het teken staat van dat uiteindelijke doel, het eindpunt. Het was het grootste conflictpunt met mijn ouders, die dus wel die mening waren toegedaan. En nu zijn ze oud, en met gebreken, en wat hebben ze nu bereikt met hun strengheid en somberheid?
Overigens heb ik net de 18 weken volgemaakt Ellie, en ben ik dus nu met week 19 begonnen. Dankzij jouw felicitatie moet ik die dus ook wel volmaken!

Visje, wat een triest en slecht nieuws weer. Het lijkt wel of dit steeds vaker gebeurt. Of hoorden we het enkele jaren geleden gewoon niet? Ik word hier ook verdrietig van.

Ziza, dagen tellen kan negatief zijn, maar ook positief. Het hangt er maar net vanaf hoe je ermee bezig bent. Ik zie iedere week dat ik weer niet gedronken heb als een kleine overwinning, en daar voel ik me goed bij. En als ik een moeilijke dag heb gehad, zie ik die dag als een overwinning, als ik niet gedronken heb, en word ik weer blij.

Houtje, die 405 ga ja halen meid. En die 410 ook, dat kun je best!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje;Opzich zou ik dat wel willen. Alleen weet ik dat het heel erg moeilijk is en ik ben ook alleenstaand. Met een beetje geluk komt het ooit nog eens.
Ik maak er niet echt een heel groot punt van hoor dat ik geen kinderen kan krijgen. Ik heb me er zo gezegt bij neer gelegt alleen als ik dit soort dingen hoor dan komt het weer de kop op steken snap je!! Het oneerlijk verdeelt gevoel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...