Spring naar bijdragen

Woensdag 13 december


Zeeman

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jawel, het gat is weer gedicht, tandje is weer heel. Nog wel gevoelig maar dat zal wel overgaan.

Ben niet fit maar heb wel goeie dingen gedaan op m'n werk. Gisteren collega gebeld en gevraagd of ze me ff kon helpen met wat schrijfdingen en daar is nu eentje van af. Maandag de rest, dat geeft rust.
Het is alweer kloteweer en ik ben een beetje sombertjes maar laat het maar lekker over me heenkomen. Het gaat wel weer over.

Ik denk dat ik vanavond maar even geen bikkel ben en niet ga sporten. Ben erg moe en heb megahoofdpijn, morgen is er weer een dag nietwaar?

Heb een goeie avond allemaal.

Wie zat er nou toch ook alweer te wachten totdat hij of zij zich aan kon melden. Knuf of Stien, nee Stien jij was al begonnen toch? Ik kan er niet opkomen. Wie oh wie???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Bammie, hou dan je mond nog maar even dicht:).
Waarom ben je zo sombertjes? Alleen maar door dat rotweer?
Wees maar even geen bikkel. Dat mag best.

Ik weet ook niet meer wie zich nog allemaal aan willen melden. Er was toen ineens een golf die terecht kon bij de behandeling, maar wie daar niet bij waren weet ik ook niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat een artikle in de Vrij Nederland over hoe sneaky de alcohollobby zich binnenslijmt bij de politiek. Dat geldgegraai gaat ook nooit veranderen he, En onder het mom van eigen beslissingen nemen komen ze overal mee weg. Bah bah bah. nette versie, hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom er zelf niet uit. Het gaat beter met me dus heb ik de hele dag gewerkt. jammer dat mijn laptop niet wil printen en dat het oude bakkie boven nu echt op zijn laatste beentjes is.
Dus waarom als ik het zo beu ben om moe en apatisch te zijn zit ik dan nu aan een glas met Jan?
Is dit gewoon zelf destructie?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anjo dat is zelfdestructie.
Je weet; je kunt nog terug, die keus is aan jou. Moeilijk, heel moeilijk maar maak je keus.
Je weet dat je deze weg liever niet wilt gaan. Keer om op je pad, flikker Jan de gootsteen in. Drink een glas water en zet een kopje koffie. Het kan nog een andere wending nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doon.

Van harte welkom! Ik heb vandaag mijn dag niet zo van daar dat ik je nog niet eerder had begroet.

Marieke, lieverd, aub vraag ook om een therapeut. Het is duidelijk dat je veel om je gezin geeft, het is ook in hun belang. Ik gun je gewoon wat geluk!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Marieke, wat dacht je er zelf van!!!
Misschien moet je je laatste berichtje nog ff doorlezen.

Hou op met jezelf overal slachtoffer van te voelen. Het leven is soms k* daar is nix aan te doen en daar hebben we allemaal last van Marieke.

Sorry was nog niet uitgeschreven.

Als je rotgevoel een beetje is gezakt kun je dit nog es rutig bekijken. Misschien moeten je man en zoon ook van alles maar jij bent voor jezelf aan zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom er een beetje achteraan, maar Anjo, ik hoop dat je je bedacht hebt, en Jan weg gooit. Je bent gewoon nog niet beter, je hebt een hele dag gewerkt, dat is waarschijnlijk de reden dat je hem gepakt hebt. Maar je kunt besluiten er nu meteen mee op te houden. Doe dat alsjeblieft!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het beviel bij de therapeut Femmy. Ik heb het gevoel dat jouw houding op dit moment een beetje in de lijn ligt van wat Kohtje zei over niet jezelf verbieden te drinken. Je drinkt liever niet, maar voor je gemoedsrust hou je een deur open naar het weekend. Ik weet niet of het gaat werken, maar ik hoop voor jou van wel. Ik denk dat die therapeut gelijk heeft, dat er bij jou een emotioneel probleem mee speelt. Misschien kom je er op deze manier uit. Veel sterkte, in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik kan je niet goed advies geven. Ik geloof meteen dat het allemaal niet alleen aan jou ligt, en dat je best wat meer steun en hulp van je man en zoon zou kunnen krijgen. Maar ik ben het eigenlijk ook met BamBam eens, dat jij te zeer in de slachtofferrol blijft hangen. Ziza en Rudy hebben het er ook al vaker over gehad. Zolang jij je slachtoffer voelt, creëer je eigenlijk voor jezelf excuses om te drinken. Leg je eigenlijk de schuld daarvoor buiten jezelf.

En BamBam heeft ook gelijk dat je echt niet de enige bent die het moeilijk heeft. Ik heb ook een k*tleven achter de rug, en echt leuk is het nog steeds niet. Ik werk me helemaal kapot, en kom altijd geld tekort, want iemand in mijn situatie mág om de een of andere reden nooit boven een minimumniveau uitkomen. Een ander rijdt mijn auto in de prak, en ik ga voor meer dan 1000 euro het schip in. Mijn computer kapt er iedere keer mee als ik zit te typen. Mijn huis is te klein en oud, en ik zit nog steeds te wachten op een renovatie die 8 jaar geleden al is beloofd. En zo kan ik nog wel een uurtje of zo doorgaan. Misschien heb jij het moeilijker dan een ander, maar er zijn vast nog mensen die het nog moeilijker hebben dan jij.
En dat is de reden waarom meerdere mensen hier denken, dat jij iets aan therapie zou kunnen hebben. Om uit die somberheid te komen, om te leren uit die slachtofferrol te kruipen, om zélf je leven in de hand te gaan nemen. Jij kunt het gedrag van je man, je zoon en je buren niet veranderen. Dat kunnen ze alleen zelf. Je kunt wel iets aan jezelf veranderen, anders leren denken, en zoals Ziza steeds zegt: anders doen. Naar de AA gaan is daarvoor in ieder geval een eerste stap. Prima!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

@marieke
Fijn dat je voor jezelf toch beslist om naar de AA te blijven gaan want als puntje bij paaltje komt is het toch jij die jezelf moet helpen,hé!! Een beetje steun uit je omgeving zou welkom zijn maar niet iedereen heeft dat geluk!! Wees lief voor jezelf en stop met jezelf overal de schuld van te geven!!!

@BamBam
Danke voor de tip, ik heb me zonet aangemeld voor de internetbehandeling en het is gelukt! Ik heb net de eerste vragenlijst ingevuld en zal nu blijkbaar na 3 dagen een therapeut krijgen die alles met me doorneemt en ik zal ook huiswerk moeten maken?? Allé, ik ben ermee begonnen en we zullen zien wat het oplevert, hé!!

@Rudy,
Nog even geduld en je kunt weer een biefstukje eten!!!

@Anna
Minder drukke dag vandaag, alles ok?

@stien
Heel herkenbaar, die pijnlijke voeren na zo'n drukke werkdag!! Veel sterkte tijdens de feestdagen ,ik zal aan je denken want ik werk dan ook!

@kohtje en zeeman, zin in nog een raadseltje vanuit belgië?? ;)


Als ik heel eerlijk ben moet ik wel zeggen dat ik een beetje bang ben voor die behandeling, alles lijkt plots zo reëel, hé!!

Groetjes van knuffie Enne... Visje, waar ben je, alles ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal
wat een ongelofelijk veel reakties heb ik gekregen zeg..
het komt van twee kanten snap ik nu
het kost me wel in de eerste instantie onwijs veel moeite om al die mailtjes te lezen zeg....
maar er is iets in me dat zegt dat dit een goede zet is van me....
ik heb de hele dag gewerkt en zit nu even uitgeblust achter de pc.
en.. ik heb gedronken....ik ben in de eerste instantie bang om onthoudingsverschijnselen te krijgen en ik weet dat ik deze gedachte natuurlijk gelijk aangrijp om te drinken.
Ik heb wel een apart gevoel in mijzelf...dat ik bezig ben een soort stap te nemen....
ik ga nu mijn kleine lieve meid van 5 voorlezen en die rode draad die jullie zijn door mijn hoofd laten lopen.
ik moet even wennen aan dit soort forums maar het feit dat ik als grote vent twee keer in tranen zat bij jullie gedachten zegt genoeg
tot snel
x
doon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, nee helemaal geen minder drukke dag vandaag. Ik ben met mijn ogen open mijn grenzen weer voorbij gehold, maar er was even geen keus. Het is heel gemakkelijk om te zeggen dat je je grenzen moet bewaken, er niet overheen moet gaan, maar ik heb met enige regelmaat van die dagen dat er in feite gewoon geen keus is. En zonder vervoer zitten helpt er ook niet bij, anders was het allemaal nog net te behappen geweest.

Enfin, het einde van het vervoerloze tijdperk zit eraan te komen, als alles goed gaat. Dus ik bekijk het maar weer van de positieve kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doon, als je erg veel dronk kan het zinvol zijn met je huisarts over je voornemen te praten. Dit om erg grote onthoudingsverschijnselen te voorkomen. Ik heb begrepen dat je er heel ziek van kunt worden.

Ik hoop dat je nu verder niks meer drinkt, je moet toch ergens een keer een start maken, nietwaar? Geef je kleine meid maar een knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anna

Oeps, sorry, je had het waarschijnlijk al gezegd hier maar ik heb niet alles doorgelezen omdat ik me heb ingeschreven bij de internetbehandeling en die vragenlijst invullen koste me nogal wat tijd!
Hoelang moet je nog met het OV je verplaatsen? Ik heb de indruk dat je een beetje boos bent, is dat zo?
knuf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...