Spring naar bijdragen

zaterdag 16 december

anjo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sally,

Je hebt (te zien aan je medicatie) ernstig last van botontkalking, of dat door 2 jaar drank kàn weet ik echt niet. Maar het is geen WAARSCHUWING dat vind ik echt te licht!!!!!!!

En wel of niet drinken met de Kerst??????? Wat dacht je van: Wil ik wel of niet leven?????????

Ik begrijp dat je enerzijds heel erg schrikt en anderzijds gewend bent je schrik te blussen met alcohol. Er is maar één weg uit deze ellende: DE HARDE WEG en die moet je zelf willen gaan.

Je hebt twéé ziektes, een hartziekte (ik heb al eens eerder geschreven dat ik t in de familie heb en dus met die hoge bloeddruk én medicatie echt niet meer drink).......
maar die andere ziekte heet ALCOHOLISME en ik zou serieus, heel serieus met je huisarts overleggen dat je erkent dat je ziek bent !!!!

Je hebt méér nodig dat een forum en WAT HULP. Ik denk meer aan een opname met begeleid detox. Je zal best last hebben als je stopt, is dat niet onverantwoord? Kan je niet beter 2 weken onder begeleiding met al die medicijnen??????

Ik krijg er buikpijn van als ik het lees.

Kerst 2005 was voor mij helemaal droog dwz zonder alcohol en dat ging PRIMA het wordt echt niet minder Kerst als jij wel of niet drinkt.

Volgens mij heb je geen keuze.

Vraag om hulp !!!!!!! Neem iemand in vertrouwen, bel desnoods een hulplijn (sos hulplijn kan 24 uur per dag) die kletsen je uit de put, echt.

Ik vind het angstig allemaal. En als je morgen niet meer schrijft (bij wijze van.....) weten wij allemaal niet of je t overleeft hebt dit weekend of niet meer wil schrijven, dan is alleen een FORUM wel erg dun ijs.

Sorry dat t zo streng klinkt maar ik zou denk ik willen dat iemand ooit eerder zo streng tegen MIJ was geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sally.

Zal nu via forum verder gaan. Ons telefoon gesprek van net vervolgen. Ik heb net ongeveer het zelfde tegen je gezegd als houtje nu schrijft. Het is voor ons allemaal erg moeilijk, om morgen te moeten afwachten of je nog wel schrijft. En wat is dan de reden. Lig je **** op bed. Of wil je niet meer schrijven. Wij zitten dan allemaal met een kater. En deze keer niet van de drank. Zoek in god vredes naam hulp. EN BLIJF NIET ZO EIGENWIJS DOORDRAMMEN van het is zo moeilijk. Want dat weten we allemaal. We hebben het allemaal moeilijk. Doe er verdomme wat aan, want zo kom je er niet.

Ik hoop dat je nu eens inziet, dat je het met het forum niet red. JIJ HEBT PROFESSIONELE HULP NODIG.

PUNT UIT.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry, je hebt mij niet gekwetst, ik hou mijzelf die spiegel ook wel voor, de ontkenning is daarentegen groter. Voor velen hie denk ik herkenbaar en ga mij absoluut niet groter voordoen . Alleen zie ik hier op het forum iemand met ernstig hartfalen en probeer diegene te waarschuwen! Hartfalen gaat nooit meer over, maar kan gereduceerd worden zodat mensen een acceptabel leven hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me bij Ferry en Houtje aan Sally. Ik heb niet meer op je gereageerd, omdat ik het idee te eng vind dat jij op een dag niet meer hier schrijft, en ik dan niet weet waarom niet. Dat kan ik niet aan. Je moet echt professionele hulp zoeken. Kennelijk laten ze je in een regulier ziekenhuis niet afkicken, anders hadden ze het je toch al aangeboden denk ik. Dus neem contact op met een verslavingszorginstelling, en laat die in overleg met je artsen beslissen wat de beste aanpak is. En VOLG DAT ADVIES OP.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Anna dat gevoel heb ik ook.

En dan voel ik me ook nog verantwoordelijk ook. Terwijl ik óók zelf wilde stoppen en het gedaan heb, hoe moeilijk ook. Ja na 5 maand had ik een motivatieprobleem, dat is normaal. En nu ben ik reuze blij dat ik volgehouden heb en zometeen nuchter ga slapen.

Sally, ik wens je alle sterkte maar ik blijf bij mijn mening: een WAARSCHUWING is het niet meer. Ik vind daarnaast je opmerking niet kunnen, sorry, over slapen op een paar pillen, ook al zeg je erachter aan dat het niet kan om dat te zeggen. Zeg het dan niet !!!!!! Dit forum is ter ondersteuning en niet voor reclame om te slapen op pillen.

slapen op een paar pillen, heerlijk, maar hoort natuurlijk niet.

Het is m.i. geaccepteerd als je stopt met drinken om onder begeleiding een dag of 10-14 librium te nemen (de meeste artsen geven dat voor de eerste afkickperiode) en dan Campral (tegen de trek, oftewel craving erbij of Refusal, dan word je doodziek als je één glas drinkt een afschrikmiddel dus, en dat kan jij niet verdragen).

Nogmaal Sorry, maar m.i. is dit niet volgens de regels hier. Ik vind en vond het ook moeilijk en sommige mensen zeggen "die softe ondersteuning van elkaar accepteren met een uitglijder helpt niet" maar dan heb je het over een UITGLIJDER dat is héél iets anders dan twee dagen NIET en dan weer WEL drinken. Ik heb ook wel eens een UITGLIJDER gehad maar de laatste is echt royaal een half jaar geleden, het slijt vanzelf, en trek leer je accepteren. Net als stoppen met roken, dat went ook.

Ik ben normaal vrij mild zoals de meesten weten maar ik heb hier 1. buikpijn over 2. ik vind dat je er te makkelijk over doet 3. en zo luchtig over pillen praten vind ik niet horen.

Soit, genoeg, je mag ermee doen wat je wilt, maar heus en toch, het is goed bedoeld.

correctie : gedurende een dag of 10-14 libium nemen !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wijsheid moeilijk? Nee, de wijsheid is er .
De vraag is of WIJ het moeilijk vinden goed met die wijsheid om te gaan.

Denk je dat ze een crisis-patiënt 8 weken laten wachten? Ik heb 20 jaar geleden een crisis gehad (om een heeeeeeeel andere reden en andere oorzaak doet er niet toe) nou ik was binnen 2,5 uur opgenomen in een psych. ziekenhuis voor een week.

Wil je het zelf wel of vind je wachtlijst een goed excuus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Wijze raad: ga slapen. Je moet zélf hulp zoeken, vragen, je laten opnemen, enz enz.
Als iemand in dit land zelf zijn/haar leven wil verknallen, dan mag dat.

Dat is niet jouw en mijn zorg (maar ik begrijp je donders goed).

Volgens mij hebben we er allemaal genoeg over gezegd.

Kunnen we weer naar de orde van de dag (voor de laatste 11 minuten?) Iemand nog een leuke mop gehoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...