Spring naar bijdragen

zaterdag 16 december


anjo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ben je had het goed, het was inderdaad sign. En ja even zo goed dat ze het andere woord ook wisten
maar voor de rest klopt er helemaal niets van.:huh:
Ik leg de schuld dan altijd bij mij zelf maar dat is in dit geval niet zo, ik heb grotere klassen gehad dan de deze. Maar nog nooit zo druk. Plus dat zelfs de directie vind dat dit de spuigaten uitloopt.
Maar de klas splitsen, dat kan niet dat kost te veel geld.
En waar ik gisteren zo boos over was is dat de leerlingen lijden.

Enfin, het is weekeinde en heb net naar Kohje website gekeken. Sommige van je werken waren prachtig!
Was dat je vrouw die in volledige geconcentreed in de tuin bezig was? je auto's en bloemen vond ik ook heel mooi.En ik vond de achtergrond niet te donker, komen de kleuren mooi uit.

Moest gisteren lachen om Ziza, fijn dat de mens nu ook wat duidelijker naar voren komt.

Anna, hoe rijdt je auto? Dat optekenen hersteld zich snel genoeg als de auto aan een nieuwe bestuurster is gewend. Ik heb eens een mini gehad, ding ging allemaal zo langzaam en stroef, was na een week over.
Al zal je natuurlijk nooit zo snel optrekken als dat rode ding van Schumacher.

Ik ben gisteren naar bed gegaan, grote bak thee, en ik heb de telefoon heel vaak horen gaan en heb het genegeerd. Ik was even niet aanwezig.

Vandaag mijn lichtjes in de boom, waar was ook al weer mijn stofzuiger?:$:

En vandaag drink ik wel, liters thee en misschien kruip ik dan ook weer mijn bed in.

Het is dan ook weekeinde "moment to exhale"':rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Heb even teruggelezen en geef hier toch een paar kleine reacties,

Joann, knap zoals je het verwoordt hebt gisteren. Je gaat je eigen pad volgen, ik heb bewondering en respecteer je beslissing. En mogelijk dat je nog eens iets van je laat horen. Ik wens je fijne feestdagen en een goede jaarwisseling met veel liefde, gezondheid en geluk. Heel veel dank voor je bemoedigende en wijze woorden, waardoor je mij in moeilijke tijden bijgestaan hebt, bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, je hebt nou niet het gemakkelijkste baantje zeg! Tjonge, moeilijk hoor die lessen geven.
Nu lekker in het weekeinde bijkomen, ontspannen, hoofd weer leeg maken. Succes!

Anna, knap dat je bij mw bent geweest voor die afspraak, daar is toch moed voor nodig. Ik geef je gelijk dat je nog niet over het alcohol gepraat hebt, wordt je gelijk weer in zo'n hokje geduwd.
Veel plezier met je nieuwe auto!

ff-weg, volgens mij heeft Knuffie belgische recepten voor coctails.

RVant-jouw auto ook weer op de weg, fijne dagen in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, gefeliciteerd met je nieuwe web-site. Ik heb geprobeerd te e-mailen, maar dit lukte niet.
Tof, dat je ons mee laat kijken, ben zeer onder de indruk!
Exposeer je ook en doe je aan verkoop?
Nuchtere lampjes in de kerstboom? Branden, stralen vast beter!


Zeeman, een hele fijne bourgondische avond gewenst, houdt het droge nat hoor!
Alvast een beetje gefeliciteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Joann,

Ik heb vanochtend gelezen dat je afscheid hebt genomen van het forum en vanaf nu weer op eigen benen verder gaat. Fris en monter het nieuwe jaar tegemoet. Hartstikke goed joh. Je hebt je omgedraaid en loopt nu weg...
Ik wens je alle goeds in de toekomst meid!
Lieve groet, Cato.

Hey en Kohtje, je hebt nu je eigen website! Ik weet nog goed dat we het daar allemaal over hadden op het forum en nu is het er. Grandioos! Daar heb ik respect voor, aanpakken die handel.
Het schilderij van de vrouw in de tuin sprak mij aan en ook de heldere, vrolijke kleuren die je gebruikt in je werken. En de auto's, daar zou je zo in willen stappen en naar het zonnige zuiden mee willen rijden...echt leuk hoor.

Dan wens ik jullie weer een fijn, droog weekend en een vastberaden gemoed.

Hartelijke groetjes van jullie aller Catootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Ik vind het toch wel een beetje een kaal gevoel nu Joann afscheid genomen heeft. Ik gun haar haar gekozen weg en respecteer haar besluit maar zal haar toch wel missen hier. Afscheid nemen van mensen blijft voor mij een gebeurtenis die hinkt op twee emoties. Aan de ene kant blijdschap voor degeen die weggaat en daarmee een periode heeft afgesloten en een volgende fase ingaat, aan de andere kant wel wat droefenis om de leegte die achtergelaten wordt. Maar goed. Such is life and it becomes sucher and sucher...

Ik wil iedereen bedanken voor de reakties op het bezoek aan m'n nageltjenieuwe web-site. Leuke reakties en ook nuttige. De achtergrond wordt aangepakt. Daar is mijn vrouw al mee begonnen. Inderdaad wat donker en druk. Maar ja, als je zelf wat gemaakt hebt is het soms moeilijk om de wat mindere puntjes te herkennen en erkennen. Klinkt bekend hier op het forum..herkennen en erkennen...
Binnenkort zal ik weer eens met het fototoestel in de weer gaan. Wat nu op de site staat is waar ik toevallig nog foto's van had liggen. Daardoor lijkt het of ik iets met vissen heb. Dat is maar een korte periode zo geweest (half jaartje of zo) maar daar had ik die foto's nou eenmaal van... (Niks tegen jou hoor Visje)

Okee, nogmaals bedankt. En nu gaan we weer boodschappen doen..O, o, wat heb ik daar weer zin in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Grijs en grauw in het hoge noorden maar de lichtjes branden mooi en gezellig.

Beetje poetsdag en doedingendag.

Moesje, hoe gaat het. Hou je nog een beetje vol. De Kerstborrel redelijk ongeschonden doorgekomen las ik vlgs mij. Goed van je, hoef je de eerste weken je niet dood te schamen. Die winst heb je maar vast te pakken!
Hou vol meid, zeker met die dagen die eraan komen. Ben jij vrij of moet je ook werken? Heb je de kinderen de hele vakantoe of gaan ze ook al naar papa? Sterkte en ga door op de goede ingeslagen weg.

Catootje, nog ff doorzetten en dan vakantie? Je bent nog wel aan het werk toch, of hoe was het ook alweer. Sorry, onthou niet alles, hoofd niet groot genoeg. Stap voor stap Cato, het hoeven geen reuzestappen te zijn.

Dat geldt trouwens voor iedereen, hou vol. Zoek afleiding, bedenk wat je risicomomenten kunnen zijn of gaan worden en speel daar op in.
Denk aan de winst van het niet drinken en probeer daar je moed uit te putten. Zit de slechte bui uit, het gat weer over, echt waar. Leuk is wat anders maar veel drinken is ook niet leuk.

Zo, met deze boodschap de dag maar weer door

Heb een goei dag allemaal. Groet BB

Alleen vandaag drink ik niet!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend was ik in Londen met wat vrienden die hetzelfde probleem hebben als ik....alcoholisten/verslaafden...en we hebben een fantastische tijd gehad...de tranen van het lachen biggelden regelmatig over mijn wangen...en dat alles zonder drank of drugs...het zou niet eens mogelijk zijn om zoveel lol te hebben onder invloed...althans voor mij niet...
We kunnen lachen over onszelf en om elkaars ellende....we hebben allemaal min of meer dezelfde ellende doorgemaakt..en om nu clean en nuchter te zijn is het allergrootste geschenk wat ik ooit heb ervaren in mijn leven...

Vandaag hoef ik mijzelf niet zo serieus te nemen...ik ben niet wat ik denk dat ik ben....er is veel en veel meer dan alleen wat er zich in Ziza's hoofd afspeelt....

Zo en dan ga ik nu de kerstboom eens optuigen... mijn kinderen zijn lekker aan het spelen....mijn partner is naar de Body-Balance (soort gymn/yoga hahaha)...

Tjonge het lijkt wel een "normaal" leven.....toen ik nog dronk en gebruikte was dit ondenkbaar en het zou nooit maar dan ook nooit wat geworden zijn ook...

Niet te geloven dat ik 2.5 jaar geleden mijn gezin verliet omdat ik ruimte nodig had om te ontwikkelen...(dus gewoon drinken en gebruiken zonder verantwoordelijkheid te nemen voor iets)...dit bewijst voor mij dat ik niet weet wat goed voor mij is...en als ik niet weet wat goed voor mij is dan weet ik dus ook niet wat goed voor een ander is...

Joann , ik hoop dat je een plan hebt.... succes en je kan altijd terugkomen...ik wens je veel liefde en wijsheid toe....

Nou ja... iedereen een hele fijne dag en maak er wat van....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ga mij zo ook wijden aan het favoriete karweitje dat ik kennelijk met Kohtje: boodschappen doen. Het is hier nat en vies weer, dus we houden het binnen maar droog en gezellig. De lampjes in de boom branden, ik heb al een halve pot thee op, en zo houden we de moed erin.

Ferry, zit je nu in Llemers? En daar heb je ook nog een computer, of zit je in zo'n internetshop? Veel plezier daar.

Ziza, het klinkt gezellig bij jou thuis. Veel plezier met je kids. En fijn dat je vorig weekend zo'n leuke tijd hebt gehad in Londen.

Ik duik gauw de regen weer in, heb al een hoop druppels opgevangen daarnet met mijn hond, en nu ga ik proberen er nog een paar te pakken. Daar ben ik dol op zoals jullie weten.:D

Een fijne dag allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeetje ziza

is het zo dat alcohol je het idee kan geven dat je je gezin wilt verlaten???
pffffffff...schrik me echt kapot..
loop ook al vaak met die gedachten omdat ik het gveoel heb niet aan zelfontplooing toe kan komen.
Kan het zo zijn dat mijn verslaafde ik hier weg wil om lekker vrij te kunnen zuipen???

ik ben ergens best wel happy met dit gezin..lieve loyale vrouw en twee prachtige kinderenn,ik heb een heel relaxte en leuke baan...alles eigelijk..en toch die gedachte..

ik schrik hier wel een beetje van

wil je mij vertellen wat je toen dacht en of je spijt hebt gekregen of whatever??

doon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ga zo eens kijken of ik m'n mountainbike kan omruilen voor een gewone damesfiets. ik heb geen zin meer om voorovergebogen over m'n zadel te hangen. lekker rechtop zitten wil ik.
Past ook meer bij m'n 'look' van vandaag; ik heb m'n nieuwe twinsetje aan met een keurig plooirokje.
Erg degelijk en meisjesachtig.

Zou ik dan toch nog een dametje worden?

Gegroet en wish me luck met m'n fietsmissie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, Ferry woont in de Liemers. Zo heet de streek waar hij woont.

Catootje, Luck met je fietsmissie gewenst. Zonde om met dit weer in een plooirokje te gaan fietsen, toch?

Ziza, je wordt toch niet helemaal normaal hè? Gewoon blijven wie je nu bent. Raken we net een beetje aan gewend.

Ja Doon. Schrikken is goed. Alcohol doet rare dingen met je.

Zo, en na de boodschappen dan nu toch echt die kerstboom met lampjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, sorry Ferry, ik had het verkeerd begrepen, dacht dat je weer op stap was met je vrouw.

Succes met je fiets Cato. Toevallig zei mijn fysio donderdag dat zo'n ouderwetse opoefiets waar je helemaal rechtop op zit veel beter is voor je rug en schouders. Wat dat betreft zit ik goed met mijn fiets, al zit ik daar nooit in een twinsetje op (dat heb ik niet).

Doon, ik denk dat je terecht geschrokken bent. Denk hier nog maar even over na.

En nu ga ik echt boodschappen doen, in mijn oudste spijkerbroek, want die zit het lekkerste.:D Succes met je lampjes Kohtje. Ik leef met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Koh had het al recht gezet. En Marieke, veel plezier vanavond en hou het droog. Ben ook net met de hond weggeweest, het is **** weer. Maar het deerde Boella niet, hij rolde nog eens lekker over het
grasveld, dus kun je nagaan hoe hij eruit ziet. Nu ligt meneer in de bench. eigen schuld, dikke bult.
tot later.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doon,

Ik was helemaal de weg kwijt....wat ik normaal vond was abnormaal en andersom....

Ik kon ook niet realiteit van fantasie meer onderscheiden....en nog steeds is dat lastig hahahaha...

Alcoholisten zijn meesters in zichzelf in de maling nemen zonder dat ze het door hebben....iedereen kan het zien maar de alkie denkt van niet....de omgeving weet allang dat iemand een alcohol/drugsprobleem heeft en de alkie zelf denkt dat niemand het door heeft...

En natuurlijk de reden dat ik apart ging wonen is omdat ik dacht (en denken is mijn grootste probleem) dat het aan de omstandigheden lag en dat als ik die zou veranderen mijn leven beter zou worden...en ik was ook niet bezig om steun voor mijn gezin te zijn maar ik dacht alleen aan Ziza's belangen....ik was totaal opgesloten in mijzelf...mijn ziekte vertelt voortdurend dat het niet aan mij ligt maar aan anderen en situaties...maar ik heb gebruikt en gedronken in elke situatie...blij , verdrietig , boos , bang , relatie met partner leuk , niet leuk , boos..werk , als het goed ging en als het slecht ging....gewoon altijd...

En ik herken het wel wat je zegt over zelfontplooing...ik dacht dat ook wel....en heb dat gebruikt als excuus om weg te gaan (zie boven)
Misschien kun je jezelf eens afvragen wat je wil ontplooien ? Je zelf ? Enig idee hoe ?
De waarheid voor mij was is dat ik alleen wilde zijn zodat ik niet gestoord werd (maar dat wist ik toen niet omdat ik echt geloofde in mijn eigen verhaaltjes)....om te drinken en gebruiken... en ja...wat in hemelsnaam had ik kunnen bereiken als ik elke dag zit te zuipen en te snuiven..nog meer ellende in mijn geval...

Jij ben net gestopt met drinken....emoties komen terug en gaan op en neer...emoties die altijd verdronken zijn....als ik niet onder invloed was dan was ik altijd super-negatief over mezelf en alles om mij heen...bij ons in AA zeggen ze wel eens dat je geen grote beslissingen moet nemen in het eerste jaar dat je niet drinkt...alles moet uitlevelen...en natuurlijk zijn er gevallen dat er wel aktie moet worden ondernomen...

Tel je zegeningen Doon...je hebt (nog) een gezin , een huis en een baan.....man ik ben blij voor je....en goed dat je wat aan je alcoholprobleem gaat doen...

En nu even realiteit : een nog drinkende alcoholist die zichzelf wil ontplooien neemt zichzelf keihard in de maling....de meeste van ons komen niet verder dan het wisselen van het merk bier/wijn dat ze drinken...en allerlei psycho-gebrabbel en de beste intenties maar nooit geen aktie...en voor de rest blijft alles hetzelfde....

Zelfontplooing voor mij begon met stoppen met drinken en gebruiken en hulp zoeken...en er keihard aan werken om gestopt te blijven...en nu begin ik de vruchten ervan te plukken...en de rest komt vanzelf...
Mijn leven heeft een totaal nieuwe wending genomen door dingen anders te DOEN....ongeacht wat ik ervan vond of voelde...ik weet niet wat goed voor mij is..dat is me de afgelopen 17 jaar wel duidelijk geworden....

En Kohtje, maak je maar niet ongerust hoor...hahahaha....zelfs op mijn beste dag ben ik nog een nerd hahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doon,
Ik kan me goed voorstellen hoe de dranklevensverhalen op je over komen, met veel herkenning; ik herinner me dat ook nog heel goed van mijn eerste forumervaringen (niet hier, maar bij het Trimbos) ongeveer een jaar geleden.
Ziza's verhalen zijn ook mooi en confronterend.

Het mijne heeft een iets ander accent: ik wist wel degelijk wat goed voor me was, al die tijd eigenlijk wel, maar ik ontvluchtte de confrontatie daarmee, omdat ik meende dat ik me dat niet kon permitteren, die naakte waarheid.
Ik pastte me overal keurig aan. Keurig meisje, gehoorzaam, noest, vlijtig, trouw met heel af en toe een jaartje of wat losgeslagen zijn.
Daarna weer terug in het coconnetje, zelfs tot in een nogal indoctrinerende secte-achtige kerk, waar ik ook weer tot het uiterste ging om erbij te horen. Voelde me zo afhankelijk van de waardering van de ander. (dát, mijn beste Ziza, is wat me afkerig maakt van de AA, ik herken die sfeer van "wij geloven" zo sterk, ik wil graag zelf geloven, niet met z'n allen)
Doven en blussen met drank, mezelf eronder houdend.

En nu?
Drank weg, Petra terug! Angst weg, afhankelijkheid weg. Herkenning terug.
Heel veel jaren terug zelfs, ik ben mezelf nooit echt kwijtgeraakt en daar ben ik blij om.
Alleen maar weggezet op een eenzame drankparkeerplaats.
Zelfrespect een beetje terug, kracht helemaal terug, ik hoefde er niet zo heel veel voor te doen, behalve nuchter worden in een paar maanden, al de zogenaamde zekerheden los te laten en in een uiterst helverlichte spiegel te kijken.
Een beetje drank, ondanks dat ik geen echte alkie was, gewoon iemand die teveel zoop en om verkeerde redenen, had daarin niet gepast. Dan had ik toch die uitweg voor mezelf vastgehouden waar ik hem nu heb afgesloten.
Mensen die mij nu van nabij meemaken zien een enorme omslag, een opluchting en voelen de energie die ik jaren lang in verkeerde dingen stopte, die me zogenaamd maatschappelijk aangepast hielden, maar die mijn persoonlijke identiteit onbereikbaar maakten.
Mijn heilige huisjes zijn omgevallen.
Nu ben ik bezig met de constructie van mijn eigen profane, maar wel steviger huis.
het fundament ligt er nét. het is nog koud en winderig, nog geen stevige muren.
het komt wel.

je moet eerst afbreken om op te kunnen bouwen.
en soms moet dat rigoreus, maar soms kun je de binnenkant renoveren, soms de buitenkant extra isoleren.
dat is het persoonlijke verhaal van iedereen apart.
en het verhaal van eerst nuchter worden en dan pas beslissingen nemen over de toekomst klopt wel.
niets weggooien voordat je zeker weet dat je het wilt missen.

sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

harstikke bedankt petra voor je woorden
ik zelf zie het nog helemaaal niet zitten zonder alcohol te leven.
het zit zo verweven in mijn leven.
ik loop niet op straat,ik werk nog gewoon sport maar ben slim genoeg om te weten dat dit niet eeuwig is als ik doorzuip
ik merk dat mijn geheugen begint te haperen,vaak moe ben,en heel belangrijk...ik heb niet zoveel
kroelerig gedrag meer naar mijn meisje....althans dat zegt zij...ze zegt Doon je bent er wel maar je staat er niet.....dit moet door het zuipen komen.
Vind het wel heerlijk soms dat emoties niet meer zo aankomen bij me.Ik heb ook last van tinitus en dat is een klacht van een stevige piep in mijn rechteroor.Dat is tijdens een oefening gebeurd in dienst.
dat gaat nooit meer over.. zolang ik drink heb ik weinig besef hietvan en als ik sommige dagen stop het weer heveig hoor in mijn oor.
nou das mijn probleem
voor de rest ben ik echt een bourgondier en lijkt mij leven zonder drank vreselijk saai maar dat herkennen jullie wel.
ik blijf mijzelf dwingen naar dit forum te gaan omdat ik steeds weer dingen lees die very eye opend zijn voor mij.
dacht ik lekker dingen te denken die ik zelf had.
nee hahaha we hebben het allemaal als aloholies.....
dat is mooi te weten
hoef ik mijzelf niet zo serieus te nemen
nou tot snel
thanks for everything

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera ik had de boodschappen gisteren al binnen.......ben ik ff blij.......:D

Zo meteen alleen nog wat Kerstdingen voor de kids die zijn bij paps dit weekend, heerlijk heerlijk, gebeurt niet vaak dat ik op zaterdagmorgen niet op het hockeyveld ben te vinden. Gisteren kwam moeder van een vriendinnetje van Dochter het vriendinnetje halen en zei: "heerlijk hè......morgen uitslapen.. voor zover dat mogelijk is met kids....... dan.

Meestal als ze naar paps gaan cross ik eerst Midden-NL door voor de uitwedstrijd en dan Zoon nog die speelt een klasse hoger en start dus later, dan al het spul douchen, paps is meestal wat "later" dus om 15.00 uur ben ik pas "vrij" .....

Ik heb van schrik tot 11.00 uur in bed gelegen, zometeen dus even eruit, het giet hiero, blèh......

Nog even een filmpje halen voor vanavond voor bij het krat Spa Rood......De Davinci Code.....liever hier dan in de bios.....vond het boek erg spannend dan schijnt de film toch tegen te vallen......dus dan maar thuis.

In de Kerstvakantie natuurlijk met Zoon en Vriendje X of Y naar James Bond, dat zit er dik in. Ik heb ook een videotheek (zonder video's waarom het geen DVD-O-Theek, dat bekt zeker niet!) tegoed gekocht van 40 euro dan krijg je 80 euro kunnen we weer een jaar mee doen in ons geval. In plaats van de bios doe ik thuis filmavondjes, allemaal in pyama op de bank met dekentjes en kussentjes bakken popcorn erbij, bijna gratis (apparaat was 9 euri popcorn kost 69 cent voor een immense zak daar doe je een half jaar mee, vetvrij, het is een soort feun met een deksel, geinig om te doen, zoet en zout naar wens)

dan ben ik helemaal blij de kids ook en ook erg blij dat ik niet "moe" (lees: gedronken heb) ben en in slaap gesukkeld ben.

Ik heb vorig jaar de feestdagen ook "droog" doorgebracht, het viel me alles mee, echt waar. Je hoeft er niet tegen op te zien. Geen hoofdpijn, kater, of "vergeten" wat je hebt gegeten..... echt het is de moeite waard.

En ja Petra,
We hebben natuurlijk niet voor niets al die jaren teveel gedronken.....wat hebben we allemaal weggespoeld aan emoties.....of zeg maar doorgeslikt.....het is dapper vind ik als je dat nu een vrije weg kan geven eruit.....je voelt je ook eerlijker naar jezelf toe. Als ik huil is het oprecht en zuiver en geen dronkemansbui......als ik gier van de lach heb ik oprecht lol. Ik mis het wel, de deken waarin alles zwelgt en verdwijnt, dat is niet gek. Je moet het huis van je emotionele leven opnieuw opbouwen. En dat kost tijd, veel tijd.

In mijn ervaring ben je heeeeeel lang bezig met het gevecht tégen jezelf (tegen de zucht naar A) en dan begin je pas te bouwen vóór jezelf, dus aan jezelf. Dat is helemaal normaal.

Nou ik ga nog even wat doen na deze stichtelijke woorden :wacko: en C U guys

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Boodschappen in huis, en zoals gebruikelijk ben ik weer het een en ander vergeten, maar hé, van honger zullen we niet omkomen dit weekend, dus er is geen man of vrouw overboord. Terwijl ik dit typ moet ik even aan Zeeman denken (zeemansterm), waar ben je? Alles oké?
Ik ben geen lijstjesmens, en als ik er al een maak, vergeet ik het meestal mee te nemen, dus het is normaal dat ik wel eens wat vergeet.

Ik lees vanmiddag weer veel stof tot overdenken, vooral bij Ziza en Petra. Geen grote beslissingen nemen als je nog niet langer dan een jaar droog staat, niets weggooien voordat je zeker weet dat je het wil missen. Dit moet ik even laten bezinken, het werpt weer een nieuw licht op hoe ik op dit moment in het leven sta.
Ik proef hier wel een zekere discrepantie met jouw verhaal Petra. Jij bent nogal rigoureus een nieuwe richting opgegaan nadat je gestopt bent met drinken, deels noodgedwongen doordat je ziek werd. Maar je hebt het wél binnen een jaar gedaan. Ik weet nog niet precies wat ik met deze boodschap moet. Mijn gevoel zegt me dat ik een andere weg in moet slaan, het leven blijven leiden dat ik leidde toen ik nog dronk kan ik niet meer. De onvrede, de onrust, het gevoel van niet gelukkig zijn zijn daarvoor te groot. Mijn gevoel zegt me ook dat ik daarmee voorzichtig moet zijn, en dat is in feite wat jij en Ziza ook zeggen. Maar dat druist rechtstreeks in tegen mijn eerste gevoel. Pfffff, vermoeiend zeg. Misschien kunnen die gesprekken waarmee ik over enkele weken ga beginnen me daarmee helpen. Maar tot die tijd moet ik ook verder, en geduldig ben ik niet. Niettemin, bedankt allebei voor het advies.

Hééérlijk hè Houtje, uitslapen tot 11.00 uur. Geniet maar van je vrije zaterdag.

Voor iedereen, een fijne zaterdagavond. Hou het allemaal alcoholvrij, en voor de tandhakkers, veel sterkte!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra en anderen,

Ik begrijp je angst wel en he dat is ok....en AA hoeft ook echt niet de oplossing voor iedereen te zijn...

Maar wat ik jammer vind is dat je er geen ervaring mee hebt maar toch een (negatieve) mening hebt over AA.... en als ik voor mezelf spreek is dat precies de "story" of my life....geen ervaring (behalve veel drinken , blowen , snuiven , gokken en vooral zeiken en negatief zijn!)...(mijn hele leven heb ik weggerend voor verantwoordelijkheid nemen voor mijzelf) maar een hele hoop meningen...ik gebruikte zelfs meningen van andere mensen om mijn mening over iets te baseren zonder het zelf te ervaren of onderzoeken....en dat is voor mijn een grote valkuil om verder te groeien...

Ik blijf clean en nuchter door het toepassen van het 12 stappen-programma..punt...dat is mijn pad..
Het bezoeken van alleen meetings is hulpvol maar niet de oplossing voor mij...dat heb ik geprobeerd maar werkte ook niet...de combinatie van die twee werkt heel goed voor mij maar als meetings zouden wegvallen dan zou ik nog nuchter en clean kunnen blijven...door vast te houden aan de 12 stappen...
De 12 stappen worden ook wel een "design for living" genoemd...en dat kan ik nu beamen ook...en het werkt...

Ook ik kan niet clean en nuchter blijven op schouderklopjes , veel mensen om mij heen en schrijven op een forum...het zijn wel hulpmiddelen om op het pad te blijven....maar uiteindelijk voor mij nooit genoeg om clean en nuchter te blijven..dat weet ik..dat heb ik zo ervaren...

Ik kom er nu al vrij lang en AA is de meest transparante en open beweging die er bestaat....(op enkele weirdo's en groepen na hahaha)...niets hoeft , alles mag.... de enige voorwaarde is een oprecht verlangen om te stoppen met drinken...geen discussies....

Nogmaals Petra..jou manier hoe je praat over nuchter zijn is er wel een die ik kan waarderen....jij speelt geen verstoppertje en dat is hoe het werkt...eerlijkheid en eraan werken...petje af...mij is het op die manier nog nooit gelukt...en dat vind ik het mooie van dit forum om dat te zien...

Vroeger had ik echt een gloeiende hekel aan kerst....ik vond het maar nep...alles is zo commercieel en nu moeten we opeens aardig gaan doen blabla....terwijl mijn echte motief was : "Shit ik moet genoeg cocaine hebben , en als het maar niet op valt telkens naar de WC lopen , hoe laat gaan we weg want ik wil ook nog ff blowen , shit wat voor excuus verzin ik nu weer omdat door het gebruik van cocaine geen trek meer heb terwijl er een schitterend kerstdiner staat, opletten dat ik niet teveel zuip, loopt er nog iemand rond die ik in de grond kan boren zodat ik er "goed" uit zie, arrogant.....etcetc...alleen maar met Ziza bezig...het liefst wilde ik alleen zitten gebruiken zonder andere mensen...ook met kerst...

En dat is vandaag totaal veranderd....pffffffff...moet er ook niet aan denken...de rust komt vandaag van binnenuit zonder dat ik drank of drugs nodig heb of er aan denk...ik verheug me op kerst om met andere mensen te zijn ...wooaahhh....net de kerstboom opgetuigd..kinderen excited en blij...en ik voel me relaxed....

O ja .. ik heb kerst ook eens in een afkickkliniek doorgebracht...mmmm..zeer aparte ervaring hahahaha...

Iedereen een fijne avond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...