Spring naar bijdragen

Woensdag, 20 december

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza... respect tonen voor anderen en mensen accepteren zoals ze zijn, mensen in hun waarde laten betekend ook dat deze mens depressief mag zijn.

Depressief zijn is meer dan je alleen maar rot voelen en dat gevoel gaat met een telefoontje plegen niet over.
De innerlijke pijn maakt het leven even onleefbaar.
Het depressieve gevoel niet afpakken maar een arm om de schouder en vertellen dat hij of zij er ondanks zijn depressieve toestand mag zijn en er gewoon bij hoort kan een lichtpunt maar hoeft nog geen keerpunt te zijn in de situatie van iemand die depressief is.

GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik zou graag willen reageren op jouw visie, w,b, depressie. Normaal reageer ik niet zo snel op dingen, maar dit is iets wat mij lijfelijk is overkomen, in de periode voor mijn drankgebruik!!
Ik heb het nu over een periode die ik niemand zou willen toewensen!
Een periode van een complete leegte, elke dag donker, de ele dag een vreselijke krop in jekeel hebben, het uit willen schreeuwen van verdriet, waarvan je niet weet waar het vandaan komt. Leuke dingen ondernemen met je gezin en denken, leg mij maar onder een dekbed en laat mij maar slapen. Het schuldgevoel naar je gezin, maar er niet uit komen. mensen die zeggen, joh, zet lekkere muziek op dan gaat het wel weer!
Niets hielp en je voelt je wegzakken in een oneindige leegte. Nu ik dit schrijf voel ik weer de machtelooseid. en wordt weer heel verdrietig, omdat mensen dit gevoel absoluut niet erkennen, herkennen .
Ik ben bij een therapeut geweest, eindeloze gesprekken en nog ging het niet goed. Ik heb gezegd, ik denk dat ik iets extra's nodig heb. uiteindelijk heeft mijn huisarts uitgelegd dat je na een hele intensieve periode niet genoeg serotonine meer hebt, een stof waar je je goed door voelt. Ben toen met antidepressiva begonnen, op dit moment een lage dosering, maar na een paar weken voelde ik het resultaat. Ik ben tussentijds wel eens gestopt, dit leidde uiteindelijk weer in dezelfde gevoelens. dus, op dit moment , gebruik ik de laagste dosering.
Voor mijn doen uitgebreid , maar iets wat mij enorm trof, mede omdat dit voor mijn alci gebeuren afspeelde.
\Liefs visje

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhububbbbbbbbbbbbbbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Rudy, heel mooi.
Want het is geen blijvende toestand, als je niet wegloopt voor het dal .
Als ik iets heb durven toelaten is het het geloof dat het ergens op uitloopt, zo'n schemer.
Weglopen helpt geen zier,
het duister haalt je toch weer in, steeds sneller.

En als je geduld hebt met jezelf, en je bent gezegend met mensen om je heen die ook geduld durven hebben, komt het licht vanzelf wel weer.
Niet zo snel als je zou willen, of juist langzamer als je te graag wilt wellicht.

Het is het mooiste geschenk van iemand om te horen dat het goed is, dat je het even allemaal niet ziet en als je klaar bent met je dalletje dat die persoon er dan ook nog is................

Ik heb gelukkig een paar van die gevalletjes bij elkaar gesprokkeld :D
en heel af en toe doe ik ook mijn best om mijn arm voor iemand beschikbaar te stellen
want ik weet hoe helend het kan zijn.

is dat niet de ultieme gave van 1 mens aan een ander? je te laten zijn wie je bent? ook al weet je dat soms zelf even niet meer..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alweer bijna tien uur, wat gaat de tijd snel als je bezig bent.
Inmiddels hangt de krans aan de voordeur en is hier in dit huis 't nog nooit zo mooi geweest als nu.
'n Beetje uitbundig dit keer, veel meer geld uitgegeven dan ik van plan was, maar ik zit me toch te genieten!

Ik vrees dat spiritualiteit hier niet zo'n item is als dat ik dat ervaar, maar mogelijk was mijn inleiding ook belachelijk zwaar. Dat kan. Maar ik wilde het er graag eens over hebben hier, juist omdat er al wat balletjes opgegooid waren.
Nah.

Mijn bozige bui heb ik benut door eens lekker met deuren te slaan, stevig stof te zuigen ook achter de kasten en een eind te fietsen.
Mogelijk moet ik helemaal niet gaan spitten waar dit gevoel vandaan kwam maar het gewoon te laten zijn.
Fijn dat ik alleen thuis ben....dan heeft niemand last van mij.

Nah, jullie dan.:)

Sally, ik ben blij dat je de opname doorgezet hebt, ik vind het sterk van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
visje

Ziza, ik zou graag willen reageren op jouw visie, w,b, depressie. Normaal reageer ik niet zo snel op dingen, maar dit is iets wat mij lijfelijk is overkomen, in de periode voor mijn drankgebruik!!

Ik heb het nu over een periode die ik niemand zou willen toewensen!

Een periode van een complete leegte, elke dag donker, de ele dag een vreselijke krop in jekeel hebben, het uit willen schreeuwen van verdriet, waarvan je niet weet waar het vandaan komt. Leuke dingen ondernemen met je gezin en denken, leg mij maar onder een dekbed en laat mij maar slapen. Het schuldgevoel naar je gezin, maar er niet uit komen. mensen die zeggen, joh, zet lekkere muziek op dan gaat het wel weer!

Niets hielp en je voelt je wegzakken in een oneindige leegte. Nu ik dit schrijf voel ik weer de machtelooseid. en wordt weer heel verdrietig, omdat mensen dit gevoel absoluut niet erkennen, herkennen .

Ik ben bij een therapeut geweest, eindeloze gesprekken en nog ging het niet goed. Ik heb gezegd, ik denk dat ik iets extra's nodig heb. uiteindelijk heeft mijn huisarts uitgelegd dat je na een hele intensieve periode niet genoeg serotonine meer hebt, een stof waar je je goed door voelt. Ben toen met antidepressiva begonnen, op dit moment een lage dosering, maar na een paar weken voelde ik het resultaat. Ik ben tussentijds wel eens gestopt, dit leidde uiteindelijk weer in dezelfde gevoelens. dus, op dit moment , gebruik ik de laagste dosering.

Voor mijn doen uitgebreid , maar iets wat mij enorm trof, mede omdat dit voor mijn alci gebeuren afspeelde.

\Liefs visje

Lieve Vis, je bent niet alleen in die ervaring meid, ik weet ook wat een echte depressie is.

Godzijdank heb ik deze maar eenmaal in z'n hefstige vorm hoeven meemaken, maar dat was erg genoeg.

Het was herfst/winter, ik was erg mager geworden en had het alsmaar koud.

Ik zat vaak met twee truien aan tegen het verwarmingselement omdat ik maar zo koud was.

Soms nam ik drie keer op een dag een bad; gewoon om een beetje warm te worden.

Het is godendank al lang terug, ik ken de verschrikking nog wel, en ik ben kritisch geworden naar mensen die menen zich 'depressief' te voelen en na een dag of twee weer beter te zijn.

Dan weet je niet wat een depressie is, mijn idee.

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhububbbbbbbbbbbbbbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah, het quoten ging helemaal mis, moet ik het corrigeren of zal ik het maar zo laten?

Joanneke, wat fijn je te lezen, juist nu!:sun:

Eens heb ik al eerder geschreven over mijn diepste gevoel betreffende eenzaamheid, dit had en heeft alles te maken met spiritualiteit. Mijn beleving en gemis, mijn verlangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of je daar ooit achter kunt komen, welk wezen je in je diepste kern bent. Maar het verlangen om dat te ontdekken ken ik wel.

Mensen, het wordt erg boeiend nu. Maar ik moet helaas naar bed, morgen een drukke dag, en vandaag was om meerdere redenen emotioneel zwaar, dus ik ben moe.

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...