Spring naar bijdragen

vrijdag 22 december


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beterschap Houtje, maak er maar een luierdagje van. Verplicht recept van dokter Anna: in bed liggen, niets doen, géén kerstboodschappen, beker warme melk met honing of anijs, je laten verwennen door je kids, je nóg meer laten verwennen, vanmiddag even laten weten hoe het met je gaat.

Sally, je lag toch al in het ziekenhuis had ik begrepen? In ieder geval veel sterkte en fijne dagen. Er wordt goed voor je gezorgd, en je bent niet alleen. Heerlijk toch?

Joann, nogmaals een fijne vakantie.

Marieke, fijn dat het gisteravond goed gegaan is. Gewoon vaker doen, dan gaat het vanzelf steeds beter.

Ik vind Kerst, en vooral de vrije dagen erg leuk. Maar móet er nou de hele dag alleen maar kerstmuziek gedraaid worden op die radio? Ik word er een beetje weeïg van, en ik kan op mijn werk niets anders opzetten.

Maak er een mooie dag van!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Houtje, beterschap, gauw terug naar je bedje.

Even wat opwekkende berichten;
ACCIJNS OP ALCOHOL DEKT NOG NIET DE HELFT VAN DE KOSTEN
Volgens het CPB liggen in Europa de kosten van drankmisbruik rond de 66 miljard euro. De bijkomende kosten van verzuim, werkloosheid en voortijdig overlijden worden geraamd op 59 miljard euro.
Jaarlijks vele dooien door dronken automobilisten. Geweldsmisdrijven, gezondheidsproblemen en criminaliteit.
Nederlanders van 15 jaar en ouder consumeren gemiddeld ruim 12 liter pure alcohol. Dat staat gelijk aan 485 halve liters bier, 135 flessen wijn of 43 kruiken gedistileerd.
1 op de vijf mensen in Nederland drinkt 'teveel'. Het percentage zware drinkers behoort tot de hoogste van Europa, 14 procent. Bron Volkskrant van vandag.
Oh ja en we zijn met lekker veel, het aantal alcoholisten is even groot als de bevolking van Amsterdam

:wacko:;)

Bij accijnsverhogingen zouden in ieder geval jongeren beduidend minder gaan drinken. Ik zou zeggen, 1 breezer, 15 euro en een liter BB 50 ofzo.

Je zou toch zeggen dat die gemiddelden wel wat moeten zakken met al die stoppers en minderaars hier. Mijn gemiddelde is in ieder geval drastisch gedaald:)

Ik wens jullie een fijne dag vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walkman Anna?????

Of gehoorbeschermers, gangna.

Bammetje heeft heerlijk geslapen en is in een beduidend beter humeur, vergeleken met gisteren. Ik heb dan ook het vooruitzicht van twee lange, heerlijke, fijne weken vakantie.

Mijn zomervakantie was nat in vele opzichten. Het heeft eigenlijk alleen maar geregend. Nou ben ik niet echt een zonneaanbidster dus ik ben niet snel van slag als het niet echt mooi weer is. Maar in augustus met al die regen was het zelfs mij te dol. Ik kreeg de griep en heb aan dat gemiddelde van gedistilleerd een behoorlijk steentje bijgedragen:$
Volgens mij was ik elke avond dronken. Ik heb in ieder geval erg veel gedronken, het leek wel steeds meer te worden. Zondagavond 3 september nog een bbq, 1 van de weinige droge avonden, en lekker ingenomen. Al teut, alle bier op, toch nog maar een flesje wijn en laddertjezat m'n nest in.
Kater de volgende dag met griep en vanaf 5 september nix meer.
PATSBOEM, BOEMPATS, ziek van de walging die ik elke ochtend voelde, ik weet het niet maar genoeg is genoeg. Ik heb de stap gezet en nu zijn we drie maanden verder. Het was geen makkie maar ik hou vol. En ik moet zeggen dat het wel gemakkelijker wordt.
Ik slaap veel beter, wordt niet midden in de nacht wakker, m'n conditie gaat vooruit, ik ben wat kilo's kwijt, ik heb bijna geen ruzie meer, denk nog wel aan drank maar niet meer elke dag. Denk niet bij elke maaltijd dat ik wel een biertje of wijntje zou lusten.
Heb al feestjes gehad waar ik alleen maar water en Rivella dronk en ook dat gaat me gemakkelijker af. Kortom, ik ervaar veel winst. Live the moment, kijk niet te ver vooruit, stap voor stap.

En daar geniet ik van. De stres is niet weg, dat blijft voor mij een valkuil. Vlgs mij vertelde ik dat gisteren al; als er een collega was geweest gisteren met sigaretten dan was ik hoogswaarschijnlijk voor de bijl gegaan. En dat zou zonde zijn geweest. Deze momenten moet ik nog beter leren herkennen. Of misschien herken ik ze al goed genoeg maar voel me nog niet bij machte dan zo te handelen dat de stress voor mij afneemt.
Het heeft ook te maken met me onmachtig voelen. Dat is een emotie die ik goed ken uit m'n jeugd en daar moet ik nog mee verder. Ik heb grip op m'n eigen leven en hoe ga ik om met situaties waar ik geen grip op heb.
Daar ligt werk voor mij. Weet nog niet zo goed hoe dit aan te pakken. Eerst een beetje uitrusten en genieten van m'n vrije dagen.

Deze vakantie gaat in ieder geval in dat opzicht droog verlopen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
ik zal wel weer de zeurkous zijn, maar ja, iemand moet die functie toch vervullen.

Je zegt al tijden: heerlijk dat ik niet drink
het is goed dat ik niet drink want bij 1 glas blijft het toch niet
ik moet niet drinken
ik weet dat ik.......... etcetcetc

Dan heb je een etentje
en je neemt een slok rosé.
het smaakt niet. GODZIJDANK!

want wat? als het wel had gesmaakt, met jouw eigen overwegingen van ongeremdheid?

Waarom neem je die ene slok nou?
Toch weer de achterdeur open: iedereen doet het, waarom ik niet?

Moet je je niet beter voorbereiden op dit soort gebeurtenissen?

Gisteren had je mazzel, morgen bevallen die paar slokjes goed en moet je weer dagenlang nasudderen.

1 Ding helpt jou maar: de eerste slok niet nemen

zo en nou mag iedereen me weer een zure niet-empatische zeurpiet vinden, ga je gang..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mijn internet heeft er totaal afgelegen. Maar dankzij een vriendelijke jongen van de helpdesk doet hij het nu weer.
Schijnt dat mijn router zelf dingen is gaan veranderen, waarom vult hij niet mijn cijfers in? Doet hij wat nuttigs:D

Ik heb nog niet bijgelezen. Ik heb gisteren een afschuwelijke dag gehad. De klas waar ik dinsdag zoveel hummels mee had heeft een ernstige beschulding geuit naar de directie. Ik zou een donkere jongen en K&6 N5$#*^genoemd hebben. De mentor had niets tegen mij gezegd, ik heb nog op hem gewacht maar niets. mijn rep, was al afgezegd.
Het leek erop dat ik mij moest gaan verdedigen dus ben ik naar mijn sectiehoofd gestapt en hij was brilliant. Ik heb hem gezegd dat het een non issue was, dat het niet in me zat dus dat ik het niet gezegd kon hebben. neem daar nog bij dat ik getrouwd was met een engelsman, mijn zoontje verkering heeft met een pikzwart meisje en dat ik op een zwarte school heb gewerkt.
Ik heb hem verteld dat ik me niet door het team gesteund voel etc.
Hij is met me mee gegaan tijdens het gesprek en heeft mij totaal gesteund. Toen hoorde ik wie het gezegd had en toen heb ik echt zitten huilen. De kinderen met problemen naar wie ik heb geluisterd en die ik heb gesteund. En elke keer weer, aan mevr. kan ik alles vertellen etc.

Ik weet niet wat ik er wat ik ga doen. Ik had al twijfels maar nu helemaal. Mijn sectie hoofd heeft me gisteren wederom verteld, Anjo, je wordt pas beoordeeld als je beter bent en dat is zaak van de sectie.
Je acties van dinsdag laten wederom zien hoe leerling gericht je bent.
Het lijkt mij dat mijn collega's niet achter mij staan en de leerlingen denken dat zij alles kunnen doen en dat hun mentoren hen steunen.
Mijn vechtkracht zegt duh maar ik ben het vechten moe.

Mijn vader kwam gisteren langs en ik kreeg een groot bedrag, ga op vakantie, laat het zonnetje op je bol schijnen. ZOOO lief maar ik ben bang dat ik dan alleen maar ga piekeren.
Ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Ik gooi het er maar even gewoon uit, ik verwacht geen reacties. het eruit gooien is al genoeg.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorge allemaal,
Jeminee! Wat heb ik veel in te lezen zeg!
Maar ben nu eindelijk eens weer ingelogd na maanden.
Voor alle mensen die mij niet kennen even een korte kennismaking, ik heb mij begin dit jaar aangemeld nadat ik opgenomen ben geweest voor mijn multi verslaving. Multi betekend dat ik verslaafd ben aan alles wat verdoofd dus ook alcohol. Ben al mijn leven lang, ben nu 44 jr, zo'n beetje aan het vechten tegen de verleidingen van het leven. Je klan het zo gek niet opnoemen of ik heb het gebruikt. Ben nu ongeveer 4 maand met een nieuwe baan bezig en moet zeggen dat dit echt een hele goeie afleiding is. Alleen merk ik dat ik vooral in het weekend nog last heb van de zucht naar drank en me helaas hiervan nog niet helemaal heb afgesloten of hoe je dat dan ook noemt.

Maar zie dat er een heleboel is gebeurd en dat er nieuwe mede "...."(vul zelf maar in) bij gekomen zijn.

Allereerst wil ik iedereen fijne feestdagen en een gelukkig en (droog) 2007 toewensen.

Ik heb nu wel zoiets van dat je niet te veel moet vechten tegen de drang naar verdoving want ik weet van mezelf dat als ik dat doe dat het geheid mis gaat en met gevolg dat ik mezelf weer een mislukkeling vindt!
Doe je ding!
Mijn goede voornemen is nog steeds, die K.. verslaving de baas worden.

groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo wat een zwaar verhaal. Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent. Je doet je best, je probeert een steun te zijn voor je leerlingen, en dan halen ze je achter je rug onderuit, en je krijgt ook nog eens geen steun van je collega's. Wees er maar gerust verdrietig over, want dat gevoel is echt. En grijp niet uit wanhoop naar Jan.

Wat lief dat je vader je op vakantie stuurt. Zou je er niet toch even over nadenken? Even er helemaal uit, op een ander verhaal komen, uitrusten zou denk ik heel goed voor je zijn. En ik ben een beetje bang dat als je thuis blijft zitten piekeren en kniezen en moe zijn, de verleiding wel heel erg groot wordt om al dat geld te gaan besteden aan enkele flessen jeweetwelwat. De vakanties waren toch al altijd een valkuil voor jou. Ga er lekker even op uit meid, even iets helemaal anders doen, even bijkomen van school, leerlingen, collega's en zonder je oude valkuil! Fijne dagen, en een fijne vakantie!

Petra, ik vind je helemaal geen zeur, je hebt gewoon gelijk. Marieke, ik hoop dat je even over Petra's woorden nadenkt.

Hallo Erica, fijn dat het redelijk goed met je gaat. En je nieuwe baan is dus een succes geworden begrijp ik, dat is fijn. Ik zou zeggen, laat de drang naar verdoving maar over je heen komen. Dat die er is is niet erg, probeer het een plaats te geven zonder eraan toe te geven. Dan hoef je niet te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Nou ik was gisteren niet meer aanspreek baar zat echt in een dip. Ik had in julie dit jaar te veel gedronken en nam een taxi terug naar huis. nou weet iedereen dat taxi,s hier niet echt super zijn de man reed verkeert en (ik weet heb een grote mond als ik teveel drink)ik had commentaar enz toen zetten hij me eruit pakte me tas en nam zelf even geld uit m,n tas ik schreeuwen en m,n tas gepakt ik heb hem een schop gegeven toen pakte hij me vast en belde de politie. De politie heeft me naar de cel gebracht enz...erg fijn allemaal. In de ochtend kreeg ik een verhoor en de taxi chauffeur had een klacht ingediend van mishandeling en dat ik z,n auto had vernielt te erg... Ik heb mijn verhaal erteld en ze hebben me thuis af gezet en ik zou er nog wat vanhoren nu 5 mnd later krijg ik een Transactie voorstel van 240,00 euro ik schrok me rot. Er staat ook dat je niet in beroep kan en dat ik dit gewoon even moet betalen voor 10 jan.
Mijn broek zakt af..... Waar gaat dit heen je krijgt gewoon even een rekening onder je neus geduwt hier jij je bent stout betalen zal je!!

Vandaar dat ik gisteren echt baalde poeh wat komt alles dan weer even terug zeg! En wat een rot spul is het toch!!

Heeft iemand een idee hoe ik hier onder uit kan komen volgens mij moet je het gewoon betalen!?

Ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier een wandelend vat Immigran & Voltarène,

Shit...........ik had vanmorgen op school moeten helpen......STRAAL VERGETEN.

Ik ben even een uurtje verdoofd door de medicijnen, dus kan even de was in het masjien doen (Anna, ik kijk ook iedere keer bezorgd naar mijn deurtje omdat die van mijn masjien ook "ooit" gelekt heeft).... en weer eruit en de manden die zo vrolijk door de kids volgesmeten worden puilen ook uit.......

Dus ik dacht om 11.15, ik scheur even naar de supermarkt (die goedkope) mijn hemel, je kon over de hoofden lopen. Komt er een derde wereld oorlog aan of zo en moeten we ons allemaal drie maanden ingraven?

Volgens mij is het alleen voor ma-di toch??? EN voor alles wat vergeten is, is de (weliswaar dure) AH open op zondag.

Het is raar deze Kerst de familie van mijn ex (waar ik toch meer dan 20 jaar bijgehoord heb) valt helemaal uit elkaar, mijn ex is bijna overspannen en zijn nieuwe partner ook dus (hoezo DUS????) mijn kids zijn niet welkom bij mijn ex.
Ik zat in de auto te stressen dat ik niet om 12.00 uur thuis ben voor Dochterlief en opeens gaat er FLOEP een lichtje branden. Ik snap dat niet iedereen het kan volgen maar ik realiseerde me opeens dat ik ALTIJD thuis wil zijn voor Dochter omdat die nu ook al (min of meer, meer meer dan min) wordt afgewezen door haar vader en t is een gevoelig wijffie van 9 jaar, veels te slim, en DUS wil ik dat verlies voor haar compenseren :huh: volgen jullie het nog? En nu dus dubbel compenseren omdat ik het een slag in het gezicht van de kids vind (toevallig) dat hun pa ook nog de énige dag die ze bij hem zouden zijn, afbelt (te moe, te druk, te weet-ik-veel).

En ik dan? Ben ik niet moe? Nee hoor.
Ben ik niet druk? Ben je mal.
Ik heb toch de hele dag helemaal niets te doen !!!

Ik zit door een rottige ziekte in de WAO (neeeee, jongens en meisjes, daar kies je echt voor hoor een luilekkerland leven volgens onze regering) en die rottige ziekte maakt dat ik soms amper kan functioneren (met mijn tong op de grond zo'n beetje) en ooooooooooo dat is zo fijn. En die migraine, en al die zorgen.....om je kids.......ik weet eigenlijk wel dat jullie het begrijpen.......

En daarom pletter je de kids maar gewoon 2 weken lang hierneer. Nou, láát ze dan ook maar hier en niet zoals afgelopen weekend (toen het bezoekje een drama was en mijn ex zondagmorgen om 9 uur belde of die ze terug kon brengen).

En den denk ik: wat zeur je Houtje, die van jou brengt ze nog tot aan de deur, ik ken mannen die helemaal nooit meer naar hun kinderen omkijken. Maar misschien is dit welles-nietes-gedoe nog wel erger ik weet het niet maar denk eigenlijk van wel.

Hmmmm je zou er bijna teveel Spa Rood van gaan drinken.....:$

Nou vandaag dus maar niet (zo'n hoofd is een ideaal afkickmiddel) voor zover ik dat nog nodig heb......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat moest er even uit.

Anjo, je wordt klemgezet dus door je klas en je collega's staan niet achter je. Pffff moeilijk, maar kan het ook zijn (niet boos worden hè) dat je collega's (of sommigen) je best wel een stukje vertrouwen maar dat je het simpelweg niet weet?
Hoe dan ook: zoek niet de heil in de :wine: maar ik denk met Anna mee, die vakantie, bedenk goed wat je wil en hoe je dat gaat aanpakken (goeie tip voor mezelf: voor de vakantie een plan van aanpak schrijven).....

Erica, meid van goed van je. Blij te horen dat baan én droog zijn je goed bevalt. Ik doe ook nog steeds mee!

Ellie, je kan inderdaad niet in beroep. Het is een schikkingsvoorstel, volgens mij is t zo dat als je niet betaalt, je moet voorkomen voor de politierechter en de kans is dik groot dat je dan een hogere boete krijgt. Anderzijds: weet je zeker dat je die taxi echt niet vernield hebt? Hoe weet je dat zeker als je teveel gedronken hebt? Ik denk dat ik zou zeggen: shit, eigen schuld, wijze les, de vis wordt duur betaald, en ik leer mijn lesje zo twee keer.


Petra, je hebt volgens mij 100% gelijk, zet mij in mijn moeilijke momenten ook niet een drankje voor de neus.....ik zou voor de bijl gaan, en anders de volgende dag wel.......
Ik schaam me ook te pletter dat ik af en toe bij de buren een fles heb geleend (ik had dan al behoorlijk wat op maar ja, één is te weinig en 100 niet genoeg) nog een litertje achterover geslagen......als ik eraan denk denk ik alleen maar DAT WIL IK NIET MEER.

Zo, iemand overgeslagen?

O ja Kooh, zijn er geen andere iconen? Ik vind die scherpe puntjes niks, ik schrik er zo van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Houtje, zakt de migraine al een beetje? Als je je zo druk blijft maken zal dat niet zo snel gaan, denk ik.
Puntige potloodjes horen bij me, Houtje. Al vanaf het begin... Om te tekenen en schetsen, niet om scherp te zíjn. In elk geval niet van me schrikken. Zo erg ben ik niet. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf, kom je vanavond toch lekker hier op het forum? Hoop tenminste dat er wat te beleven valt...

O jee, ik ben er zelf niet vanavond. Ga naar een verjaardag. Lekker de frisse bink uithangen op de verjaardag van een wijnliefhebber en -kenner. Gnagna.... ik hoef lekker niks. Doe mij maar een frisje...
En af en toe naar buiten voor een sigaretje...
Rook jij nou nog steeds???
Ja. Drink jij nou nog steeds?????
Ja.
Goh.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...