Spring naar bijdragen

Zaterdag, 30-12-`06.


Lady

Aanbevolen berichten

O nee hè???

Wat is er vannacht nou allemaal weer gebeurd?

Daar gaan we weer. Wie stuurt wie nou weer PB's met van "K"???

Dank u de koekoek dames en heren en sorry voor diegenen die mijn bijdragen waarderen
MAAR DIT RIEKT NAAR WANTROUWEN en dat ettert dóór.

Ik ga wat anders doen.

Had vandaag graag anders wat steun gehad, heb de bekende pré-oudjaars-dip, maar hier heb ik geen zin in.

Doei !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Anjo, ik snap absoluut niet hoe iemand kan denken dat jij op wat voor manier dan ook iets met de ruzie van vannacht te maken kunt hebben. Je was niet eens op het forum op dat moment. Als iemand dit tegen jou zegt, zegt dat meer over die persoon en diens manier van denken, dan over jou. Trek je er alsjeblieft niets van aan.
Als jij denkt dat meeschrijven op het forum op dit moment niet goed voor jou is, moet je je even terugtrekken, dat respecteer ik. Maar als je wel iets hebt aan dit forum, en ik denk eigenlijk dat dat zo is, laat je dan niet door de insinuaties van een ander hier wegdrijven. Je wordt hier gewaardeerd!

Ik wil hier nog even iets heel anders kwijt, omdat me dat heel diep geraakt heeft. Ik sprak daarnet mijn (oude) buurman, en hoorde van hem dat onze buurhond vannacht overleden is, de huilende huskie. Ze moest geopereerd worden aan een tumor bij de baarmoeder, maar omdat ze ook nog suikerziekte bleek te hebben, heeft ze de operatie uiteindelijk niet overleefd. Het beest was maar een paar weken ouder dan onze hond, net 8 jaar geworden. De buurvrouw is enkele maanden geleden na een lang ziekbed ook al overleden, en nu is die arme man dus helemaal alleen. Ik kan hier helemaal niet goed tegen, vind het zo verdrietig.
Geen aan beide zijden van de heg ijsberende honden meer, als ze loops was, geen gehuil als buurman weg is, of als de kerkklokken luiden (daar kon Sammie niet goed tegen). Geen gestoei meer voor op straat, als we beiden in de tuin bezig zijn. Ook moet ik weer denken aan Kohtje's hond. Wij zijn allemaal erg verdrietig, de jongens ook, en opnieuw wordt onze hond doodgeknuffeld, waar hij helemaal geen bezwaar tegen heeft. Ik lees nog maar even het stukje dat Rufus laatst herhaald heeft, over de Rainbow Bridge, en hoop dat onze lobbes nog lang bij ons mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals altijd, als het niet mijzelf betreft, ga ik even "hangen" boven wat er gebeurt
wat er geschreven en gedacht wordt............

Eén ding is waar, wat Ziza en Rudy beweren:

dat boosheid, beledigdheid te maken hebben met jezelf
op jezelf boos worden, teleurgesteld zijn doet erg pijn.
tast je ego aan, en je ego is zo kwetsbaar, omdat het groot wil zijn en zo klein blijkt........
daarom reageer je dat af op iemand die hetzelfde gevoel bij je opwekt.

En daar laat ik het maar bij.
Nou, misschien nog bij de opmerking dat ik bij Lady wel introspectie zie
en bij Sally niet

Maar wat Sally bij mij opwekt, de herinnering aan hoe mijn moeder met haar beschuldigingen anderen kapot kon krijgen, is voor mij een goede les in negeren en niet binnen laten komen.
Op haar ben ik ook al niet boos meer, omdat het een en al onmacht is, snap ik ook wel, alleen snapt zij nog niet, ws nooit.

Nogmaals dank daarvoor dus.
En aan mezelf, dat ik al zo lang niet drink en daardoor helderder en helderder word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna,

Je zult begrijpen dat ik erg met je meevoel. Ook al is het 'maar de hond van de buren' door al dit soort verhalen projecteer je dit op jezelf, op dat waarvan je nu al weet dat het jou ook eens zal overkomen. Je wordt bij voorbaat al verdrietig om waar je in de (hopelijk verre) toekomst verdrietig gaat worden. Heel begrijpelijk maar absoluut niet nodig. Jouw hond is nog maar acht jaar en gezond, dus geniet daar van. Wellicht extra bewust door de confrontatie met de eindigheid van elk leven. Het leert je weer dat wat je hebt extra te waarderen. Maar leef niet nu al naar het einde toe, alsjeblieft... Gun jezelf zonnestraaltjes, neem wat je krijgt zonder er zelf schaduw over te leggen.

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, voor dat verslapen is een heel simpele oplossing. Als ik niet op een bepaald tijdstip ergens hoef te zijn, heet het bij mij gewoon geen verslapen, maar lekker uitslapen. En dat doe ik op het moment ook iedere dag. Heerlijk toch!:D

Kohtje, bedankt voor je lieve woorden, maar het is niet zo dat ik me nu al bang maak voor wat mijn eigen hond kan overkomen hoor. Ik weet dat hij gelukkig kerngezond is. Ik vind het alleen erg verdrietig, omdat mijn buurman nu nog eenzamer is, en omdat ik het beest gewoon zal missen. Ondanks zijn gehuil. Hij was gewoon veel te jong.

Misschien is het wel een idee ja, om de tekst van dat gedicht voor buurman uit te printen. Ik weet niet of hij het zal begrijpen, hij is al 83, maar hij zal het gebaar waarschijnlijk wel waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn jullie ook allemaal aan het genieten van het zonnetje op het terras en daarom zo stilletjes? Heerlijk hè, zacht verkoelend briesje, vogeltjes druk in de weer, glas Ice Tea met ijsblokjes binnen handbereik, goed boek op schoot. Zonnebril op en luieren maar.... Gelukkig hebben we twee zondagen in het vooruitzicht, dus niets hoeft en alles mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien. Beetje melancholisch dagdromen. Foto's waar onze C'habber opstaat bekijken en zo kwam ik bij die foto van een jaar of vijf geleden. Toen het nog lekker weer was.
Maar de foto's zijn weer opgeborgen en we gaan weer over tot de orde van de dag. Het loopt zo zoetjes aan al weer tegen etenstijd dus straks weer wat koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb een zeer flinke wandeling gemaakt met mijn hond, ondanks het grijze weer. Het was gelukkig wel droog, stevig briesje op de dijk, dus alles bij elkaar toch wel lekker.

Anjo, fijn te lezen dat je toch blijft. Je hebt groot gelijk, veel te gezellig hier.:D

Visje, een fijne avond.

Bammie, ik geloof dat ik de invloed van de wassende maan begin te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Visje,

Geniet ervan, is het een bekende?

Anna, wat voel je dan?? toch niets vervelends hoop ik.

Ik ben net ook even met de hond weg geweest, maar het was geen succes. Hij is als de dood voor vuurwerk. Hij plast en hup sleept me terug naar huis. Morgenavond, krijg ik hem met geen stok de deur uit. En kan hij het wel ophouden tot nieuwjaarsdag 'savonds. Maar ik hoop dat, dat niet gebeurt.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...