Spring naar bijdragen

Sally


ferry

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik weet niet hoe te beginnen, Ik heb de laatste weken telefonisch contact met Sally gehad. Ik heb zijn naam adres en lelefoonnummers faxnummer en privemailadres. Ik heb het gevoel, dat we in de maling zijn genomen, door Sally. En dat Sally en Jasmijn, de zelfde persoon zijn. Ik heb afgelopen nacht op mijn privemail verschillende berichten gekregen van Jasmijn, die steeds meer op de berichten van Sally begonnen te lijken. En ik een naar gevoel in mijn buik begon te krijgen. Dus ik heb de stoute schoenen aan getrokken en heb het nummer van Sally gebeld. Tot mijn verbazing wer er op genomen, MET ALEX.
Ik was verbrouwereerd en wist even niet wat te zeggen. En nogmaals gevraagd met wie? Met Alex.
En toen zei ik, maar je bent toch dood. En toen werd de verbinding verbroken.
Ik was perplex, zo onwerkelijk, het was zijn stem en dat weet ik zeer zeker. Ik heb het even laten bezinken en toen weer gebeld, maar er werd niet meer op genomen. Nogmaals gebeld. Maar er werd niet opgenomen. Uit eindelijk werd er op genomen. En vertelde die persoon , dat hij de broer van Alex was. Maar ik ben er van overtuigd dat het Alex zelf is. Ik heb even een gesprek met hem gevoerd. En alles wijst erop dat het Alex is. Omdat ik hem al verschillende malen aan de telefoon heb gehad. Hij deed uitspraken, letterlijk zoals Alex een paar dagen geleden al tegen mij deed en zijn broer dus niet geweten kon hebben.

Ik heb ook Tactus ervan in kennis gesteld en de moderator, liet mij weten, dat ik mijn ervaring, gerust met mijn medeforumleden kan delen.

Ook heb ik net 2 mails ontvangen, waarin hij dreigt naar de politie te gaan en mij aante klagen, voor smaad en grafschennis. Ook namens Jasmijn.

En dat is dan ondertekend met zijn Voledige naam(die zal ik voor me houden) En Abn Armo Amsterdam.
En wat dat laatste erbij doet snap ik al helemaal niet. Ik weet niet hoe jullie hiermee om kunnen gaan, maar ik wlide het jullie niet onthouden

Ik hoop dat hij aangifte doet, dan kan ik het de politie uitleggen, hoe ik bij deze ervaring kom.


Een verschrikkelijk teleurgstellde Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt Ferry dat je dit met ons deelt. Ik ben zwaar geschokt. Eerst door het schokkende bericht gisteravond, net voor het begin van het nieuwe jaar. Ik moet zeggen dat ik het vannacht eigenlijk ook vreemd vond dat Jasmijn meteen na het overlijden van Alex alsmaar op het forum schreef. Dat leek mij eigenlijk niet het eerste wat je op zo'n moment gaat doen. En ook ik vond Jasmijn's schrijfstijl op die van Sally lijken, maar dat lijkt me op zich niet onmogelijk als je een relatie hebt.

Ik kan dit gebeuren niet goed plaatsen, ik begrijp ook niet waarom iemand zoiets doet. En ik vind het in en in triest dat zoveel mensen hierdoor zwaar geschokt zijn, dat Joann zelfs is gaan drinken. Voor mij heeft het een zware domper op de jaarwisseling gezet,terwijl de avond zo fijn begonnen was.

Het maakt mij verdrietig, en ik zou het graag beter begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ferry,

Ik wist ook al we in de maling zijn genomen.
Op het draadje over de scriptie had "Jasmijn" namelijk ook al gerageerd dat ze mee wilde helpen, maar dat dat van de Moderator niet mocht. (Thema's rondom alcohol).
En dat, een paar uur na Sally's "overlijden".
Verder was het helemaal al vreemd dat ze gelijk op het Forum mee ging doen, dan ben je toch wel even met andere zaken bezig, dacht ik zo...
Dus ik heb dat ook aan de moderator laten weten, die vertelde maatregelen genomen te hebben.
Hoe ziek kan iemand zijn?

Groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medea,

Blij dat je zo reageerd, want ik heb er werkelijk pijn van in de buik. Ben erdoor uit het veld geslagen, het is allemaal zo onwerkelijk, ben er verdrietig onder. Ik heb zoveel tijd in Sally gestoken, heb hem aan alle kanten proberen te helpen. En nu G******domme, blijk je belazerd te zijn.
Maar hij zal me neit krijgen, ik ga niet drinken.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dit goed is uitgezocht, op welke manier weet ik zo ook niet, en dit blijkt een misselijke, ziekelijke 'grap' te zijn geweest zouden wij als forumdeelnemers misschien wel aangifte moeten doen van weet ik wat?? Ik weet niet eens hoe je zo iets moet noemen.. iets in de geest van een valse bommelding of zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik denkt dat de moderator wel de juiste stappen zal ondernemen. Het lijkt mij in ieder geval de taak van de beheerders van dit forum.

Door deze gebeurtenis is het weer eens duidelijk geworden, dat wij hier in deze virtuele wereld in feite heel erg kwetsbaar zijn. Je legt hier zo af en toe je ziel en zaligheid bloot, en gelukkig gaan de meeste mensen hier daar ook op een integere manier mee om. Maar iedereen heeft toegang tot dit forum, en daar kan dus soms misbruik van gemaakt worden door mensen met minder goede bedoelingen.

Het is mij volstrekt onduidelijk wat de bedoelingen van Sally/Alex/Jasmijn waren. Voor mij staat nog steeds vast dat hij of zij erg ziek is, geestelijk ziek. Want ik kan niet geloven dat een gezond mens op deze manier de jaarwisseling van een grote groep mensen gaat verzieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

Hoe ziek kan je zijn?
Maar stel dat het wél zo is en bv. een vriendin van mij is van een forum dan weet je
1. toch niet meteen wie er allemaal zijn en waarom
2. kun je niet zomaar inloggen
3. hoe kom je binnen een uur aan het wachtwoord van een overleden iemand?
4.en is het ook erg raar (sorry) dat je binnen 1.20 uur weet dat donderdag de crematie is.
5. er zal best in A'dam ten minste één crematie zijn donderdag maar dat weten wij niet of dat Sally/Alex is. Of een andere Alex. Wie zal het zeggen?
6. Een begrafenis/crematie plannen in de nacht midden (van oud op nieuw) binnen 70-80 minuten is heel knap.
7. En wel of geen familie? Hij heeft geen ouders en toch een broer?

.Text"De crematie van Alex (Sally) is donderdag in Amsterdam. Iedereen hier is daar welkom, anders even een PB weet geen enkel adres. Nee van niemand. Alleen Ferry weet het. "

En is die Jasmijn zoooooo slim dat die binnen een uur weet hoe het hier werkt ???? "even een PB?????" dat is tekst voor mensen die hier langer op schrijven........

Nee, het riekt naar een zieke manier om af te haken omdat we misschien wel té veel te weten komen over hem.

En Laboratorium? nieuwe baan Philips en alles door elkaar ruikt naar iemand die "behoorlijk in de war is" misschien wel een vorm van delirium ??? Openhartigheid en gesloten wisselen elkaar af, het lijkt een beetje op een ****************** (niet passende medische kwalificatie waartoe ik niet bevoegd ben, sorry) ik bedoe iemand, die hoe dan ook, flink in de war is.

Ik weet het niet, ik vind en vond het meteen al erg raar

p.s. schiet me te binnen, Jasmijn zegt "ik heb zijn auto nu" die stond toch tot 4 januari in de garage? En vanuit mijn werk heb ik regelmatig begrafenissen geregeld, lijkschouwer, overlijdensakte, kijken waar een crematorium open is? Neeeeeeee echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft het feit dat wij als in mindere of meerdere mate kwetsbare mensen op dit forum slachtoffer zijn. Een ieder heeft dit als een schok ervaren, ook nu het vervolg op de berichten van vannacht. Moeten we dan nu maar gewoon onze wonden gaan likken? Denk bijvoorbeeld maar eens aan Joann....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kun je hieraan doen Kohtje? Aangifte doen? Ik weet niet of Tactus bereid is zijn persoonlijke gegevens daartoe te verstrekken, en zelfs als ze dat doen, hoe weet je of ze kloppen? En wat schiet je op met een aanklacht tegen een zwaar ziek iemand?

Houtje, ik zou dit gedrag niet als borderline willen omschrijven, want ik vind het juist niet in dat plaatje passen. Op mij komt het eerder over als een gespleten persoonlijkheid. Zelfs het (willen) begraven van de ene persoonlijkheid past daarin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann dat is verschrikkelijk voor haar, zo'n tergva.

Maar ik heb ook regelmatig afgelopen jaar hele, hele moeilijke momenten gehad die ik alleen kon overwinnen door géén alcohol in huis te halen, gewoon helemaal niets.

Kooh, er zijn veel mensen die het vreselijk moeilijk hebben op oudjaar. Ik vond het ook naar, en had zin in een wijntje. Dat na 14 maanden geen alcohol is een vreselijke teleurstelling voor me.

Maar WIE heeft de fles opengemaakt? En leeggedronken? Niet Sally, niet jij en niet ik.

Het klinkt verschrikkelijk hard, maar jij weet ook dat ik afgelopen jaar een nacht totaal niet heb kunnen slapen van de gang van zaken op dit forum (begin april 2005) vóór ik wegging. Toch heeft een nacht geen slaap en huilen van boosheid en verdriet mij er NIET toe geleid de fles aan de mond te zetten. Ik bedoel maar, ongeacht wat de aanleiding is, je neemt zelf de beslissing om wel/niet te gaan drinken.

Ik voel me ook heel erg verantwoordelijk voor mijn misstappen de afgelopen (zeg maar) ruim 20 jaar, maar ik ben de enige die mij kan veranderen, jij en Joann en Sally kunnen dat niet. En misschien was er al een ander verdriet of probleem bij Joann, waardoor de verleiding al wat gegroeid was.

Dat weten we niet. Joann kan zeggen: dat was een rottige uitglijer, dat wil ik niet meer, ik begin morgen opnieuw, en niemand zal haar daarom minder respecteren, ik tenminste niet.

Dus kom op Joann, we gaan gewoon door meis !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ik weet niet of het willen begraven van een persoonlijk past in wat voor ziek beeld iemand heeft. Vast staat wel dat die iemand behoorlijk ziek is. Excuses aan deze persoon en aan anderen die mijn niet-correcte opmerking gelezen hebben. Bedankt voor je correctie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Houtje, jullie hebben gelijk. Sorry, liet me even meeslepen door m'n boosheid cq verwardheid. Kan er eenvoudigweg niet bij maar zal maar gewoon afwachten hoe het verder gaat lopen. Heb na vanochtend trouwens Jasje niet meer ingelogd gezien... Dus zal de moderator misschien...... 'k Zie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik had al zo'n vermoeden. Te lang op het forum denk ik dan maar.
Heb al zoveel gekke dingen mee gemaakt.

Ik ben misschien wat simpel maar van de zomer ging er ook zo'n gerucht rond. Als je terug leest zie je mij dan op een gegeven moment heel boos worden. Mijn oplossing was de volgende, ik neem contact op met degene die mij lief zijn op het forum en vraag ze mij te bellen. Verder mail ik de anderen en vraag ze gewoon om uitleg. Als het niet komt weet ik genoeg.

We zijn een openbaar forum en het werkt!!!! Laten we dat niet vergeten. Dat soms fout gaat daar valt weinig aan te doen. Ik denk de enige goede weg is degene die wij bewandelen.
Zit er een zot tussen dan zijn er nog te veel die wel van goede trouwe zijn, en op die moeten wij ons richten.

Het spijt me dat jullie zo geschrokken zijn.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Als eerste maak je absoluut geen zorgen over wat jij denkt dat er aan de hand is....en dat je dat uit op dit forum..daar is niets strafbaars aan... Jij hebt getracht iemand te helpen en dat is bewonderenswaardig en goed....het resultaat is niet aan jou....

Mijn partner schrijft op een ander forum....en een tijdje terug alweer was er een vergelijkbaar geval als dit... ook op dat forum zou iemand die daar schreef overleden zijn door een auto-ongeluk..dat werd medegedeeld door haar zus op dat forum....en wat bleek ? het was in scene gezet...de zus was gewoon dezelfde persoon....en natuurlijk overladen met e-mails om haar dan weer te helpen te verwerken dat haar zus verongelukt was....ik heb medelijden met haar....en met Sally....

Als je op deze manier aan aandacht moet komen.... dat is echt rot voor iemand....niet in staat om echt contact te maken.... zelf was ik niet zo extreem maar ik weet wel hoe het voelt....mijn relaties hingen ook aan elkaar van leugens.....ik weet niet of hier sprake is van een alcoholist of iemand met een andere afwijking en dat is ook niet zo boeiend..in ieder geval is het pijnlijk om te zien gebeuren....voor ons allen...

Waar zieke (geestelijk) mensen bij elkaar komen is het niet vreemd dat er zieke dingen gebeuren op dit forum... en zoiets als dit is natuurlijk schrikken maar ook een goede les.... wat ik geleerd heb van mijn sponsor als het gaat om het helpen van andere mensen is dat ik nooit maar dan ook nooit betrokken moet raken in hun leven...zij moeten juist in mijn leven komen want ik ben clean en nuchter.....en met hun leven bedoel ik de ellende/puinhoop.....ik maak geen telefoontjes voor anderen die het zelf moeten doen..ik ga niet hun familie vertellen dat het echt wel een gave gozer is en dat het goed komt...en blablabla....niet bemoeien met andermans relaties en al helemaal geen advies geven....wat ze wel en niet moeten doen....geen medische adviezen geven....vaak ontaard het allemaal in een lading onzin en fantasie... Zelf heb ik zo een leven al achter de rug en ik zit niet te wachten op nieuw drama en meer ellende....ik sponsor zelf ook verslaafden...en een van de eerste dingen die ik ze vertel is dat als je tegen me liegt maakt het voor mij niets uit.....je verspilt wel mijn tijd maar ik blijf wel clean...in principe is mijn enige taak iemand door de 12 stappen te helpen...de graad van eerlijkheid kan ik niet bepalen voor een ander....ik kan wel zeggen uit eigen ervaring...hoe eerlijker hoe makkelijker het leven wordt....maak jij de keuze....en vind je het niks...veel succes....

Het is echt spijtig en jammer Ferry...maar sla je zelf niet voor je kop...jouw insteek is niet verkeerd alleen raak nooit te betrokken....zie bovenstaande...
Als ik jou een sugestie mag geven Ferry..... Stop met reageren op PB , telefoon , e-mail , forum ....whatever...en zelf ook geen contact meer maken.... totaal negeren.... dat is hoe jij Sally(alex) en jezelf het beste helpt..... laat je niet meezuigen door in contact te blijven.... het enige doel wat Sally heeft is jou meetrekken in door hem zelf veroorzaakte ellende....blijf daar weg alsjeblieft.... je kunt niets doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik doe ook een duit in het zakje.
Ik vind het een opluchting dat we in de maling zijn genomen...........

Waarom?
a) omdat ik allang doorheb en steeds me voor ogen hou hoe virtueel en reeel in elkaar overlopen hier
B) omdat ik de schrijver Sally een bijzonder absurde gedachtenlijn vond tentoonspreiden
c) dat ik een zieke grap minder erg vind dan dat iemand echt zo acuut overlijdt.

Ik ga me geen oordeel aanmatigen over hoe iemands psyche in elkaar steekt als hij/zij dit soort dingen verzint. Het is mijn terrein niet.

Het bevestigt wel weer even mijn mistroostige kijk op de mensheid in zijn totaliteit, helaas......

Voor mij is dit het eerste lichtpuntje in de dag, ja zelfs in het jaar. En misschien zegt dat wel iets over hoe ik me voel ja. En ik ben blij dat ik met deze gek niet echt in gesprek ben geraakt! Dat mijn intuïtie even adequaat was, kennelijk.

Oh, en Ziza, wat zeg je het weer mooi, over de grensvlakken tussen waar je kunt helpen en waar niet, over hoe mensen naar jou moeten komen als ze iets willen.
Het Sallygebeuren had voor mij, dat schreef ik al eerder, sterkte associaties met hoe mijn moeder mij probeerde te manipuleren. Wat dat betreft, gelinkt aan wat jij schrijft, heb ik iets herontdekt: dat ik nooit en te nimmer verantwoordelijk kan worden gehouden voor hoe het met anderen afloopt. Dat elk mens zijn eigen verantwoording heeft en blijft hebben.
Er is een kwartje gevallen!
Postuum Alex: bedankt, wederom..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

gisteravond had ik al zo mijn twijfels. Maar ja, wie ben ik en hoe komt het dat ik hieraan twijfelde. Ik vond het allemaal te toevallig en idd na 80 min al weten dat Alex gecremeerd zou worden en mee blijven schrijven op dit forum vond ik ook al zo gek.

Ik wist niet zo goed wat ik moest doen met deze achterdocht? Wat als het waar zou blijken te zijn, al is er maar 1% kans.
Het heeft me zeer bezig gehouden, ik ben ook pas laat gaan slapen. En werd hier mee wakker.

Ik heb gisteravond met mijn lief mijn achterdocht gedeeld. Ik heb tijdens mijn studietijd een vergelijkbaar iets meegemaakt. Deze vrouw ging zelf niet dood maar alle ellende van de wereld die een mens kan overkomen overkwam haar. Het heeft minstens een jaar geduurd voordat anderen hun twijfels onderling gingen delen. Want ja, je gaat er vanuit dat het waar is wat iemand verteld.
En dit was een face to face contact.
Hier hebben we alleen virtueel contact en dat is het misschien nog lastiger om iemand te doorgronden.

Het blijft natuurlijk ziek om zoiets te doen. Maar ja, kun je dat iemand kwalijk nemen die zo ziek is dat hij dit doet?!

Ik denk dat het goed is dat wij medeleven hebben betoond. En het zal mij er niet van weerhouden om dat nog es te doen mocht dat nodig zijn.
Ik voel me echter geen slachtoffer. Ik ga ervan uit dat Alex dit heeft gedaan omdat hij ernstig in de war is. En niet om ons een hak te zetten. Ik weet niet of jullie mij snappen maar beter kan ik het niet uitleggen.

En ik geloof wel dat Ferry zich ernstig verneukt voelt en heel erg verdrietig is en dat vind ik ook verdrietig. Hij heeft erg z'n best gedaan en heeft met de beste bedoelingen Alex willen helpen. En dan is dit allemaal niet gemakkelijk.
Ik denk dat velen van ons zich hierdoor wel wat beetgenomen voelen.

En Koh, ik denk ook aan Joann maar de beslissing om die fles champagne leeg te drinken doet zij zelf. Er zullen zovele momenten komen waarin je elke keer weer een keus moet maken of je gaat drinken of niet. En als externe factoren, hoe schokkend en verdrietig ook, je zo meesleuren dan kun je je afvragen waarom dat zo is, en wat iemand er aan zou kunnen doen.

Ik wil hier later nog wel meer over zeggen. Even voor alle duidelijkheid, dat geldt natuurlijk ook voor mij in al die jaren dat ik teveel heb gedronken. En het is nu even niet mijn bedoeling Joann te bekritiseren of wie dan ook. Ik denk dat het nu voor haar wel ontzettend confronterend is. En hoop dat als ze een beetje bijgekomen is we hier nog over verder kunnen praten.



Blijft staan dat niemand van ons voorbereid is op zo'n rare streek. Wie bedenkt zich dat nou. Je kunt voorzorgsmaatregelen nemen als je bij je schoonfamilie op bezoek gaat, als je voor het eerst met vrienden wat gaat drinken en noem maar op. Daar bedenk je iets voor om niet in de fout te gaan. Maar hoe kun je je hier nou tegen wapenen???

Nou ja, m'n hoofd tolt ook een beetje. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat het 'bedrog' of deze zieke grap zo snel aan het licht is gekomen. Deze klucht had ook nog dagen kunnen duren, gelukkig is dat niet het geval.

BamBam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ziza,

Je bedoelt dat mensen met een DD (dubbele diagnose: iets psychiatrisch + alcohol) echt alle kanten op kunnen zwieren en dat goedbedoelende (vooral die) amateurs die empathisch reageren met de brokken blijven zitten.

Ik heb daar ook ervaring mee. Ik mail ook wel eens met mensen die ik wat langer ken, maar ik geef uit voorzichtigheid voorlopig alleen mijn hotmail (daar heb ik er plenty van) wat dat betreft klopt het wel dat ik méér e-mail adressen heb. Maar omdat ik ook een soort ICT-les geef moeten mijn cursisten hun huiswerk kunnen mailen: apart adres, enzovoorts.

Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Als ik al het bovenstaande zo lees, kom ik tot de conclusie, dat we dit, maar moeten zien. Als een levensles. En dat er eigenlijk maar één slachtoffer is. En dat is Sally zelf, hij heeft hulp nodig.

En ik ben weer een ervaring rijker.

Bedankt allemaal. Voel me weer een stuk prettiger.

Ik hoop dat Joann, het ook zo kan gaan zien.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Ferry

Mijn grootste rijkdom van het niet-drinken is dat ik gewoon een stuk minder snel uit of in het veld geslagen ben. Mensen vinden me ook relaxter, minder paniekerig, ja soms natuurlijk wel omdat er iets rottigs gebeurt.

Dat verschil begon pas na 6-7 maanden, maar je kunt het alleen bereiken (een soort eelt op je voelsprieten) door absoluut niet te drinken.

Die ervaringen die jij nu beschrijft heb ik (helaas) ook gehad, en ik heb ervan geleerd, en ik houd het geleerde vast, dat is mooi aan niet-drinken.

Succes man en blij dat je je beter voelt (kan me wel levendig voorstellen hoor tjonge tjonge).

Heeeeeeeeeeel fijne Nieuwjaarsdag verders en... compliment voor je goede instelling en goede bedoelingen maar soms moet je dat gewoon aan de professionals overlaten. Die worden ervoor betaald en wij niet (hard maar waar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik voor mezelf erg mee zit momenteel is wanneer ik nou toch wantrouwend naar mensen moet zijn. Ik heb nog maar kort geleden geleerd de mensen meer te vertrouwen. En daar ben ik erg blij mee. De wereld is er een stuk zonniger door geworden. Dat er mensen zijn die het allemaal niet zo nauw nemen met vertrouwen is en blijft echter een feit. Dat is altijd zo geweest, zal ook altijd wel zo blijven. Maar ik denk toch dat vertrouwen iets is wat niet zomaar weer weggegooid moet worden na een ervaring als die van gisteren/vandaag.

En BamBam, wat Joann betreft heb je gelijk. Ik was alleen erg boos dat iemand hier willens en wetens anderen op een forum met mensen met een alcoholprobleem aanzet tot drinken. Maar nu heb ik ondertussen mijn bedenkingen bij dat willens en wetens. Als iemand werkelijk zo ziek is is er geen bodem meer voor kwade opzet, dan is zo iemand zelf slachtoffer van een ziekte.

Joann, jou wens ik sterkte en succes bij de volgende stap in je leerproces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...