Spring naar bijdragen

Goedemorgen, alweer 2januari

visje

Aanbevolen berichten

Nou, hoe dan ook, als je dit nog leest Joan, ik wens je het allerbeste!

Hier een lummeldagje vandaag; lekker rustig aangedaan.
Ik ga nu toch maar boodschappen doen en daarna ook de kerstversieringen opruimen.

Sterkte voor een ieder die het nodig heeft en een goede dag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna, wat ben je analytisch bezig!

Zal ik eens iets heel eerlijks vertellen?
Ik herken in wat Joann doet (en al een paar keer deed) erg mezelf. Uit pure onmacht, uit het gevoel niet erkend en niet begrepen te worden luid aankondigen dat ik ermee stop.
En dan toch hopen dat de ander roept: " nee, blijf nou, ik heb je nodig, ik heb je lief" of meer van dat soort.
Maar bij het uitroepen dat ik ermee stop zit ik al in het leugengedeelte.
Erg vind ik dat.
Want ik snap het, voel het aankomen en kan me er toch niet toe zetten om in overeenstemming met mijn onzekere gevoel te handelen.
Uitspreken hoe onzeker en hoe verward ik me voel.
Want dat is zo sterk, dat gevoel, alles overheersend sterk. Maar nog sterker is de schaamte daarover, het idee dat je moet duidelijk maken dat je je afhankelijk voelt van de waardering van die ander(en).

Dan maar liever wegsturen (jezelf of die ander).
Dat lijkt minder erg dan je in je hulpeloosheid tonen.

Ik weet dat mijn partner dit leest, en dat hij heel erg gaat instemmen.
Want dit heb ik de afgelopen dagen minstens 4 x gedaan.
De arme schat.
Zal ik eens vragen hoe hij dit ervaart?
:D:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien sla ik de plank wel helemaal mis maar ik probeer het toch.

We weten omdat we op een openbaar forum zitten dat er ook mensen zouden kunnen meedoen voor de kick. En dan gebeurd er iets vreemds en dan reageren de meesten van ons zo van ja dat kan gebeuren.
Ik zal er geen nacht van wakker liggen maar het blijft vreemd en gestoort

En ik snap Joann dus volkomen. En nee, het is niet onvolwassen of vreemd zoals ze reageert.
Als je onschuldig bent en dit gebeurd dan ben je daar van onder de indruk.
Ik weet nog dat ik van de zomer met zo iets te maken had en ik was woest. Geef ik mijn vertrouwen aan iemand en dan gebeurd er zoiets. Dus haar reactie vind ik volkomen normaal.

Wat niet normaal is wat Sally heeft gedaan of Pils en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Ik heb mij voorgenomen dat als mijn alarmbelletjes weer gaan rinkelen zoals ze bij Sally deden, ik er vol tegen aan ga. Want we hebben misschien wel problemen met drank maar tot nu toe heb ik nog geen last van hersencellen die minder gaan werken.

Laten we het houden waar het hoort bij Sally en niet bij Joann.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Petra,

Ik snap wat je bedoelt. Ik zei dit tegen Joann, omdat ik in wat zij doet ook iets van mezelf herken. Daarom kán ik ook herkennen wat ze doet. En hoop ik haar ertoe aan te kunnen zetten dat mechanisme ook bij zichzelf te herkennen.

Ik voel me ook erg afhankelijk van de goedkeuring van andere mensen. Daardoor heb ik in mijn leven heel veel geslikt, want stel je voor dat ik anders niet goed genoeg was. Zelfs op dit moment ben ik bang Houtje gekwetst te hebben, omdat ik met een ándere vriendin mijn auto weer op ben gaan halen (want ja, zij was de vriendin die me thuis heeft gebracht vanmorgen).
Maar ik durfde haar óók niet te belasten met het verzoek nog een keer op en neer te rijden, terwijl ze dat met liefde had gedaan (en juist daarom wilde ik het haar niet nog een keer vragen). Hoe ingewikkeld kan een mens zijn, en hoe moeilijk kun je het jezelf maken!

Maar ik voel bij mezelf ook het verschil tussen mij en Joann. Ik ben te voorzichtig om deuren dicht te slaan, waar ik in de toekomst misschien nog een keer doorheen wil gaan. Ik ben me - en ik denk dus beter dan Joann - bewust van het feit dat ik in een emotionele opwelling wel eens beslissingen neem die ik achteraf betreur.

Ik heb, jaren voordat ik op dit forum kwam, een paar keer op het punt gestaan ergens een einde aan te maken. En dat meende ik echt op dat moment. Toch heb ik die uiteindelijke beslissing niet genomen, omdat er bij mij kennelijk altijd toch ook nog een spoortje rationaliteit of twijfel blijft functioneren. En met die ervaringen in mijn achterhoofd heb ik geleerd dan ook niet te gaan roepen "ik doe dit, of ik doe dat". Een vast voornemen kan altijd verkeren, zeker als dit voornemen genomen is onder invloed van emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gekkie, dat was toch maar een grappie !!!!

Gekke Anna, het staat er notabene bij meisje: Geintje moet kunnen en wat rare smoeltjes. Niet zo bezwaard doen joh !!!!!! Ik meende het echt niet, ik al al o o o o als ze het maar niet serieus ziet. Je moet mij gewoon net zo knap analyseren als je de rest doet.

Tof hè die reparatie van 350 euri? Ik ben zoooooooo opgelucht, ook al spuiten ze hem lichtgroen over (nou...........nee, toch maar niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, weer een hoop om bij te lezen. Ik reageer nog even niet op het voorgaande, want ook ik ben er nog niet over uit.
Mijn vader is vannacht weer thuisgekomen, niets kunnen vinden. Toch in de middag naar de huisarts met ondraagelijke pijn in zijn buik. Deze denkt waarsch. een niersteen. Nou, we zullen het verder maar afwachten, maar schrikken deed ik wel.
Heb het heel moeilijk gehad om niet te drinken vanmiddag, maar ben snel langs de alco schappen gescheurd. Pfff, niets in huis. Nu maar snel eten koken, daarna gaat het altijd iets beter. Misschien tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Toen ik nog dronk en gebruikte was ik een grote leugenaar en een manipulator van alles en iedereen...want ja hoe kan ik anders mijn zin krijgen ? Het draait toch allemaal om Ziza ? Het is toch MIJN leven ? Niemand kon mij vertrouwen....zelf was ik zo ziek dat ik niet eens kan zien dat ik langzaam maar zeker afgleed in een nog diepere put...eerlijkheid was ver te zoeken....
In mijn drink/drugstijd heb ik het vertrouwen van zoveel mensen geschaad...niet te kort zeg....partner , kinderen , familie , vrienden , werk.....en als iemand mij erop wees dan werd ik nog kwaad ook....ik vond mezelf dan ook altijd heel zielig en onbegrepen....

Toen ik ongeveer 2 maanden clean en nuchter was heb ik een 4e stap moeten schrijven over mijzelf...een 4e stap is een inventarisatie van mijn leven.....mijn aandeel in de ellende waarin ik leefde...kijk dat andere mensen fouten maakten en hulp nodig hadden ja daar was ik een meester in om jou fouten uit te leggen en wat je moest veranderen...maar naar mezelf kijken..woooaahhh....en toen kwam keihard aan het licht wat voor figuur ik was en hoe ik opereerde in het leven....en ik praat niet over de dingen die ik heb gedaan onder invloed maar hoe ik was zonder drank....hoe ik de dingen gedaan heb en hoe ik dacht..... mijn visie op het leven was die van een verbitterde , self-obsessed , egocentrisch bang ventje....mijn normen en waarden waren bizar en egocentrisch...ik had het inlevingsvermogen van een baksteen jegens anderen...ik was tot nu toe alleen maar met mezelf bezig...als ik wat voor jou deed en je beloonde me niet met een compliment dan kon je er zeker van zijn dat ik niets meer voor je deed....als je niet met mij meepraatte dan was het ook over....met mijn partner speelde ik het spel duwen en trekken....als ze te dicht bij kwam duwde ik haar weg en als ze weg was trachtte ik haar weer naar mij toe te trekken..want ik was bang natuurlijk....ik heb nooit stilgestaan hoe zij zich voelde als ik daarmee bezig was... alles draaide om Ziza....

Wat er gebeurd is op dit forum naar aanleiding van afgelopen dagen is betreurenswaardig maar niet vreemd... ik kan het wel begrijpen... alkies kunnen zieke mensen zijn en er kunnen mensen schrijven op dit forum just for the kick.... maar voordat ik begin te praten over het schaden van vertrouwen hoef ik alleen maar naar mijzelf te kijken....niemand is vrij van leugens in zijn of haar leven...iedereen heeft last van zelfbedrog...de een hanteert een eerlijkheidsbegrip wat voor de ander oneerlijk is....en natuurlijk iedereen probeert zijn of haar best te doen...maar sommige van ons zijn zieker dan anderen....

Vandaag probeer ik iemand te begrijpen in plaats van dat ik zelf begrepen wil worden.....
Ook weet ik dat mijn geheimen en tekortkomingen echt niet interessant genoeg zijn voor CNN en de Story....zelf vind ik het nogal een treurig verhaal.....en als iemand mijn vertrouwen wil schaden dan schaadt die persoon mij niet maar zichzelf....vroeger vertelde ik mijn verhaal (met leugens natuurlijk want ik moet er wel goed uitkomen :) ) aan een ieder die het maar wilde horen...puur uit aandacht....
en niet om hulp te krijgen maar alleen om te zeiken en mezelf en mijn gedrag te rechtvaardigen....en daar ben ik mee gestopt...zoek iemand in je omgeving en bouw een relatie op....face to face....en als ik vanaf vandaag gewoon eerlijk ben dan heb ik ook geen geheimen meer....zoek iemand die gezond is en al een tijd zonder alcohol is....die stabiel is....als ik er maar voor probeer te zorgen dat ik te vertrouwen ben en daar aan werk....want wat anderen doen is niet aan mij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, nog bedankt voor de reassurance. Tja, onzekerheid hè, ik zei toch al dat ik het kende. En al analyserend val ik alweer in mijn eigen valkuil.:$

Visje, goed van je dat je niet gedronken hebt. Je vuurdoop doorstaan, hartstikke goed.

Marieke, ik hoop ook dat je het kunt vinden vanavond. Kun je niemand vragen je even op te halen, of om een goede routebeschrijving? Vees succes.

Ziza, bedankt weer voor je woorden. Wat je zegt over eerlijkheid geeft stof tot denken.

Een fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Heb net Joann, gesproken. Ze heeft mij gevraagd, jullie het volgende mede te delen.

Graag niet meer haar over haar schrijven, of opmerkingen maken, de naam Joann bestaat niet meer.

Ze wil onder haar echte naam verder leven. dus mensen, laten we dit verzoek respecteren.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joann alle respect voor je genomen beslissing.
Het volgende wil ik je nog meegeven.
Ik kreeg pas inzicht in mijn verslavingsproblematiek nadat mijn vertrouwen in mensen weer was hersteld.
Vertrouwen en geloof in verhalen en belevingen van lotgenoten weerspiegelde mijn eigen leven.
Ik heb daardoor veel over mijzelf geleerd.
De momenten dat het leven pijn deed en ik verdrietig was en drank zich weer aandiende waren talrijk.
Maar gaandeweg kreeg ik meer grip op mijn leven dat steeds minder vaak zoals vroeger bij de minste tegenslag als los zand door mijn vingers gleed.
Ik ben er nu trots op dat ik uit de schijnwereld van vroeger ben gestapt en mijn leven in eigen handen heb genomen.
35Jaar heb ik alléén gevochten maar verloor steeds meer terrein.
Sinds ik heb leren luisteren, eerlijk en oprecht naar mijzelf durf te kijken en open sta voor de kritiek en mening van anderen krijg ik steeds meer vaste voet onder mijn voeten.
Ik ben gestopt met vechten moet nog veel zelf doen maar hoef het niet meer zoals vroeger alléén te doen.
Joann zorg ervoor dat je de aansluiting met mensen die het beste met je voor hebben niet verliest.
Het ga je goed
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...