Spring naar bijdragen

dag allemaal, woensdag 3 jan


knuffie

Aanbevolen berichten

Even een antwoordje voor Rufus:
Ik denk dat ik nog niet lang genoeg en vooral niet genoeg gedronken heb voor mijn metamorfose............

3 flessen wijn in de week, soms iets meer in een weekend
zo'n jaar of 20, alles bij elkaar.............

Ik zie er slechter, akeliger en valer uit dan ooit.
Mismoediger dan ooit (zelfs met blije pillen)

Ik snap eigenlijk niet van mezelf dat ik niet weer ga drinken, maar toch blijf ik een tikje hoop houden, op de een of andere manier.
Niet op een metamorfose
Meer op een geleidelijke verandering ten goede.

Vandaag niet, helaas, ik zat weer perfect "mezelf" te acteren, zoals door iedereen van "mezelf" wordt verwacht:
terzake, loyaal, met inzet, met humor
op mijn verguisde werk.

Ik walg van mezelf dat ik niet keihard heb durven zeggen: NEE, het gaat helemaal niet een beetje beter!
Het gaat niet.................

Onder de mensen zijn zou je gevoel van nuttigheid en nodigheid moeten verhogen, nou, dacht het niet.
Ofschoon hele dagen thuis ook vermoordend is voor het karakter.

Ik ben boos, heel boos en moet mezelf op de een of andere manier ooit maar eens vrijaf gaan geven, nu nog niet, maar later wellicht.

Nou, verder allemaal positief hoor, hier!!!!
Niet gedronken.
Positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Stien,

Ik ben het ook met de anderen eens, waarom die alcohol nog in huis? Wij hebben ook nog alcohol in huis, maar die is voor Tineke en de visite. En ik heb er gelukkig totaal geen last van en schenk het ook met een gerust hart in voor een ander. Werkse.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rufus, leuk weer eens van je te horen, je lijkt wel weer een jonge God, als ik je zo hoor.
Nou dat kan ik niet zeggen. Ik voel me geratbraakt. Knallende hoofdpijn, pijn in mijn nek en schouders.
Hyperventilatieaanvallen, kortom K*t. Dus ik kan op het ogenblik niet zeggen blij dat ik niet meer drink.
Maar voor er ongerustheid op gaat treden. Ik ben niet van plan om te gaan drinken.
Ik vind het heel fijn voor jou, dat het zo goed met je gaat. En hoop voor je, dat het zo blijft.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog niet echt gestopt was met drinken had ik ook meestal wel ergens een (verborgen) fles voor noodgevallen als ik weer eens stopte. Maar er kwam altijd wel weer een moment dat m'n gedachten naar die fles gingen, eerst even vluchtig, maar steeds meer en op het laatst moest ie leeg, hoe moeilijk bereikbaar ik hem ook verstopt had. Het kwam ook wel eens voor dat ik niks in huis had. Geen moeite en afstand (lopend of met de fiets) was me dan te veel om toch maar aan m'n gerief te komen. Kilometers te voet of per fiets door het meest rotte weer had ik er voor over om maar weer wat te hebben.

Nu hebben we van alles in huis en ik voel me er niet onveilig bij. Alcohol is zo gewoon aanwezig, ik sta er niet eens meer bij stil. Tenminste niet zodanig dat ik er als door een magneet naar toe getrokken word. Ik weet waar alles staat, schenk regelmatig voor mijn vrouw een glaasje in en het water loopt me niet eens in de mond. Ik ben niet jaloers op mijn vrouw. Waarom zou ik? Ik ben ook niet jaloers op de hond als die luidruchtig smakkend en schrokkend geniet van z'n brokjes. Ik heb andere dingen die ik lekker vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Jij hebt behoorlijk wat stress te verduren gehad, de afgelopen periode hier op het Forum. Waarom zeg ik dat: hyperventilatie is daar vaak een reactie op.
Ik heb dat in september gehad en dacht aan serieuze hartproblemen, viel zomaar flauw daardoor. Ik ben natuurlijk wel een beetje een stresskip/haan geworden de laatste jaren. Met Mensendieck om een betere ademhalingstechniek te leren, kan ik het nu controleren. Bovendien zit ik op yoga, en ook daar leer je, doordat je letterlijk en figuurlijk in een betere balans moet komen, beter met je ademhaling omgaan. Voor Mensendieck therapie kan je een verwijsbrief krijgen van je huisarts.
Dat zal ongetwijfeld helpen en voor je het weet, gaat het beter en wordt jij ook een jonge god tot grote vreugd van je omgeving.
Dat je niet aan de drank gaat, spreekt toch vanzelf?? Die fase zijn we al een tijdje voorbij e e n e n t w i n t i g w e k e r!!!

Liefs, Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ben ik nog even.
Morgen mijn auto halen toch 350 euri dus heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel stamppot eten. Stamppot sla (schijnt lekker te zijn), zuurkool (lusten de kids niet) boerenkool, hutspot, enz. Ok ik lig in bed en ga NOVA kijken.

Tot morgen dan weer reacties (even te veel indrukken).

doei !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus, wat een positiviteit en energie knalt er van het scherm bij jouw berichtje, heerlijk!
En ach, je gaat voor de 90 toch, dus dat is nog 30 jaar genieten. Fijn dat het je zo goed gaat.
Momenteel deel ik je gevoel voor optimisme. Ik durf nog steeds niet helemaal te geloven dat het echt zal gaan lukken. Ik vind namelijk wel dat het mij veel oplevert om niet te drinken. Ik voel me nog niet alle dagen fit en m'n koppijn is soms moordend maar toch ben ik tevreden.
Ik mag volgende week weer gaan werken en ben bang dat ik m'n optimisme niet helemaal vast kan houden. Maar goed, dat duurt nog even.

Petra, je bent nu boos, heel erg boos op jezelf. Maar tussen weten en zaken daadwerkelijk in de praktijk brengen zit soms nog een wereld van verschil. En het is dan vandaag niet gelukt maar wat let je om er morgen of overmorgen op terug te komen? En boos zijn op jezelf, het is gewoon vandaag niet gelukt, geef jezelf ook een beetje ruimte en krediet. Niet alles kan in 1x goed.

Ferry, ik vind het knap van je dat je er niet over peinst om te gaan drinken. Je hebt veel voor de kiezen gehad. Ik hoop dat je over enige tijd erop terug kunt kijken met een gevoel van trots zijn op jezelf. Als je dit nuchter doorstaat heb je veel gewonnen!

Voor iedereen m'n complimenten voor weer een droge dag.
Ik ga nog ff voor de buis. Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
petra


Nou, verder allemaal positief hoor, hier!!!!


Niet gedronken.


Positief.





Petra,

Gelukkig een postief eind aan je bericht.

Als het allemaal niet zo meezit en je zit er maar een beetje in rond te draaien, dan is het verduiveld lastig om uit die spiraal los te komen.
Toch, als je nog een beetje van jezelf houdt, moet je dat proberen en niet uit puur zelfmedelijden de slijter langs laten komen om een vracht drank af te leveren.
Misschien gaat het niet meteen, maar blijf proberen. Dwing je zelf tot discipline daarin en maak afspraken met jezelf per dag wat je gaat doen en met wie. Het is belangrijk dat je een (opkomend) isolement doorbreekt.
Dus, kop op. Bij mij is het ook niet van de ene op de andere dag gelukt.
Tel je zegeningen! Er is altijd hoop!

Liefs, Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!!

Kohtje, al je pb gelezen?

Slaapwel, ferry!!! Enne... Proficiat!!!( je weet wel waarom, hé!)

Hoi houtje, veel succes met je wagen!!!

Hoi marieke, ook een dikke proficiat, hé!!!!!

Hoi anna, het is nog niet zo lang geleden, hé, dat je die flessen wegdeed? Of ben ik verkeerd? Al bij al toch een goede keuze geweest! Hier staat er altijd alcohol in huis, we krijgen namelijk nogal veel bezoek en ik wil dan toch iets kunnen uitschenken!! Ik heb het daardoor soms wel moeilijk, hoor!!!

Vele groetjes van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam, ik zag je berichtje en wilde even reageren...

Ierdereen trouwens eerst de beste wensen nog!

Ja ben een tijdje even niet aanwezig geweest en heb er de laaatste weken een zootje van gemaakt. Ik zal niet verder in detail treden....
Maar ik heb me voorgenomen dit jaar anders te starten, evt. nog met hulp. Ik heb alle flessen alcohol aan mn ex meegegeven gisteren, en er stond hier nogal behoorlijk wat in de kast. Van allerlei soorten en maten en vanmiddag heb ik alle rode wijn die nog in de kelder stond aan mn zus meegegeven, zo'n 6 flessen.
Het is een nieuw begin, maar ook vind ik het eng...gek he? Ik heb alleen nog een flesje advocaat en een flesje irish coffee concentraat in de kelder.
Heb het gevoel, hoe raar het ook klinkt maar misschien ook wel herkenbaar voor jullie, dat er even een leegte is....zo van, "ik heb niets meer achter de hand".

Maar het moest wel.....het liep de laatste tijd helemaal verkeerd....en heb ook spijt van dingen die ik heb gedaan, die ik normaal niet zo doen..

Het roer moet om! En meteen komt er ook weer een opwelling van verdriet omhoog krabbelen...Verdriet die er mag zijn en niet verzopen moet worden, bedekt worden met een alcoholdeken....
Ik heb er van geleerd en hopelijk kan ik dit gevoel ook vast blijven houden.

Ik heb niet alles gevolgd de laatste tijd hier, maar hopelijk kan ik weer wat meer van de partij zijn en wel nuchter!!!

Veel liefs
Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Ferry, ik hoop dat je je morgen beter voelt. Toevallig, ik heb ook de hele dag knallende koppijn gehad. En ik sta ook nog niet te jubelen en juichen na 21 weken.

Kohtje, ook welterusten.

Moesje, fijn dat je er weer bent, en een nieuwe start hebt gemaakt. Tja, dat is meestal het gevolg van alcohol hè, dat je dingen doet die je liever niet had gedaan. Jammer. Maar het is een goed begin dat de verleiding nu niet meer in huis is. Heel veel succes, accepteer hulp, en kom hier maar schrijven als je het moeilijk hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Moesje,

Welkom terug! Prima van je om een nieuwe start te maken en meteen die rotsooi mee te geven aan je ex. Dat ze er samen plezier aan beleven. Misschien moet ie er wel van kotsen1 Geen beter vermaak dan leedvermaak, zei m'n grootvader altijd en die dronk als een tempelier. Natuurlijk voelt het onwennig en je krijgt het best moeilijk. Laat het maar gebeuren en zet je schrap. Als je goed gemotiveerd bent en dat ben je volgens mij moet het lukken. En vertel het hier!
Succes en sterkte en de beste wensen!

Liefs, Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ferry

mensen, ik ga maar naar bed, want ik word steeds beroerder. Hopelijk ben ik morgen weer de oude, maar wel de nieuwe nuchtere, bedoel ik dan. Niet de oude van tig weken geleden.




liefs allemaal en slaapse.




Ferry.




Ferry kerel, slaap maar lekker.
(Indien je ruimte nodig hebt om nog te schrijven; neem die dan!)

Liefs, Lady.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...